- Katılım
- 4 Mar 2006
- Mesajlar
- 453
- Konu Yazar
- #1
ÇANAKKALE + SEYİT ONBAŞI + HAVRAN
Bu başlık ilginizi çekti umarım.
Bildiğiniz gibi Seyit Onbaşı Çanakkale Deniz zaferinde önemli bi rol oynamış savaş kahramanıdır.
Seyit (Çabuk) Onbaşı , (d. Eylül 1889, Havran - ö. 1939) Birinci Dünya Savaşı'nın Çanakkale Cephesi'ndeki savaş
kahramanlarındandır.
1909 yılında orduya katılır ve Balkan Savaşı'ında yer aldıktan sonra, Birinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla
Çanakkale Cephesi'nde topçu er olarak görev alır.
18 Mart 1915 tarihindeki Deniz Harekâtı'nın başlaması ile, işgal donanması Çanakkale boğazına girmeye teşebbüs eder.
Türk topçu birliklerinin üstün başarımı ve Albay Cevat yönetimindeki Nusrat Mayın Gemisinin etkili çalışmaları sayesinde
düşman donanmasına büyük hasar verilir.
Bu esnada batmakta olan Fransız savaş gemisi Bouvet'in yardımına İngiliz Ocean ve Fransız İrresistible gemileri gelir.
Ancak Seyit Onbaşının bulunduğu Rumeli Mecidiye Tabyası'ndaki vinç arızalanır.
Bunun üzerine her biri 275 kg olan top mermilerini üç kez kendi namluya yerleştirir ve İngiliz Ocean gemisinin mürettebatı
tarafından terkedilmesi ile sonuçlanacak hasara yol açar.
1918 tarihinde köyüne döndükten sonra, eski uğraşı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam edip,1939 yılındaki soyadı yasası ile Çubuk soyadını edinir.
Alıntı: http://tr.wikipedia.org/wiki/Seyit_Onbaşı
Seyit Onbaşı, 1889 yılının Eylül ayında Havran İlçesi Çamlık (Manastır) köyünde dünyaya geldi.
Babasının adı Abdurrahman, annesinin ki Emine idi. Seyit, 1909 yılının Nisan ayı başlarında askere alındı.
1912'de Balkan Savaşları'na katıldı. Savaş bitiğinde terhis edilmedi ve topçu eri olarak Çanakkale Cephesi'nde görev aldı.
Çanakkale Savaşları'nda gösterdiği kahramanlıkla adını Türk tarihine yazdırdı.
18 Mart Deniz Savaşı sırasında, Rumeli Mecidiye Tabyası'nda ayakta kalabilen tek top vardı onun da mermi kaldıran
vinci bozulmuştu. Seyit Onbaşı büyük bir güçle 215 Okkalık mermiyi üç kez kaldırarak namlunun ucuna sürmüş ve bu
kahramanlığı ile Ocean gemisi büyük bir yara almıştı.
Seyit Onbaşı 1918 sonbaharında köyüne döndü. Sanatı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam etti.
1934 tarihinde yürürlüğe konan soyadı yasasıyla "Çabuk" soyadını aldı. 1939 yılında akciğerlerindeki rahatsızlık
nedeniyle vefat etti.
alıntı: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2311
Havran Motor Dostları Gurubunu bu forum sayesinde tanıdıktan sonra. Uzun zamandır Seyit onbaşının köyünü ziyaret etmek görmek istemişimdir.
Nihayet bu isteğimi gerçekleştirdim. Bu gün motor gurubumuzdan sadece Ozan (stigmata) arkadaşımızın katılımıyla iki kişilik bir
gezi düzenledik. Gönül isterdi diğer motorcu arkadaşlarımızın bizle beraber gezide olamsını ama olmadı. Bir hafta önceden mail
gubunda tüm arkadaşlara bunu duyurmuştuk. Arkadaşların çoğu iş ve mazeretler sebebiyle katılamadılar.
Neyse gezimizi Şu güzedrgahta yapmayı planladık.
GİDİŞ: Çanakkale - Çan - Yenice - Hamdibey - Hanlar - Edremit - Havran - Koca Seyit köyü
DÖNÜŞ: Havran - Edremit - Akçay - Altınoluk - Küçükkuyu - Ayvacık - Ezine - Çanakkale
Aşağıda bu geziden fotoğraflar göreceksiniz.

Hanlar Beldesinde Ozan kardeşimizin Veteriner arkadaşlarını ziyarette
işyerinde köylülerce bulunmuş bir AYI kafatası ( Skull ) vardı onu da görüntüleyelim dedik




Haran da Havranlı Motor Dostları ile çekilmiş fotoğrafımız


Ahmet hocam rehberliğinde Seyit Onbaşının köyüne ( Koca Seyit köyü) doğru yola çıktık


Koca Seyit Köyünden Görüntüler




İşte Seyit Onbaşının Köyündeki (Koca Seyit Köyü) adına yapılan anıt






Bu başlık ilginizi çekti umarım.
Bildiğiniz gibi Seyit Onbaşı Çanakkale Deniz zaferinde önemli bi rol oynamış savaş kahramanıdır.
Seyit (Çabuk) Onbaşı , (d. Eylül 1889, Havran - ö. 1939) Birinci Dünya Savaşı'nın Çanakkale Cephesi'ndeki savaş
kahramanlarındandır.
1909 yılında orduya katılır ve Balkan Savaşı'ında yer aldıktan sonra, Birinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla
Çanakkale Cephesi'nde topçu er olarak görev alır.
18 Mart 1915 tarihindeki Deniz Harekâtı'nın başlaması ile, işgal donanması Çanakkale boğazına girmeye teşebbüs eder.
Türk topçu birliklerinin üstün başarımı ve Albay Cevat yönetimindeki Nusrat Mayın Gemisinin etkili çalışmaları sayesinde
düşman donanmasına büyük hasar verilir.
Bu esnada batmakta olan Fransız savaş gemisi Bouvet'in yardımına İngiliz Ocean ve Fransız İrresistible gemileri gelir.
Ancak Seyit Onbaşının bulunduğu Rumeli Mecidiye Tabyası'ndaki vinç arızalanır.
Bunun üzerine her biri 275 kg olan top mermilerini üç kez kendi namluya yerleştirir ve İngiliz Ocean gemisinin mürettebatı
tarafından terkedilmesi ile sonuçlanacak hasara yol açar.
1918 tarihinde köyüne döndükten sonra, eski uğraşı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam edip,1939 yılındaki soyadı yasası ile Çubuk soyadını edinir.
Alıntı: http://tr.wikipedia.org/wiki/Seyit_Onbaşı
Seyit Onbaşı, 1889 yılının Eylül ayında Havran İlçesi Çamlık (Manastır) köyünde dünyaya geldi.
Babasının adı Abdurrahman, annesinin ki Emine idi. Seyit, 1909 yılının Nisan ayı başlarında askere alındı.
1912'de Balkan Savaşları'na katıldı. Savaş bitiğinde terhis edilmedi ve topçu eri olarak Çanakkale Cephesi'nde görev aldı.
Çanakkale Savaşları'nda gösterdiği kahramanlıkla adını Türk tarihine yazdırdı.
18 Mart Deniz Savaşı sırasında, Rumeli Mecidiye Tabyası'nda ayakta kalabilen tek top vardı onun da mermi kaldıran
vinci bozulmuştu. Seyit Onbaşı büyük bir güçle 215 Okkalık mermiyi üç kez kaldırarak namlunun ucuna sürmüş ve bu
kahramanlığı ile Ocean gemisi büyük bir yara almıştı.
Seyit Onbaşı 1918 sonbaharında köyüne döndü. Sanatı olan ormancılık ve kömürcülüğe devam etti.
1934 tarihinde yürürlüğe konan soyadı yasasıyla "Çabuk" soyadını aldı. 1939 yılında akciğerlerindeki rahatsızlık
nedeniyle vefat etti.
alıntı: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2311
Havran Motor Dostları Gurubunu bu forum sayesinde tanıdıktan sonra. Uzun zamandır Seyit onbaşının köyünü ziyaret etmek görmek istemişimdir.
Nihayet bu isteğimi gerçekleştirdim. Bu gün motor gurubumuzdan sadece Ozan (stigmata) arkadaşımızın katılımıyla iki kişilik bir
gezi düzenledik. Gönül isterdi diğer motorcu arkadaşlarımızın bizle beraber gezide olamsını ama olmadı. Bir hafta önceden mail
gubunda tüm arkadaşlara bunu duyurmuştuk. Arkadaşların çoğu iş ve mazeretler sebebiyle katılamadılar.
Neyse gezimizi Şu güzedrgahta yapmayı planladık.
GİDİŞ: Çanakkale - Çan - Yenice - Hamdibey - Hanlar - Edremit - Havran - Koca Seyit köyü
DÖNÜŞ: Havran - Edremit - Akçay - Altınoluk - Küçükkuyu - Ayvacık - Ezine - Çanakkale
Aşağıda bu geziden fotoğraflar göreceksiniz.

Hanlar Beldesinde Ozan kardeşimizin Veteriner arkadaşlarını ziyarette
işyerinde köylülerce bulunmuş bir AYI kafatası ( Skull ) vardı onu da görüntüleyelim dedik




Haran da Havranlı Motor Dostları ile çekilmiş fotoğrafımız


Ahmet hocam rehberliğinde Seyit Onbaşının köyüne ( Koca Seyit köyü) doğru yola çıktık


Koca Seyit Köyünden Görüntüler




İşte Seyit Onbaşının Köyündeki (Koca Seyit Köyü) adına yapılan anıt





