Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Herkese merhabalar.
Yeni merak sardığım motosiklet dünyasına 2006 model F650 GS alarak girdim... Bir çok kişi daha küçük bir motorla başlamayı tavsiye etse de, hem ciddi bir kurumdan 2 ay ders almam hem de 188 cm ve 105 kg ölçüleriyle düşük cc'li motorlar üzerinde komik durmam :) sebebiyle ilk motorum BMW F650GS oldu. 3 ay önce aldığım motoruma işimin yoğunluğu sebebiyle ancak hafta sonları ve kısa mesafelerde binebildim ama önümüzdeki günlerde daha aktif bir şekilde kullanmak istiyorum. BMW resmi sitesinde 2007 sonrası modellerin kullanıcı klavuzlarını bulmak mümkün ama benim motorumun kullanıcı manuelini internette bir türlü bulamadım. 2006 model F650 GS kullanıcı manuelini nasıl bulabilirim? Yardımcı olabilecek biri var mı?

Kardeşim öncelikle hayırlı uğurlu olsun, aşağıdaki link te katalog mevcut (yardımcı olması açısından)

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=51604
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
selamlar;

baktığım ilanların bi kaçında kilometre saatinni çalışmadığını ve bunun sık rastlanan olay olduğu yazılı...bu olayın aslı astarı nedir acaba? bi motor sahibi bunu neden yaptırmaz farkettiği anda..hadi satarken yaptırsın bari...anlamadım gitti..
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
222
Merhaba arkadaşlar bizler mersinden MersinMotor külübü olarak yaklaşık 10 kişi bayram tatili nedeni ile Gürcüstan Batum festivaline katılmak için 21/08/2012 Tarihinde yola çıkıyoruz benim Motorum BMW F650 GS 2000 model şimdiden hazırlıklara başladık önerilerinizi ve başka katılımcı arkadaşlarımız olursa iletişimde olalım saffet uyar 0532 4114166
 
Katılım
15 Şub 2006
Mesajlar
21
Sevgili üstadlarım merhaba,
Bende 2012 model g650gs alma niyetindeyim uzun zamandırda forumda yorumlarınızı okuyordum daha öncesinde scooterim vardı onu sattım,sorum gelecek olursak bu titreşim olayı görüyorumki hepinizin şikayeti bu yeni g650gs lerde titreşim amortisörü konulmuş sizce sorunu cözermi? 2.olarak uzun scooterimi satma sebebim uzun seyahatlar yapmak gün icerisinde 500 km gitme durumlarım olucak alındığı takdirde ne gibi rahatsızlıklarla karşılaşırım. 3.sorum Ankara BMW özel indirimiyle 23500 TL ye g650gs veriyor 28650 TL yede f650gsyi bırakıyor sizce aradaki 5150 TL vermeye değermi?
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Sevgili üstadlarım merhaba,
Bende 2012 model g650gs alma niyetindeyim uzun zamandırda forumda yorumlarınızı okuyordum daha öncesinde scooterim vardı onu sattım,sorum gelecek olursak bu titreşim olayı görüyorumki hepinizin şikayeti bu yeni g650gs lerde titreşim amortisörü konulmuş sizce sorunu cözermi? 2.olarak uzun scooterimi satma sebebim uzun seyahatlar yapmak gün icerisinde 500 km gitme durumlarım olucak alındığı takdirde ne gibi rahatsızlıklarla karşılaşırım. 3.sorum Ankara BMW özel indirimiyle 23500 TL ye es veriyor 28650 TL yede f650gsyi bırakıyor sizce aradaki 5150 TL vermeye değermi?

yeni modeller zaten çift silindirli değil mi? yani titreşim olayı yok diye biliyorum..hatta yanlış olmasın 2008-9 dan sonra çift silindir diye ibliyorum ben...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
yeni modeller zaten çift silindirli değil mi? yani titreşim olayı yok diye biliyorum..hatta yanlış olmasın 2008-9 dan sonra çift silindir diye ibliyorum ben...

çift silindir lakin V değil sıralı çift erhanım,
Arkadaşın sorusuna gelince,
Titreşimi hissetmemiştim ben test sürüşünde sıkıntı yaratacak bir durum değil fakat ben günde 500km yapıp kendimi yorarmıyım?
Mecbur kalmadıkça hayır değil motor arabayla bile gitmem galiba..
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
133
yeni modeller zaten çift silindirli değil mi? yani titreşim olayı yok diye biliyorum..hatta yanlış olmasın 2008-9 dan sonra çift silindir diye ibliyorum ben...
kaantarik in bahsettiği G650 tek silindirli eski F650GS in makyajlı kasası. 2008 den itibaran üretilen yeni kasa F650 ler ise sıralı iki silindire sahip olan motosiklet.
 
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
326
Kayasertaç gitti cbr 250 aldı , ama temiz bmw bulursa alacakmış... yav benim 13 bin liram filan olsa hiç düşünmem bir bmw alırım orasına burasına fazla bakmazdım... ki öyle de yapacağım, inşallah önümüzdeki sezon Mart - Nisan gibi bir f650 alacağım, çok araştırdım bu forumu okudum, blog ları okudum, yıllardır motora binenlere sordum... en ideal , araziye girebilecek hafiflikte ve selesi engin, en az yakanı (3,5 lt ) ve sarı rengi ile en güzeli de bence...

gerçi cbf 150 imden çok memnunum , sakin kullanımda 2,5 lt yakıyor ve bisiklet gibi kıvrak, belki imkanım olursa, cbf ile süper bir ikili olacaktır F650 ...

herkese selamlar, keyifli paylaşımlar...
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
327
Motoru aldık yapılacaklar listesi
1- plaka alınacak
2- öne kros çamurluk yapılacak
3- ön amortsör körügü takılacak
4- led sis farları takılacak
5- yan çanta demirleri alınacak
6- arka çanta demiri alınacak
7- 40 lt lik yan çanta alınacak
8- 52 lik arka çanta alınacak
9- hava filitresi yag filitresi ve yagı içimiz rahat olsun diye degiştirilecek

fotoraf1.jpg


En büyük işler, büyük hayaller kurma özelliği olan insanlarca başarılmıştır...
William Russell
IMG_0031.jpg


parçalar gelmeye başladı...

IMG_0034.jpg


IMG_0036.jpg


IMG_0038.jpg


ön gaga tornacıda yaptırılan parçayla birlikte 150 liraya maal oldu.

IMG_0039.jpg


birde reklamcıya kaplattırdım gagayı

IMG_0040.jpg


böyle yakışıklı oldu :)

IMG_0042.jpg


ben çamurlugun arka kısmını delmedım daha fotolarda gözükmuyor ama delmek lazım ruzgarı çok önlüyor yapmak isteyen arkadaşlar radyator kısmına gelen kısmı matkapla bır kaç tane delik delerlerse iyi olur...

IMG_0046.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------

Detaylı anlatım : http://www.motosiklet.net/forum/etk...6587-bmw-f650-dakar-seruveni.html#post2785924
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Eline sağlık güzel olmuş
Amortisör körüklerini nerden aldığını sorabilirmiyim acaba?
Birde bunlar ile uğraşacağına neden direk gaga almayı düşünmedin?

pardon Bu resimde görünüyomuş zaten :)

IMG_7661.jpg


Edit2:
Körükleri 60 tlye almışssın :) ben çiftini 10 liraya almıştım ama bendekiler polisport değil tabiki..
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
327
Eline sağlık güzel olmuş
Amortisör körüklerini nerden aldığını sorabilirmiyim acaba?
Birde bunlar ile uğraşacağına neden direk gaga almayı düşünmedin?

pardon Bu resimde görünüyomuş zaten :)

http://i1193.photobucket.com/albums/aa350/celiloglu/yaz tatilleri 2012/IMG_7661.jpg

Edit2:
Körükleri 60 tlye almışssın :) ben çiftini 10 liraya almıştım ama bendekiler polisport değil tabiki..


orjınal gaga sı duruyor elimde ben kras gaga sevdıgım ,için yaptım 10 liralık körüklerede baktım ama beyenmedım polisport cidden kalıteli oldumu en iyisi olsun dakara o yakısır dedım

körükleri yıldırım motorsiklet ten aldım sakar ya yazmıstım rapora ama
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Merhaba arkadaşlar. Bende f 650 gs alma arifesindeyim. Hatta 1 taneyede niyetlendim gibi. Fakat alacagım gs'in 2000 model olması biraz tedirgin ediyor.

Alacagım F650 gs 2000 model 46.000 kmlerde. Lastikler yeni zincir dişlinin durumuda iyi. Degişeni ise marş motorunun dişlisiymiş.(sanırım 650gs'lerde belli km den sonra bu dişlinin degişmesi kronik bir olay).

Gelelim beni asıl tedirdin eden olaya... Bildigim kadarıyla f 650 gsler 50.000 km gibi egsantrik zinciri ve gergisi istiyor. Bu parçaların fiyatı nedir ve degişmek için motor komplemi açılıyor?(banditlerde egsantrik ortada oldugu için motor komple açılıyordu)

Motoru aldıktan 4000km sonra rutin bakımların dışında 1000TL gibi bir masraf çıkarsa bu pekte hoş olmaz sanırım:)

Birde 2000 model için özellikle dikkat etmem gereken birşey var mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Merhaba arkadaşlar. Bende f 650 gs alma arifesindeyim. Hatta 1 taneyede niyetlendim gibi. Fakat alacagım gs'in 2000 model olması biraz tedirgin ediyor.

Alacagım F650 gs 2000 model 46.000 kmlerde. Lastikler yeni zincir dişlinin durumuda iyi. Degişeni ise marş motorunun dişlisiymiş.(sanırım 650gs'lerde belli km den sonra bu dişlinin degişmesi kronik bir olay).

Gelelim beni asıl tedirdin eden olaya... Bildigim kadarıyla f 650 gsler 50.000 km gibi egsantrik zinciri ve gergisi istiyor. Bu parçaların fiyatı nedir ve degişmek için motor komplemi açılıyor?(banditlerde egsantrik ortada oldugu için motor komple açılıyordu)

Motoru aldıktan 4000km sonra rutin bakımların dışında 1000TL gibi bir masraf çıkarsa bu pekte hoş olmaz sanırım:)

Birde 2000 model için özellikle dikkat etmem gereken birşey var mı?

2000 model tek bujili 41 bin km'de GS 650 sahibiyim. Ancak gerek görünüm gerek performansı itibariyle 2005 modelden daha diri ve temiz bir makinam var.
Bence bir 2 bin hatta 2500 lirayı gözden çıkarın, zira alacak olacağınız makina 12 yıllık ve ne kadar temiz kullanılmış olursa olsun başta sizin belirttiğiniz parçalar (marş dişlisi, keçeler, potansiyometreler vs) metal yorgunluğu ve değişmesi gereken parçalar var.
Aldığımda orjinal 30 binlerdeydi üstüne bir 10 bin km yol yaptım. Yan çantalar, topcase, çadır tulum vs eşşek gibi yükleyip 43 derece dayanılmaz sıcaklarda berbat yollarda saatlerce hiç durmadan her seferinde benzin ışığı yanıncaya kadar yani 300'er km yol gittik, bir kere olsun yolda bırakmadı, sorun çıkarmadı. Eğer yukarda bahsettiğim masrafı yapmasaydım o keyfi süremezdim. Ne kadar iyi bakarsanız o da sizi o kadar iyi taşır. Alacağınız motor şimdiden hayırlı olsun. Keyifli sürüşler.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Marş dişlisi zaten degişmiş. Kaçelerde ön çatalın keçelerden bahsediyorsanız onlarda okadar pahalı olmasa gerek. Bandit 1200 için çiftine 50-60 tl gibi birşey vermiştim. Bunun haricinde okadar büyük masraf hangi parçalar masraf açabilir bilmiyorum. Bu arada siz şimdiye kadar nelere masraf yaptınız?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Marş dişlisi zaten degişmiş. Kaçelerde ön çatalın keçelerden bahsediyorsanız onlarda okadar pahalı olmasa gerek. Bandit 1200 için çiftine 50-60 tl gibi birşey vermiştim. Bunun haricinde okadar büyük masraf hangi parçalar masraf açabilir bilmiyorum. Bu arada siz şimdiye kadar nelere masraf yaptınız?

Ön amortisör keçeleri 70tl idi yaklaşık 2-3 ay önce ben servis indirimi ile 60tlye almıştım.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Aslında parçalardan çok işçilik para tutuyor. Benim durumumda elcik ısıtmalar arızalı idi, sıfırdan değişti, elcik ısıtma elcik koruma, potansiyometre, tüm kablo tesisatı, motor bloğu keçesi, debriyaj keçesi, fren balataları, debriyaj balatası, oksijen sensörü, ABS sensörü, amortisör keçeleri ve daha aklıma gelmeyen irili ufaklı bir dünya parça değişti. İlave olarak eksik olan parçalar alınıp takıldı. Önlü arkalı çamurluklar, sinyaller, Hella sis farları, Hella yol farları, vs. Enjeksiyon temizlendi. (Pis benzinden kaynaklanan Kronik benzin yememe sorunu) Ayrıca üzerinde çakma gelen ve yakıt tüketimini artıran benzin filtresi orjinaliyle değişti. Topcase, depo üstü çanta, koruma demiri vs ile hepsi 2.5 u buldu. Tüm bu çalışmalardan sonra biz de rahatladık motor da :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Aslında parçalardan çok işçilik para tutuyor. Benim durumumda elcik ısıtmalar arızalı idi, sıfırdan değişti, elcik ısıtma elcik koruma, potansiyometre, tüm kablo tesisatı, motor bloğu keçesi, debriyaj keçesi, fren balataları, debriyaj balatası, oksijen sensörü, ABS sensörü, amortisör keçeleri ve daha aklıma gelmeyen irili ufaklı bir dünya parça değişti. İlave olarak eksik olan parçalar alınıp takıldı. Önlü arkalı çamurluklar, sinyaller, Hella sis farları, Hella yol farları, vs. Enjeksiyon temizlendi. (Pis benzinden kaynaklanan Kronik benzin yememe sorunu) Ayrıca üzerinde çakma gelen ve yakıt tüketimini artıran benzin filtresi orjinaliyle değişti. Topcase, depo üstü çanta, koruma demiri vs ile hepsi 2.5 u buldu. Tüm bu çalışmalardan sonra biz de rahatladık motor da :)

sıfır bir çinli parası yemiş yani motor...
şahsen ben aldığım motora bu kadar masraf etmezdim ama şimdi gönül rahatlığı ile biniyorsunuz allah kaza bela vermesin :rendeer:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Aslında parçalardan çok işçilik para tutuyor. Benim durumumda elcik ısıtmalar arızalı idi, sıfırdan değişti, elcik ısıtma elcik koruma, potansiyometre, tüm kablo tesisatı, motor bloğu keçesi, debriyaj keçesi, fren balataları, debriyaj balatası, oksijen sensörü, ABS sensörü, amortisör keçeleri ve daha aklıma gelmeyen irili ufaklı bir dünya parça değişti. İlave olarak eksik olan parçalar alınıp takıldı. Önlü arkalı çamurluklar, sinyaller, Hella sis farları, Hella yol farları, vs. Enjeksiyon temizlendi. (Pis benzinden kaynaklanan Kronik benzin yememe sorunu) Ayrıca üzerinde çakma gelen ve yakıt tüketimini artıran benzin filtresi orjinaliyle değişti. Topcase, depo üstü çanta, koruma demiri vs ile hepsi 2.5 u buldu. Tüm bu çalışmalardan sonra biz de rahatladık motor da :)

Topcase, depo üstü çanta, koruma demiri gibi zorunlu olmayan parçalar haricinde diger parçalar için yaklaşık nekadar verdiniz? Bu arada bu parçarı motor kaç km'deyken degiştiniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst