carbıratör meme ince ayar yardım

Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
24
selam arkadaşlar;
benim mobilyette süper 52 ama carbıratör çok benzin yiyor bunun carbıratör memesiyle alakası olabilirmi yada meme vidasını cok sıkmak yada yarıya kadar gevşetmek bununla alakası olabilirmi meme yi ne kadar sıkmalıyım yada ne kadar gevşetmeliyim lütfen ince ayar istiyorum yardım!!!
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Karbüratör memesini sıkmakla ayar olmaz. Hava ayarı yapılır ayar vidasından.
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
selam arkadaşlar;
benim mobilyette süper 52 ama carbıratör çok benzin yiyor bunun carbıratör memesiyle alakası olabilirmi yada meme vidasını cok sıkmak yada yarıya kadar gevşetmek bununla alakası olabilirmi meme yi ne kadar sıkmalıyım yada ne kadar gevşetmeliyim lütfen ince ayar istiyorum yardım!!!

Merhabalar....
Motorunuzun çok yakmasının sebebi sadece memelerin ayarsızlığından kaynaklı olmayabilir. Bu nedenle iki tane vidayı sıkıp gevşeterek motorunuza büyük çapta güç kazanımı yada ekonomi kazandıramzsınız. Benzin tüketiminiz ölçtünüz mü? Mesela 1 litre ile ortalama kaç km gidebiliyorsunuz? Ateşlemeniz kontrol edildi mi? Bujiniz sağlıklı mı? Motor çekişiniz nasıl? Motorunuzun sürati nasıl? Yani 40-50km ye ulaşınca artık daha fazla motor gitmemezlik ediyor mu? Hava ayarınız bozuksa motoruzda tam gaz vermelerde boğulmalar yada çekiş düşüklükleri yaşamanız gerekir. İlk çalıştırmada zorluk yaşıyor musunuz? ideal oran aslında, karbüratörün dışında bulunan hava ayar vidasını tamamen sağa doğru sıktıktan sonra, 2 tur kadar sola çevirmektir. Ama dediğim gibi....mucize beklemeyin. Bu ayar sadece %10 civarı bir ek güç yada tasarruf sağlar.
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
24
abi motorun parçaları eski ama canavar gibi ateşleme iyi kıvılcım çıkarıyor bujim bosh
mororun çekişine geldiğinde ise süper ama bazen arkama birisini bindirdiğimde motor ilk kalkışta tıkanıyo gibi oluyor ama bunu bazenleri yapıyor abi ama karbıratör büyük
motordaki kalkışta tıkanıklık platin ayarından olabilirmi yada karbıratördenmi
abiler ben şöyle bir duyum aldım carbıratör memelerini kesiyorlarmış ve motor daha hızlı gitsin diye bu doğrumu daha çok benzin yaksın diye
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
abi motorun parçaları eski ama canavar gibi ateşleme iyi kıvılcım çıkarıyor bujim bosh
mororun çekişine geldiğinde ise süper ama bazen arkama birisini bindirdiğimde motor ilk kalkışta tıkanıyo gibi oluyor ama bunu bazenleri yapıyor abi ama karbıratör büyük
motordaki kalkışta tıkanıklık platin ayarından olabilirmi yada karbıratördenmi
abiler ben şöyle bir duyum aldım carbıratör memelerini kesiyorlarmış ve motor daha hızlı gitsin diye bu doğrumu daha çok benzin yaksın diye

Platin ve bıji tırnak ayarlarınızı tekrar kontrol edin. Buji tırnak aralığı 0.7mm platin ise 0.2-0.3mm arasında olmalıdır. Tam gazlarda tıkanma karbüratörün yapısı gereğidir. Dik akışlı ve kapış pompası olmayan karbüratörlerde bu tür tıkanmalar mevcut.

Karbüratörün büyük olduğunu söylemişsiniz. Motor teknolojilerinde bir kural vardır. 14.7 birim hava 1 birim benzin ile en ideal yanmayı sağlar. 12 birim havanın altında da yanma sağlanmaz. Siz isterseniz benzini motora şırınga ile verin, alabildiği ve karıştırabildiği hava miktarının dışında geri kalanını yanmadan atacaktır. Motorunuzun bir yanma kapasitesi var. Çok büyük karbüratör kullanmak, memeleri kestirmek veya büyültmek çok büyük sonuçlar vermez. İdeal olanı her zaman orjinal fabrika verileridir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst