Çanakkale - Seyit Onbaşı - Havran

Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
453
ÇANAKKALE + SEYİT ONBAŞI + HAVRAN

Bu başlık ilginizi çekti umarım.
Bildiğiniz gibi Seyit Onbaşı Çanakkale Deniz zaferinde önemli bi rol oynamış savaş kahramanıdır.
Seyit (Çabuk) Onbaşı , (d. Eylül 1889, Havran - ö. 1939) Birinci Dünya Savaşı'nın Çanakkale Cephesi'ndeki savaş
kahramanlarındandır.
1909 yılında orduya katılır ve Balkan Savaşı'ında yer aldıktan sonra, Birinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla
Çanakkale Cephesi'nde topçu er olarak görev alır.
18 Mart 1915 tarihindeki Deniz Harekâtı'nın başlaması ile, işgal donanması Çanakkale boğazına girmeye teşebbüs eder.
Türk topçu birliklerinin üstün başarımı ve Albay Cevat yönetimindeki Nusrat Mayın Gemisinin etkili çalışmaları sayesinde
düşman donanmasına büyük hasar verilir.
Bu esnada batmakta olan Fransız savaş gemisi Bouvet'in yardımına İngiliz Ocean ve Fransız İrresistible gemileri gelir.
Ancak Seyit Onbaşının bulunduğu Rumeli Mecidiye Tabyası'ndaki vinç arızalanır.
Bunun üzerine her biri 275 kg olan top mermilerini üç kez kendi namluya yerleştirir ve İngiliz Ocean gemisinin mürettebatı
tarafından terkedilmesi ile sonuçlanacak hasara yol açar.
1918 tarihinde köyüne döndükten sonra, eski uğraşı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam edip,1939 yılındaki soyadı yasası ile Çubuk soyadını edinir.
Alıntı: http://tr.wikipedia.org/wiki/Seyit_Onbaşı


Seyit Onbaşı, 1889 yılının Eylül ayında Havran İlçesi Çamlık (Manastır) köyünde dünyaya geldi.
Babasının adı Abdurrahman, annesinin ki Emine idi. Seyit, 1909 yılının Nisan ayı başlarında askere alındı.
1912'de Balkan Savaşları'na katıldı. Savaş bitiğinde terhis edilmedi ve topçu eri olarak Çanakkale Cephesi'nde görev aldı.
Çanakkale Savaşları'nda gösterdiği kahramanlıkla adını Türk tarihine yazdırdı.
18 Mart Deniz Savaşı sırasında, Rumeli Mecidiye Tabyası'nda ayakta kalabilen tek top vardı onun da mermi kaldıran
vinci bozulmuştu. Seyit Onbaşı büyük bir güçle 215 Okkalık mermiyi üç kez kaldırarak namlunun ucuna sürmüş ve bu
kahramanlığı ile Ocean gemisi büyük bir yara almıştı.
Seyit Onbaşı 1918 sonbaharında köyüne döndü. Sanatı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam etti.
1934 tarihinde yürürlüğe konan soyadı yasasıyla "Çabuk" soyadını aldı. 1939 yılında akciğerlerindeki rahatsızlık
nedeniyle vefat etti.
alıntı: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2311

Havran Motor Dostları Gurubunu bu forum sayesinde tanıdıktan sonra. Uzun zamandır Seyit onbaşının köyünü ziyaret etmek görmek istemişimdir.
Nihayet bu isteğimi gerçekleştirdim. Bu gün motor gurubumuzdan sadece Ozan (stigmata) arkadaşımızın katılımıyla iki kişilik bir
gezi düzenledik. Gönül isterdi diğer motorcu arkadaşlarımızın bizle beraber gezide olamsını ama olmadı. Bir hafta önceden mail
gubunda tüm arkadaşlara bunu duyurmuştuk. Arkadaşların çoğu iş ve mazeretler sebebiyle katılamadılar.
Neyse gezimizi Şu güzedrgahta yapmayı planladık.
GİDİŞ: Çanakkale - Çan - Yenice - Hamdibey - Hanlar - Edremit - Havran - Koca Seyit köyü
DÖNÜŞ: Havran - Edremit - Akçay - Altınoluk - Küçükkuyu - Ayvacık - Ezine - Çanakkale

Aşağıda bu geziden fotoğraflar göreceksiniz.


Hanlar Beldesinde Ozan kardeşimizin Veteriner arkadaşlarını ziyarette
işyerinde köylülerce bulunmuş bir AYI kafatası ( Skull ) vardı onu da görüntüleyelim dedik







Haran da Havranlı Motor Dostları ile çekilmiş fotoğrafımız



Ahmet hocam rehberliğinde Seyit Onbaşının köyüne ( Koca Seyit köyü) doğru yola çıktık


Koca Seyit Köyünden Görüntüler








İşte Seyit Onbaşının Köyündeki (Koca Seyit Köyü) adına yapılan anıt










 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Bilgiler için çok teşekkürler gezdiğin yerin tarihçesini vermen çok güzel olmuş tebrik ediyorum.... Gezinizde güzel olmuş ayağınıza ellerinize sağlık
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
tarihimize sahip çıktıkça benliğimiz bizi hiç terketmeyecektir. bunu bir kez daha hatırlattığın için teşekkürler arkadaşım...
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
297
Güzel ve anlamlı bir gezi olmuş, fotoğraflar da çok iyi,
Paylaşım için teşekkürler. Selamlar.
 
Katılım
14 Ağu 2007
Mesajlar
54
Topçu havranlı koca seyid onbaşı eğer o gün ocean zırhlısını vuramasa idi o zırhlı büyük bir ihtimalle çanakkale boğazını geçecek ve zamanın baş kenti istanbul a çıkacaktı bu bizim için korkunç denilebilecek bir sonuçtu fakat yüce Allahın izniyle tek bir erimizle savaşın seyri değişmiştir Türk milleti Seyit onbaşıya çok şey borçludur bu kahraman insanlar asla unutmamalıyız düşünsenize savaş zamanı bu insanlar aç yorgun bitkin ama yüreklerinde vatan sevgisi 275 kg yi kaldırıyor,
Evet boşuna dememişler bir Türk dünyaya bedeldir diye, İlginize ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
 
Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
453
Teşekkürler sevgili dostlar.
Paylaşmak güzel.Gittiğim yerlere sizi de götürebildiysem ne mutlu bana. Güzel övgü ve dilekleriniz için de teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst