Bu hafta sonu başımdan gecen birkaç garip olay

Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Bu hafta sonu başıma gelen bir kaç ilginc şeyi paylaşmak istiyorum!... Perşembe günü @Chronix ile bir zincir bakımı yapalım dedik. Motorla birlikte @Chronix'te gectik ben icerkeyken @Chronix zincire bakmış olum zincirin uzerinde pul yok dedi nasil yok la falan derken yolda allahtan zincir atmadı diye icimden bin türlü dua ediyorum sonra ön dişli kapağı bir söktük ön dişliyi tutan somun yok :S ne zaman nerde düştü bilmiyoruz allaha Emanet gidiyormuşum. Somun kaclık nedir bilmiyoruz ara tara yok aksam 6 olmuş yayan yakın sanayi bulup almamız imkansız. Dedik ertesi güne kalcak Allah razı olsun Kardeşim Cuma günü bulmuş bir somun taktık. Cumartesi @Chronix'in motoru almaya gittik Aksam 7 oldu motoru cıkardık gittik benzin aldık Tam hareket edece marşa basıyorum elektrik gidiyor gösterge far tüm elektrik tesisatı kapanıyor, ondan önce kuyruk cebine bir kutu koydum zorladımda sigortamı cıktı falan diyoruz. Sonra aküye bakalaım dedik :S ikinci şok kutup başını tutan somun düşmüş Motor öyle allaha emanet gidiyor :S Hemen Kayalara gittik bir somun için ama çok gec kapatmışlar gece 7 olmuş bir telle bağladık eve geldik. Pazar günüde Bursaya gittim geldim motor bazen gaz kesiyor bir anda benzin biter gibi öne atlama yapıyor sanırım aküden elektrik alamadığı için siz siz olun vidalarınızı kontrol edin!... Çok şükürler olsun ki kazasız gecti bu olaylar Ufacık şeyler ama geri dönüşü olan hasarlar yaratabilirdi.

Hem renk katar Bursa gezisinden bir Foto :)

304762_10151125045869223_406424935_n.jpg


Kırmızı olan benim motorum :D Honda da eski motorum şimdi kardeşimin motoru :D Yeşil canavarda @Chronix in motoru
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Geçmiş olsun, basını buyuk bır olay gelmeden atlatmıssınız, Pekı hıcmı farkına varmadınız_?
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Geçmiş olsun, basını buyuk bır olay gelmeden atlatmıssınız, Pekı hıcmı farkına varmadınız_?

Zincirden ses geliyordu kime sorduysam zincirin ömrü bitmiş yada cok kirlendigi için katmaladıgından ses yapıyordur diyordu bazen tıkıt tıkır ses geliyordu zaten bu yüzden zinciri söktük. Akü olayıda motorda 5000-5500 devirdeyken atılma yapıyor gibiydi bu konuda konu ble actım bin türlü seyl yazıldı sonunda hatanın bende olduguna kanat ettim cok düşük hızda kullandığım icin yapıyor olarak düşündüm ama elektrik kesince marsta acıktık baktık kel alaka bence aküden kaynaklanıyor vidasını takınca düzelicek bence..
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Gözünüzü seveyim dikkat edin, bu ulkedemde motosiklet kullanıcılarına saygı sıfır, tekrar geçmiş ollsun keyifi sürüşler dilerim
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Geçen ay yaşadığım olay geldi aklıma. İstanbuldan edirneye gideceğim için motorun heryerini söktüm bakım için. İşim bitti varyatör kapağınıda taktım çıktım eve. Ertesi gün yola çıktım bi 100km sonra motorda zırıltı başladı, bir süre sonra ses çok arttı, dedim aha yolda kalacaz. İndim, motora bakıyorum, egzoza bakıyorum, yok. Sonra varyatöre baktım o da ne:) 8 tane vidadan 6sı yok, nereye gider vs düşünürken dün hepsini elimle sıkıp sonra komple anahtarla sıkarım diye düşündüğümü hatırladım. Elimle sıktıktan sonra kafa gitmiş heralde başka yere, anahtarla sıkmayı unutmuşum. Neyseki o iki vida da düşmemiş yoksa daha kötü sonuçlanabilirdi.
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Geçen ay yaşadığım olay geldi aklıma. İstanbuldan edirneye gideceğim için motorun heryerini söktüm bakım için. İşim bitti varyatör kapağınıda taktım çıktım eve. Ertesi gün yola çıktım bi 100km sonra motorda zırıltı başladı, bir süre sonra ses çok arttı, dedim aha yolda kalacaz. İndim, motora bakıyorum, egzoza bakıyorum, yok. Sonra varyatöre baktım o da ne:) 8 tane vidadan 6sı yok, nereye gider vs düşünürken dün hepsini elimle sıkıp sonra komple anahtarla sıkarım diye düşündüğümü hatırladım. Elimle sıktıktan sonra kafa gitmiş heralde başka yere, anahtarla sıkmayı unutmuşum. Neyseki o iki vida da düşmemiş yoksa daha kötü sonuçlanabilirdi.

Çok geşmiş olsun seninde verilcek sadakan varmış :D
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
bütün vida mağdurlarına geçmiş olsun.

bu pazar çekilmiş bir bursa fotoğrafı da benden. yalova - bursa sahil gezisi.
33xemuc.jpg
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
geçmiş olsun dostum. benimde bir kere dağdan aşağı inerken frenin somunu düşmüş. balatalar diskten ayrılmıştı.
Tam rampa dönüşü frene bir bastım ana durmuyor. En son ya virajda yan yatarım. yada ağacın birine gömerim dedim.
Ağaç bana mantıklı geldi. :p ön freni sıkıp, vites düşürerek motora yüklendim. biraz kayarak durdum. alkış ve 10 puan üzerinde 9.9 aldım. :bounce:
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
ben de bir kere amortisör korumalıklarını çıkardım boyamak için, kapağı çıkarınca tak dedi ön tekeri tutan vida yere düştü :) vidalar önemli
 
Katılım
20 Tem 2012
Mesajlar
24
hadi sıkmayı unutanlar neyse olabilir ama kendi gevşeyen somunlara ne demeli!! çinli dir kesin bu kendi gevşeyen somunlar çözümü açık yaşasın japon motorları:)))
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
geçmiş olsun dostum. benimde bir kere dağdan aşağı inerken frenin somunu düşmüş. balatalar diskten ayrılmıştı.
Tam rampa dönüşü frene bir bastım ana durmuyor. En son ya virajda yan yatarım. yada ağacın birine gömerim dedim.
Ağaç bana mantıklı geldi. :p ön freni sıkıp, vites düşürerek motora yüklendim. biraz kayarak durdum. alkış ve 10 puan üzerinde 9.9 aldım. :bounce:

::biggrinn


hadi sıkmayı unutanlar neyse olabilir ama kendi gevşeyen somunlara ne demeli!! çinli dir kesin bu kendi gevşeyen somunlar çözümü açık yaşasın japon motorları:)))

lock tite'in üzerinde de yazıyor zaten "japon motorlarının somun ve vidalarında kullanmanıza gerek yok. biz bu ürünü italyan, amarikan, çinli ve bilumun japon harici diğer ülkelerin motosikletleri için geliştirdik diye." sloganlarıda şu "lock tite ile sana her motor japon" :farao:
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Abi o somunların gevşemesinde araziye girmenin de etkisi olabilir mi :)

Bu arada çok geçmiş olsun iyi ki fark etmişsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst