Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.

- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.

aspirin tedavisi niyetine denediklerim:

- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.

daha önce başına gelen var mı?

güncel ver3...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.

- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.

aspirin tedavisi niyetine denediklerim:

- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.

daha önce başına gelen var mı?

güncel vol 4
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Şükür 10 günün sonunda kalan bakım parçalarınıda alabildim. Yarın full değişicem bakalım tecrübelerimi aktarırım.
5100 15w50 yağ
Yağ filtresi
Yağ süzgeci
Yakıt filtresi
Hava filtresi
3 buji
Debriyaj balatası
Ön ve arka kaliper tamir takımı bunları sorun yaşattığı için sıfırlıyorum umarım işe yarar.

Bu arada Kadıköy bay motoya asla gitmeyin. Benim farımı ters taktılar. Bir sorun var dedim adam gibi aydınlatmıyor. Senin ön far kafası yan sanayi falan zırvaladı. Ki orjinali ile değişmişti 450 tlye. Baya öyle kullandım. Sonra fb grubunda denk gelip kendi farıma bakınca fark ettim. Geçen gün düzelttim. Sonunda normal aydınlatmaya döndü. Birde deli gibi para alıyorlar insanlardan. O saatten sonra bir daha oraya adım atmadım.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D

neyse hocam, bu sayfanın geçmişinde birkaç kişi aynı sorunu yaşamış. motorun garantisi varken şanzıman garantiden yenilenmiş. fakat kime sordu isem cevap vermedi.

şanzımanı söktüm tek tek ölçtüm, gözlemledim.

- tüm şanzıman rulmanlarını açmışken değiştirdim. giriş mili ile çıkış mili rulmanları biraz cızırdıyordu.
- bazı rulmanlar zor bulunuyor. 6204n, 6204z, 6202, hk1514 (kalitelisi çok zor bulunuyor.)
- 1. vites dişlisi eksensel olarak aşınmış, tıraşlanmış, giril mili yenisi sipariş edildi.
- 1. vites dişli burcu erimiş, yenisi sipariş edildi.
- 6. vites dişleri radyal olarak birazcık aşınmış. karşılıklı olarak yeninisi sipariş edildi.
- tüm dişli burçları, rondelaları yenilenecek. yenisi sipariş edildi.
- keyfe keder dişli keçesi, vites keçesi ve çıkış mili oringi değişecek,
- vites pedal yayı açmışken değişecek (kıran çok var, 1.5 tl iken almak lazım.)
- debriyaj tası burcu kenarları jilet gibi olmuş, yenisi sipariş edildi.

ilaveten bilmek isteyenlere motorun krank rulmanı koyo marka, geri kalan tüm rulmanlar skf marka.
hk1514 iğneli rulman ise INA marka. INA bulamadım, japon ntn aldım.
şanzıman rulmanlarını skf aldım, 6204n olanı sekman kanallıdır. skf marka olanı piyasada yok. tornada sekman kanalı açtırdım.

motor 20000 kilometrede supaplar çok iyi durumda, silindir çok iyi durumda, piston'da çok iyi durumda. (hepsi kumpas ve mikrometre ile ölçtüm, servis manüeli ile kıyasladım.)

motoru topladıktan sonra tekrar konuyu güncellerim.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Arkadaşlar kesinlikle TVS Apache aynası alın takın. Bugüne kadar arkayı görmüyormuşum. :queen:
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D

motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D

Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.


Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?


bajaj-pulsar-rs200-egzoz-deve-boynu-1000x750.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D

motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D

Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.


Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?


https://www.bajajyedekparcalari.com...aj-pulsar-rs200-egzoz-deve-boynu-1000x750.jpg

metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.

yok ben yapmak istemiyorum, kalsın öyle

motoru yıkamaya usenen adamım ben bi de bunla ugrasmak istemiyorum

sıkıntı yaratır mı bu durum onu merak ettm
 
Katılım
14 May 2017
Mesajlar
84
susturucu kısmını yaptım ben motip ile çok güzel oldu, fakat manifolttan gelen kısmı sökmeye cesaret edemedim oksijen sensörü vs var diye
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
benim euro4 pulsarı sattım. alacak olan adamın arkadaşı motora bindi biraz tur attı ilk defa motoru dışardan giderken gördüm. baya kalıplıymış ya bizim motorlar aslında. bir an satmaktan vazgeçecektim baya iyi duruyordu :mrgreen:
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,652
Selam arkadaşlar

Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?

Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan

İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm

Şimdiden teşekkürler...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Selam arkadaşlar

Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?

Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan

İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm

Şimdiden teşekkürler...

Bu markayı tavsiye edebilirim en uygun olarak.

n11.com'dan VLM YTX9-BS 12V-8 AMPER BAKIMSIZ AKÜ seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/aku/vlm-ytx9-bs-12v-8-amper-bakimsiz-aku-P431425192
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Selam arkadaşlar

Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?

Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan

İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm

Şimdiden teşekkürler...

benim pulsarda fabrika çıkışta takılan aküsü sattığımda hala üstündeydi. 3 yıl / 29 bin km ediyor. alacaksanız orjinaline bakın bence.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
neyse hocam, bu sayfanın geçmişinde birkaç kişi aynı sorunu yaşamış. motorun garantisi varken şanzıman garantiden yenilenmiş. fakat kime sordu isem cevap vermedi.

şanzımanı söktüm tek tek ölçtüm, gözlemledim.

- tüm şanzıman rulmanlarını açmışken değiştirdim. giriş mili ile çıkış mili rulmanları biraz cızırdıyordu.
- bazı rulmanlar zor bulunuyor. 6204n, 6204z, 6202, hk1514 (kalitelisi çok zor bulunuyor.)
- 1. vites dişlisi eksensel olarak aşınmış, tıraşlanmış, giril mili yenisi sipariş edildi.
- 1. vites dişli burcu erimiş, yenisi sipariş edildi.
- 6. vites dişleri radyal olarak birazcık aşınmış. karşılıklı olarak yeninisi sipariş edildi.
- tüm dişli burçları, rondelaları yenilenecek. yenisi sipariş edildi.
- keyfe keder dişli keçesi, vites keçesi ve çıkış mili oringi değişecek,
- vites pedal yayı açmışken değişecek (kıran çok var, 1.5 tl iken almak lazım.)
- debriyaj tası burcu kenarları jilet gibi olmuş, yenisi sipariş edildi.

ilaveten bilmek isteyenlere motorun krank rulmanı koyo marka, geri kalan tüm rulmanlar skf marka.
hk1514 iğneli rulman ise INA marka. INA bulamadım, japon ntn aldım.
şanzıman rulmanlarını skf aldım, 6204n olanı sekman kanallıdır. skf marka olanı piyasada yok. tornada sekman kanalı açtırdım.

motor 20000 kilometrede supaplar çok iyi durumda, silindir çok iyi durumda, piston'da çok iyi durumda. (hepsi kumpas ve mikrometre ile ölçtüm, servis manüeli ile kıyasladım.)

motoru topladıktan sonra tekrar konuyu güncellerim.

22.06.2020 güncelleme:

- motoru topladım. sağ olsun yan sanayi olarak satın aldığım üst kapak contası aradan soğutma suyunu veriyor. siz siz olun yan sanayi conta almayın. anam bellendi sayesinde.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
22.06.2020 güncelleme:

- motoru topladım. sağ olsun yan sanayi olarak satın aldığım üst kapak contası aradan soğutma suyunu veriyor. siz siz olun yan sanayi conta almayın. anam bellendi sayesinde.

motor alt contasında da ilk üretim yeşil contalarda sızdırma yapıyor bilginiz olsun. daha kalın olan yeni üretimlerden almaya bakın.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
aynaya takılan teleofn tutuculardan denedim.
Leşş !

Yol bilmez birisi oldugum için navigasyon gerekiyor ve artık bu motorun telefon tutucu uyumsuzlugundan gına geldi :D
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
motor alt contasında da ilk üretim yeşil contalarda sızdırma yapıyor bilginiz olsun. daha kalın olan yeni üretimlerden almaya bakın.

yan sanayisi maviydi. gayet güzel oldu. üzerinden çıkan da mavi idi.

23.06.2020 güncelleme:
- 6. vites dişlileri,
- tüm şanzıman burçları,
- tas burcu,
- tüm şanzıman pulları,
- vites hilalleri,
- tüm contalar,
- debriyaj balatası,
- debriyaj sacları,
- vites pedal yayı,
- vites mili keçesi,
- dişli mili keçesi,
- tüm şanzıman rulmanları skf olarak değişti.

+ yağ filtresi,
+ liqui moly 15w50 yağ ile yenilendi.
+ tüm motor bloğu yağ çözücü ile yıkandı.
+ montaj sırasında montaj yağı kullanılarak toplandı.
+ sıkıntılı civatalara loctite uygulandı.

> benim salaklığım kaynaklı hararet müşürünü ve debriyaj seperatör plakasını kırdım.

şanzıman ile ilgili hiç bir sorun kalmadı. ileride sorun yaşabilecek arkadaşlar için...
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Arkadaşlar malum ben motoru 2. el aldım. Şu anda 27xxx km'de. Motoru aldığım kişi enjektörlerin vs değiştiğini söylemişti.

Ben motoru ustaya götürsem o hem enjektörlerin değişip değişmediğini hem de subap ayarı zamanı gelip gelmediğini anlar mı? Subap ayarı kaç km'de bir yapılıyor.

İlk motor olduğu için ustalar tarafından öpülmek istemiyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst