Forumdan Uzaklaştırıldı
- Katılım
- 27 Mar 2009
- Mesajlar
- 526
- Konu Yazar
- #1
evet logosu vardı ama, sadece fortis bankın kartına taksit yapıyorBen aynısını şurdan aldım: http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=2812
Ek: Koyduğun resmin alt köşesinde de buranın logosu varmış zaten.
castrol un 15 50 si yok biliyorum castrol 15 40 var oda yazın sıcak havalarda ince geleceğini düşündüğüm için almadım.castrol kullandınmı hiç. oda iyi yağdır. castrol 15-50..bak bi araştır
Bütün yağlar aynıdır. En iyi yağ en ucuz yağdır. Zaten yağ üreten 3-5 fabrika var , hepsi buradan alıp şişeliyor ve kendi markasını yapıştırıyor. Sizin hissettiğiniz performans artışları ise tamamen PSİKOLOJİK![]()
yağ hakkında pek kimsenin bilmediği bazı başka konular var aslına bakarsanız
açtığım güzel bir başlık vardı okursanız eğer güzel bir bilgi edinebilirsiniz şahsi kanaatim :cat:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...yag-kalite-standartlari-servis-siniflari.html
biraz uzun yazı ama en sade şekliyle anlattım
bu konuya göz atmanızı rica edicem
Aynen katılıyorum hepsi para tuzağı ya millet bu yağ konusunu çok abartıyor.Ben motoruma ne bulursam onu koyuyorum.Kışın 10w40,yazın 15w40 yada 15w50 markası ne olursa olsun ucuz olsun yeter zaten en fazla 2000 de bir değişiyor ne gerek var o kadar para vermeye yağa sanki motorun ömrü uzuyor yada performans artıyor.Ihhhhh![]()
senin kullandığın motorda ucuz olduğu için ucuz yağ tercih edebilrsin. Kaliteli motosiklet kullananlar kaliteli yağ kullanır, ben 10,000tl ye motor alıcam gidicem litresi 5tl yağ alıcam, öyle yapmam. Benim yağlar bugün geldi 4 adet aldım kutusunu 20tl ye aldım.Açtığın konu faydalı bir konu fakat o konuda sadece sentetiklik olayına katılıyorum evet sentetik yağlar mineral bazlı yağlardan daha uzun ömürlü oluyor bu bir gerçek.Sentetik yağlar laboratuvar ortamlarında üretiliyor,mineral yağlar ise doğada bulunuyor.Benim demek istediğim şu ben şu marka kaliteli bu marka kaliteli yok şu marka kullanırsan motorun performanslı olur eskimez cart olur curt olur laflara hiçmi hiç katılmıyorum.Ben sadece şunu yaparım param o gün hangisine yeterse onu kullanırım.Atıyorum mineral mi aldım 2000de değiştiririm yada sentetikmi aldım 3000de değiştiririm.Onun dışında api,sg,js standartlarıymış bence hepsi hikaye.Gidipte castrola mobile litresine 20-25 lira vereceğime atıyorum 10 liraya x mineral yada sentetik marka 15w40 yağ alırım mineral yada sentetik olmasına göre 2000de yada 3000de değiştiririm.15 lirayada benzin alırım çatır çatır gezerim param depomda kalır.
bana sorarsanız büyük yanılgı içindesiniz arkadaşım 2 gün önce 2. el motor aldı ve dün arkadaşımın motoru kitledi ve 350 lira masraf yaptı motoru bugün topladık motorcuya gittiğimizde söker sökmez ilk soylediği şey kullandıkları yağ yağ değil su mubarek oldu. yağın yağ özelliği neredeyse hiç olmadığı için piston takılıyo ve biyer kolu kopuyo motorun içine düşen biyer kolu motorda neredeyse bütün parçalara zarar veriyo içinden çıkan metal parçalarını ve aldıkları şekilleri görseniz dudağınız uçuklar iyi dedim motor bloğu 2 ye ayrılmamış yani diyeceğim o ki 5 lira 10 lira paradan kaçıpta keyfinizi kaçırmayın hem size hem motorunuza yazık yağ motor için son derece önemli bir unsurdur ve en ucuzu en iyisidir. denecek kadar basit değildir bu benim yaşadığım tecrübe neticesinde bir çıkarkımdır. kimsenin bu gibi sorunları yaşamaması dileğiyle keyifli sürüşler...