Bu iş böyle olmuyor maaşlı çalısan olarak

Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
yaz geldi fiyatlar arttı tuareg alamadım
tuareg alamadhhhhk!
491747815_1047704837200480_4230697352024915397_n.png
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
İşin geyiği ayrı ama zengin nasıl zengin olmuş diye sormak çok önemli. Her gün tv karşısında saatler harcayan yada instagramda video bakan insanların nasıl zengin olurum diye sorması çok garip. ( sizin için yazmadım genelde internette hep Bu tür konular konuşuluyor. Lafım ortayadır)
Her gün 2 saat cep telefonu bakmak 2 saatte tv izlemek yerine yabancı dilinizi geliştirseniz 2 senede 3 dil öğrenirsiniz. Türkçe ile beraber 4 konuşursunuz. Bunun ne kadar önemli bir meziyet olduğunun farkında değilsiniz. Size 20 k değil 100 k kazandırır.

İşin en acı kısmı ne biliyor musunuz? Çalışmadan ve çaba sarf etmeden zengin olunabileceğini düşünüyorsunuz. Eğer siyasi bir yakınınız var ise ve hak yemekten hoşlanıyorsanız yada zenginleri alıp fakire vermek ( sanki zenginden çalınca hırsız olunmuyor) gibi gayri kanuni yolları kendinize uygun görüyorsanız olay zaten bitmiştir.

Yapılabilecek çok şey var. Ama bunları yapmak göt ister. O göte sahip olmayanlar onu bunu soymaya çalışır.
Başarı çok çalışmayla değil düzenli ve disiplinli çalışma sonucu gelir.
Size tavsiyem "Atomik alışkanlıklar" isimli kitabı okumanızdır. Para başarının takipçisidir. Sorulması gereken soru nasıl zengin olurum değil nasıl başarılı olurumdur. Başarılı olursanız değerli mal üretirseniz parayı zaten kazanırsınız.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,854
Motosikleti
cbf 150
Akp yi bizim yada sizin başınıza benim nesil değil benden önceki nesil getirdi. Tembellerdi,üretmeye kalkana napıcan yere yiğen derlerdi. Hatta filmlerde bile patronlar hep kötü adamdı çünkü üreten bir ülke olması istenmiyordu. Dış güçler senin ülken için zaten rol biçmişti sen amerikan silahlarını alan rusyanın güney bekçisiydin. Rusya balkanlara inerse polonyaya hızlıca destek vericektin o kadar daha ilerisi değil. Neden çünkü 1950 lerde borç almay başladın. Borç alırsan buyunduruk altına girersin. Akp bir sömürge valisidir. Sizin anlıcanız dilden konuşalım. Mesela tüvtürk ne güzel dimi ismi Türk. Ama kendisi alman. Almanlae sattıkları her araçdan sizden vergi alıyor. Hemde her sene. Bunu neden mesela bir Türk firma yada devlet almıyor dimi? Köprülerimiz hastaneleriniz herşey ele geçirildi. Sanayi dediğimiz şey sıfır ulufe gibi dağıtılan vergi afları vs olamasa 3 gün ayakta dursmazlar. Özetle benim nesil değil bizden önceki nesil bu ülkeyi bu hale getirdi. Sizde çöküşten önceki son nesilsiniz. Zaten pek Türkde kalmadı. Hoş anadoluda zaten pekde Türk yoktu. Arap işgalinden sonra çoğu kılıçtan geçirildi. Keyfini sürün işte
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
İşin geyiği ayrı ama zengin nasıl zengin olmuş diye sormak çok önemli. Her gün tv karşısında saatler harcayan yada instagramda video bakan insanların nasıl zengin olurum diye sorması çok garip. ( sizin için yazmadım genelde internette hep Bu tür konular konuşuluyor. Lafım ortayadır)
Her gün 2 saat cep telefonu bakmak 2 saatte tv izlemek yerine yabancı dilinizi geliştirseniz 2 senede 3 dil öğrenirsiniz. Türkçe ile beraber 4 konuşursunuz. Bunun ne kadar önemli bir meziyet olduğunun farkında değilsiniz. Size 20 k değil 100 k kazandırır.

İşin en acı kısmı ne biliyor musunuz? Çalışmadan ve çaba sarf etmeden zengin olunabileceğini düşünüyorsunuz. Eğer siyasi bir yakınınız var ise ve hak yemekten hoşlanıyorsanız yada zenginleri alıp fakire vermek ( sanki zenginden çalınca hırsız olunmuyor) gibi gayri kanuni yolları kendinize uygun görüyorsanız olay zaten bitmiştir.

Yapılabilecek çok şey var. Ama bunları yapmak göt ister. O göte sahip olmayanlar onu bunu soymaya çalışır.
Başarı çok çalışmayla değil düzenli ve disiplinli çalışma sonucu gelir.
Size tavsiyem "Atomik alışkanlıklar" isimli kitabı okumanızdır. Para başarının takipçisidir. Sorulması gereken soru nasıl zengin olurum değil nasıl başarılı olurumdur. Başarılı olursanız değerli mal üretirseniz parayı zaten kazanırsınız.
Çalışmaktan kasıt ney hocam. Genelde büyüklerimiz biz gençlere çalışmadan para kazanma yöntemenin mümkün olmadığını söylüyorsunuz ancak bir fikrimiz oluncada sen onu yapamazsın da demeyi çok seviyorsunuz .
İki cümlede sizin camiadan çıkıyor hiç yap kardeşim,yap yeğenim deyip sırtımı sıvazlayana denk gelmedim.
Ayrıyetten sosyal medyada da çocukların küçük iken yaptığı hareketleri ayıplayıp şimdi 35-50 yaş arası insanların yapıp ,bir mühendisten,zanaatkardan,doktordan aynı maaşları alması. Özel sektorde ne kadar ekmek versen sana verilen köftenin miktarının yine pek karşılanmayacağı bir gerçek ve o gerçeğin farkındalığı ile çalışma,kendini geliştirme olayı benim içimde sürekli çelişiyor.
Evet bir takım şeylerden memnun değilsem kesinlikle hayıflanıp durmak yerine harekete geçmeliyim. 25 yaşında biri olarak hala nasıl hareket edeceğimi bilemiyorum bilsem zaten bir şeylerin yüzde yirmi beşini başarmıştım.
Bu da proleter olmanın dezavantajı sanırsam vizyonsuzum.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Çalışmaktan kasıt ney hocam. Genelde büyüklerimiz biz gençlere çalışmadan para kazanma yöntemenin mümkün olmadığını söylüyorsunuz ancak bir fikrimiz oluncada sen onu yapamazsın da demeyi çok seviyorsunuz .
İki cümlede sizin camiadan çıkıyor hiç yap kardeşim,yap yeğenim deyip sırtımı sıvazlayana denk gelmedim.
Ayrıyetten sosyal medyada da çocukların küçük iken yaptığı hareketleri ayıplayıp şimdi 35-50 yaş arası insanların yapıp ,bir mühendisten,zanaatkardan,doktordan aynı maaşları alması. Özel sektorde ne kadar ekmek versen sana verilen köftenin miktarının yine pek karşılanmayacağı bir gerçek ve o gerçeğin farkındalığı ile çalışma,kendini geliştirme olayı benim içimde sürekli çelişiyor.
Evet bir takım şeylerden memnun değilsem kesinlikle hayıflanıp durmak yerine harekete geçmeliyim. 25 yaşında biri olarak hala nasıl hareket edeceğimi bilemiyorum bilsem zaten bir şeylerin yüzde yirmi beşini başarmıştım.
Bu da proleter olmanın dezavantajı sanırsam vizyonsuzum.
Siz hangi alanda yükselmek ve o işin iyisi olmak istiyorsanız o işe öğrenmeden ve girmeden bilmek çok zor. Ne yaparsanız yapın o işin içine girince herşey şekillenecek, borçlarımı bitirdikten sonra part time kuryelik yapıp bir yakınımla oyun geliştirmeyi planlıyoruz, yolumuzda bilmediğimiz bir çok unsur var fakat bunları bu işin içine girmeden öğrenemeyiz.


Bir işi yaparken en büyük zorluk vazgeçmemek, vazgeçmeden çabalayan insanlar belli bir noktaya gelmiştir.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Siz hangi alanda yükselmek ve o işin iyisi olmak istiyorsanız o işe öğrenmeden ve girmeden bilmek çok zor. Ne yaparsanız yapın o işin içine girince herşey şekillenecek, borçlarımı bitirdikten sonra part time kuryelik yapıp bir yakınımla oyun geliştirmeyi planlıyoruz, yolumuzda bilmediğimiz bir çok unsur var fakat bunları bu işin içine girmeden öğrenemeyiz.


Bir işi yaparken en büyük zorluk vazgeçmemek, vazgeçmeden çabalayan insanlar belli bir noktaya gelmiştir.
Kanka senin teknik bilgin kitap gibi ben seni tekniker veya mühendis sanıyordum.
Umarım istediğin alanda gelişebilirsin
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Kanka senin teknik bilgin kitap gibi ben seni tekniker veya mühendis sanıyordum.
Umarım istediğin alanda gelişebilirsin
Benden olsa olsa sadece kaldırım mühendisi olur, teknik bilgilerin sebebi zamanla gelişen tecrübe o kadar. Bir çok şeye erken yaşta başladım neredeyse 12-13 yaşımdan beri elim anahtar tutar, o zamanlarda bisikletlerimle başlayıp şimdi rahatlıkla araba ve motosiklet tamirleri yapabiliyorum. 3D çizime ise yanlış hatırlamıyorsam 2018 veya daha erken başladım fakat uzun uzun aralar verdim.


Ölene kadar hiçbir şey geç değil, sadece yapmak istediğinizi ve aklınızda kalmayacak şekilde yaşayın. Risk almaktan korkulmamalı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,001
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...
Evet bir takım şeylerden memnun değilsem kesinlikle hayıflanıp durmak yerine harekete geçmeliyim. 25 yaşında biri olarak hala nasıl hareket edeceğimi bilemiyorum bilsem zaten bir şeylerin yüzde yirmi beşini başarmıştım.
Bu da proleter olmanın dezavantajı sanırsam vizyonsuzum.
Dil öğrenin, çok iyi öğrenin. Sonra buradan çuf çuf ve/veya bir zanaat edinin (kaynakçılık, marangozluk vs.) ve o zanaatta iyi olun, sonra mümkünse gene çuf çuf. Zanaatı olan batıda çok iyi kazanıyor...
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
Çalışmaktan kasıt ney hocam. Genelde büyüklerimiz biz gençlere çalışmadan para kazanma yöntemenin mümkün olmadığını söylüyorsunuz ancak bir fikrimiz oluncada sen onu yapamazsın da demeyi çok seviyorsunuz .
İki cümlede sizin camiadan çıkıyor hiç yap kardeşim,yap yeğenim deyip sırtımı sıvazlayana denk gelmedim.
Ayrıyetten sosyal medyada da çocukların küçük iken yaptığı hareketleri ayıplayıp şimdi 35-50 yaş arası insanların yapıp ,bir mühendisten,zanaatkardan,doktordan aynı maaşları alması. Özel sektorde ne kadar ekmek versen sana verilen köftenin miktarının yine pek karşılanmayacağı bir gerçek ve o gerçeğin farkındalığı ile çalışma,kendini geliştirme olayı benim içimde sürekli çelişiyor.
Evet bir takım şeylerden memnun değilsem kesinlikle hayıflanıp durmak yerine harekete geçmeliyim. 25 yaşında biri olarak hala nasıl hareket edeceğimi bilemiyorum bilsem zaten bir şeylerin yüzde yirmi beşini başarmıştım.
Bu da proleter olmanın dezavantajı sanırsam vizyonsuzum.
Öncelikle bir fikriniz olunca, bunu başarmak için neden birilerine sorma ihtiyacı hissediyorsunuz? Sizin onay almak istediğiniz yada sırtınızı sıvazlamanızı istediğiniz kişiler başarılı mı da siz bu insanlara bel bağlıyorsunuz? Siz acaba bunu yapayım mı diye kahvede oturan dayıya bunu sorarsanız oda yapma diyecektir. Zaten elinden gelseydi kahvede oturmazdı, vizyonu olsaydı çok başka yerlerde olurdu. Bunun yerine okumak araştırma yapmak daha önemlidir. Eğitim çok önemlidir.

Ben size nasıl hareket edeceğinizi basitçe anlatayım. Bunun için temelde 2 yöntem mevcut.
1. si hedeflere başarıya ulaşmak.
2. si puko ile başarıya ulaşmak. ( planla -uygula- kontrol et-önlem al) Bu döngüyü her işimizde uyguluyoruz. Hata olduğu zaman önlem alıp tekrar planlıyoruz.

Mesela size bir hedef belirleyelim. Hedefiniz Almanya'da Mercedes fabrikasında tekniker olmak olsun.
yapılması gerekenler:
1 iyi seviye almanca, ekstra olarak ingilizce öğrenmek.
2 Mekanik bir üniversite okumak yada bu işin kurslarına gitmek ve sertifika almak.
3 Almanya'ya gitmek için gerekli başvuruları yapmak veya Türkiye'deki Mercedes fabrikası vasıtası ile gitmeye çalışmak.

Hedefler belirlendi. Şimdi uygulamaya başlıyoruz.
Dil öğrenme 2 yıl. Mekanik üniversiye okumak 2 yıl. Bunlarda başarılı olursak. Mercedese yada bosch fabrikalarına baş vuruyoruz. İyi almanca bildiğimiz için bizi hemen alıyorlar. Bir kaç sene çok sıkı çalışıyoruz. Sonrasında Almanya ya gitmek istediğimizi belirtiyoruz. Referans mektubu alıyoruz. Ve Hoşgeldin Almanya.

İşte plan bu şekilde yapılıyor. Bu plana uymak ve sıkı çalışmak senin elinde. Başarırsan Hedefler gerçek oluyor. Bütün amacın ve hareketlerin o hedefe göre yapılıyor. ( Yani Almanya'ya gitmek için fransızca öğrenmiyorsun , yada stajını A101 de yapmıyorsun. Bütün hareketler hedefe yönelik olmalı.
Hayal kurmak ile, hedefler ile yaşamak arasındaki tek fark var. Oda hedefe gidecek iyi bir planının olmasıdır. Gerçekçi ve akılcı bir plan ile ulaşılamayacak hiç bir hedef yoktur.
Umarım anlatabilmişimdir.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
İşin en acı kısmı ne biliyor musunuz? Çalışmadan ve çaba sarf etmeden zengin olunabileceğini düşünüyorsunuz. Eğer siyasi bir yakınınız var ise ve hak yemekten hoşlanıyorsanız yada zenginleri alıp fakire vermek ( sanki zenginden çalınca hırsız olunmuyor) gibi gayri kanuni yolları kendinize uygun görüyorsanız olay zaten bitmiştir.
Çok etkili ve full yetkili bi ağbimiz diyor ki:
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Dil öğrenin, çok iyi öğrenin. Sonra buradan çuf çuf ve/veya bir zanaat edinin (kaynakçılık, marangozluk vs.) ve o zanaatta iyi olun, sonra mümkünse gene çuf çuf. Zanaatı olan batıda çok iyi kazanıyor...
Mekanikci çırağıyım umarım işlerim yolunda gider
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle bir fikriniz olunca, bunu başarmak için neden birilerine sorma ihtiyacı hissediyorsunuz? Sizin onay almak istediğiniz yada sırtınızı sıvazlamanızı istediğiniz kişiler başarılı mı da siz bu insanlara bel bağlıyorsunuz? Siz acaba bunu yapayım mı diye kahvede oturan dayıya bunu sorarsanız oda yapma diyecektir. Zaten elinden gelseydi kahvede oturmazdı, vizyonu olsaydı çok başka yerlerde olurdu. Bunun yerine okumak araştırma yapmak daha önemlidir. Eğitim çok önemlidir.

Ben size nasıl hareket edeceğinizi basitçe anlatayım. Bunun için temelde 2 yöntem mevcut.
1. si hedeflere başarıya ulaşmak.
2. si puko ile başarıya ulaşmak. ( planla -uygula- kontrol et-önlem al) Bu döngüyü her işimizde uyguluyoruz. Hata olduğu zaman önlem alıp tekrar planlıyoruz.

Mesela size bir hedef belirleyelim. Hedefiniz Almanya'da Mercedes fabrikasında tekniker olmak olsun.
yapılması gerekenler:
1 iyi seviye almanca, ekstra olarak ingilizce öğrenmek.
2 Mekanik bir üniversite okumak yada bu işin kurslarına gitmek ve sertifika almak.
3 Almanya'ya gitmek için gerekli başvuruları yapmak veya Türkiye'deki Mercedes fabrikası vasıtası ile gitmeye çalışmak.

Hedefler belirlendi. Şimdi uygulamaya başlıyoruz.
Dil öğrenme 2 yıl. Mekanik üniversiye okumak 2 yıl. Bunlarda başarılı olursak. Mercedese yada bosch fabrikalarına baş vuruyoruz. İyi almanca bildiğimiz için bizi hemen alıyorlar. Bir kaç sene çok sıkı çalışıyoruz. Sonrasında Almanya ya gitmek istediğimizi belirtiyoruz. Referans mektubu alıyoruz. Ve Hoşgeldin Almanya.

İşte plan bu şekilde yapılıyor. Bu plana uymak ve sıkı çalışmak senin elinde. Başarırsan Hedefler gerçek oluyor. Bütün amacın ve hareketlerin o hedefe göre yapılıyor. ( Yani Almanya'ya gitmek için fransızca öğrenmiyorsun , yada stajını A101 de yapmıyorsun. Bütün hareketler hedefe yönelik olmalı.
Hayal kurmak ile, hedefler ile yaşamak arasındaki tek fark var. Oda hedefe gidecek iyi bir planının olmasıdır. Gerçekçi ve akılcı bir plan ile ulaşılamayacak hiç bir hedef yoktur.
Umarım anlatabilmişimdir.
Teşekkürler,önerdiğiniz kitabı okumaya başladım bu arada.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,109
Mekanikci çırağıyım umarım işlerim yolunda gider
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Teşekkürler,önerdiğiniz kitabı okumaya başladım bu arada.
Süper
. Bitirince bana haber et. Hem kitap ile ilgili fikirlerini duymak isterim. Hem de istersen yeni kitaplar önerebilirim.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Çalışmaktan kasıt ney hocam. Genelde büyüklerimiz biz gençlere çalışmadan para kazanma yöntemenin mümkün olmadığını söylüyorsunuz ancak bir fikrimiz oluncada sen onu yapamazsın da demeyi çok seviyorsunuz .
İki cümlede sizin camiadan çıkıyor hiç yap kardeşim,yap yeğenim deyip sırtımı sıvazlayana denk gelmedim.
Ayrıyetten sosyal medyada da çocukların küçük iken yaptığı hareketleri ayıplayıp şimdi 35-50 yaş arası insanların yapıp ,bir mühendisten,zanaatkardan,doktordan aynı maaşları alması. Özel sektorde ne kadar ekmek versen sana verilen köftenin miktarının yine pek karşılanmayacağı bir gerçek ve o gerçeğin farkındalığı ile çalışma,kendini geliştirme olayı benim içimde sürekli çelişiyor.
Evet bir takım şeylerden memnun değilsem kesinlikle hayıflanıp durmak yerine harekete geçmeliyim. 25 yaşında biri olarak hala nasıl hareket edeceğimi bilemiyorum bilsem zaten bir şeylerin yüzde yirmi beşini başarmıştım.
Bu da proleter olmanın dezavantajı sanırsam vizyonsuzum.
Hemen her şey güzel ve ya istediğimiz gibi olmuyor.
Bazılarımız hedeflerine 35 40 yaşın da ulaşıyor.
Yaş genç daha belli hedefin olur ulaştığın da hayal kırıklığı yaşayabilirsin pes etme yeni hedef belirle.
Hayat her zaman muhteşem olmuyor.
Kayıplar hayal kırıklıkları maalesef her şey mükemmel olmuyor.
Çoğu milyoner senin yaşın da olmak ister en büyük zenginliğin o.
Zaman bakımından evet şanssızsınız ekonomik olarak bir şey almak bile çok zor ama her zaman kendini geliştirmeye bak dil çok önemli.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Cezaların denetimlerin bu kadar arttığı, toplumun motosiklete bakış açısının oldukça kötüleştiği bu dönemde zaten bi ton para verip büyük motosiklet almak sıkıntılı bir iş.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Otobüsteki teyzeler bile bunun muhabbetini yapıyordu. Her yerden çıkıyorlar, kaldırımda bile yürüyemez olduk. Yasaklasınlar şunları diye.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Para biriktirip istediğimiz motora binmek hayli zor.
Hadi kendimi kariyer alanında gelistirdim ettim eyledim 20-30 k fazla alacam o seviyeye gelene kadar da her yerimi belleyecekler.
Ekip kurmamız lazım banka soymalıyız, hırsızdan biz çalmalıyız,adi olmalıyız ,şerefsiz olmalıyız.
Şartlar ekibe dinamik ruhlu arkadaslar lazım.
Zenginler katılamaz.
Kariyer olarak İstersen Ağzınla Kuş tutacak kadar geliştir.. Liyakatı öldürdükleri zamandan beri bu işler bitti.

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu'na bağlı (TÜBİTAK) Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi'nin (ULAKBİM) Müdür Yardımcılığı görevine Ankara Hayvanat Bahçesi Müdürü getiriliyorsa Kıçınla Balık tutsan da sana yer yok ..

Şimdi bu Zihniyetin esiri olmuş birisi bana muhalif cevap verebilir sıkıntı yok , Nasılsa cevap vermeyeceğim ve Muhatap olmayacağım kesimden ..
Gün gelecek bu şakşakçılar en başta giden inkarcılar olacaklar.. Allah Ömür verirse herkes görecek.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Hemen her şey güzel ve ya istediğimiz gibi olmuyor.
Bazılarımız hedeflerine 35 40 yaşın da ulaşıyor.
Yaş genç daha belli hedefin olur ulaştığın da hayal kırıklığı yaşayabilirsin pes etme yeni hedef belirle.
Hayat her zaman muhteşem olmuyor.
Kayıplar hayal kırıklıkları maalesef her şey mükemmel olmuyor.
Çoğu milyoner senin yaşın da olmak ister en büyük zenginliğin o.
Zaman bakımından evet şanssızsınız ekonomik olarak bir şey almak bile çok zor ama her zaman kendini geliştirmeye bak dil çok önemli.
Teşekkürler birkan ağabey
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst