Arkadaşlar Selam ;
Uzun zamandır burada sizlerle birşeyler paylaşamıyordum ... İş yoğunluğu falan filan derken epeyce uzaklaşmıştım...
Bu arada tabii motoruma sorusuz vaziyette biniyordum ...
Ancak son 3 aydır benim motor zırvalamaya başladı ; İlk yaptığı arızadan bahsetmiştim , beyin (elektronik blok deniyor) ölmüştü , garantiden değişti , problem ortadan kalktı , ancak yaklaşık 1 ay sonra kurban bayramı arifesinde tekrar aynı arıza meydana geldi ... Sonuçta Yılbaşı sonrası 3 Ocak gibi yine garantiden beyin değiştirildi ...
2. tamirden sonra düne kadar sürekli sıkıntı yaşadık , 2 günde bir arka silindir buji yakmaya başladı , 2 haftada 8 tane buji yedi ... Servis bir türlü anlayamadı sorunu , en sonunda dün yine anı beyin arızasını yaptı , şu an yatıyor ...
Şimdi ben ne yapabilirim , BİSAN'a yazıp motorumun değiştirlmesini mi istesem , veya İL TÜKETİCİ KORUMA KURULUNA mı gitsem , yeniden tamir için mi uğraşssam bilemiyorum ...
Ancak bildiğim tek şey ben bu motordan soğudum !
Bana bir akıl verin Allahınızı severseniz yaw ...
Selamlar
motordan soğumana gerek yok,zaman zaman böyle problemler her araçta meydana gelir.
En iyi motoru da alsan,en iyi arabayı da alsan olma ihtimali var.
Bak sana bi olay anlatayım.Sene 1976 filan.Kepirtepe öğretmen okulunda yatılı öğrenciyiz.Bir yaz yağmuru sonrası Çorlu'dan tanıdığım bir motosikletçi abimiz
geldi motorunu park etti ve bizimle sohbet etti.Biz dediğimde en büyügü 13 yaşında 3 talebe.
Hiç unutmam o gün söylediklerini çünkü bize çok tuhaf gelmişti yaşımız itibariyle.
dedi ki;
"Ben 30 küsur yıllık motorcuyuz,25 küsür yıllık evliyim,40 yıllık saatçiyim.
Motor işi,saat işi,evlilik işi hepsi şans işi.
Bu lafımı unutmayın".
Laf kimin umrunda bizim gözümüz adamın kullandığı süper motorda.O yıllarda görüp görülebilecek en iyi motor neyse o işte.
Jawadan filan çok üstün bi yamaha mı suzuki mi hatırlamıyorum ama bu sözleri çok iyi hatırlıyorum ve defalarca da hatırlamak zorunda kaldım.
o yüzden kafana takma gerekirse tekrar beyin değiştirmelerini sağla
14.06.2003 gün ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine göre;
"Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a- Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması
……
durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14. maddelerinde belirlenen taleplerini reddedemez.
Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. "
al bu da yönetmeliğin ilgili maddesi
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
bu arada elindeki servis formlarını iyi sakla,arızaları,motorun servise ne zaman girmiş,ne zaman arıza giderilmiş bütün bu tarihleri,yapılan tüm işleri servis formuna yazdır.serviste kaldığı süreler garantiye ekleneceğinden bu süreyi ayrıca garanti belgesinin bir köşesine muhakkak yazdır ve servise onaylat.
çünkü en önemli delilin bunlar olacaktır.