- Katılım
- 3 May 2009
- Mesajlar
- 279
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar. Bugün bir arkadaşımın 2011 model CBF150si ile beraber Giresun'dan Trabzon'a gittik. Giresun'un çıkışında depomuzu (CBF150nin depo ağzında bir demir şerit vardır oraya kadar) :cat: doldurduk. 100,4 km sonra yeniden yakıt için durduk ve yine depoda ki o demir şeride kadar doldurduk.
Şimdi gelelim motosiklet ve yol-yük durumuna:
Motosiklet 11000 km de bakımları, lastik havalarına varıncaya kadar son derece düzgün yapılmaktadır.
Ben 75 kiloyum. Artçım da 75 kilo civarı. Arkada çanta var ama içinde ağırlık yapacak herhangi bir yükümüz yoktu.
Hava 26-28 derece aralığındaydı ancak biraz rüzgar vardı.
Genellikle 90-110 km hız aralığında kullandım ne çok zorladım ne de yavaş gittim normal yol hızlarında yani.
Bu kullanım koşullarında çıkan sonuç bana çok yüksek geldi açıkçası. 3,69 litre... :santa::queen:
Şimdi sormam gerekenler:
1. Bu çıkan sonuç sizce normal midir? Yoksa herhangi bir problem mi vardır? Problem varsa ne olabilir?
2. Örneğin ER6F, XJ6Diversion F ya da F650GS ile, 100km'de benim söylediğim hızlarda kullanıp 3,5 - 4,5lt arası yakıt yaktıklarını söyleyen arkadaşlar var. O halde niye 150cc ye biniyoruz. Madem öyle 600+cc üzeri daha mantıklı değil mi belki 1 litre fazla yakarım ama keyif alırım.
Cevap ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim herkese iyi forumlar. Saygılar.
Şimdi gelelim motosiklet ve yol-yük durumuna:
Motosiklet 11000 km de bakımları, lastik havalarına varıncaya kadar son derece düzgün yapılmaktadır.
Ben 75 kiloyum. Artçım da 75 kilo civarı. Arkada çanta var ama içinde ağırlık yapacak herhangi bir yükümüz yoktu.
Hava 26-28 derece aralığındaydı ancak biraz rüzgar vardı.
Genellikle 90-110 km hız aralığında kullandım ne çok zorladım ne de yavaş gittim normal yol hızlarında yani.
Bu kullanım koşullarında çıkan sonuç bana çok yüksek geldi açıkçası. 3,69 litre... :santa::queen:
Şimdi sormam gerekenler:
1. Bu çıkan sonuç sizce normal midir? Yoksa herhangi bir problem mi vardır? Problem varsa ne olabilir?
2. Örneğin ER6F, XJ6Diversion F ya da F650GS ile, 100km'de benim söylediğim hızlarda kullanıp 3,5 - 4,5lt arası yakıt yaktıklarını söyleyen arkadaşlar var. O halde niye 150cc ye biniyoruz. Madem öyle 600+cc üzeri daha mantıklı değil mi belki 1 litre fazla yakarım ama keyif alırım.
Cevap ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim herkese iyi forumlar. Saygılar.