Bu iş böyle olmuyor maaşlı çalısan olarak

Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,852
Motosikleti
cbf 150
Geçen viç operatörü aldık işe 230 bin net alıyor bilginiz olsun. Keza aluminyum kaynakçısı yada genel anlamda işini sanat değeri taşır nitelikte kaynak yapan kişiler acayip ücret alıyor. Çünkü sanayinin bu insanlar ihtiyacı var. Elin birşey tutuyorsa o işi yap geliştir.

Dil öğrenirsen çok üzülürsün benden söylemesi, 1 yada max 2 sene sonra bütün airpod cinsi aletler simültene çeviri yapacak. Vakitini el işlerine ayır usta olur. Sertifikalarını al.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
[/QUOTE]
Geçen viç operatörü aldık işe 230 bin net alıyor bilginiz olsun. Keza aluminyum kaynakçısı yada genel anlamda işini sanat değeri taşır nitelikte kaynak yapan kişiler acayip ücret alıyor. Çünkü sanayinin bu insanlar ihtiyacı var. Elin birşey tutuyorsa o işi yap geliştir.

Dil öğrenirsen çok üzülürsün benden söylemesi, 1 yada max 2 sene sonra bütün airpod cinsi aletler simültene çeviri yapacak. Vakitini el işlerine ayır usta olur. Sertifikalarını al.


230 bin mi ?

muthis para..dozer greyder falan zor da vinc basit yaa.

aletin bir joyistiği var, cocuk oyuncağı..

bu arada vinc operatorune 230.000 tl aylık odeyen adam buyuk zengindir kamyoncu.

gittin dandik 800 luk suzi aldın.. valla vizyon yok sende
 
Katılım
5 Ocak 2025
Mesajlar
242
Motosikleti
CB750A
zenginin malı züğürdün çenesini yorar diye boşuna dememişler.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,513
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Eskiler "Çok laf yalansız, çok mal haramsız olmaz" demişler. Günümüz Türkiyesinde dürüstçe çalışarak zengin olamazsınız. Hele hele maaşla asla. Az biraz kansız olacaksınız. Dürüst, ilkeli, gururlu adama ticarette artık yer yok.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,852
Motosikleti
cbf 150


230 bin mi ?

muthis para..dozer greyder falan zor da vinc basit yaa.

aletin bir joyistiği var, cocuk oyuncağı..

bu arada vinc operatorune 230.000 tl aylık odeyen adam buyuk zengindir kamyoncu.

gittin dandik 800 luk suzi aldın.. valla vizyon yok sende
[/QUOTE]
Ben ince eler sık dokurum, tenere 700 den sonra en iyi offroad aracı bu şu an piyasada. Yoksa beş kuruş vermem. Gs ler ktmler alınır ama zaten kullandıgım araçlar geçmişte neden tekrar aynı motorları alim?

Ayrıca vinç operatörü dediğin kişi joystickle 3 mikyon dolar değerinde ekipman kaldırıyor. Ve Türkiyede sayılı bu adamlar. Aldığı parada helaldir. Maaşla zengin olamazsınız bu net ama çok çalışarak olursunuz ve burak en önemliside kendin zar zor kazanınca inan 800 bin de çok değerli oluyor. Para kazanmak zor iş heleki ihracat yapıyorsan
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,852
Motosikleti
cbf 150
Şu an en son teknolojiye ulaşabiliyorum, raybanlardan vision prolara kadar. Entegra yapay zeka ve kulaklıklarla konferanslarda simültene çinceyi düşünüyorumingilizceye türkçeye çeviriyorlar. Dil öğrenmek bu saaten sonra sadece kendini tatmin. Bana birisi iş görüşmesine gelse sadece tğrkçe bilse ama bana bu teknolojileri kullanıyoru dese işe alırım.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Geçen viç operatörü aldık işe 230 bin net alıyor bilginiz olsun. Keza aluminyum kaynakçısı yada genel anlamda işini sanat değeri taşır nitelikte kaynak yapan kişiler acayip ücret alıyor. Çünkü sanayinin bu insanlar ihtiyacı var. Elin birşey tutuyorsa o işi yap geliştir.

Dil öğrenirsen çok üzülürsün benden söylemesi, 1 yada max 2 sene sonra bütün airpod cinsi aletler simültene çeviri yapacak. Vakitini el işlerine ayır usta olur. Sertifikalarını al.
Dil hakkında böyle düsünüyorum. Ama zanatkaarlık her zaman devamlıdır.
İşini kolaylastırsın diye projelendiriyorsun tasarlıyorsun. Ama bunu birleştircek faaliyete dökecek için teknik adam hep lazım.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şu an en son teknolojiye ulaşabiliyorum, raybanlardan vision prolara kadar. Entegra yapay zeka ve kulaklıklarla konferanslarda simültene çinceyi düşünüyorumingilizceye türkçeye çeviriyorlar. Dil öğrenmek bu saaten sonra sadece kendini tatmin. Bana birisi iş görüşmesine gelse sadece tğrkçe bilse ama bana bu teknolojileri kullanıyoru dese işe alırım.

ya kamyomcu teknoloji ile bu kadar içli dışlı olan, ihracaat yapan bir adamsın bize biraz faydan olsa diyorum artık.

abd ve avrupa borsalarında 1 e 50, 100 kazandıracak yuksek potansiyeli olan hisseler soylesen ya bize ?

rocket lab mesela.. 1 ayda yuzde 50 arttı.
ahh yaa incelediğim bir hisseydi de batar diye korktum..

240.000 dolarımla bir ayda 120.000 dolar kazanırdım. ne kadar hoş olurdu.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
210
Motosikleti
Ducati Multistrada 1200 Enduro - Kawasaki Z900 RS
İşin geyiği ayrı ama zengin nasıl zengin olmuş diye sormak çok önemli. Her gün tv karşısında saatler harcayan yada instagramda video bakan insanların nasıl zengin olurum diye sorması çok garip. ( sizin için yazmadım genelde internette hep Bu tür konular konuşuluyor. Lafım ortayadır)
Her gün 2 saat cep telefonu bakmak 2 saatte tv izlemek yerine yabancı dilinizi geliştirseniz 2 senede 3 dil öğrenirsiniz. Türkçe ile beraber 4 konuşursunuz. Bunun ne kadar önemli bir meziyet olduğunun farkında değilsiniz. Size 20 k değil 100 k kazandırır.

İşin en acı kısmı ne biliyor musunuz? Çalışmadan ve çaba sarf etmeden zengin olunabileceğini düşünüyorsunuz. Eğer siyasi bir yakınınız var ise ve hak yemekten hoşlanıyorsanız yada zenginleri alıp fakire vermek ( sanki zenginden çalınca hırsız olunmuyor) gibi gayri kanuni yolları kendinize uygun görüyorsanız olay zaten bitmiştir.

Yapılabilecek çok şey var. Ama bunları yapmak göt ister. O göte sahip olmayanlar onu bunu soymaya çalışır.
Başarı çok çalışmayla değil düzenli ve disiplinli çalışma sonucu gelir.
Size tavsiyem "Atomik alışkanlıklar" isimli kitabı okumanızdır. Para başarının takipçisidir. Sorulması gereken soru nasıl zengin olurum değil nasıl başarılı olurumdur. Başarılı olursanız değerli mal üretirseniz parayı zaten kazanırsınız.

Okuduğum en rasyonel yazı, tebrikler.
Bu arada kitabı not ettim, bakacağım ilk fırsatta.

Akp yi bizim yada sizin başınıza benim nesil değil benden önceki nesil getirdi. Tembellerdi,üretmeye kalkana napıcan yere yiğen derlerdi. Hatta filmlerde bile patronlar hep kötü adamdı çünkü üreten bir ülke olması istenmiyordu. Dış güçler senin ülken için zaten rol biçmişti sen amerikan silahlarını alan rusyanın güney bekçisiydin. Rusya balkanlara inerse polonyaya hızlıca destek vericektin o kadar daha ilerisi değil. Neden çünkü 1950 lerde borç almay başladın. Borç alırsan buyunduruk altına girersin. Akp bir sömürge valisidir. Sizin anlıcanız dilden konuşalım. Mesela tüvtürk ne güzel dimi ismi Türk. Ama kendisi alman. Almanlae sattıkları her araçdan sizden vergi alıyor. Hemde her sene. Bunu neden mesela bir Türk firma yada devlet almıyor dimi? Köprülerimiz hastaneleriniz herşey ele geçirildi. Sanayi dediğimiz şey sıfır ulufe gibi dağıtılan vergi afları vs olamasa 3 gün ayakta dursmazlar. Özetle benim nesil değil bizden önceki nesil bu ülkeyi bu hale getirdi. Sizde çöküşten önceki son nesilsiniz. Zaten pek Türkde kalmadı. Hoş anadoluda zaten pekde Türk yoktu. Arap işgalinden sonra çoğu kılıçtan geçirildi. Keyfini sürün işte

Tarikat partisinin başkanının dedesi idam edilmeden önce bu ülkeyi tıpkı torununun şu anda yapmaya çalıştığı gibi tek parti dönemine mahkum etmeye çalıştı, ASILDI.
Rahmetli "benim memurum işini bilir" dedi, rüşvetin iyice meşrulaşmasını sağladı. Kürsüde silahlı saldırıya uğradı, eceli ile öldü.
Ecevit ABD ambargosuna karşı gelen tarihimizdeki EN TAŞŞAKLI liderlerden biriydi, o da itibarına hiç önem vermedi, bir ara Torosla mı Kartalla mı ne işe git gel yaptı. Hiç gereği yokken baş örtüsü ile uğraştı, dinsiz ilan edilip bir daha belini doğrultamadı, bi de o karısını dinlemeyecekti, hatalarından biri de o oldu.
Sonrası malum.
Tarikatçı itler hapisten çıkarıldı, itin birisi doğru beyaz saraya götürüldü, orada buna yolu verdiler.
Hep derim bunlara oy veren üçe ayrılır diye.
Ya bunlar gibi HIRSIZDIR, analarını dahi satarlar para için.
Ya geri zekalıdır, her duyduklarına inanırlar ( malum kanalların izleyicisidir bunlar )
Diğerini yazmaya lüzum yok.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,001
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Şu an en son teknolojiye ulaşabiliyorum, raybanlardan vision prolara kadar. Entegra yapay zeka ve kulaklıklarla konferanslarda simültene çinceyi düşünüyorumingilizceye türkçeye çeviriyorlar. Dil öğrenmek bu saaten sonra sadece kendini tatmin. Bana birisi iş görüşmesine gelse sadece tğrkçe bilse ama bana bu teknolojileri kullanıyoru dese işe alırım.
Dil öğrenmek zekâ geliştirir, zihniniz bildiğiniz dillerin sınırları ile bağlıdır. Birden fazla dil bildiğiniz zaman problemleri birden fazla yaklaşımla, daha etraflıca ele alabilirsiniz, daha esnek düşünce örüntülerine sahip olabilirsiniz. Türkçe maalesef öyle pek de zengin bir dil değil...
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Teşekkürler birkan ağabey
Sıkıntı yok kardeşim.
Herkesin tercihi hayatı farklı.
Ben senin yaşın da tam sur hendek operasyonlarına denk geldim.
Yaşamak tatil falan hayattan zevk almak nedir anca öğrendim.
Kolu eyp den kopan arkadaşlarımı teselli ediyordum şehit naaşı taşıyordum.
Bu benim tercihim şikayet yok .
Maaş için girmedim mesleğe diğerleri gibi.
Sende başarılı olacaksın eminim.
Hedefe odaklan gerisi kolay.
En ufak şeyde yılma yaşın en büyük zenginlik.
Şu forum abileri var ya köfte yiyen hepsi bütün mal varlıklarını verir senin yaşına dönmek için.
Bizden zenginsin.
Hemen zengin ol şu köfteci abilere bir bonfile ısmarla :D
 
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
344
Motosikleti
Dominar D250
Mevcutta hala maaşlı çalışan biri olarak, konu başlığındaki gibi maaşlı çalışarak olmuyor psikolojisine yıllar önce girip kendimce bulduğum kurtuluş yolunu ve bu konuda belki birine bir faydam olursa diye edindiğim deneyim ve bilgileri paylaşmak isterim. Umarım konuyu çok dağıtmadan anlatabilirim.

Öncelikle yazacaklarım "yatırım tavsiyesi değildir"😇

İlk başta maaşla neden olmuyor tarafında; maaşımız ne kadar olursa olsun kenara bir şey ayıramıyorsak, 20.000 TL kazanırken yetmeyen para, maaşımız 30.000 TL'ye yükseldiğinde (enflasyonun getirdiği harcama artışlarını göz ardı ettiğimizde) yine para yetmiyorsa bizim bir harcama hastalığımız var demektir. Yani biriktirme huyumuz yok. Öncelikle bunu düzeltmeliyiz, düzeltmenin de bence en kolay yolu (okuduğum bir kitabın bana kazandırdığı bilgiyle) kendimizi de bir harcama tarafı olarak eklemeliyiz. Mesela maaşın %30'u kira, %10 fatura vs, %20 ev alışverişi, %20 diğer %20 keyfi harcamalar gibi karma bir dağılımda paramız ev sahibine, devlete, kurumlara, marketlere, hobilere vs gidiyor, bu şekilde elimizde para kalmaması yerine kendimizi de bir harcama kriteri olarak ekleyip %5-10 ne kadar ayırabiliyorsak kendimize harcama yapıp o parayı kumbaraya/banka hesabına bir yere atmamız gerekli, daha sonra elde para kalıyorsa kalan parayı keyfi harcamalara ayırmalıyız. Yani birikim yapmayı harcamanın öncesine çekmeliyiz.
Kendimden örnek verecek olursam maaş yatınca ilk fırsatta bir miktar dolar alıp kenara koyuyorum yani fatura öder gibi, marketten bir şey alır gibi Çağrı'ya (kendime) para ödüyorum. Bu şekilde bir birikim alışkanlığı edindikten sonra 2.aşamaya geçiyoruz.

2.Bölüm;
Para biriktirmeye başladık, ufak ufak birikimimiz büyümeye başladı, enflasyonist bir ülkede yaşadığımız için bu aşamada kesinlikle yapmamız gereken bazı şeyler var. Biriktirdiğiniz parayı özellikle mevcut ekonomide TL'de tutmak zarar olduğu için öncelikle paramızın değerini korumalıyız. Bunun için döviz olur, altın olur, borsa olur güvendiğiniz bir alanda parayı tutmak lazım, piyasa şartlarına göre belki TL'de tutmak bile kazançlı olabilir dönem şartlarına göre değerlendirmek lazım.
Ben şahsen döviz yada altını kazanç kapısı olarak değil paranın değerini koruma aracı olarak görüyorum, piyasada anormal bir artış olmadığı sürece bize sadece birikimimizin karşılığını veriyor. Bu şekilde biriktirip paramızın değerini koruyarak uzun vadede büyük rakamlı ihtiyaçlarımıza kaynak sağlayabiliriz.

Diğer yandan ben paramın değerini korumanın üstünde bir de kazanç sağlamak istiyorum, birikimlerimi daha çok büyütmek istiyorum diyorsanız bu aşamada daha profesyonel öğrenilmesi gereken şeyler var. Ben sadece kendi uyguladığım yolu söyleyim; borsa yatırımcılığını ve borsada trade etmeyi öğreniyorum. Nereden alınır nereden satılır 5 yıldır gerek araştırarak gerek paramla işlem yaparak deneyim ediniyorum ve bu işi profesyonelce öğrenmeye çalışıyorum. Kendimce çıkış yolu olarak bunu buldum.

Şimdi 1. ve 2. bölümleri birleştirdiğimizde de şundan bahsedip sonuçlandırmak isterim.
Ayda 1000 TL kenara koysam ne işe yarayacak diyebilirsiniz, bir sene biriktirsen 12.000 TL yapıyor.
Birikim yapmak ve birikimlerinizden kazanç sağlamayı birleştirdiğimizde önümüze Bileşik Getiri çıkıyor.

Hiç birikim yapmazsan bir sonraki sene elinde bir para olmayacak, ama birikimini yaptın ve 1 sene sonra 12.000 TL paran var, bu parayı para piyasasında, faizde, emtiada vs bir şekilde büyütmeye başladın, her işleminde %5-%10 kazanç sağladığında para adım adım büyümeye başlayacak, ilk işlemin 12000 TL iken %10 kazanmak 1200 TL ek kazanç getirecek, sonraki işlemin için 13200 TL paran var, %10 kazandın 1320 TL para geldi, toplam paran 14.520 TL oldu, bu şekilde düzenli kazançla bileşik getiri 23-24 işlem sonunda bakiyenizi 100.000 TL üzerine çıkarıyor, artık 100.000 TL ile yapacağın her %10 kazançlı işlemin getirisi 10.000 TL olacak. Bir yandan da aylık 1000 TL eklemeye devam ettiğinizde bu rakamlara çıkmak daha kısa süre alacaktır.
1000 TL yerine 5000 TL biriktirdiğinizi düşünürseniz 1 senede birikiminiz 60.000 TL olacak ve bu paranın %10 kazançlı aynı 23 işlem ile bileşik getirisinden sonra bakiyeniz 537.000 TL oluyor.

Tabiki kimse kusursuz şekilde her adımını doğru atamaz, yaptığın her işlemden %10 kazanmanın bir garantisi yok illaki hatalar olacak ve zarar edeceksiniz, ben de ettim. Bu rakamları sadece bir farkındalık oluşturmak için paylaşmak istedim. Önemli olan birikim yapabilerek bir yerden başlamak.

10 yıl çalıştıktan sonra geriye dönüp baktığımda kenarda bir birikimim olmadığını, hala kirada oturduğumu hala arabam olmayıp toplu taşıma kullandığımı fark ettiğimde bir şeyleri değiştirmek gerektiğini anlayıp adım atmış birisi olarak başkaları da 10 yılını kaybetmesin, birisinin hayatına dokunabilelim ve erkenden farkındalık oluşturabilelim diye böyle uzun bir yazı hazırlamış oldum. Umarım forum ahalisinin işine yarar, birilerine faydası dokunur diyerek sonuçlandırayım :) Keyifli forumlar
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mevcutta hala maaşlı çalışan biri olarak, konu başlığındaki gibi maaşlı çalışarak olmuyor psikolojisine yıllar önce girip kendimce bulduğum kurtuluş yolunu ve bu konuda belki birine bir faydam olursa diye edindiğim deneyim ve bilgileri paylaşmak isterim. Umarım konuyu çok dağıtmadan anlatabilirim.

Öncelikle yazacaklarım "yatırım tavsiyesi değildir"😇

İlk başta maaşla neden olmuyor tarafında; maaşımız ne kadar olursa olsun kenara bir şey ayıramıyorsak, 20.000 TL kazanırken yetmeyen para, maaşımız 30.000 TL'ye yükseldiğinde (enflasyonun getirdiği harcama artışlarını göz ardı ettiğimizde) yine para yetmiyorsa bizim bir harcama hastalığımız var demektir. Yani biriktirme huyumuz yok. Öncelikle bunu düzeltmeliyiz, düzeltmenin de bence en kolay yolu (okuduğum bir kitabın bana kazandırdığı bilgiyle) kendimizi de bir harcama tarafı olarak eklemeliyiz. Mesela maaşın %30'u kira, %10 fatura vs, %20 ev alışverişi, %20 diğer %20 keyfi harcamalar gibi karma bir dağılımda paramız ev sahibine, devlete, kurumlara, marketlere, hobilere vs gidiyor, bu şekilde elimizde para kalmaması yerine kendimizi de bir harcama kriteri olarak ekleyip %5-10 ne kadar ayırabiliyorsak kendimize harcama yapıp o parayı kumbaraya/banka hesabına bir yere atmamız gerekli, daha sonra elde para kalıyorsa kalan parayı keyfi harcamalara ayırmalıyız. Yani birikim yapmayı harcamanın öncesine çekmeliyiz.
Kendimden örnek verecek olursam maaş yatınca ilk fırsatta bir miktar dolar alıp kenara koyuyorum yani fatura öder gibi, marketten bir şey alır gibi Çağrı'ya (kendime) para ödüyorum. Bu şekilde bir birikim alışkanlığı edindikten sonra 2.aşamaya geçiyoruz.

2.Bölüm;
Para biriktirmeye başladık, ufak ufak birikimimiz büyümeye başladı, enflasyonist bir ülkede yaşadığımız için bu aşamada kesinlikle yapmamız gereken bazı şeyler var. Biriktirdiğiniz parayı özellikle mevcut ekonomide TL'de tutmak zarar olduğu için öncelikle paramızın değerini korumalıyız. Bunun için döviz olur, altın olur, borsa olur güvendiğiniz bir alanda parayı tutmak lazım, piyasa şartlarına göre belki TL'de tutmak bile kazançlı olabilir dönem şartlarına göre değerlendirmek lazım.
Ben şahsen döviz yada altını kazanç kapısı olarak değil paranın değerini koruma aracı olarak görüyorum, piyasada anormal bir artış olmadığı sürece bize sadece birikimimizin karşılığını veriyor. Bu şekilde biriktirip paramızın değerini koruyarak uzun vadede büyük rakamlı ihtiyaçlarımıza kaynak sağlayabiliriz.

Diğer yandan ben paramın değerini korumanın üstünde bir de kazanç sağlamak istiyorum, birikimlerimi daha çok büyütmek istiyorum diyorsanız bu aşamada daha profesyonel öğrenilmesi gereken şeyler var. Ben sadece kendi uyguladığım yolu söyleyim; borsa yatırımcılığını ve borsada trade etmeyi öğreniyorum. Nereden alınır nereden satılır 5 yıldır gerek araştırarak gerek paramla işlem yaparak deneyim ediniyorum ve bu işi profesyonelce öğrenmeye çalışıyorum. Kendimce çıkış yolu olarak bunu buldum.

Şimdi 1. ve 2. bölümleri birleştirdiğimizde de şundan bahsedip sonuçlandırmak isterim.
Ayda 1000 TL kenara koysam ne işe yarayacak diyebilirsiniz, bir sene biriktirsen 12.000 TL yapıyor.
Birikim yapmak ve birikimlerinizden kazanç sağlamayı birleştirdiğimizde önümüze Bileşik Getiri çıkıyor.

Hiç birikim yapmazsan bir sonraki sene elinde bir para olmayacak, ama birikimini yaptın ve 1 sene sonra 12.000 TL paran var, bu parayı para piyasasında, faizde, emtiada vs bir şekilde büyütmeye başladın, her işleminde %5-%10 kazanç sağladığında para adım adım büyümeye başlayacak, ilk işlemin 12000 TL iken %10 kazanmak 1200 TL ek kazanç getirecek, sonraki işlemin için 13200 TL paran var, %10 kazandın 1320 TL para geldi, toplam paran 14.520 TL oldu, bu şekilde düzenli kazançla bileşik getiri 23-24 işlem sonunda bakiyenizi 100.000 TL üzerine çıkarıyor, artık 100.000 TL ile yapacağın her %10 kazançlı işlemin getirisi 10.000 TL olacak. Bir yandan da aylık 1000 TL eklemeye devam ettiğinizde bu rakamlara çıkmak daha kısa süre alacaktır.
1000 TL yerine 5000 TL biriktirdiğinizi düşünürseniz 1 senede birikiminiz 60.000 TL olacak ve bu paranın %10 kazançlı aynı 23 işlem ile bileşik getirisinden sonra bakiyeniz 537.000 TL oluyor.

Tabiki kimse kusursuz şekilde her adımını doğru atamaz, yaptığın her işlemden %10 kazanmanın bir garantisi yok illaki hatalar olacak ve zarar edeceksiniz, ben de ettim. Bu rakamları sadece bir farkındalık oluşturmak için paylaşmak istedim. Önemli olan birikim yapabilerek bir yerden başlamak.

10 yıl çalıştıktan sonra geriye dönüp baktığımda kenarda bir birikimim olmadığını, hala kirada oturduğumu hala arabam olmayıp toplu taşıma kullandığımı fark ettiğimde bir şeyleri değiştirmek gerektiğini anlayıp adım atmış birisi olarak başkaları da 10 yılını kaybetmesin, birisinin hayatına dokunabilelim ve erkenden farkındalık oluşturabilelim diye böyle uzun bir yazı hazırlamış oldum. Umarım forum ahalisinin işine yarar, birilerine faydası dokunur diyerek sonuçlandırayım :) Keyifli forumlar

"12.000 TL paran var, bu parayı para piyasasında, faizde, emtiada vs bir şekilde büyütmeye başladın, her işleminde %5-%10 kazanç sağladığında para adım adım büyümeye başlayacak,"

hocam kusura bakma sesli güldüm.

bana eski şirletimde çalışan ismai i hatırlattın. baktım android çalışıyo bu. napıyon olm dedim.

"android te oyun yazsak o oyun için ayda sadece 1 tl odeseler(şimdiki 5 tl gibi düşünün) 1 milyon kişi indirip kullansa al sana her ay 1 milyon yaaaa, 1 tl nedirr olm sadece 1 tl yaaa"

diyordu...naptı bilmiyorum.

dafadgsf
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Para biriktirip istediğimiz motora binmek hayli zor.
Hadi kendimi kariyer alanında gelistirdim ettim eyledim 20-30 k fazla alacam o seviyeye gelene kadar da her yerimi belleyecekler.
Ekip kurmamız lazım banka soymalıyız, hırsızdan biz çalmalıyız,adi olmalıyız ,şerefsiz olmalıyız.
Şartlar ekibe dinamik ruhlu arkadaslar lazım.
Zenginler katılamaz.

maskeli beşler - motosiklet.net
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
20 TL
40 TL
80 TL
150 TL
300 TL
600 TL
1200 TL
2500 TL
5000 TL
10000 TL
20000 TL
40000 TL
80000 TL

toplam 160.000 TL


160.000 TL sermaye ile nasıl para kazanılır anlatıyorum.

Bahiscilei duymuşunuzdur, ahhhh ipne milan,dortmund,chelsea tek mactan yatırdı dye.. evet arkadaşlar favoriler hep kazansa herkes zengin olurdu zaten.

biz naopıyoruz, favoriye 1.25 - 1.45 oran verilken maclara beraberlk oynuyoruz oranı 4.5 tür .

20 TL den başladık,tam 13 mac gidebilğyoruz. yaaa 13 maçta illa ki bereaberlik olacak tekrar ediyorum favoriler hep kazannnnnmazzzz

diyelim ki 8.maçta 2500 tl yatırdığınız macta beraberlik geldi.

2500 x 4.5 = 11250
yatırdığınız toplam para 5000 TL

kazanc 6250 TL net %100 den bile fazla.

evet.....sistemin açığı işte bu..
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
20 TL
40 TL
80 TL
150 TL
300 TL
600 TL
1200 TL
2500 TL
5000 TL
10000 TL
20000 TL
40000 TL
80000 TL

toplam 160.000 TL


160.000 TL sermaye ile nasıl para kazanılır anlatıyorum.

Bahiscilei duymuşunuzdur, ahhhh ipne milan,dortmund,chelsea tek mactan yatırdı dye.. evet arkadaşlar favoriler hep kazansa herkes zengin olurdu zaten.

biz naopıyoruz, favoriye 1.25 - 1.45 oran verilken maclara beraberlk oynuyoruz oranı 4.5 tür .

20 TL den başladık,tam 13 mac gidebilğyoruz. yaaa 13 maçta illa ki bereaberlik olacak tekrar ediyorum favoriler hep kazannnnnmazzzz

diyelim ki 8.maçta 2500 tl yatırdığınız macta beraberlik geldi.

2500 x 4.5 = 11250
yatırdığınız toplam para 5000 TL

kazanc 6250 TL net %100 den bile fazla.

evet.....sistemin açığı işte bu..
Evet buna martingale metodu deniliyor. Denemenizi tavsiye etmem.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Şu an en son teknolojiye ulaşabiliyorum, raybanlardan vision prolara kadar. Entegra yapay zeka ve kulaklıklarla konferanslarda simültene çinceyi düşünüyorumingilizceye türkçeye çeviriyorlar. Dil öğrenmek bu saaten sonra sadece kendini tatmin. Bana birisi iş görüşmesine gelse sadece tğrkçe bilse ama bana bu teknolojileri kullanıyoru dese işe alırım.

Mevcutta hala maaşlı çalışan biri olarak, konu başlığındaki gibi maaşlı çalışarak olmuyor psikolojisine yıllar önce girip kendimce bulduğum kurtuluş yolunu ve bu konuda belki birine bir faydam olursa diye edindiğim deneyim ve bilgileri paylaşmak isterim. Umarım konuyu çok dağıtmadan anlatabilirim.

Öncelikle yazacaklarım "yatırım tavsiyesi değildir"😇

İlk başta maaşla neden olmuyor tarafında; maaşımız ne kadar olursa olsun kenara bir şey ayıramıyorsak, 20.000 TL kazanırken yetmeyen para, maaşımız 30.000 TL'ye yükseldiğinde (enflasyonun getirdiği harcama artışlarını göz ardı ettiğimizde) yine para yetmiyorsa bizim bir harcama hastalığımız var demektir. Yani biriktirme huyumuz yok. Öncelikle bunu düzeltmeliyiz, düzeltmenin de bence en kolay yolu (okuduğum bir kitabın bana kazandırdığı bilgiyle) kendimizi de bir harcama tarafı olarak eklemeliyiz. Mesela maaşın %30'u kira, %10 fatura vs, %20 ev alışverişi, %20 diğer %20 keyfi harcamalar gibi karma bir dağılımda paramız ev sahibine, devlete, kurumlara, marketlere, hobilere vs gidiyor, bu şekilde elimizde para kalmaması yerine kendimizi de bir harcama kriteri olarak ekleyip %5-10 ne kadar ayırabiliyorsak kendimize harcama yapıp o parayı kumbaraya/banka hesabına bir yere atmamız gerekli, daha sonra elde para kalıyorsa kalan parayı keyfi harcamalara ayırmalıyız. Yani birikim yapmayı harcamanın öncesine çekmeliyiz.
Kendimden örnek verecek olursam maaş yatınca ilk fırsatta bir miktar dolar alıp kenara koyuyorum yani fatura öder gibi, marketten bir şey alır gibi Çağrı'ya (kendime) para ödüyorum. Bu şekilde bir birikim alışkanlığı edindikten sonra 2.aşamaya geçiyoruz.

2.Bölüm;
Para biriktirmeye başladık, ufak ufak birikimimiz büyümeye başladı, enflasyonist bir ülkede yaşadığımız için bu aşamada kesinlikle yapmamız gereken bazı şeyler var. Biriktirdiğiniz parayı özellikle mevcut ekonomide TL'de tutmak zarar olduğu için öncelikle paramızın değerini korumalıyız. Bunun için döviz olur, altın olur, borsa olur güvendiğiniz bir alanda parayı tutmak lazım, piyasa şartlarına göre belki TL'de tutmak bile kazançlı olabilir dönem şartlarına göre değerlendirmek lazım.
Ben şahsen döviz yada altını kazanç kapısı olarak değil paranın değerini koruma aracı olarak görüyorum, piyasada anormal bir artış olmadığı sürece bize sadece birikimimizin karşılığını veriyor. Bu şekilde biriktirip paramızın değerini koruyarak uzun vadede büyük rakamlı ihtiyaçlarımıza kaynak sağlayabiliriz.

Diğer yandan ben paramın değerini korumanın üstünde bir de kazanç sağlamak istiyorum, birikimlerimi daha çok büyütmek istiyorum diyorsanız bu aşamada daha profesyonel öğrenilmesi gereken şeyler var. Ben sadece kendi uyguladığım yolu söyleyim; borsa yatırımcılığını ve borsada trade etmeyi öğreniyorum. Nereden alınır nereden satılır 5 yıldır gerek araştırarak gerek paramla işlem yaparak deneyim ediniyorum ve bu işi profesyonelce öğrenmeye çalışıyorum. Kendimce çıkış yolu olarak bunu buldum.

Şimdi 1. ve 2. bölümleri birleştirdiğimizde de şundan bahsedip sonuçlandırmak isterim.
Ayda 1000 TL kenara koysam ne işe yarayacak diyebilirsiniz, bir sene biriktirsen 12.000 TL yapıyor.
Birikim yapmak ve birikimlerinizden kazanç sağlamayı birleştirdiğimizde önümüze Bileşik Getiri çıkıyor.

Hiç birikim yapmazsan bir sonraki sene elinde bir para olmayacak, ama birikimini yaptın ve 1 sene sonra 12.000 TL paran var, bu parayı para piyasasında, faizde, emtiada vs bir şekilde büyütmeye başladın, her işleminde %5-%10 kazanç sağladığında para adım adım büyümeye başlayacak, ilk işlemin 12000 TL iken %10 kazanmak 1200 TL ek kazanç getirecek, sonraki işlemin için 13200 TL paran var, %10 kazandın 1320 TL para geldi, toplam paran 14.520 TL oldu, bu şekilde düzenli kazançla bileşik getiri 23-24 işlem sonunda bakiyenizi 100.000 TL üzerine çıkarıyor, artık 100.000 TL ile yapacağın her %10 kazançlı işlemin getirisi 10.000 TL olacak. Bir yandan da aylık 1000 TL eklemeye devam ettiğinizde bu rakamlara çıkmak daha kısa süre alacaktır.
1000 TL yerine 5000 TL biriktirdiğinizi düşünürseniz 1 senede birikiminiz 60.000 TL olacak ve bu paranın %10 kazançlı aynı 23 işlem ile bileşik getirisinden sonra bakiyeniz 537.000 TL oluyor.

Tabiki kimse kusursuz şekilde her adımını doğru atamaz, yaptığın her işlemden %10 kazanmanın bir garantisi yok illaki hatalar olacak ve zarar edeceksiniz, ben de ettim. Bu rakamları sadece bir farkındalık oluşturmak için paylaşmak istedim. Önemli olan birikim yapabilerek bir yerden başlamak.

10 yıl çalıştıktan sonra geriye dönüp baktığımda kenarda bir birikimim olmadığını, hala kirada oturduğumu hala arabam olmayıp toplu taşıma kullandığımı fark ettiğimde bir şeyleri değiştirmek gerektiğini anlayıp adım atmış birisi olarak başkaları da 10 yılını kaybetmesin, birisinin hayatına dokunabilelim ve erkenden farkındalık oluşturabilelim diye böyle uzun bir yazı hazırlamış oldum. Umarım forum ahalisinin işine yarar, birilerine faydası dokunur diyerek sonuçlandırayım :) Keyifli forumlar
Yazı için teşekkürler bileşik getiri muhabbetini biliyorum,harcayan değil biriktebilen birisiyim ama enlfasyona yetisebileceğimi düşünmek çok zor. Çünki ben kenara attığımı biriktirdiğimi, dişimden arttıdığımın çok ötesinde bir zam geliyor 🥲
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Şu an en son teknolojiye ulaşabiliyorum, raybanlardan vision prolara kadar. Entegra yapay zeka ve kulaklıklarla konferanslarda simültene çinceyi düşünüyorumingilizceye türkçeye çeviriyorlar. Dil öğrenmek bu saaten sonra sadece kendini tatmin. Bana birisi iş görüşmesine gelse sadece tğrkçe bilse ama bana bu teknolojileri kullanıyoru dese işe alırım.

Söylediğin şeyi şu an yaygın konuşulan 10 dil için yapamayan yok zaten.
Dil öğrenmiş olsan dil öğrenmenin bu saydıklarından ibaret olmadığını da öğrenme şansın olurdu.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,513
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İddaa'da minimum bahis tutarı 50 TL. Eskiden 2 TL'ye simitçi kuponu yapılırdı, artık zor. Benim 3,5 alt oynadığım Norveç liginde bir maç 7-3 bitince ben bahis işlerini bıraktım, köşeme çekildim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst