Cafe' si olan yada seven??

Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
arkadaşlar bu cafe racer tarzını tam olarak biri bana açıklar mı . yani racer motoru kesip biçip naked e çevirmemi bilen biri biraz bilgi versin

Kisaca soyle diyelim ikinci dunya savasi sonrasi ciddi patlayan motosiklet sektoru ile genclik daha hizli ve atak motosikletler pesinde idi. O zamanki imkanlar tabiki kisitli idi. Ozelikle ingilterede genclerin motorlari ile cafelerde bulusarak bir araya gelmesi ve daha sonra Cafeden baslayip cafede son bulan yarislari ile Cafe Racer mantigi olusmaya basladi. Cafer racerlar bu yuzden tek kisilik , tel jantli , 60-70 senelerin modellerinden secilerek o zamanin modifikasyon kurallarina sagdik kalinarak yapilan bir calisma. En cok tercih edilen modeller arasinda, Honda, Triumph , Norton, Moto Guzzi, Moto Morini dir.
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Cafe Racer kulturunu de motorlarini cok iyi bilen biriyim. Ama bu isim muzdaribi de benim. Cidden ugrasaracak Naked Cafe racer tarizini yaratmak icin Ducatiyi aldim.Mono kapagi , yan aynalari , tum parcalari ile o kadar ugrastim ki anlatamam. Boyasinin detaylari , her yerini yeniden temizletip duzeltmek bana tuzluya mal oldu. Bu modellerin tel jantli olmadigindan bu sekilde bitirdim. Zevkimi aldim. Goren herkez vay Motor super vay sahane dedi. Yaptigim onca masrafi bile dusunmedim, motoru en uygun fiyati ile satisa koydum, ciddi bilincli alici cikmadi, yada abuk subuk paralar onerildi 1998 model dendi, sanki japon hurdasi aliyorlar gibi muamele yapildi, motorun uzerindeki aksesuarlari kendileri alsa uc kati fazla fiyat oderler.

Bu bitmis hali

dsc05271large.jpg


Bu yuzden ben Turkiyede ne cafe racerin sevildigine ne de bilindigine inanmiyorum. Bu kadar tutkulusu olsa bizim gibi gider alir , biner degistirir modifiye eder insanlar. Ama ne bineni gordum ne de sorani. Lafta herkez aaaa Cafe racer super tabi bayilirim diyor. Sonra motor alacaklarinda , ee abi servisi var, parcasi var, cok pahali ben o fiyata gider sunu bunu alirim. Bir ton bahane. Zaten cafe racerin tarihcesini , giyimini bilmek lazim. Sadece tel jantli mono seleli bir motor degildir cade racerler.

Umarim ilerde plakasiz dahi olsa almak istedigim motor ise Norton Manyx 500cc dir.

Norton%20Cafe%20racer%20-1.jpg

iki resimdeki motorda super, ancak ilki cafe tarzi degil,

yorumlarindada haklilik payin var

ducati cok kaliteli ve zevkli hazirlanmis, umarim istedigin fiyata satarsin.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Biraz yabancı kaldık mevzuya...Bu cafe tarzı makina nedir acaba...Biraz konuyu açarmısınız...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Açilari aldim geldim.:)

dscn1708ai4.jpg


dscn1706qd9.jpg


dscn1707pm4.jpg


Bu hafta sonu Boldor yarislari var.
Bol bol eski makinalara gark edecegim sizi.

Zeda senin makina için geçen seneki Boldor'dan bir resim buldum.
Benzetebilirsin diye dusunuyorum.

DSCN3116.jpg


Harley'in de yarisçi bir ruhu oldugunu bilirmiydiniz?:)

1980.jpg


DSCN3119.jpg


Ve Laverda...

DSCN3191.jpg


BMW'ye de bir selam çakip kaçayim.:)

DSCN3112.jpg


Gelecek hafta sizi fotoya bogarim.
Insallah bir aksilik olmazsa.:bounce:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Kisaca soyle diyelim ikinci dunya savasi sonrasi ciddi patlayan motosiklet sektoru ile genclik daha hizli ve atak motosikletler pesinde idi. O zamanki imkanlar tabiki kisitli idi. Ozelikle ingilterede genclerin motorlari ile cafelerde bulusarak bir araya gelmesi ve daha sonra Cafeden baslayip cafede son bulan yarislari ile Cafe Racer mantigi olusmaya basladi. Cafer racerlar bu yuzden tek kisilik , tel jantli , 60-70 senelerin modellerinden secilerek o zamanin modifikasyon kurallarina sagdik kalinarak yapilan bir calisma. En cok tercih edilen modeller arasinda, Honda, Triumph , Norton, Moto Guzzi, Moto Morini dir.

pardon burayı atlamışım...teşekkürler...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Biraz yabancı kaldık mevzuya...Bu cafe tarzı makina nedir acaba...Biraz konuyu açarmısınız...

Kisaca soyle diyelim ikinci dunya savasi sonrasi ciddi patlayan motosiklet sektoru ile genclik daha hizli ve atak motosikletler pesinde idi. O zamanki imkanlar tabiki kisitli idi. Ozelikle ingilterede genclerin motorlari ile cafelerde bulusarak bir araya gelmesi ve daha sonra Cafeden baslayip cafede son bulan yarislari ile Cafe Racer mantigi olusmaya basladi. Cafer racerlar bu yuzden tek kisilik , tel jantli , 60-70 senelerin modellerinden secilerek o zamanin modifikasyon kurallarina sagdik kalinarak yapilan bir calisma. En cok tercih edilen modeller arasinda, Honda, Triumph , Norton, Moto Guzzi, Moto Morini dir.

Gayet güzel anlatmış işte cahil panda..... Okusan anlardın... :bounce::bounce:

Bu sıralar sırra kadem bastın.... Bişeyler çeviriyosun ya... Hayırlısı..:wiinkk:
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
469
Cafe Racer kulturunu de motorlarini cok iyi bilen biriyim. Ama bu isim muzdaribi de benim. Cidden ugrasaracak Naked Cafe racer tarizini yaratmak icin Ducatiyi aldim.Mono kapagi , yan aynalari , tum parcalari ile o kadar ugrastim ki anlatamam. Boyasinin detaylari , her yerini yeniden temizletip duzeltmek bana tuzluya mal oldu. Bu modellerin tel jantli olmadigindan bu sekilde bitirdim. Zevkimi aldim. Goren herkez vay Motor super vay sahane dedi. Yaptigim onca masrafi bile dusunmedim, motoru en uygun fiyati ile satisa koydum, ciddi bilincli alici cikmadi, yada abuk subuk paralar onerildi 1998 model dendi, sanki japon hurdasi aliyorlar gibi muamele yapildi, motorun uzerindeki aksesuarlari kendileri alsa uc kati fazla fiyat oderler.

Bu bitmis hali

dsc05271large.jpg


Bu yuzden ben Turkiyede ne cafe racerin sevildigine ne de bilindigine inanmiyorum. Bu kadar tutkulusu olsa bizim gibi gider alir , biner degistirir modifiye eder insanlar. Ama ne bineni gordum ne de sorani. Lafta herkez aaaa Cafe racer super tabi bayilirim diyor. Sonra motor alacaklarinda , ee abi servisi var, parcasi var, cok pahali ben o fiyata gider sunu bunu alirim. Bir ton bahane. Zaten cafe racerin tarihcesini , giyimini bilmek lazim. Sadece tel jantli mono seleli bir motor degildir cade racerler.

Umarim ilerde plakasiz dahi olsa almak istedigim motor ise Norton Manyx 500cc dir.

Norton%20Cafe%20racer%20-1.jpg

mrb "norton" çok özel bir makina...

yeni çıkan bir film var hemen hemen motorun üstünde ve varmaya değil gitmeye dayalı bir konusu var (tavsiye ederim) o filmde de yine bir norton başrolde...

film adı "one week" ("bir hafta")
 
Son düzenleme:

MkD

Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
767
benjamin button filmindede vardı bir motosiket galiba oda cafeymiş :mrgreen:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Angel daha oncede demistim benim motor Cafe Racer / Naked melezi. %100 denemez cunku 98 model olarak cok yeni ve jantlarin degismesi sart.

Coq bu ducati modeli Sportclassic zaten fabrika cikisi bu sekilde cikan bir motor:)

Bu fabrika cikisi resmi

ducati-sport-1000-s.png


Bu da seninki Tek fark egzozu. O kadar hazir pismis bir motor beni mutlu etmez.

DSCN3116.jpg


Birde paul smart edition var ki hayli ciddi bir yaris motorudur. Ama onunda hakkini ben veremem.O motorun zevki pistta turlamak ile cikar. Burda da pist diye bir sey yok.

ducati-paul-smart.jpg
 
Katılım
25 Ocak 2008
Mesajlar
353
farketmez bekleriz :)






cafe olmasi icin racing olmasi sart degil,
ingilterede 60larda genclerin motorlari hafifletip modifiye etmesi ve cafe ler arasi gazlamasi sonucu cikan tarz, bu yuzden cafe yapanlarin cogu 80 oncesi motorlari seciyorlar old school tarzini yakalayabilmek icin. burayi okuyabilirsiniz detailli bilgi icin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Café_racer

google tercume ediyor sayfalari gerekirse

teşekkür ederim açıklayıcı bilgilerin için sagolasın
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Zeda ben sana git onu al demedim, benzet dedim.:)
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Zeda ben sana git onu al demedim, benzet dedim.:)

Walla ducatilerin hepsi o kadar bir birine benziyor iki janti ve arka catali degistirdigim anda zaten boyle gorunur. Ne ise ben ducatinin tadina vardim artik, birazda diger avrupa oyuncaklarini tatmak istiyorum. Sirada Alman ve ingiliz motorlari var. Eger imkanim olursa birde Voxan nin tadina bakarim:)
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
fuarda vardı bi tane triumph
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Açilari aldim geldim.:)

dscn1708ai4.jpg


dscn1706qd9.jpg


dscn1707pm4.jpg


Bu hafta sonu Boldor yarislari var.
Bol bol eski makinalara gark edecegim sizi.

Zeda senin makina için geçen seneki Boldor'dan bir resim buldum.
Benzetebilirsin diye dusunuyorum.

DSCN3116.jpg


Harley'in de yarisçi bir ruhu oldugunu bilirmiydiniz?:)

1980.jpg


DSCN3119.jpg


Ve Laverda...

DSCN3191.jpg


BMW'ye de bir selam çakip kaçayim.:)

DSCN3112.jpg


Gelecek hafta sizi fotoya bogarim.
Insallah bir aksilik olmazsa.:bounce:

guzelmis, senin moturun mu? aluminyum mu o tank ve arkasi?? O Baldor yarislarinin resimlerini yayinlamisdin, orda yorumum var zaten, bir gun bende gelicam oraya, guzel avrupa cafe'eler oluyor, sayende ogrenmis oldum.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
guzelmis, senin moturun mu? aluminyum mu o tank ve arkasi?? O Baldor yarislarinin resimlerini yayinlamisdin, orda yorumum var zaten, bir gun bende gelicam oraya, guzel avrupa cafe'eler oluyor, sayende ogrenmis oldum.

Inox, aliminyum degil.
Bakalim bir seven fifty yakaladim.
Daha 19bin km de.
Fiyati biraz yuksek ama makina piril piril.
Takas uyarsa, guzel bisey hazirlayabilirim diye dusunuyorum.
Yarisacak hale getirebilirsem, ki bu en az 1 yilimi alir, iste o zaman tadindan yenmeyecek.:cat:
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Inox, aliminyum degil.
Bakalim bir seven fifty yakaladim.
Daha 19bin km de.
Fiyati biraz yuksek ama makina piril piril.
Takas uyarsa, guzel bisey hazirlayabilirim diye dusunuyorum.
Yarisacak hale getirebilirsem, ki bu en az 1 yilimi alir, iste o zaman tadindan yenmeyecek.:cat:

750 de be abi şuna;sevın da neymiş:)
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
madem öyle zeda3000 ne gelsin modifiye edilirken fotoları da var ama bulamadım biraz pc yi deşeyim bu arada fotoğraf istanbuldan :)
n636308966_286.jpg
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
zeda3000'in sahibinden.com daki ilanıyla tanıştım cafe-racer terimiyle.ne olduğunu araştırayım öğreneyşm derken bu topik sayesinde öğrenmiş oldum ne olduğunu bu vesileyle.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst