- Katılım
- 30 Ağu 2014
- Mesajlar
- 5,467
bazılarımız hakaret etmeden tartışmasını öğrenememiş hala.
her yazdığını onaylıyorum beğeniyorum ne terbiyesizliği fatih ? yanlış anladın herhalde ama bir daha hiçbir gönderini alıntı yapmayacağımıda bilmeni isterim
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.
Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Ben kapıdan giren hastanın,yürüyüş hızından,gözünden,hareketinden çekingen,saldırgan,tepkili yada senin vergini Ben ödüyorum köleee seni diyebilme ihtimalini ölçebiliyorum
O bencil lafı bana geldi millete bahşiş vermeyin demiştim ya hanikimse alınmasın.
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.
Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Heh işte bu asosyallik.
Bizim senle normal hayatta arkadaşımız olmadığı için forumda konuşma ihtiyacından uzun yazıyor felsefeye kayıyoruz.
Ben insanların aktif ve pasitliğine göre iç dünyasının analizi yapmam.Tam tersi çıkabiliyor.
Ben kapıdan giren hastanın,yürüyüş hızından,gözünden,hareketinden çekingen,saldırgan,tepkili yada senin vergini Ben ödüyorum köleee seni diyebilme ihtimalini ölçebiliyorum
O bencil lafı bana geldi millete bahşiş vermeyin demiştim ya hanikimse alınmasın.
İv açarken tek seferde damarı bulan hemşireye bahşiş versek,ayıp etmiş olur muyuz ?
Devlet zaten maaş veriyor,hakkım odur.Kabul etmiyorum.Mesai dışı işlere bile gitmiyorum inanın.
Bende zor,okumuş etmiş bir insanım
Gelen garibanın,yetimin hakkı alınır mı?
Benim hastalarımın gönlü zengin
Geçen yaşlı bir teyze güller toplamış gelmiş bana,çürüyene kadar masamdan atmadım![]()
Devlet zaten maaş veriyor,hakkım odur.Kabul etmiyorum.Mesai dışı işlere bile gitmiyorum inanın.
Bende zor,okumuş etmiş bir insanım
Gelen garibanın,yetimin hakkı alınır mı?
Benim hastalarımın gönlü zengin
Geçen yaşlı bir teyze güller toplamış gelmiş bana,çürüyene kadar masamdan atmadım![]()
Ben sürekli iv olarak ilaç tedavisi aldığım için,ilk seferde başarabilen meslektaşlarınıza özel bi sempati duyuyorum.
İçimden çok dua ediyorum ona
Bi abla vardı,4 kere deneyip giremeyince sinirden ağlayacaktı.
Velhasıl,böyle spesifik mevzularda ben şahsen teşekkür mahiyetinde ufak jestler yapmayı severim.
İşini iyi yapanda şevkleniyor bu sefer.
Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.
Stajımın çoğunu göğüste ve meslek hayatımın ilk yıllarını göğüs,nöroloji,kardiyoloji,fiziktedavi gibi birbirinden alakasız karma,kaotik bir serviste 24 saatlik nöbetlerde tek gariban bir hemşire olarak geçirdiğim için haliyle tecrübelendik
Öyle bir iş ki bu, son dönem evrede yaşlı bir hastamın meslektaşımın 12 denemede bulamadığını(o ayrı bir gaddarlık hırs yapmış) ilk denememde bulmuşumdur kollarda olmadığı için bacakta diz altı bölgeden açmıştım.
Yada 1 aylık bebekten tek seferde kan almışımdır.
Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.
Meslektaşlarımın 2 ve 3 ten fazla ıv damar yolu denemesine karşıyım.Bazen çok zorluyorlar.
Hastanede yaptığım dönemde elementli mai çok taktılar bana.Damarlarım kaybolmuştu.
Gece nöbetçi hemşireyi dinlensin diye rahatsız etmez kendime damar yolu açardım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
Sağlıkçılar çatlak olmasında kim olsun
Iyy iğrenç denilen ne varsa temas edip görüyoruz.Akrabaların da görüyordur.
Kendini jiletleyende gördüm kafada saçlı derisi komple geriye ayrılanda.
Üstümün başımın kan,kusmuk idrar olduğuda oldu.
Görsel şeyler zorlamıyorda koku mahvediyor.İnsanların çoğu sıcak hava olsa bile banyo yapmaz.Sarımsağı yer yüzüne üfler.Hasta olduğu için yapamayanlar normalde,bakım,temizliği önemsemeyen çok.
Tüm zorluklara rağmen seviyorum mesleğimi,şükür.İşimde üretmeyi çok severim,güzelleştirmeyi,eğitim vermeyi.
Birde çalışma ekibi önemli, yobaz olursa o kötü.
kan alımı için nabız önemli mi? seneler önce sabahın erken saatlerinde sağlık raporu almak için kliniğe gittim ve adam kan alacaktı ve koluma şöyle bir baktım damarlarım bildiğin ip gibi incecik sanki 0,5 uçlu kalemle çizilen bir çizik gibiydi damarlarım. adama dedim ki "abi bir kaç hareket yapayım yoksa kan alamazsın, nabzım çok düşük" dedim. adam bir şey olmaz ben alırım dedi.
bende peki dedim ve sağ kolumdan al o zaman dedim ve adam sağ kolumdan kan alamadı sonra sol kolumdan çekmeye çalıştı ondanda kan alamadı ve beni bir anda soğuk terler bastı ve gözüme beyaz perde inmeye başladı. (kan almaya çalışırken sedyeye oturmuş haldeydim ve yarım ay şeklindeydi sedye yani tam açık değildi.)
bir anda halsizlik ve beyaz perde inince gözüme "şu sedyeyi tam aç yatacağım duramıyorum" dedim. sonra adam ne oldu dedi ve bende "kan şekerim mi düştü tansiyon mu ne, yatsam geçer hemen" dedim.
hıyar herif sedyeyi açmadan hızlı gine içeri gitti ve şekerli su getirdi ve bende sandalye gibi sırtı dik duran sedyeye yatmaya çalıştım ve sonra geldiler bana zorla şekerli su içirmeye çalıştılar.
anlayamıyorum tansiyonum düştü adamlar bana şekerli su getiriyor! tuzlu su yada tuzlu ayran getirecekleri yerde yada ne bileyim kolonyağ koklatacakları yerde şekerli suyu içirmeye çalıştılar zaten bir yudum bile alamadım ve zorla bunlar içirmeye çalışırken bög bö(kusma hareketi) ettim ve sonrasında zaten tansiyonum yükseldi ve kolumdaki damarlar bahçe sulama hortumu gibi olunca şuurum düzeldi ve bir anda gözlerim açıldı.
sonrasında da rahat bir şekilde kan aldılar ama orada yatmam için sedyeyi tam açmadıya sinir oldum adama. gıcık herif yere mi yatacağım ben açsana sedyeyi?
özet; şimdi benim orada tansiyonum mu düştü yoksa kan şekerim mi? benzer bir durumu daha önce yaşamıştım fakat o zaman "tutku" bisküvi yedirdiler ve iştahla yedim düzeldim ama bu klinikteki olayda açlık yoktu ve şekerli sudan hiç içemedim.
Stajımın çoğunu göğüste ve meslek hayatımın ilk yıllarını göğüs,nöroloji,kardiyoloji,fiziktedavi gibi birbirinden alakasız karma,kaotik bir serviste 24 saatlik nöbetlerde tek gariban bir hemşire olarak geçirdiğim için haliyle tecrübelendik
Öyle bir iş ki bu, son dönem evrede yaşlı bir hastamın meslektaşımın 12 denemede bulamadığını(o ayrı bir gaddarlık hırs yapmış) ilk denememde bulmuşumdur kollarda olmadığı için bacakta diz altı bölgeden açmıştım.
Yada 1 aylık bebekten tek seferde kan almışımdır.
Ama bazen öyle bir damarı olur ki 20 li yaşlarda bir gençtir, ter döktürür.
Meslektaşlarımın 2 ve 3 ten fazla ıv damar yolu denemesine karşıyım.Bazen çok zorluyorlar.
Hastanede yaptığım dönemde elementli mai çok taktılar bana.Damarlarım kaybolmuştu.
Gece nöbetçi hemşireyi dinlensin diye rahatsız etmez kendime damar yolu açardım
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
Sağlıkçılar çatlak olmasında kim olsun
Iyy iğrenç denilen ne varsa temas edip görüyoruz.Akrabaların da görüyordur.
Kendini jiletleyende gördüm kafada saçlı derisi komple geriye ayrılanda.
Üstümün başımın kan,kusmuk idrar olduğuda oldu.
Görsel şeyler zorlamıyorda koku mahvediyor.İnsanların çoğu sıcak hava olsa bile banyo yapmaz.Sarımsağı yer yüzüne üfler.Hasta olduğu için yapamayanlar normalde,bakım,temizliği önemsemeyen çok.
Tüm zorluklara rağmen seviyorum mesleğimi,şükür.İşimde üretmeyi çok severim,güzelleştirmeyi,eğitim vermeyi.
Birde çalışma ekibi önemli, yobaz olursa o kötü.
Şimdi sende 1000RR olsa ben zenginim deyip yıkamacıya verirmisin ben vermem![]()