CBF150 bu kadar çok yakar mı?

Katılım
3 May 2009
Mesajlar
279
Merhabalar. Bugün bir arkadaşımın 2011 model CBF150si ile beraber Giresun'dan Trabzon'a gittik. Giresun'un çıkışında depomuzu (CBF150nin depo ağzında bir demir şerit vardır oraya kadar) :cat: doldurduk. 100,4 km sonra yeniden yakıt için durduk ve yine depoda ki o demir şeride kadar doldurduk.

Şimdi gelelim motosiklet ve yol-yük durumuna:

Motosiklet 11000 km de bakımları, lastik havalarına varıncaya kadar son derece düzgün yapılmaktadır.

Ben 75 kiloyum. Artçım da 75 kilo civarı. Arkada çanta var ama içinde ağırlık yapacak herhangi bir yükümüz yoktu.

Hava 26-28 derece aralığındaydı ancak biraz rüzgar vardı.

Genellikle 90-110 km hız aralığında kullandım ne çok zorladım ne de yavaş gittim normal yol hızlarında yani.

Bu kullanım koşullarında çıkan sonuç bana çok yüksek geldi açıkçası. 3,69 litre... :santa::queen:


Şimdi sormam gerekenler:

1. Bu çıkan sonuç sizce normal midir? Yoksa herhangi bir problem mi vardır? Problem varsa ne olabilir?

2. Örneğin ER6F, XJ6Diversion F ya da F650GS ile, 100km'de benim söylediğim hızlarda kullanıp 3,5 - 4,5lt arası yakıt yaktıklarını söyleyen arkadaşlar var. O halde niye 150cc ye biniyoruz. Madem öyle 600+cc üzeri daha mantıklı değil mi belki 1 litre fazla yakarım ama keyif alırım.


Cevap ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim herkese iyi forumlar. Saygılar.


a9v.jpg



rkz4.jpg




4w65.jpg



nh2d.jpg
 
Katılım
13 May 2012
Mesajlar
714
fazla gibi sanki, ben uzun yolda tek başımayken full depodan yedeğe 400 den aşağıda düşmedim
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
Benzinden kaynaklı da belki olabilir.
Ben hep 20 lirayla 150km giderdim dün totalin tadilatta olan bir bayisinden aldım tanker koymuşlar yanına ordan koydular 100km de gösterge yanıp sönmeye başladı :)
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
normal yakmış. iki kişi o hızlarda cok normal.(cbf e göre) ama 150 cc ye göre fazla.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
90-110 km-h aralığında denilmiş, bu aralıkta ve yolculu iken, ayrıca yeni kasa 43 t arka dişli ile cbf 150 bu tüketimi yapabilir. 42 t arka dişli ile yolcusuz ve 70-110 hız aralığı yerine 70-90 km/h hız aralığında test et ve sonucu tekrar yaz. Ayrıca deponuzu ilk fullediğinizde tam dolmamış, 2. fullediğinizde tam fullemiş olabilirsiniz. Cbf in depoda şöle bi özellik var :) Depoyu fulluyorsun. Biraz motoru olduğu yerde sallıyorsun, lık lık lı bi kaç ses yapıyor, bakıyosun depoda yarım litrelik yer açılmış. pompacı basıp fulluyor, tekrar motoru salla, bi kaç lık lık daha, baktın 300-400 ml lik yer daha açılmış, belki ilk fullediğini sandığında fullenmedi..2. cide fullendi.. Bu da olabilir. Cbf 150 kullanıcıları depolarını fullesinler.. Sonra motoru pompacı pompayı yerine koymadan.. sağa sola öne arkaya ufak ufak sallasınlar. Depoda tekrar yer açılıyor..Ne demek istediğimi anlarlar :)
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
347
Normal hiç öyle abartılacak birşey yok. Hatta az bile yakmış millete bakma sen. Bir kere 80 i geçtiğinde tüm araçlarda yakıt sarfiyatı artar. İkincisi artçı ile gitmişsin. Bunun rüzgar faktörü var. Dağı bayırı yokuşu var. Benim motor dünyada en az yakan motorlardan biri, ama 80 i geçince farkedilir biçimde fazlalaşıyor benzin sarfiyatı. Zaten klavuzunda da yazıyor. Tüm yakıt verileri " 1 litre benzine 64 km... 80 km ye kadar olan hızlar içindir." diye yazıyor.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Nasıl sıkıştırmamışsın anlamadım :)
Sıkıştırmamış hali buysa sıkıştırınca kaç yapıyor bu alet?
2 kişi 90 için en az yarım gaz yapman lazım. 110 içinse dibe yanaşman gerek.

Tüketimin gayet normal. 9000 rpm de nefesi kesinlen aletle 7000 devirde iki kişi gidiyorsun 3 litre yakmasını bekleme. Nerdeyse limitlerde gidiyorsun.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
1,207
42 lira ile 230 km yol yapmisligim war. 2 kisi sirt cantamiz wardi . 140 ortalama hizimiz. Ara ara 180 200.
Bence 650 cc cift silindir bi makinaya gore cok iyi d3gerler. Hemen hemen ayni yakmisiz bu arada.
Dediginiz gibi. Hem motordan keyif almak hem elinizin altinda gucu hisstmek benxe buna deger.

Dip not. Sehirici bir depo ile ortalama 270 km yapiyorum 70 lira ile.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
90-110 km-h aralığında denilmiş, bu aralıkta ve yolculu iken, ayrıca yeni kasa 43 t arka dişli ile cbf 150 bu tüketimi yapabilir. 42 t arka dişli ile yolcusuz ve 70-110 hız aralığı yerine 70-90 km/h hız aralığında test et ve sonucu tekrar yaz. Ayrıca deponuzu ilk fullediğinizde tam dolmamış, 2. fullediğinizde tam fullemiş olabilirsiniz. Cbf in depoda şöle bi özellik var :) Depoyu fulluyorsun. Biraz motoru olduğu yerde sallıyorsun, lık lık lı bi kaç ses yapıyor, bakıyosun depoda yarım litrelik yer açılmış. pompacı basıp fulluyor, tekrar motoru salla, bi kaç lık lık daha, baktın 300-400 ml lik yer daha açılmış, belki ilk fullediğini sandığında fullenmedi..2. cide fullendi.. Bu da olabilir. Cbf 150 kullanıcıları depolarını fullesinler.. Sonra motoru pompacı pompayı yerine koymadan.. sağa sola öne arkaya ufak ufak sallasınlar. Depoda tekrar yer açılıyor..Ne demek istediğimi anlarlar :)

Scooterda bile oluyor bu adam king beyler .... :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
2 kişi tam gaz gittiyseniz normal. Benim 150'lik 12 beygir çinli, tek kişi binince tam gaz uzun yol 100km'de 3 litre yakıyor.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
benim 19.5 hp scooterindem neredeyse 1 lt fazla yakmış.


sen cbf150 ile max 110km/h gidip normal gittim fazla zorlamadım diyorsan bence o yakıtda normal...
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
90-110 arası bir hızda devir saatine hiç baktınmı.. 150kg kişi ağırlığı var e birde rüzgar var. senin er 6 dediğin motor 72beygir 6. vites 3bin-4bin arası devirde o hızlarda gidiyor neredeyse az daha yavaşlasan rolantiye düşecek bırak da az yaksın.. hızlı basan benzin pompası depoyu şişirir.. tamam doldu diyen benzinciye motoru üç salladıktan sonra 10 liralık daha benzin bastırıyorum?, 3,69 litre ne hassas ölçüdür yaa.. bravo
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Cbf icin 110 ciddi bir hız ilk defa 90 km yi gecen cbf ci duydum :cherry:

Yag yakma egilimi cızıklarda cabası o kadar yüksek devri sevmiyor cbf
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
artçılı yüksek hızlı ve rüzgarlı yolda bencede normal...
yüksek cc konusunda haklısın ama 150ccyi alıyosun 4bine 600cc yi alıyosun 15-20 bine şimdi düşündüğün zaman 500 mililitre için değermi...:)
birde şehir içinde kocaa 600 cc ile hareket kabiliyetini düşün...
150cc bir motor hem kendini hem sürücü ve artçıyı götürmek için yüksek devir çeviriyor...
600cc için bu yük tüy gibi kaldığı için düşük devirde az yakıyor...
Cbf icin 110 ciddi bir hız ilk defa 90 km yi gecen cbf ci duydum :cherry:

Yag yakma egilimi cızıklarda cabası o kadar yüksek devri sevmiyor cbf
öyle deme 8 10 motor gidiyoruz 120km civarı cbf hepimizi sollayıp öne geçiyor :D bende ne oluyolan dedim :D
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
bence yanlış ölçüm yaptınız. depo tam olarak dolmuyor bazen çok yer kalıyor. bazen de tam anlamı ile doluyor.

hem 100 km de ölçmek çok çok kısa bence.

en az 300 km de ölçmliydiniz. . bir de öyle deneömelisiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst