Topicin her tarafı video ile dolmuş olduğundan neye yorum yaptığımı anlayasınız diye videoyu bir de ben ekleyeyim.
[YT]9ecyM55Q69Q&NR=1[/YT]
Sizce motosiklet sürücüsü kurallara uygun mu hareket ediyor?
Sollama kurallarını bilmiyorsanız aynı olay sizin de başınıza gelebilir.
Motosikletin hataları:
- Takip mesafesini korumuyor. (Arabaya çok yakın)
- Sinyal vermeden sollama yapıyor
- Sollamayı derhal bitirecek aksiyonu yapmıyor, yavaş hareket ediyor.
Motosikletin doğru yaptığı şey:
Sollama yasağı olan bölgeyi geçene kadar sollama yapmıyor. Bu özeni keşke takip mesafesini koruyup ve sinyal vererek de gösterseydi.
Otomobilin hatası:
Sinyali verir vermez sollamaya başlıyor.
Hamiş: Siz önünüzdeki aracın dibinde seyredip, aniden sollama yapmaya kalkarsanız tabii ki görünmez olursunuz.
Bu olayda motosiklet değil, otomobil de olsa sonuç aynı olurdu.
Otomobil dikiz aynasına baktığında bir şey görmeyince sollamaya geçmiş.
Motosiklet sürücüsü de eş zamanlı hareket edince olan olmuş.
İtirazı olan arkadaşlar, sollama usülleri ile ilgili öncelikle trafik kurallarını bir okusun.
Sonra da "Allah Allah, ben bu ehliyeti nasıl almışım? "diye kendine sorsun.