CF Moto CF Moto 250 NK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Arkadaşlar orta parmağı ile fren yapan kişiler var, ya da dört parmak ile fren yapan ama maneti yeterince sıkmadığı için frenlerin kötü olduğunu zannedenler var. Her şartta koşulda sadece arka fren kullananlar var. Ne ararsanız var yani. Her gün farklı senaryolar görüyor,duyuyor ve izliyoruz. 16 sene oldu motor kullanıyorum nk250'nin frenleri mükemmel değil zaten demek istediğim sınıfına göre gayet kabul edilebilir ve başarılı olduğu idi. Konu farklı yerlere gitmesin tek kullandığım motor nk250 değil yıllardır kullanıyorum italyan,japon,çinli. Sürekli de bunu söylemek çok anlamsız ama insanın yazdığı bir cümleye verilen değişik cevaplar ister istemez bu tip şeyler yazmaya zorluyor. İyi fren nedir, kötü fren nedir az çok bir fikrim var şükür. Abs'siz R25 / MT25 kullanıp çok iyi frenler diyen arkadaşlar Allah korusun bir gün çok ani fren yapmak ihtiyacı yaşamazlar inşallah. Durma mesafesini geçtim ani frende bilindiği üzere abs olmadığı için ön tekerler kilitleniyor hele ki bir de IRC marka lastikler var ise tam evlere şenlik. Kazasız belasız keyifli sürüşler herkese. Ve lütfen orta parmak ile fren manetini sıkmayın.
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
204
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Arkadaşlar orta parmağı ile fren yapan kişiler var, ya da dört parmak ile fren yapan ama maneti yeterince sıkmadığı için frenlerin kötü olduğunu zannedenler var. Her şartta koşulda sadece arka fren kullananlar var. Ne ararsanız var yani. Her gün farklı senaryolar görüyor,duyuyor ve izliyoruz. 16 sene oldu motor kullanıyorum nk250'nin frenleri mükemmel değil zaten demek istediğim sınıfına göre gayet kabul edilebilir ve başarılı olduğu idi. Konu farklı yerlere gitmesin tek kullandığım motor nk250 değil yıllardır kullanıyorum italyan,japon,çinli. Sürekli de bunu söylemek çok anlamsız ama insanın yazdığı bir cümleye verilen değişik cevaplar ister istemez bu tip şeyler yazmaya zorluyor. İyi fren nedir, kötü fren nedir az çok bir fikrim var şükür. Abs'siz R25 / MT25 kullanıp çok iyi frenler diyen arkadaşlar Allah korusun bir gün çok ani fren yapmak ihtiyacı yaşamazlar inşallah. Durma mesafesini geçtim ani frende bilindiği üzere abs olmadığı için ön tekerler kilitleniyor hele ki bir de IRC marka lastikler var ise tam evlere şenlik. Kazasız belasız keyifli sürüşler herkese. Ve lütfen orta parmak ile fren manetini sıkmayın.

Tartışma konusu gibi yürüsün istemiyorum ancak;

Abs li bir motor-araç ile abs siz bir motor-araç taki durma mesafelerini kıyaslaadığımızda hangi 100 km hızda daha erken mesafede durur ? Eş değer mesafelerde durur.

Bu yazdığım kuru zemin için geçerlidir.

Ancak ıslak zeminde abs-abssiz farkını görürüz.

Abs tekerleğin kilitlenmesini engellediği için kaygan zemin üzerinde sürüklenmez ve bu sayede sizi savurmaz.

Ancak Abs li bir motorda-araçta fren yaparken manevra kabiliyeti iyi seviyede olması gerekir.

Nk250 nin frenleri kötü demiyorum.

Bir Xmax250 - Mt250 ayarındaki Absli motordaki frenaj ile NK250 eş değer değil. Baya da fark var :)

Abs siz Mt25 de kullandım şuan NK250 var. NK250 den memnunum ancak Abssiz MT25 i arıyorum gerek sürüş rahatlığında ama frende vs vs...

Herkesin kendine göre tecrübesi vardır,
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
65
Merhaba;

16 mayıs tarihinde fan motoru arızası sebebi ile CF 250NK motorumu Oktay Motor Yetkili Servisi'ne bıraktım, 17 mayısta da Uğur Motorlu Araçlar garanti üzerinden parça değişimi onaylandı fakat parçanın yurt dışından geleceğini iletti. Bugün itibari ile yedek parça yurt dışından temin edilmiş ve servise yönlendirme yapılmış. Önümüzdeki hafta içi motorumu teslim alacağım gibi görünüyor.

Gelgelelim soruma. Ben turuncu firmada kurye olarak çalışıyorum ve parça temin süresi boyunca çalışamadım haliyle. Bu süreçte oluşan maddi kaybımı karşılatabilme ihtimalim var mı? Evet yasal süre içerisinde motorumu tamir edip veriyorlar fakat maddi kayıp da azımsanacak düzeyde değil. Fatura keserek çalıştığımız için motoru servise bırakmadan önceki günlerdeki kazancımı da kanıtlama şansım var.

Konu ile alakalı yardımlarınızı bekliyorum. İyi forumlar.
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
204
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Merhaba;

16 mayıs tarihinde fan motoru arızası sebebi ile CF 250NK motorumu Oktay Motor Yetkili Servisi'ne bıraktım, 17 mayısta da Uğur Motorlu Araçlar garanti üzerinden parça değişimi onaylandı fakat parçanın yurt dışından geleceğini iletti. Bugün itibari ile yedek parça yurt dışından temin edilmiş ve servise yönlendirme yapılmış. Önümüzdeki hafta içi motorumu teslim alacağım gibi görünüyor.

Gelgelelim soruma. Ben turuncu firmada kurye olarak çalışıyorum ve parça temin süresi boyunca çalışamadım haliyle. Bu süreçte oluşan maddi kaybımı karşılatabilme ihtimalim var mı? Evet yasal süre içerisinde motorumu tamir edip veriyorlar fakat maddi kayıp da azımsanacak düzeyde değil. Fatura keserek çalıştığımız için motoru servise bırakmadan önceki günlerdeki kazancımı da kanıtlama şansım var.

Konu ile alakalı yardımlarınızı bekliyorum. İyi forumlar.

Ticari bir araç kullanıyor olsaydını bu hakkınız olurdu, ancak motorda imkanı yok...
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
65
format:webp


https://www.hepsiburada.com/sharplace-motosiklet-genisletilmis-crossbar-braketi-yurt-disindan-p-HBCV000018G5T3

Bu üründen kullanan var mı acaba?
 
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
944
Motosikleti
Honda Forza (NSS250)
Tartışma konusu gibi yürüsün istemiyorum ancak;

Abs li bir motor-araç ile abs siz bir motor-araç taki durma mesafelerini kıyaslaadığımızda hangi 100 km hızda daha erken mesafede durur ? Eş değer mesafelerde durur.

Bu yazdığım kuru zemin için geçerlidir.

Ancak ıslak zeminde abs-abssiz farkını görürüz.

Abs tekerleğin kilitlenmesini engellediği için kaygan zemin üzerinde sürüklenmez ve bu sayede sizi savurmaz.

Ancak Abs li bir motorda-araçta fren yaparken manevra kabiliyeti iyi seviyede olması gerekir.

Nk250 nin frenleri kötü demiyorum.

Bir Xmax250 - Mt250 ayarındaki Absli motordaki frenaj ile NK250 eş değer değil. Baya da fark var :)

Abs siz Mt25 de kullandım şuan NK250 var. NK250 den memnunum ancak Abssiz MT25 i arıyorum gerek sürüş rahatlığında ama frende vs vs...

Herkesin kendine göre tecrübesi vardır,

Çok ciddi bir kısım var bilmiyorum konuşuldu mu ama lastik, lastik basıncı ve ağırlık da bunda çok etken.

Yamaha zaten farklı bir segmentte. Ama şu çinlilerin yerinde olsam rks rt250 deki fren sistemini alır motosikletlerime koyardım.

2021 Mt09 daki fren güzel mesela ama 2015 r25 freni halen 2022'de ise yamaha'nın yerinde olsam rks fren sistemini alırdım. J.juan meselesi gibi.

Son olarak abs her zaman iyi değildir. Örneğin bayır aşağı ani frende iyi değildir. Bazan o tutunmayı isteyebilirsiniz. Evet güvenlidir ama her zaman değil. Nc750 tecrübesiyle sabit, denendi yaşandı. Abs devreye girmesin diye o kısacık zamanlarda dua ederek fren sıkan sürücüler tanıyorum.

Hayırlı forumlar.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
246
Motosikleti
gts 300
arkadaşlar merhaba;
sıfırı temmuz 2022 itibariyle 66 bin tl gösteriyor fakat sarı sitede 100 bin lira isteyen var
bu durum normal midir?
 
Katılım
11 Ocak 2022
Mesajlar
72
Ben de iyi performans veren görece biraz daha bütçeye uygun lastik bakıyorum. Yardımcı olacak arkadaşlar varsa çok sevinirim.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
65
Çok beğenerek almıştım ama artık motordan soğumaya başladım.

Arkadaki aptal çamurluk yüzünden 2 kez plaka kaybettim. Üstüne birde çamurluğun uzatma koluna bağlantı yerinden plastik patladı. Çamurluğu söksem, plakayı nereye takacağım? Çamurluğu değiştireyim desem, kim bilir kaç paraya patlayacak. Sele dahil bi çok tasarım sıkıntısını göz ardı ettim ama şu çamurluk - plaka sorunu artık canıma tak etmiş durumda.

xk3gxbLge-OX

Foto
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Çok beğenerek almıştım ama artık motordan soğumaya başladım.

Arkadaki aptal çamurluk yüzünden 2 kez plaka kaybettim. Üstüne birde çamurluğun uzatma koluna bağlantı yerinden plastik patladı. Çamurluğu söksem, plakayı nereye takacağım? Çamurluğu değiştireyim desem, kim bilir kaç paraya patlayacak. Sele dahil bi çok tasarım sıkıntısını göz ardı ettim ama şu çamurluk - plaka sorunu artık canıma tak etmiş durumda.

https://prnt.sc/xk3gxbLge-OX
Foto

Pardon ama bu motorda ilk yapılması gereken şey kronik sorun olan plakalığı silikonla sabitlemektir. Bu her yerde forumlarda, Facebook gruplarında yazıyor. Bir de hadi ilk sefer düşürdünüz de ikinci kez nasıl hala aynı şekilde taktınız silikonsuz bir şekilde?

Motor fiyatına göre çok iyi bir motor millet gidip çamaşır yıkar gibi motor yıkıyor sonra ekran bozuldu, paslanma başladı, arka amortisörden ses geldi vs vs..
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
65
Pardon ama bu motorda ilk yapılması gereken şey kronik sorun olan plakalığı silikonla sabitlemektir. Bu her yerde forumlarda, Facebook gruplarında yazıyor. Bir de hadi ilk sefer düşürdünüz de ikinci kez nasıl hala aynı şekilde taktınız silikonsuz bir şekilde?

Motor fiyatına göre çok iyi bir motor millet gidip çamaşır yıkar gibi motor yıkıyor sonra ekran bozuldu, paslanma başladı, arka amortisörden ses geldi vs vs..

İkinci plakayı bi tüp silikon ile sabitlemiştim plakalığını içine, kenarlarından taşacak şekilde hemde. Bütün tüpü sıkmıştım ama bu sefer de silikonla beraber kaybettim.

Yukarda yazdığınız gibi problemlerim yok. Benim takıldığım şey motorun tasarımları ile ilgili. Mesela benim motorumda cam var, gidona telefon tutucu takamıyorum çünkü telefonumu üstten takıp çıkaramıyorum. O yüzden ayna aparatı alıp telefonu ona astım. Yine aynı şekilde arka çamurluğu içerden tutan vida. Titreşimden gevşiyor ve lastiği çiziyor. İki kez başıma geldi. Birincide vidayı sıkıp demire kaynakladım, yine de titreşimden kaynaktan kırılıp gevşedi ve yeni taktığım lastiklerimde bir sürü hasara yol açtı.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
65
Rosso2 takan varmı? Viento ile kıyaslayacak olursak, farka değermi acaba

Ben rosso2'yi R25 motorumda kullanmıştım. İki kez Uçmakderece'de keyfine vardım. Şuan 250nk'da viento sport kullanıyorum. Açık konuşmak gerekirse kıyaslama yapılamaz bana göre. Rosso'nun verdiği güvenin yarısını vientoda bulamadım ben. 600 km falan oldu kullanmaya başlayalı, hala acaba kayacak mı endişesi var içimde. Hele ıslak zeminlerden geçerken denemek için ani gaz açıyorum direkt sarmaya başlıyor arka lastik.

Şuanki viento sportlardan önce de yine Anlaş'ın winter grip modelini kullanıyordum. Winter ile girdiğim virajlara viento sport ile girmeye tereddüt ediyorum.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
4
Dostlar saatlerdir motosikletin her yerini söküp takmama neden olan, söküp takarken kafamı duvarlara taşlara vurduran bir sorunum var.

4-5 gün önce normal bir şekilde marş yapıp kullanıp gelip park ettiğim motosikletimi bugün çalıştırmak istediğimde meşhur kronik sorunlardan marş yapınca vurma sesi gelme durumu oldu. Normalde bunun çözümü youtubeda var, akünün pozitif kutubunun üst tarafında iki tane daha pozitif bağlantı var bunlar marş rolesine kısa devre yaptırıp sorunu aşmayı sağlıyor. Bu durum 3-5 ayda bir tekrar eder, buna alıştım. Her zaman ki gibi yine öyle yaptım ama hiç bir marş tepkisi alamadım. Tamam, marş rolesi yanmış bozulmuş falan filan dedim. Bu arada yetişmem gereken bir görüşmem de olduğu için yakınımda ki bir yokuşa çıkarıp vurdurmayı denedim. İlk denemede çalıştı ve debriyaja bastığım gibi stop etti. Tekrar çıkartıp yeniden denedim. Bu sefer vurdurup çalıştığında gaz verdim ama gaz almadı, yine stop etti. Sıcaktan bunaldım görüşmemi erteledim motosikleti park yerine çektim. Akşam hava serinleyince tekrar baktım. Tek yaptığım kontağı açıp marş denemekti. Bu andan itibaren motosiklet anahtarlı anahtarsız kontak açık kapalı fark etmeksizin sürekli açılıp kapanmaya başladı. En baştada belirttiğim gibi her yeri kontrol ettim. Tüm kabloları söküp kontrol ettim, bazılarını söküp sorunun devam edip etmediğini kontrol ettim. Hiç bir kabloda açık şase vs olmamasına rağmen durum bu şekilde. Kontak kapalıyken dahi bunu yapmaya devam ettiği için akü kutup başını söküp bıraktım. Ben bunu yakmadan yada uçurumdan atmadan fikri olan yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Video: https://streamable.com/4zy1ie
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
4
Akünün sağlam olduğundan emin misin?

hocam dediğim gibi 4-5 gün önce gayet sağlamdı sorunsuz tek marşta aldı. Kaldı ki akünün zayıf olması böyle birşeye neden olmamalı diye düşünüyorum. hiç birşey bulamazsam yeni akü satın alıp deneyeceğim ama arıza başka birşeydense önce o ihtimale yönelmek istiyorum akü de zaten 1 yıl ya var ya yok
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Akü enteresan bir şey. Birden bitebiliyor. Arabayı gelin arabası yaptım, süsledim tak die gitti. MT-07'yi kaşın 4-5 defa vurdurmak zorunda kalmıştım. Yol yapsam da aküsü tutmuyordu fakat yaz oldu çalışıyor. Aküyü söküp bir götürüp ölçtür. Sökmüşken iyice bir şarja da tak. Bakarsın düzelir. Çünkü sistemin sapıtması bana voltaj eksikliği gibi geldi.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
4
Akü enteresan bir şey. Birden bitebiliyor. Arabayı gelin arabası yaptım, süsledim tak die gitti. MT-07'yi kaşın 4-5 defa vurdurmak zorunda kalmıştım. Yol yapsam da aküsü tutmuyordu fakat yaz oldu çalışıyor. Aküyü söküp bir götürüp ölçtür. Sökmüşken iyice bir şarja da tak. Bakarsın düzelir. Çünkü sistemin sapıtması bana voltaj eksikliği gibi geldi.


deneyebilirim ama pek umudum yok kontak kapalıyken açılmaya çalışması voltaj eksikliğinden fazlası varmış gibi duruyor
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Statör veya konjektöre de bakıverin bunlar bozuk ise motor da çalışmaz aküyü de şarj etmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst