benzinlikte arabasını yıkayan lüks araç sahibi

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
her yazdığını onaylıyorum beğeniyorum ne terbiyesizliği fatih ? yanlış anladın herhalde ama bir daha hiçbir gönderini alıntı yapmayacağımıda bilmeni isterim

Ben mahcup oldum simdi, kırıcı mesajim icin özür dilerim. Ben ironi yaptin sandim cunku abartılı iltifatlar ayni zamanda yermek icinde kullaniliyor ve tamda benim gorusumu hic umursayan yok derken bu sekilde bir iltifat gorunce boyle bir hataya dustum.

DKN kanka naber nasılsın :) arkadasmiyiz yine?

(Arkadaslar ben bu arada o denilen şeydenim, asosyal. Acıkçası is hayatindaki sosyallik ile sınırlıyım sadece.) Ben minyon tipli ve 169 cm boy ve 56 kilo ile küçük bir yapıya sahibim ve bu yuzden karsimda insanlar kendinde bana karsi saygisizlik yapma hakkina sahip oluyorlar ve bende bazen dayanamayip fiziksel zarar veriyorum bu gibi insanlara hemde hic konusmadan tartismadan. Ozellikle sisman biri ile tartisiyorsam daha cok fiziki tehditimi kullaniyorum yani vuruyorum duruma gore low kick sağ direk falan.

Bu mesaji okuyan simdi hakkimda salak oldugumu dusunebilir ama etrafta tartisma yasayan coook insan var fakat ben genelde sabrederim kotu seyler olmasin diye ve diger insanlar kadar gun icerisinde tartisma yasamam ama ben bir tartisma yasasam yetiyor bana fakat millet gunde 50 sefer tartisiyor sonra ertesi gun yada bir saat sonra unutuyor.

Madem unutacan niye o anda nezaket gosterip tartismaktan kacinmadin ki? Hic rezillik yasamamis olurdun ve daha iyi olurdu.

Yani uzun lafin kisasi ben ilk is olarak karsimdaki insanin hareketlerine bakaraktan karakter analizi yaparim ve bunu cok yaparim.

Benzinlikte arabavyikayan adamlarin hareketlerinede bakar karakter analizi yaparim.

Ben cekingen insanlari severim cunku genelde karakterleri iyi oluyor. Sesi cok cikan insanlarlada bakarim ve genelde o tur insanlar beni belli bir derece kirdiktan sonra artik onlarla haa, huu, ne var, lan, lun seklinde konusmaya baslarim itina ile bozarim onu. Bu sekilde calistigim yerde 3 farkli insan ile ufaktanbdalasmak zorunda kaldim ve iyiki antrenman yapiyorum bazen.

Evet oyle, cegingen ve utangaclar ile arkadas olmak benim icin daha iyi bir secenek cunku onlar karsisindaki insani kirmazlar.

DKN kanka affet beni, seni yanlis anladim. Salak oldugumu dusunen insanlarin var olmasi bile beni daraltiyor yaa :/

Cok konustum bos konustum :) susunca icime atiyorum konusunca tesiri yok ne haliniz varsa gorun yeterki beni kirmayin.

Ben bugun soz verdim ama sozumu tutmak yarina nasip olcak isallah, arkadasima "nagger" ismarlayacagim.

Gidin birilerine birseyler ismarlayin bahsis verin iyilik yapin bencil insanlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.

Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Ben kapıdan giren hastanın,yürüyüş hızından,gözünden,hareketinden çekingen,saldırgan,tepkili yada senin vergini Ben ödüyorum köleee seni diyebilme ihtimalini ölçebiliyorum :)

O bencil lafı bana geldi millete bahşiş vermeyin demiştim ya hani:) kimse alınmasın.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.

Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Ben kapıdan giren hastanın,yürüyüş hızından,gözünden,hareketinden çekingen,saldırgan,tepkili yada senin vergini Ben ödüyorum köleee seni diyebilme ihtimalini ölçebiliyorum :)

O bencil lafı bana geldi millete bahşiş vermeyin demiştim ya hani:) kimse alınmasın.

İv açarken tek seferde damarı bulan hemşireye bahşiş versek,ayıp etmiş olur muyuz ?
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.

Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.

benim iç dünyam böyle

firtina.jpg
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.

Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Ben kapıdan giren hastanın,yürüyüş hızından,gözünden,hareketinden çekingen,saldırgan,tepkili yada senin vergini Ben ödüyorum köleee seni diyebilme ihtimalini ölçebiliyorum :)

O bencil lafı bana geldi millete bahşiş vermeyin demiştim ya hani:) kimse alınmasın.

yok ben o "bencil insanlar" lafını genel olarak söyledim hem sadece erkekler bahşiş verebilir. bu bahşiş olayı çok değişken bir durum yani o anki duruma göre yapılıp yapılmaması değişken bir olaydır. her durumda bahşiş verilmez.

birde zorla bahşiş alanlar var; abimle gittik benzinliğe ve o arabasını ben ise motorumu yıkayacaktım. cebimde 2 lira vardı bozuk ve yetmiyordu. yıkama makinesine bakan adama 5 lira verdi abim ve bizde bozuk para yok sen atar mısın dedi ve adam tamam dedi. 1 lira attı köpük için sonra köpük bitti ve su içn 1 lira daha attı ve abim su tutarken adam kayboldu ortalıktan, bizim 3 lira gitti tabi.

benzinlikteki görevlileri pek sevmem zaten gıcık tipler oluyor, akşama kadar karın tokluğuna çalıştıracaksın sonrada akşam olunca vereceksin sopayı bunlara.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
İv açarken tek seferde damarı bulan hemşireye bahşiş versek,ayıp etmiş olur muyuz ?

Devlet zaten maaş veriyor,hakkım odur.Kabul etmiyorum.Mesai dışı işlere bile gitmiyorum inanın.
Bende zor,okumuş etmiş bir insanım
Gelen garibanın,yetimin hakkı alınır mı?
Benim hastalarımın gönlü zengin:)

Geçen yaşlı bir teyze güller toplamış gelmiş bana,çürüyene kadar masamdan atmadım :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Devlet zaten maaş veriyor,hakkım odur.Kabul etmiyorum.Mesai dışı işlere bile gitmiyorum inanın.
Bende zor,okumuş etmiş bir insanım
Gelen garibanın,yetimin hakkı alınır mı?
Benim hastalarımın gönlü zengin:)

Geçen yaşlı bir teyze güller toplamış gelmiş bana,çürüyene kadar masamdan atmadım :)

Ben sürekli iv olarak ilaç tedavisi aldığım için,ilk seferde başarabilen meslektaşlarınıza özel bi sempati duyuyorum.

İçimden çok dua ediyorum ona :)

Bi abla vardı,4 kere deneyip giremeyince sinirden ağlayacaktı. :)

Velhasıl,böyle spesifik mevzularda ben şahsen teşekkür mahiyetinde ufak jestler yapmayı severim.

İşini iyi yapanda şevkleniyor bu sefer.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Devlet zaten maaş veriyor,hakkım odur.Kabul etmiyorum.Mesai dışı işlere bile gitmiyorum inanın.
Bende zor,okumuş etmiş bir insanım
Gelen garibanın,yetimin hakkı alınır mı?
Benim hastalarımın gönlü zengin:)

Geçen yaşlı bir teyze güller toplamış gelmiş bana,çürüyene kadar masamdan atmadım :)

sağlıkçılar acık çatlak olur.

eşim, baldızım, bacanağım, yeğenim sağlıkçı, oradan biliyorum.
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Ben sürekli iv olarak ilaç tedavisi aldığım için,ilk seferde başarabilen meslektaşlarınıza özel bi sempati duyuyorum.

İçimden çok dua ediyorum ona :)

Bi abla vardı,4 kere deneyip giremeyince sinirden ağlayacaktı. :)

Velhasıl,böyle spesifik mevzularda ben şahsen teşekkür mahiyetinde ufak jestler yapmayı severim.

İşini iyi yapanda şevkleniyor bu sefer.


Stajımın çoğunu göğüste ve meslek hayatımın ilk yıllarını göğüs,nöroloji,kardiyoloji,fiziktedavi gibi birbirinden alakasız karma,kaotik bir serviste 24 saatlik nöbetlerde tek gariban bir hemşire olarak geçirdiğim için haliyle tecrübelendik:)
Öyle bir iş ki bu, son dönem evrede yaşlı bir hastamın meslektaşımın 12 denemede bulamadığını(o ayrı bir gaddarlık hırs yapmış) ilk denememde bulmuşumdur kollarda olmadığı için bacakta diz altı bölgeden açmıştım.
Yada 1 aylık bebekten tek seferde kan almışımdır.

Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.

Meslektaşlarımın 2 ve 3 ten fazla ıv damar yolu denemesine karşıyım.Bazen çok zorluyorlar.
Hastanede yaptığım dönemde elementli mai çok taktılar bana.Damarlarım kaybolmuştu.

Gece nöbetçi hemşireyi dinlensin diye rahatsız etmez kendime damar yolu açardım:):):)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

Sağlıkçılar çatlak olmasında kim olsun:)

Iyy iğrenç denilen ne varsa temas edip görüyoruz.Akrabaların da görüyordur.

Kendini jiletleyende gördüm kafada saçlı derisi komple geriye ayrılanda.

Üstümün başımın kan,kusmuk idrar olduğuda oldu.

Görsel şeyler zorlamıyorda koku mahvediyor.İnsanların çoğu sıcak hava olsa bile banyo yapmaz.Sarımsağı yer yüzüne üfler.Hasta olduğu için yapamayanlar normalde,bakım,temizliği önemsemeyen çok.
Tüm zorluklara rağmen seviyorum mesleğimi,şükür.İşimde üretmeyi çok severim,güzelleştirmeyi,eğitim vermeyi.

Birde çalışma ekibi önemli, yobaz olursa o kötü.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.

Aha ben; bende hortum ayarında damarlar var fakat hormon testi için kan alacaklardı, kolum sabit duramadığı için alamadılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:43 ----------

sırf o hastane kokusu yüzünden tıp yazmadım makinacı oldum.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Sana ne? Sana ne yahu?
Hosuna gidiyordur, aracin temiz gorunmesinin degeri o adamin gozunde 5 TL'den fazla degildir.
Irrite olacak bunu mu buldun? :)
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
Foruma üyeliğimden anlaşılacağı gibi iki teker meraklısıyım. Arabaya zerre kadar değer vermem. Köpük bile sıkmadan genelde 1 tl atarak direk suyla yıkarım. Aracın içi genelde toz topraktır. Diğer bir nedende 20 lira veriyorsun ama yarım saat bekliyorsun. Beklemeye tahammülüm yok :D
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Stajımın çoğunu göğüste ve meslek hayatımın ilk yıllarını göğüs,nöroloji,kardiyoloji,fiziktedavi gibi birbirinden alakasız karma,kaotik bir serviste 24 saatlik nöbetlerde tek gariban bir hemşire olarak geçirdiğim için haliyle tecrübelendik:)
Öyle bir iş ki bu, son dönem evrede yaşlı bir hastamın meslektaşımın 12 denemede bulamadığını(o ayrı bir gaddarlık hırs yapmış) ilk denememde bulmuşumdur kollarda olmadığı için bacakta diz altı bölgeden açmıştım.
Yada 1 aylık bebekten tek seferde kan almışımdır.

Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.

Meslektaşlarımın 2 ve 3 ten fazla ıv damar yolu denemesine karşıyım.Bazen çok zorluyorlar.
Hastanede yaptığım dönemde elementli mai çok taktılar bana.Damarlarım kaybolmuştu.

Gece nöbetçi hemşireyi dinlensin diye rahatsız etmez kendime damar yolu açardım:):):)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

Sağlıkçılar çatlak olmasında kim olsun:)

Iyy iğrenç denilen ne varsa temas edip görüyoruz.Akrabaların da görüyordur.

Kendini jiletleyende gördüm kafada saçlı derisi komple geriye ayrılanda.

Üstümün başımın kan,kusmuk idrar olduğuda oldu.

Görsel şeyler zorlamıyorda koku mahvediyor.İnsanların çoğu sıcak hava olsa bile banyo yapmaz.Sarımsağı yer yüzüne üfler.Hasta olduğu için yapamayanlar normalde,bakım,temizliği önemsemeyen çok.
Tüm zorluklara rağmen seviyorum mesleğimi,şükür.İşimde üretmeyi çok severim,güzelleştirmeyi,eğitim vermeyi.

Birde çalışma ekibi önemli, yobaz olursa o kötü.

kan alımı için nabız önemli mi? seneler önce sabahın erken saatlerinde sağlık raporu almak için kliniğe gittim ve adam kan alacaktı ve koluma şöyle bir baktım damarlarım bildiğin ip gibi incecik sanki 0,5 uçlu kalemle çizilen bir çizik gibiydi damarlarım. adama dedim ki "abi bir kaç hareket yapayım yoksa kan alamazsın, nabzım çok düşük" dedim. adam bir şey olmaz ben alırım dedi.

bende peki dedim ve sağ kolumdan al o zaman dedim ve adam sağ kolumdan kan alamadı sonra sol kolumdan çekmeye çalıştı ondanda kan alamadı ve beni bir anda soğuk terler bastı ve gözüme beyaz perde inmeye başladı. (kan almaya çalışırken sedyeye oturmuş haldeydim ve yarım ay şeklindeydi sedye yani tam açık değildi.)

bir anda halsizlik ve beyaz perde inince gözüme "şu sedyeyi tam aç yatacağım duramıyorum" dedim. sonra adam ne oldu dedi ve bende "kan şekerim mi düştü tansiyon mu ne, yatsam geçer hemen" dedim.

hıyar herif sedyeyi açmadan hızlı gine içeri gitti ve şekerli su getirdi ve bende sandalye gibi sırtı dik duran sedyeye yatmaya çalıştım ve sonra geldiler bana zorla şekerli su içirmeye çalıştılar.

anlayamıyorum tansiyonum düştü adamlar bana şekerli su getiriyor! tuzlu su yada tuzlu ayran getirecekleri yerde yada ne bileyim kolonyağ koklatacakları yerde şekerli suyu içirmeye çalıştılar zaten bir yudum bile alamadım ve zorla bunlar içirmeye çalışırken bög bö(kusma hareketi) ettim ve sonrasında zaten tansiyonum yükseldi ve kolumdaki damarlar bahçe sulama hortumu gibi olunca şuurum düzeldi ve bir anda gözlerim açıldı.

sonrasında da rahat bir şekilde kan aldılar ama orada yatmam için sedyeyi tam açmadıya sinir oldum adama. gıcık herif yere mi yatacağım ben açsana sedyeyi?

özet; şimdi benim orada tansiyonum mu düştü yoksa kan şekerim mi? benzer bir durumu daha önce yaşamıştım fakat o zaman "tutku" bisküvi yedirdiler ve iştahla yedim düzeldim ama bu klinikteki olayda açlık yoktu ve şekerli sudan hiç içemedim.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Genelde kan aldıktan sonra fenalaşan hastaların tansiyonunun veya kan şekerinin düştüğünü anlamak için önce tansiyon o normalsede kan şekerine bakılır :)

Baygınlık olmuşsada genelde şekerli su içtirilmeye çalışılmaz,bilinci olmayan insan şunu içiceksin demekten anlamaz ki. Çok kötü durumlarda mai taktırıyorlar.

Nabızın yüksek olması damarı belirginleştirmez.Bazı şoklarda nabız artık sayılamayacak kadar hızlı atar ama damar hissi çok yüzeysel,az olabilir.

Damarı belirginleştiren şey turnike ile kolun yeterli sıktırılmasıdır.
Sonrasında açma kapama hareketleridir veya hafif vurmaktır.

Ben emin olmadığım damarı arar da ararım.
Abartılı kalabalık filanda değilse 10 dk filan arar,tek atışta alırım.
Damarı belli olmayan da acele alırsam,yoğunlaşmazsam o zaman bulamam.
Tam hissetmeyince giremem yani.
Kötü damaryolu yoktur,aranmamış damaryolu vardır,bu sözümde böyle kayıtlansın:)
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
kan alımı için nabız önemli mi? seneler önce sabahın erken saatlerinde sağlık raporu almak için kliniğe gittim ve adam kan alacaktı ve koluma şöyle bir baktım damarlarım bildiğin ip gibi incecik sanki 0,5 uçlu kalemle çizilen bir çizik gibiydi damarlarım. adama dedim ki "abi bir kaç hareket yapayım yoksa kan alamazsın, nabzım çok düşük" dedim. adam bir şey olmaz ben alırım dedi.

bende peki dedim ve sağ kolumdan al o zaman dedim ve adam sağ kolumdan kan alamadı sonra sol kolumdan çekmeye çalıştı ondanda kan alamadı ve beni bir anda soğuk terler bastı ve gözüme beyaz perde inmeye başladı. (kan almaya çalışırken sedyeye oturmuş haldeydim ve yarım ay şeklindeydi sedye yani tam açık değildi.)

bir anda halsizlik ve beyaz perde inince gözüme "şu sedyeyi tam aç yatacağım duramıyorum" dedim. sonra adam ne oldu dedi ve bende "kan şekerim mi düştü tansiyon mu ne, yatsam geçer hemen" dedim.

hıyar herif sedyeyi açmadan hızlı gine içeri gitti ve şekerli su getirdi ve bende sandalye gibi sırtı dik duran sedyeye yatmaya çalıştım ve sonra geldiler bana zorla şekerli su içirmeye çalıştılar.

anlayamıyorum tansiyonum düştü adamlar bana şekerli su getiriyor! tuzlu su yada tuzlu ayran getirecekleri yerde yada ne bileyim kolonyağ koklatacakları yerde şekerli suyu içirmeye çalıştılar zaten bir yudum bile alamadım ve zorla bunlar içirmeye çalışırken bög bö(kusma hareketi) ettim ve sonrasında zaten tansiyonum yükseldi ve kolumdaki damarlar bahçe sulama hortumu gibi olunca şuurum düzeldi ve bir anda gözlerim açıldı.

sonrasında da rahat bir şekilde kan aldılar ama orada yatmam için sedyeyi tam açmadıya sinir oldum adama. gıcık herif yere mi yatacağım ben açsana sedyeyi?

özet; şimdi benim orada tansiyonum mu düştü yoksa kan şekerim mi? benzer bir durumu daha önce yaşamıştım fakat o zaman "tutku" bisküvi yedirdiler ve iştahla yedim düzeldim ama bu klinikteki olayda açlık yoktu ve şekerli sudan hiç içemedim.

Sporcuların nabızları düşüktür ama odanın diğer tarafından intraketi atsan girecek kadar damarları vardır.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Stajımın çoğunu göğüste ve meslek hayatımın ilk yıllarını göğüs,nöroloji,kardiyoloji,fiziktedavi gibi birbirinden alakasız karma,kaotik bir serviste 24 saatlik nöbetlerde tek gariban bir hemşire olarak geçirdiğim için haliyle tecrübelendik:)
Öyle bir iş ki bu, son dönem evrede yaşlı bir hastamın meslektaşımın 12 denemede bulamadığını(o ayrı bir gaddarlık hırs yapmış) ilk denememde bulmuşumdur kollarda olmadığı için bacakta diz altı bölgeden açmıştım.
Yada 1 aylık bebekten tek seferde kan almışımdır.

Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.

Meslektaşlarımın 2 ve 3 ten fazla ıv damar yolu denemesine karşıyım.Bazen çok zorluyorlar.
Hastanede yaptığım dönemde elementli mai çok taktılar bana.Damarlarım kaybolmuştu.

Gece nöbetçi hemşireyi dinlensin diye rahatsız etmez kendime damar yolu açardım:):):)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------

Sağlıkçılar çatlak olmasında kim olsun:)

Iyy iğrenç denilen ne varsa temas edip görüyoruz.Akrabaların da görüyordur.

Kendini jiletleyende gördüm kafada saçlı derisi komple geriye ayrılanda.

Üstümün başımın kan,kusmuk idrar olduğuda oldu.

Görsel şeyler zorlamıyorda koku mahvediyor.İnsanların çoğu sıcak hava olsa bile banyo yapmaz.Sarımsağı yer yüzüne üfler.Hasta olduğu için yapamayanlar normalde,bakım,temizliği önemsemeyen çok.
Tüm zorluklara rağmen seviyorum mesleğimi,şükür.İşimde üretmeyi çok severim,güzelleştirmeyi,eğitim vermeyi.

Birde çalışma ekibi önemli, yobaz olursa o kötü.

12 mi :)))

O arkadaşın psikolojik sorunları olabilir,uzak durmak lazım.

Ben 4 girişe kadar dayanmistim,hemşire pes etmişti.

Hemşire çok tanıdığım oldu, yaptıkları işi yakinen çok görme şansım oldu.

O yüzden çok saygı duyarim bu mesleğe. Stajerler hariç :)

Allah yardımcın olsun diyor ve konuyu nereden nereye getirdik diyorum :D
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
432
Şimdi sende 1000RR olsa ben zenginim deyip yıkamacıya verirmisin ben vermem :)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Şimdi sende 1000RR olsa ben zenginim deyip yıkamacıya verirmisin ben vermem :)

o zaman siz de bir "dürrük" oluyorsunuz arkadaşın deyimiyle. (ne demekse...)
ayrıca topluma da zararınız var, paranızı oraya buraya saçmıyorsunuz, fakir fukara nasiplenemiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst