[Bulgaristan - MT]

Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
bate bu sene gen gidiyorsun festivale yani o güzel bakarsın bizde geliriz[/QUOTE]


alpino sen yeterki gelmek iste gideriz tabi bide festivale bi gelsen de ordaki ortamı bi görebilseniz.
bidaha hiç kaçırmassınız.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
mustafa abi anlaştık öleyse.yine ozamana kadar kim öle kim kala ama sana eşlik edecek kişilerden biri benim sanırım :rendeer: festivale beraber gideriz büyük ihtimal.diğer arkadaşları bilemiyorum şimdi.jotif mayısta asker :queen: eğer topluca gidersek harika olur.sen tecrübelisin abi.maliyet ne kadar oluyor aşağı yukarı..sınırda nelerle karşılaşıyoruz???
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
aslıda gelmek istiyorum bakalım kısmetse benim öbür planıda biliyorsun yunanistana gitmek ama ilk önce motosiklet deyştirmek lazım :)
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
aslıda gelmek istiyorum bakalım kısmetse benim öbür planıda biliyorsun yunanistana gitmek ama ilk önce motosiklet deyştirmek lazım :)

boşver yunanları sen atla gel bizle BG'ye :queen: sezon açıldı gibi bişey.eğer değiştirmeyi düşünüyorsan biran önce sat ve yeni motorun için arayışlara başla.(aklında ki motor nedir) mayıs felan gelince ateş pahalısı olur makineler :farao:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
sence gratski ne olabilir:)

bence sana yakışcak en iyi makine honda shadow:cat: bildin mi? sende aynı düşünceler içinde misin :wiinkk:


yazıyı yazarken resim açılmamıştı.onu görmeden cevapladım.çıkartamadım nedir bu alet.chooper konusunda pek bilgim olmadığı için motoruda çıkartamamadım :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
farketmez benim için ama gönlümde güzelbi shadow yatıyor aha ulan aha şu paranın gözü körolsun:pr:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
farketmez benim için ama gönlümde güzelbi shadow yatıyor aha ulan aha şu paranın gözü körolsun:pr:

senin işin benden daha zor valla.daha büyük bir bütçeye sahip olman gerekiyor.inş herşey gönlünce olur.en son çağre çelikle gidiceksin.yavaş yavaş gider bol bol mola veririz.sen yeter ki aramızda ol :rendeer:
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
hele bi ozaman gelsinde bakıcaz artık önceden söz vermiyorum artık malum
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
hele bi ozaman gelsinde bakıcaz artık önceden söz vermiyorum artık malum

evet şimdilik kimse bişey diyemez.yaklaşık 4 aydan fazla var.hayat ne gösterir bilinmez.fakat yinede önlemlerimizi alalım.neler mi? :p
1-)yeterli olan bütçeyi ayarlamak
2-)seyahate yakın motorlara bakım
3-)pasaport yada vize sorunlarınız varsa bu işlemleri bitirip sınır çıkışına hazır olmanız
4-)seyahat tarihine başka proje.proje,randevu vermeyin :p
5-)seyahat için gerekli araç ve gereçleri temin etmek
6-)geçici süreliğine TR'ye hoşcakal demek :queen:

aklıma bu kadar geldi.fikirleriniz varsa sunun :wiinkk:
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
evet şimdilik kimse bişey diyemez.yaklaşık 4 aydan fazla var.hayat ne gösterir bilinmez.fakat yinede önlemlerimizi alalım.neler mi? :p
1-)yeterli olan bütçeyi ayarlamak
2-)seyahate yakın motorlara bakım
3-)pasaport yada vize sorunlarınız varsa bu işlemleri bitirip sınır çıkışına hazır olmanız
4-)seyahat tarihine başka proje.proje,randevu vermeyin :p
5-)seyahat için gerekli araç ve gereçleri temin etmek
6-)geçici süreliğine TR'ye hoşcakal demek :queen:

aklıma bu kadar geldi.fikirleriniz varsa sunun :wiinkk:

alpino shadovu bilmem ama sana güzel ve temiz bi virogo 535 gider bence hem fiyatıda fazla bişey deil shadova göre tabi.
istersen bide virogolara bi bak derim.
mesut zaman bi yaklaşsın bakarız bişeyler zaten triptik kapıda yapılıyo türk pasaportu mutlaka gerekiyo süresi bitmemiş olacak sadece şu sigorta olayını araştırmak gerekiyo eskiden istemezlerdi ama bu sene bilmem onu soruşturacam ben.
yol için önce çadır tulum benim için iç lastik pompa lastik sökme aletleri falan sizin için yanınızda sadece pompa ve fitil bulundurun yeter.
tabi ufak tamir takımlarıda en önemlisi buji anahtarı ve yedek buji tabiki.
şimdilik bunlar geliyo aklıma ama inşalla tamir takımlarına gerek kalmaz.
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
mustafa abi aslıda olur ama bu aralar musayit deyilim madi yönden anca önümüzdeki sene
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
az önce 3 hafta önce giden 23martta dönen öz abim kadar sevdiğim abimle görüştüm.motorsikleti ile gitmişti.bana söledikleri 140 ytl bulgara 45 ytl türke veriyorsun dedi.mustafa abi sen türk pasaport lasım demişsin ama bu abim çift vatandaş(benim gibi) türk pasaportuna gerekmiyor benden istemediler dedi.siz yoksa çift vatandaş değilmisiniz?türk kimliğimle BG pasaportumu verdim dedi.sınırda geçiş için işlemleri söylüyorlar sana zaten dedi.dediği gibi türke 45,bulgara 140 ytl veriyorsun başka bişey gerekmiyor dedi.şimdilik aldığım bilgiler bukadar
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
mesut gecen sene arkadaşlar giti
türk pasaportu gerekli çünkü burda motosikletle çıkıyorsun
onu türk pasaportuna işliyorlar ama kanunlarda bi deyşiklik olduysa bilmiyorum
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,978
sizin için en ufağından st zagora için bir araştırma yaptım :rendeer:




kısmetse gidersek bu manzaraya karşı kafaları çekelim mutlaka :queen:

buraya söz yok.olmazsa olmaz denilecek yer zaten :queen:





Büyüklüğü açısından Bulgaristan’ın altıncı şehri olan Stara Zagora, Sredna Gora dağının güney yamaçları üzerinde, bağlar ve meyveli ağaç bahçeleri arasında yer alıyor. Stara Zagora’dan bakınca ufukta Rodop dağları ve Sakar dağı görülüyor. İyi coğrafik konuma sahip olan şehrin iklimi yumuşaktır. Stara Zagora’nın yakınında bulunan mineral su banyoları ise sağlığa önem veren turistler için özellikle caziptir. Stara Zagora’nın bulunduğu yerde Tuna’dan gelip Edirne ve Ege’ye giden yol ve Sofya ile Plovdiv’ten Kara Deniz’e giden yol gibi önemli ulaşım koridorları kesişiyor. Burada henüz prehistorik dönemde yerleşme vardı, ki buna yaşı 8 bin yılı aşan neolitik yerleşmeler de işaret ediyor. Traklar, bu yerde kurdukları şehre Augusta Trayana adını verdi. Stara Zagora Turizm Merkezi’nden Margarita Krısteva şunları anlattı: “Stara Zagora tarihçesinde Romalılar dönemi özellikle ilginçtir. O dönemde şehir özerk bir bölgeydi. Roma imparatorlarının burayı ziyaret ettiklerine tanıklık eden hususlar vardır. Dolayısıyla adını Trayanlar’ın ışıltılı şehri koydular. O dönemden zamanımıza kadar antik forum kompleksi ve ana sokak korundu. Yapılan kazılar sonucu kalenin güney kapısı, bir yerleşmeden antik mozaikler ve bir kamu binası bulundu. Bu şehrin eskiden ne kadar ihtişamlı olduğunu burada yaşaynalara kendi madeni paralar kesme hakkının verilidiği hususu da gösteriyor. Şehir, güney Trakya’nın Filipopolis’ten /Plovdiv/ sonra ikinci şehriydi. Restore edilen Stara Zagora antik tiyatrosunda yaz mevsiminde konserler veriliyor” diyor Margarita Krısteva. Stara Zagora’nın merkezinde Traklar’a ait bir höyükte yapılan kazılarda Millat’tan önce yedinci binyıldan kalma neolitik yerleşme bulundu. Yerleşme ile ilgili ayrıntılı bilgiyi yine Bayan Krısteva’dan alacağız, ama bundan önce şunu da belirtelim ki Stara Zagora yöresinde bakır elde edilen en eski maden ocağı bulundu. Bakır ocağı Millat’tan önce 4.ncü yüzyılda işletiliyordu. Madenciler, bakırı yataktan şehre kadar 7 kilometre taşıyarak işliyordu. Margarita Krısteva ile birlikte geçmiş dönemlere, neolitik yerleşmelerin zamanına dönüyoruz: “Neolitik konutlar bütün eşyaları ile korunmuştur. Ziyaretçi bu konutların nasıl inşaa edildiği ve iç düzeninin nasıl olduğu konusunda izlenimler edinebilir. Fırın bölümü çok iyi muhafaza edilmiştir. BBC’nin “Avrupa’nın doğuşu” adlı filmi, buradan bu fırınla başlıyor. Fırın bacalı olup duman konutun dışına çıkarılıyordu. Burada taştan yapılmış ilk el değirmenleri de görülebilir. Atalarımız buğdayı büyük küplerde saklıyordu. Bulunan buğday tanelerinin büyüklüğü de günümüzdeki buğday kadardır, ki bu onların toprakları bilgili bir şekilde işlediğini ortaya koyuyor. ”Stara Zagora müzesinin zemin katında şehrin prehistorik sanatını gözler önüne seren bir teşhir düzenlenmiştir. Ziyaretçi, çok eski çalışma aletlerini görebilir. Örneğin boynuzdan yapılan orak, tavuk kemiğinden yapılmış bakır uçlu tığ ve Millat’tan önce V.nci binyıldan kalan bir müzik aleti - tarambuka. En eski çalgı olduğu sanılan tarambukanın sesi, çocuğun rahimde duyduğu anne kalbinin nabızlarını anımsatıyor. Teşhirde süsü satranç tahtası andıran seramik kap da görülebilir. Kap üzerindeki kareleri sayacak olursanız – sayısı tam 365’tir, ki bu da bu topraklarda parlak bir medeniyetin gelişmiş olduğu fikrini veriyor. Stara Zagora’nın bugünkü hayatına göz atarsak çok iyi turizm imkanlarını bulacağız: “Stara Zagora konukları, çok iyi otellerde konaklanabiliyor, diyor Bayan Krısteva. Etraftaki köylerde de köy turizmi hızla gelişiyor. Çevre turizmi severleri için bisiklet turları düzenleniyor, yakında bulunan Sliven mineral banyolarının sıcak su kaynakları da vücutları dinlendirme fırsatını veriyor. Turistler buraya has lezzetli yemekleri ve Stara Zagora’nın enfes şaraplarını tatmaktan büyük zevk alacaktır”

mesut gecen sene arkadaşlar giti
türk pasaportu gerekli çünkü burda motosikletle çıkıyorsun
onu türk pasaportuna işliyorlar ama kanunlarda bi deyşiklik olduysa bilmiyorum

alla alla.neyse şimdi geç oldu birkez daha aramak ayıp olur.yarın yine sorarım.gerekli olan tüm bilgiler öğrenirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
691
vala ne diyeyim gimiş kadar oldum ama gidersek bi akşam barada gidelim biraz eyleniriz :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
mesut türk pasaportu şart bende çifte vatandaşım ama türk plakalı araçla çıktığından dolayı onu türk pasaportuna işlemek zorundalar yoksam geri çeviriyolar.
benim kasabam için araştırma yaptığın için sağol dier arkadaşlar bi fikir edinmiş oldular ben 6 sene orda yatılı okulda okudum her yerini bilirim ama festival oraya 8 km.ormanda yapılıyo stara zagora kaplıcaları var onların yanında ama sorun deil kasabadad gezeriz.
birde sana söylenen fiyatlarda bi yanlışlık vardır heralde motosikletle en son geçen sene gittim ve 6 aylık triptik 30 ytl.çıkış harcı 15 ytl.ve başka hiç bişey ödemedim bulgarda kuruş bile vermedim ama yeni kanuna göre sigorta isteyebilirler.normalde senelik triptik 130ytl.dir sen bidaha sor bi yanlışlık olmasın .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst