Canavari dyno ustune cikardim

Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315


Arka tekerde 186 BHP (DIN) olcdu. ::evil::

Tabi bunun icinde RAM AIR yok, birde 12HP RAM AIR icin katarsak eder 198 BHP.

Birde 12% kayip katarsak icine eder 221 BHP motorda.
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
228
Aabi birde kantara çıkarır mısın???Bakalım kaç kilo :p :queen:

Kızma kızma şaka yapıyorum...Gerçekten güzel değer...Keyfini çıkar...:wiinkk:
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
212 kilo, bu ara kendimde sigarayi biraktim 73,4 kilodan 89,2 kiloya cikmisim. Ama 12R, Hayabusa gibi kilosunu beli etmiyor. Kullanmasi kilosuna gore cok hafif.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
281.7km/h yazıyor. son hızı değildir heralde:silent: %12 ler nerden geldi anlamadım. kayıpları açıklarsan sevinirim :wiinkk:
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
228
Dinamometre deki ölçülen ve max. gücün alındığı optimum hız olsa gerek....
Ayrıca kayıp olayı sürtünme ve aktarma daki güç yeme olayından olur...Tüm motorlu taşıtlar için geçerli...Metalin metalle temas ettiği herşeyde geçerlii...yalnızca oranı değişebilir...
Saykoshey RAM AIR demiş de Ram air hava girişinin adı...Sanıyorum açık filtre yada performans filtre var...Buda motorun hava alışını kolaylaştırdığı için ek güç sağlar...

Öyle değil mi Saykoshey...:)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
dinamometre araca tekerden bağlanmış. o gücü vermiş. Gücün %12 mekanik kayıpla arka tekere ulaştığı varsayılarak motor gücü 212 bg çıkmış

Bu arada Türkiyede motosiklet için dyno var mı ? Yoksa otomobiller için olan kullanılabiliyor mu?

Diyecektim ki "Bulunduğu Yer: Eindhoven/Hollanda"
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@saykoshey
Arka tekerde 186 BHP (DIN) olcdu.

Senin motor kaç model? ZX-12R da model arttıkça güç düşmüş :silent:

2000 : 185.00 HP (135.0 kW)) @ 10000 RPM
2001 : 185.00 HP (135.0 kW)) @ 10000 RPM
2002 : 178.00 HP (129.9 kW)) @ 10500 RPM
2003 : 175.70 HP (128.2 kW)) @ 10500 RPM

Gücü ölçmenin birçok yöntemi var. Normalde fabrikanın belirlediği beygir gücü, dyno üzerinde lastiğin verdiği güçten daha yüksek diye biliyorum. Senin makinanın standardı 185HP ise lastikteki nasıl 186HP oluyor? Çok daha düşük çıkması gerekmez miydi? Bir de yeni modellerde neden daha düşük güç olduğu hakkında bir fikrin var mı?

Bu arada Power/weight ratio (ZX-12R için 0.8249 HP/kg) motorda gücü gösteren en doğru sayıdır bana kalırsa. Yani kilo başına düşen beygir gücü :) Hollanda'da bu tip ölçüm yerleri çok mu? Kaça ölçüyorlar?
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
ylmzzz' Alıntı:
281.7km/h yazıyor. son hızı değildir heralde:silent: %12 ler nerden geldi anlamadım. kayıpları açıklarsan sevinirim :wiinkk:

Jhonny'nin anlatigi gibi. Ik yerde guc olculebilir, arka tekerde veya motorda. Motosikletin teknik ozeliginde yazan motorda olculmus, yani motoru direk metreye bagliyorlar ve maksimum gucunu olcuyorlar.

Simdi guc motordan tekere gidesiye kadar bagzi kayiplar var. sanziman, zincir, teker surtunmesi. Genelde burada 12% guc kayibi ortaya gelir.

281.7km/h 5. vitesde maksimum guc hizi. Buna bakmayin cunku maksimum hiz degil maksimum guc olcduk. Yani 1. 2. 3. ve 4. vitesde yavas yavas devire getirde ve 5. vitesde birden gaza asildi.
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
boy' Alıntı:
@saykoshey

Gücü ölçmenin birçok yöntemi var. Normalde fabrikanın belirlediği beygir gücü, dyno üzerinde lastiğin verdiği güçten daha yüksek diye biliyorum. Senin makinanın standardı 185HP ise lastikteki nasıl 186HP oluyor? Çok daha düşük çıkması gerekmez miydi? Bir de yeni modellerde neden daha düşük güç olduğu hakkında bir fikrin var mı?

Bu arada Power/weight ratio (ZX-12R için 0.8249 HP/kg) motorda gücü gösteren en doğru sayıdır bana kalırsa. Yani kilo başına düşen beygir gücü :) Hollanda'da bu tip ölçüm yerleri çok mu? Kaça ölçüyorlar?

Fabrikasyon tarihi 2004, model tarihi 2003.

Yokardi anlatigim gibi guc olculen yerler farkli. Fabrikada gucu motorda olcerler, biz arka tekerde olcduk.

Tabi benim motosiklet orjinal halinde degil. Egzoz, chip ve diger kucuk modifikasyonlar yaptim.

Birde sunu soylemem lazim, su an altinda Pirelli Dragon Supercorsa var.

Vallah her fuar veya toplatinda mobil alet getiriyorlar, genelde 20 euro'ya falan olcuyorlar. Tuning center veya servis centerlerde bulunuyor. Anlatigin gibi guc olcmek icin bin bir yontem var ve bu nedenle mobil aletlere pek guvenmiyorum.

Benden once giden 10R'in telefon ile resmini cekmisdim, asagida. Motorun ustundeki tuning center'in sahibi. Birde grup halinde italyadan lastik istetdik, bir palet dolusu lastik :cherry:
 
Katılım
29 Ocak 2006
Mesajlar
315
Ha bu ara sunu unutum. Bu dynosheet'in asil nedeni su dur. Birinci (kirmizi 185bhp) orjinal biraz kullanilmis hava filitresi ile olculdu ve ikinci (mavi 186) yeni K&N hava filitresi ile olculdu. Arada sadece 1bhp fark var ama bunun nedeni degismis hava durumuda olabilir.
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
228
O hava filtresinin ayrıyetten iş görebilmesi için, motorun havayı çekmesi dışında dışş etken yani "hız" da var...Ne kadar hız Ram Air de o kadar hava demek...Dolayısıyla yolda performans hava filtresinin farkı daha iyi anlaşılır...Çünkü çıktığın hızda daha efektif bir hale gelir...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst