bu motor yağını bulabileceğim yer varmı?

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar aşağıda görünen motor yağını internetten sipariş edebileceğim bir site biliyormusunuz?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Ayrıca soruyorum bu motor yağı nasıldır beyler? Ben cbf 150me bundan koyuyorum tam sentetik en iyisidir diyorlar varmı bir fikri olan?
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
hyosung lardaki dururken boşa geçmeme sorununu ortadan kaldırdığını okumuştum bu yağın
 
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Ben kendi motorum için uygun olduğuna kanaat getirdim. CBF 150'yi bilemem.

DRZ400'ün her şeyini ezbere bilen ABD'li bir usta 20w50 veya 15w50 kalınlıkta tam sentetik ve ester bazlı yağ tavsiye ediyor. Marka olarak da Silkolene'i öneriyor. Ben Silkolene bulamayınca Mobil1'i tercih ettim. Ester bazlı olmasa da diğer iki kritere uyuyor.

Ayrıca, Amsoil'in yaptığı testlerde Mobil1'in ikinci geldiğini görmek de kararımda etkili oldu. Motul'u falan çok geride bırakmış. Testin birincisiyse (sürprize hazır olun) Amsoil!!! :cherry:
Test verileri şu adresteki PDF dosyasında: http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

Bununla beraber, Mobil1 hakkında epey kötü konuşanlar da var. Ben gene de şimdilik Mobil1 kullanmak niyetindeyim.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
castrol 15w50 artık gelmiyor arkadaşlar kime sorsam aynısını söyledi en son 2008 sonu bir yağcıda 1lt 15w-50 mineral yağını bulmuştum dahada rastlamadım

mobil in bu yağına gelince çok güzel bir yağdır :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
castrol kullandınmı hiç. oda iyi yağdır. castrol 15-50..bak bi araştır
castrol un 15 50 si yok biliyorum castrol 15 40 var oda yazın sıcak havalarda ince geleceğini düşündüğüm için almadım.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Bütün yağlar aynıdır. En iyi yağ en ucuz yağdır. Zaten yağ üreten 3-5 fabrika var , hepsi buradan alıp şişeliyor ve kendi markasını yapıştırıyor. Sizin hissettiğiniz performans artışları ise tamamen PSİKOLOJİK :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar mobil 1 4t 15W 50 4 adet yağ sipariş ettim, ptt ile kapıda ödeme seçeneği ile, 4 adedini 80TL ye aldım.
www.motorparca.com' dan sipariş ettim. Fatih Kılıçlı bey ihtiyacı olanlar burdan ulaşabilir.
0535 254 0874
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Bütün yağlar aynıdır. En iyi yağ en ucuz yağdır. Zaten yağ üreten 3-5 fabrika var , hepsi buradan alıp şişeliyor ve kendi markasını yapıştırıyor. Sizin hissettiğiniz performans artışları ise tamamen PSİKOLOJİK :)

Aynen katılıyorum hepsi para tuzağı ya millet bu yağ konusunu çok abartıyor.Ben motoruma ne bulursam onu koyuyorum.Kışın 10w40,yazın 15w40 yada 15w50 markası ne olursa olsun ucuz olsun yeter zaten en fazla 2000 de bir değişiyor ne gerek var o kadar para vermeye yağa sanki motorun ömrü uzuyor yada performans artıyor.Ihhhhh:p
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
yağ hakkında pek kimsenin bilmediği bazı başka konular var aslına bakarsanız
açtığım güzel bir başlık vardı okursanız eğer güzel bir bilgi edinebilirsiniz şahsi kanaatim :cat:

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...yag-kalite-standartlari-servis-siniflari.html

biraz uzun yazı ama en sade şekliyle anlattım

bu konuya göz atmanızı rica edicem

Açtığın konu faydalı bir konu fakat o konuda sadece sentetiklik olayına katılıyorum evet sentetik yağlar mineral bazlı yağlardan daha uzun ömürlü oluyor bu bir gerçek.Sentetik yağlar laboratuvar ortamlarında üretiliyor,mineral yağlar ise doğada bulunuyor.Benim demek istediğim şu ben şu marka kaliteli bu marka kaliteli yok şu marka kullanırsan motorun performanslı olur eskimez cart olur curt olur laflara hiçmi hiç katılmıyorum.Ben sadece şunu yaparım param o gün hangisine yeterse onu kullanırım.Atıyorum mineral mi aldım 2000de değiştiririm yada sentetikmi aldım 3000de değiştiririm.Onun dışında api,sg,js standartlarıymış bence hepsi hikaye.Gidipte castrola mobile litresine 20-25 lira vereceğime atıyorum 10 liraya x mineral yada sentetik marka 15w40 yağ alırım mineral yada sentetik olmasına göre 2000de yada 3000de değiştiririm.15 lirayada benzin alırım çatır çatır gezerim param depomda kalır.
 
Katılım
12 Şub 2010
Mesajlar
250
Aynen katılıyorum hepsi para tuzağı ya millet bu yağ konusunu çok abartıyor.Ben motoruma ne bulursam onu koyuyorum.Kışın 10w40,yazın 15w40 yada 15w50 markası ne olursa olsun ucuz olsun yeter zaten en fazla 2000 de bir değişiyor ne gerek var o kadar para vermeye yağa sanki motorun ömrü uzuyor yada performans artıyor.Ihhhhh:p

bana sorarsanız büyük yanılgı içindesiniz arkadaşım 2 gün önce 2. el motor aldı ve dün arkadaşımın motoru kitledi ve 350 lira masraf yaptı motoru bugün topladık motorcuya gittiğimizde söker sökmez ilk soylediği şey kullandıkları yağ yağ değil su mubarek oldu. yağın yağ özelliği neredeyse hiç olmadığı için piston takılıyo ve biyer kolu kopuyo motorun içine düşen biyer kolu motorda neredeyse bütün parçalara zarar veriyo içinden çıkan metal parçalarını ve aldıkları şekilleri görseniz dudağınız uçuklar iyi dedim motor bloğu 2 ye ayrılmamış yani diyeceğim o ki 5 lira 10 lira paradan kaçıpta keyfinizi kaçırmayın hem size hem motorunuza yazık yağ motor için son derece önemli bir unsurdur ve en ucuzu en iyisidir. denecek kadar basit değildir bu benim yaşadığım tecrübe neticesinde bir çıkarkımdır. kimsenin bu gibi sorunları yaşamaması dileğiyle keyifli sürüşler...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Açtığın konu faydalı bir konu fakat o konuda sadece sentetiklik olayına katılıyorum evet sentetik yağlar mineral bazlı yağlardan daha uzun ömürlü oluyor bu bir gerçek.Sentetik yağlar laboratuvar ortamlarında üretiliyor,mineral yağlar ise doğada bulunuyor.Benim demek istediğim şu ben şu marka kaliteli bu marka kaliteli yok şu marka kullanırsan motorun performanslı olur eskimez cart olur curt olur laflara hiçmi hiç katılmıyorum.Ben sadece şunu yaparım param o gün hangisine yeterse onu kullanırım.Atıyorum mineral mi aldım 2000de değiştiririm yada sentetikmi aldım 3000de değiştiririm.Onun dışında api,sg,js standartlarıymış bence hepsi hikaye.Gidipte castrola mobile litresine 20-25 lira vereceğime atıyorum 10 liraya x mineral yada sentetik marka 15w40 yağ alırım mineral yada sentetik olmasına göre 2000de yada 3000de değiştiririm.15 lirayada benzin alırım çatır çatır gezerim param depomda kalır.
senin kullandığın motorda ucuz olduğu için ucuz yağ tercih edebilrsin. Kaliteli motosiklet kullananlar kaliteli yağ kullanır, ben 10,000tl ye motor alıcam gidicem litresi 5tl yağ alıcam, öyle yapmam. Benim yağlar bugün geldi 4 adet aldım kutusunu 20tl ye aldım.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bana sorarsanız büyük yanılgı içindesiniz arkadaşım 2 gün önce 2. el motor aldı ve dün arkadaşımın motoru kitledi ve 350 lira masraf yaptı motoru bugün topladık motorcuya gittiğimizde söker sökmez ilk soylediği şey kullandıkları yağ yağ değil su mubarek oldu. yağın yağ özelliği neredeyse hiç olmadığı için piston takılıyo ve biyer kolu kopuyo motorun içine düşen biyer kolu motorda neredeyse bütün parçalara zarar veriyo içinden çıkan metal parçalarını ve aldıkları şekilleri görseniz dudağınız uçuklar iyi dedim motor bloğu 2 ye ayrılmamış yani diyeceğim o ki 5 lira 10 lira paradan kaçıpta keyfinizi kaçırmayın hem size hem motorunuza yazık yağ motor için son derece önemli bir unsurdur ve en ucuzu en iyisidir. denecek kadar basit değildir bu benim yaşadığım tecrübe neticesinde bir çıkarkımdır. kimsenin bu gibi sorunları yaşamaması dileğiyle keyifli sürüşler...

sentetik yağların üstünlükleri illaki var yok demek ayıp olur.

eski motora ince vizkositeli yağ konursa sorun çıkar tabi. adamlar castrol edge 10-60 ı bilerek üretmişler bu boşluklu motolar için.

ayrıca senin anlattığın piston kitlemesinden çok subap kırmış motora benziyor. piston kırsa dahi bunun sebebi boşluk yapan parçaların moment alıp ortalığı parçalamasındandır


diye düşünüyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst