Bu adam serbest, dikkatli olun.

Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
kamera kayıtlarında sürücünün bir insanlık ayıbı ve bariz suç işlediği belli ancak olayın gelişimi nasıl tahrik var mı bilemeyiz.

bazen bende aracımın önüne çelik bariyer taktırıp bazı araç ve yayaları ezmek istemiyor değilim,

ama gel gelelim , yaradılana saygımız var yaratandan ötürü ,
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Burada cinayete tesebbüsden yargilanir, bir daha da disarisini zor görûr.
Ama 60 senedir gün kurtarma zihniyetiyle yônetilen Türkiye'de yasiyor.
Salinmasi gayet normal.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
1- Videoda sadece öğrenciler değil herkes yoldan yürüyor çünkü düzgün bir kaldırım yok.
2- Baştan izlerseniz sürücü hızlı bir şekilde gelip çocuğun kıçına yapışıyor.
3- Çocuklar otomobile ilk anda bakmıyorlar, bu da laf-hakaret etmediklerini gösterir.
4- Adam kendine yediremiyor çocukların üzerine kırıyor. Burada çocuklar adam üzerlerine kırınca laf atmış olabilir.
5- Hiçbir hakaret cinayete teşebbüsü gerektirmez. Bu yapılan cinayete teşebbüstür, muz cumhuriyetinde bile suçtur.

Adamlar da yolun ortasından yürüyor , yürümeselermiş diyen arkadaşlar;
Yarın öbürgün bu adamın yanından motorla geçerken sizi duvara sıkıştırıp bacağınızı macağınızı koparırsa , sen de yanından geçmeseydin diyen arkadaşlara kızmazsınız artık.
 
Katılım
26 May 2011
Mesajlar
186
Herzaman doğru olanı, yakışanı yapmak insan gelişimi üzerinde hiçbir etki bırakmaz.Optimist olarak bir yere gelinmiyor bu ülkede.Adamın yaptığı doğru değil evet.Ama ben de olsam yapabilirdim.Ben de doğru yapmamış olacaktım ama.Orada ki kişiliksiz içi boş adamlarda adama inat diye tartışacağına yolun ortasından ağır ağır gideceklerine kenara çekilsinler.Yaya yolumu var diyen arkadaş; tamam o kısımda market tarzı bir dükkan var ama yolun ortasına doğru da yürünmez ki.Var böyle inat gençler kendilerini havada gören ama böyle kafayı kaldırıma vuran...O aracın içinde hastaneye annesini hastaneye götüren bir evlat olabilir.Tamamen keyfi bir şekil de arabasına güvenen 16 yaşında hırslarının egolarının kurbanı bir çocuk olma ihtimali de var.Ama ortada acil olması muhtemel bir durum da var.Yazının başın da dediğim gibi herzaman doğru olanı yapmak insan gelişimi üzerinde hiçbir etki bırakmaz.Umarım bu travma o gençlere ders olmuştur.Yine çok yanlış anlaşılacağımı bile bile yazdım ama ne demek istediğimi anlayan arkadaşlar olacaktır.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yahu kaldirim olsa ne olacak?
Adam sagirdilsiz olabilir.
Kör olabilir.
Deli olabilir.
Hersey olabilir.
O zaman ne yapacaksin.
Bu kör beni tahrik etti mi diyeceksin?
Bu nasil bir mantalitedir?
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Vay be...
Arac sürücüsünü savunan arkadaslar var...:pr:


Burada arac sürücüsü savunan arkadaslar yarin birgün aynisini yapmaya cekinmezler kesinlikle..
Kalbinizi kirmamak icin burda keseyim en iyisi...
 
Katılım
26 May 2011
Mesajlar
186
Aslında araç sürücüsünü savunmuyorum benim de içinde olduğum bir genellemeyse yaptığınız.Tamamiyle sizinle aynı fikir de olmama rağmen şu ''canı yananın hakkını verme'' psikolojisinden sıyrılarak baktım olaya.Her zaman iyimser,insani davranışlar karşısında alınan reaksiyonlar kişiyi artık bir sonraki olay da ne yapabileceğini tahmin edemez noktalara götürebiliyor biliyoruz ki.Hele ki bu ülkede.Demek istediğim şudur; videoda ki gençler de en az sürücü kadar suçludur.Sürücü de gençlerden daha suçludur.Sürücü haksız kesinlikle değildir ama..(canı yanan haklıdır..hayır değildir)
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Araç sürücüsünü savunan tiplerle aynı karada yaşamaktan utanıyorum...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Gençliğine zıçtıklarım bi posta koyamadılar o aracdaki dallamaya...korkun bakalım tırsak öğrenci tayfası bu hayattan....kazığı sokarlar işte böyle...
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
1- Videoda sadece öğrenciler değil herkes yoldan yürüyor çünkü düzgün bir kaldırım yok.
2- Baştan izlerseniz sürücü hızlı bir şekilde gelip çocuğun kıçına yapışıyor.
3- Çocuklar otomobile ilk anda bakmıyorlar, bu da laf-hakaret etmediklerini gösterir.
4- Adam kendine yediremiyor çocukların üzerine kırıyor. Burada çocuklar adam üzerlerine kırınca laf atmış olabilir.
5- Hiçbir hakaret cinayete teşebbüsü gerektirmez. Bu yapılan cinayete teşebbüstür, muz cumhuriyetinde bile suçtur.

Adamlar da yolun ortasından yürüyor , yürümeselermiş diyen arkadaşlar;
Yarın öbürgün bu adamın yanından motorla geçerken sizi duvara sıkıştırıp bacağınızı macağınızı koparırsa , sen de yanından geçmeseydin diyen arkadaşlara kızmazsınız artık.

yahu şöförün ne b.k olduğu belli işte daha neyi tartışıyor bu millet anlamak mümkün değil.....sanki herşey düzenlide yayalar hata yapmışlar.....üstad açıklamış işte herşeyi...
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
458
ne olursa olsun yanındakiler adam deyil arkadaşları malak gibi bakıyolar adamı bi güzel benzetselerdi cocugun cenesine atılan dikiş yanına kar kalmazdı
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
resmen şok oluyorum ya burda okuduklarımı görünce "iyi olmuş, yolun ortasında gezmesinler, meramı orası ...vs" ya sizde hiç mi vicdan yok 19-20 yaşında bir genç orda ezilse kolu bacağı kopsa bu adam bir ömür bununla yaşıyacak suçu ne yolun ortasında yürümek!!! gençtir belki arkadaşıyla muhabbete daldı farketmedi olamaz mı hepimiz çok mu dikkatliyiz. Videoyu da iyi izleyin kaldırım varmı yokmu tahrik eden kim bir bakın lütfen...

Çok dogru:cat:

Arabanın yaptığını tahrik var diyerek haklı bulanlar. Videoyu iyi izleyin. kaldırım yürünücek gibi değil ve sohbet edip yürüyenler 18 yaşın altında.

Gençler sohbete dalmışlar ama arkadan araba geldiğinin farkında değiller kasıtlı bişey yok. Bunlar keanra çekildikten sonra ağır tahrik araba sürücüsünden geliyor.

Avrupada bu ruhsağlığı bozuk adam olaydan sonra pisikolojik muaynelerden geçmeden ehliyetini tekrar alamaz ve bu olaydan cezasız kurtulamazdı.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
1- Videoda sadece öğrenciler değil herkes yoldan yürüyor çünkü düzgün bir kaldırım yok.

Aşağıdaki karede işaretli vatandaşlar nerede yürüyorlar ? Gayet düzgün bir kaldırım var orada


kaldrm.jpg


2- Baştan izlerseniz sürücü hızlı bir şekilde gelip çocuğun kıçına yapışıyor.

Aksine sürücü oldukça makul hızda geliyor ve muhtemelen çocukların çekileceklerini düşündüğü için son ana kadar daha fazla yavaşlamıyor , yavaşlasa zaten durması gerekecek.

3- Çocuklar otomobile ilk anda bakmıyorlar, bu da laf-hakaret etmediklerini gösterir.

Çocuklar umursamıyorlar ve bunu açıkça belli ediyorlar.

4- Adam kendine yediremiyor çocukların üzerine kırıyor. Burada çocuklar adam üzerlerine kırınca laf atmış olabilir.

Adam üzerlerine kırmadan önce çocuklar ile arasında diyalog olduğu gayet net görünüyor.

5- Hiçbir hakaret cinayete teşebbüsü gerektirmez. Bu yapılan cinayete teşebbüstür, muz cumhuriyetinde bile suçtur.

Haklısın son aşamaya kadar haklı olan sürücü yaptığı bu hareket ile tamamen haksız duruma düşüyor .

Adamlar da yolun ortasından yürüyor , yürümeselermiş diyen arkadaşlar;
Yarın öbürgün bu adamın yanından motorla geçerken sizi duvara sıkıştırıp bacağınızı macağınızı koparırsa , sen de yanından geçmeseydin diyen arkadaşlara kızmazsınız artık.

Verdiğin örnek ile bu olay farklı şeyler doğru bir seçim olmamış.

Beni sürücüyü haklı bulmakla eleştirecek arkadaşlara ilk mesajımı ve yukarıda yazanları tekrar tekrar okumalarını tavsiye ederim. Taraf olmak ile objektif olmak arasındaki farkı anlamalısınız dostlar.

Sevgilerimle
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
Beni sürücüyü haklı bulmakla eleştirecek arkadaşlara ilk mesajımı ve yukarıda yazanları tekrar tekrar okumalarını tavsiye ederim. Taraf olmak ile objektif olmak arasındaki farkı anlamalısınız dostlar.

Sevgilerimle
hocam seni tebrik ediyorum :cat: meseleyi son derece güzel biçimde açıklayıp, yorumlayarak ne kadar sağlıklı bi düşünce sistemine sahip olduğunu gösterdiğin gibi, bizim konunun en başından beri anlatmak istediğimiz şeyi net bir şekilde ortaya koyarak duygularımıza tercüman oldun. tekrar tebrikler :)
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Beni sürücüyü haklı bulmakla eleştirecek arkadaşlara ilk mesajımı ve yukarıda yazanları tekrar tekrar okumalarını tavsiye ederim. Taraf olmak ile objektif olmak arasındaki farkı anlamalısınız dostlar.

Sevgilerimle

Yukarıda yorumumdan kırmızıyla örneklendirdiğiniz ve gayet net dediğiniz şeylerin tamamen tersinin olduğunu da sizin deyiminizle gayet net ben görüyorum.

1. maddeye gelirsek. Bunu açma gereği görmedim ama açayım öyleyse. Kaldırımın o bölümünde kaldırım daralıyor ve aşağı iniyor. Önceki bölümü ve sonraki bölümü ise düzgün. Kaldırımın o şeridinden yürüyen her insan o bölümü geçmek için yola iner. Yola inmemeli suçtur ,ben asla inmezdim derseniz saygı duyarım , "vay be" derim. Ayrıca sokak aralasında yolda yürüyen gençlere kanun kaçağı gözüyle bakılmasını aklım almıyor.

2. madde. Videonun başında az bir süre olduğundan fazla belli olmasa da size göre makul görünen hız bana göre yüksek. Yavaşlasa durması gerekecek belki , evet durmalı da. Ortada yola inmiş bir yaya var , can var.

3. madde. Çocukların umursamayıp yavaş hareket ettikleri bir gerçek. Ama dediğim gibi bu küçücük çocukların üzerine araba sürmeyi gerektirmez.

4. madde. Adam üzerlerine kırmadan önce adam ile aralarında dialog geçtiği size gayet net görünüyor , bana göre gayet net görünmüyor.

Son olarak verdiğim örneğin buradaki olay ile doğrudan alakası olduğunu düşünüyorum. Yayaların yola inmesi ve suçlu olduğunu , bunun sonucunda adamı tahrik ettiğini savunanlara ben de diyorum ki , bir otomobilin yanından motorla geçmek de yasaktır , aynasına motorunuzla deydiğinizi farzedersek , bu da bir tahriktir. Ama bu adamın sizi otomobili üzerinize sürüp duvara vurarak bacağınızı kopartmasını haklı kılmaz. Her tahrik olan cinayet işlerse ülkede adam kalmaz.

Bence de taraf olmakla objektif olmak arasındaki fark çok önemli. Bu farkı anlamak da en önce empati ile başlar.
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
92
Video da gözüken tek gerçek insanın insana saygısın olmayışı,ne sürücünün yaya ya saygısı var,nede yayanın sürücüye,bide sokak içinde böyle hızlıcana yakalaşan arabalar var..kaldırımı bi kenara bırakıyorum,orası bir sokak,mahalle yani tem otoban değilse daha bi saygılı olmak gerek her ikisi içinde geçerli bu ama bizim ülkemizde çokkk zor malesef çok zor.herkez herkezi ezip geçmek için zaten fırsat kolllarken izlediğimiz gördüğümüz hiç bir şeye artık şaşıramıyoruz bile böle bir toplum haline gelmemiz acı ve üzücü.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
tamam beyler haklı bulun araba sürücüsünü hepimiz tahammülsüz 1 saniyenin hesabını yapan ve sırf bunun için birbirimizi kesen insanlar olalım

Kimse şikayet etmesin yok araba 2 dakka bekleyemedi yok geçmedim düştüm diye burda konu açmasın

Burda arabayı haklı bulan zihniyetin daha beter versiyonu işte motosikletlere hatta diğer araçlarada saygısı olmayan şöförlerdir

Kimse kusura bakmasın herkes genç oldu burada arabayı haklı bulanlar hiç mi bu gençler gibi hata yapmadı siz çok mu mükemmeldiniz? Hayır düşünememiştir muhabbete dalmıştır arabanın sesini duymamıştır olamaz mı sizin başınıza hiç mi gelmedi (gerek gençliğinizde gerek şimdi)

Ayrıca diyelim yolda gidiyorsunuz aniden önünüze yaşlı teyze fırladı ne yapacaksınız yaşlı başlı kadını evire çevire dövecekmisiniz vay efendim sen nasıl önüme atladın diye bu nasıl bir mantık

oradaki gençlerinde kasıtlı ve kötü niyetli olduğunu da düşünmüyorum. Eğer öyle olsaydı arabayı peşler adamı kıstırır alırlardı aşağıya hiç olmadı arabaya tekme savururlardı kısaca zarar verme gibi bi niyetleri olsa zaten yapacakları imkan vardı

Ayrıca sürüş teknikleri başlıklarında bol bol sabırdan bahseden forum sakinlerinin bazılarından bu tip cevaplar hiç beklemiyordum ve yakıştıramadımda doğrusu
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sürücü gazeteci falan olsaydı darbeci diye içeri atarlardıda demekki değil
yine şükredelimki öğrenciyi terörist deyip diğerleri gibi içeri atmamışlar
hamdolsun şükürler olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst