Çarpmadan önce elleri bırakmak

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kazadan onceki virajda adam kafasini carpiyor Isle of man TT yarisiydi galiba bu baya da eski biseydir her sene bi kere izliyorum zaten burda fix.

Ellerini birakmasinin sebebi bilincini kaybetmesi olabilir cunku o hizla insan kafasini vurunca kask olsa dahi pek iyi olcagini sanmiyorum.

TT yarisi evet.:cat:
Fakat o bildigimiz video degil bu.
Ayni viraj ve hatta ayni sekilde çarpma var ama o meshur videoda tank slapper denilen olay vardi.
O kazayi yapan surucu ile de roportaj yapilmisti hatirliyorum.

Elleri birakma diye bir teknik yok arkadaslar.
Ona teknik degil aptallik denir.:)

Muhtemelen bir yere çarpip ellerini birakmak zorunda kaldi.
Ellerinizi birakip motoru duzeltemezsiniz.
Fren yapmaniz lazim ya da kontrayi duzeltmeniz lazim.
Hatta ikisini beraber yapmak daha iyi sonuç verir.
Eger depo tokatlayan diye çevirebilecegimiz, tank slapper durumu olsaydi, motosikletin kendini duzeltmesi için elleri biraz gevsetmekten soz edebilirdik.
Bakin birakmaktan bahsetmiyorum.
Sadece gidonu daha gevsek tutmaktan bahsediyorum.
Ama burada gorunen tek sey, solda temas olabilecegi ve motosikletin tekere kalkmasi.


Ustteki satiri yazdiktan sonra merak edip videoyu bir daha izledim.
Bence solda biseye temas yok.
Motosiklet neredeyse, yolun ortasindan gidiyor.
Videonun baslarinda bol bol tek teker gosterdigine gore arkadas acemi yarisçi ve macera olsun diye katilmis.
Etrafta seyirciyi gorunce de biraz hava yapayim demis sanirim;
Muhtemelen TT yarisinin isinma ya da antreman turlari sirasinda yasanmis olay.
Tamamen salaklik.
Diyorum ama çok da emin degilim.:p
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
viraj içine temas anından sonra, ellerinin bıraktığı karede ön teker havada değil mi:silent:
Bence viraj içindeki temas çok sertti, sürücü motorun orda yatacağını düşünüp bıraktı, temasın etkisiyle ya da sürücünün kalkarak yaptığı paraşüt etkisinden dolayı ön teker yerden kesildi. yere indiği anda kurtarabileceğini düşündü!, tam gidona yaklaştığında çarpma gerçekleşti!..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:06 ----------

ön cam kamerasında belli oluyor, viraj içinde temas var. temas anında sol çizgi, ekranın/kameranın/motorun tam ortasında kalıyor. ve soldayken aniden kalkıyor, sanki "tık!" birşeye dokundu....
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
ön cam kamerasında belli oluyor, viraj içinde temas var. temas anında sol çizgi, ekranın/kameranın/motorun tam ortasında kalıyor. ve soldayken aniden kalkıyor, sanki "tık!" birşeye dokundu....

evet oraya dikkat etmemisim.
Dis çekimde ki açi sonrasini gosteriyor.
Temas var gibi ve muhtemelen o hizla o temas yolun disina savurmus.
 
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
Ama adamın eli gidondan ayrılmıyor sadece,adam kasıtlı tam geriye çekiyor ellerini, Acil122'nin dediği gibi olabilir.Bir videoda motor istemediğiniz şekilde ön kaldırırsa elleri bırakın diyordu.:silent:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
407
viraj içine temas anından sonra, ellerinin bıraktığı karede ön teker havada değil mi:silent:
Bence viraj içindeki temas çok sertti, sürücü motorun orda yatacağını düşünüp bıraktı, temasın etkisiyle ya da sürücünün kalkarak yaptığı paraşüt etkisinden dolayı ön teker yerden kesildi. yere indiği anda kurtarabileceğini düşündü!, tam gidona yaklaştığında çarpma gerçekleşti!..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:06 ----------

ön cam kamerasında belli oluyor, viraj içinde temas var. temas anında sol çizgi, ekranın/kameranın/motorun tam ortasında kalıyor. ve soldayken aniden kalkıyor, sanki "tık!" birşeye dokundu....

kesinlikle katılıyorum.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Virajda saga kaldirima yada bir baska bir seye dokundu sonra buyuk ihtimalle refleksin gec gelmesi ile saga kirdi ama artik dokunmustu, kontrolsuzce sagdaki saman balyalarina dogru giderken , belki sag cikamam Tanrim al kollarimi sana actim beni cennetine al diyecektiki , Daha vaktiniz gelmedi diye bir ses arkasindan paldur kuldur yuvarlanma ve gozu hastanede acma durumu :)
 
Katılım
11 Haz 2010
Mesajlar
12
sanki çarpmadan önce ön kaldırmış gliba motor yere inincede elinde kaçrmış gidonu..
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
268
Arkadaşlar elbette videolar üzerine varsayımlar yaparak nedenleri araştırıp bulmak iyi ve faydalı ama bu videodaki sunucu kazanın oluşunu ve ellerini neden bıraktığını çok açık şekilde anlatıyor zaten. Ek bir yoruma gerek yok. İngilizce bilmeyenler için de bir önceki mesajımda açıkladım. Elleri bırakmak bir teknik değil. Paraşüt etkisi falan da yok.

Elleri mecburen bırakıyor. Çünkü sola yatmış motor ile soldaki kayalara kafadan çarpmamak için gidonu falan bırakıp vücudunu dikleştirip kendini sağa çekiyor. Hatta videoda motor sanki sıyırarak temas bile etmiş gibi görünüyor. Yani pilot eğer bu hareketi yapmamış olsa o kayaya kafasıyla girecekti. Ama bunu yaptığı için viraj dışına çıkıyor ve daha ilerdeki bariyerlere giriyor.

Ben bunun daha kaliteli bir versiyonunu izlemiştim youtube'dan. Orada daha açık görülüyor herşey.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
Paraşüt etkisi için olabilir mi, motordan geriye bırakmak için kendini...

arkadaşa katılıyorum benim bildiğim kadarıyla kıyafetler özel yapım hava kanallı bi yere çarparsa kıyafeti bir nevi hava yastığı görevi görüyor...belkide kafalama çarparsa boynu kırılır diye de bırakmış olabilir...motorun kendisini atması içinde bırakmış olabilir o yolda motorla sağa sola çarpmak istemem ağaç dolu birde motor ağır
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
586
1. Başını vurmuyor, adam gayet profesyonel göz çizgisini yere paralel şekilde önceki virajların hepsinde koruyor zaten.
2. Paraşüt filan düşünecek hali yok 0.5 saniyede (Özellikle darbe almışken)
3. Elleri bırakma diye bir teknik de düşünmüyor, düşünse neden son anda gidona sarılsın. Kimse de öyle bir teknik düşünmesin, beyninizin bir parçasını ön panelden kazırlar.

Yatarak viraj alırken yatışta en dışarıda kalan nokta sürücünün omzudur. Sürücü ilk (sol) virajda sol omzunu duvara sürtüyor. Darbeyle ve biraz da şokla gidonu kaybediyor. Ve son anda belki kurtarırım diyerek gidona eğiliyor. O sırada tabi köprüden önce son çıkışı kaçırmış oluyor :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Elleri bırakmak değil ama motordan açılmak diye bir teknik vardır. İlgi yazıyı şu linkden okuyunuz:

http://alfamotosiklet.blogspot.com/search/label/çarpışmalarda açılma

Video bende oynamadığı için burada ki özel durum hakkında bir yorum yapamayacağım.

Hocam videodaki olay kaza aninda motosikletten ayrilip paçayi kurtarmakla ilgili bisey degil.
Zaten kurtaramiyor.:)
Eleman Tt yarisinda sola viraj aliyor.
Yaris parkuru bildigimiz yol oldugu için solda kayalar, agaç çikintilari falan var.
Muhtemelen bu çikintilardan birine temas oluyor.
Motosikletin ön teker kalkiyor ve ayni anda eleman ellerini birakiyor.
Daha sonra da karsi duvara çarpiyor.(dogal olarak):)
Yani tartistigimiz sey bu durum.
Eleman videoda ellerini birakma nedenini açikliyor ama maalesef açiklamasi mantikli ya da genel geçer bir teknigi anlatmiyor.
Yani sadece elleri birakma var.
Motosikletten ayrilma gibi bir çaba sôz konusu degil.
Refleks olarak ya da bilinçsizce yapilmis bir hareket sadece.
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Kazadan onceki virajda adam kafasini carpiyor Isle of man TT yarisiydi galiba bu baya da eski biseydir her sene bi kere izliyorum zaten burda fix.

Ellerini birakmasinin sebebi bilincini kaybetmesi olabilir cunku o hizla insan kafasini vurunca kask olsa dahi pek iyi olcagini sanmiyorum.

Benden önce açıklayan olmuş. Bir şey yazmaya gerek kalmadı.

Bildiğim kadarıyla rekor denemesiydi bu.

Adam kafasını çarpınca bilincini kaybediyor.

Farklı sitelerde değişik açılardan ağır çekim görüntülerini izleyebilirsiniz. Çok meşhur bu kaza.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst