Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Nis 2015
Mesajlar
53
Merhabalar.

Bajaj 200 NS kullanıyorum. 1.5 ay oldu 2000 km. yaptım. Bu stop etme olayını hiç yaşamadım. Fakat bir önceki mesajda MD Murat'ın dediği gibi tedirginim. Bence anlatılanlardan yola çıkarak Kuralkan Tepeören fabrikasında bir test gerçekleştirilmeli. 2013 2014 2015 pulsar orjinal ECU larla (modelle birlikte gelen) test edilmeli. Benzin varken, Benzin az iken. Debriyajı çekince, Ani Frenajla. Tüm varyasyonlar denenmeli. Video da yayınlanmalı. Bu tedirginliğimiz ancak böyle geçecek.

Atıyorum test sonucu şöyle bir gerçek çıktı ortaya. "Depoda %10un altında benzin kaldığı zaman; araç stop ediyor." O zaman kuralkan şunu yapmalı. Pulsarları servise çağırıp deponun üzerine bir etiket yapıştırmalı. UYARI : Benzin göstergesi tek çizgiye düştüğünde yakıt eklemeniz gerekmektedir. Eklemediğiniz takdirde araç stop edebilir." Bu bir marka için zor bir karardır. Sağlamlık kalitenin sembolü Toyota'lar nasıl çağrılıyorsa Bajaj da bunu yapabilir. Sağlığımız için.

Bu benim ilk vitesli motosikletim. Uzun yol performansından memnunum. Alırken bayi lastiklerin, selenin iyileştirildiğini ve orta ayaklığın eklendiğini söyledi. Orjinal lastiklerle kullanıyorum. Diğer motosikletlerle ya da farklı lastiklerle deneyimim olmadığından iyi ya da kötü diyemem.

1-) Lastikler hakkında 2015 modellerde yapılan değişikliği değerlendirebilecek arkadaşlar var mı?
2-) Aynalarını modifiye edenler var mı ? Kimi ileri alalım demiş. Kimi TVS aynaları önermiş. Yabancı sitelerden örnek falan var mı acaba?

Son olarak kaza yapan arkadaşımıza geçmiş olsun diliyorum.
İyi forumlar.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim motor depoda benzin azlığından dolayı ani hızlanmada benzin çekemeyip gaz kesse bile beyin resetlemesi falan yapmıyor hızlanma kesilip benzin emebildiğinde kaldığı yerden devam ediyor çalışmaya. Benzin azlığından bütün motorlar karbüratörlüler de dahil stop eder veya kesilir bunda itiraz edecek bişey yok. Lastikler güzel baya, ben yokuş aşağı 130 yaparken baya sert viraja girdim, acemi olmayan kişiler her türlü artisliği yapabilir. Motordaki MRF lastiklerin IRC Roadwinner'lardan şu CBR'lerin orjinal lastiklerinden iyi olduğunu düşünüyorum. Aynalar çok kotü, zorunluluktan takılmış gibi bir hali var ben far kafasının önüne uzatmalar yapıp CBR aynası takmayı düşünüyorum alçakta olacak şekilde.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
ECU ile ilgili bir arıza aynı koşullar biraraya gelmediği sürece (hız, vites, yokuş, debriyajın durumu, yakıt miktarı vs) test edilerek bulunamayabilir. Böyle bir sıkıntı varsa da bunu çözmesi geren merci Kuralkan değil, Bajaj olmalıdır. Merak ediyorum ECU'nun programında motor piyasaya ilk çıktığından beri Bajaj tarafından değişiklik yapılmış mı ?
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Benim motor depoda benzin azlığından dolayı ani hızlanmada benzin çekemeyip gaz kesse bile beyin resetlemesi falan yapmıyor hızlanma kesilip benzin emebildiğinde kaldığı yerden devam ediyor çalışmaya. Benzin azlığından bütün motorlar karbüratörlüler de dahil stop eder veya kesilir bunda itiraz edecek bişey yok. Lastikler güzel baya, ben yokuş aşağı 130 yaparken baya sert viraja girdim, acemi olmayan kişiler her türlü artisliği yapabilir. Motordaki MRF lastiklerin IRC Roadwinner'lardan şu CBR'lerin orjinal lastiklerinden iyi olduğunu düşünüyorum. Aynalar çok kotü, zorunluluktan takılmış gibi bir hali var ben far kafasının önüne uzatmalar yapıp CBR aynası takmayı düşünüyorum alçakta olacak şekilde.

Benim benzin iki cubugun altina hic dusmedi serviste ustalar iki cizginin altina dusurme dedi o gun bugun hep fullerim orjinal lastikler ön bendede kayma yapmamisti ama arkaya fazla guvenip okadar hizli sert virajlara girme iyi bir lastik al ozaman yap abartmiyorsan eger kontralari gelistirnissindir umarim yaptigin yorumlardan bunu goruyorum
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim benzin iki cubugun altina hic dusmedi serviste ustalar iki cizginin altina dusurme dedi o gun bugun hep fullerim orjinal lastikler ön bendede kayma yapmamisti ama arkaya fazla guvenip okadar hizli sert virajlara girme iyi bir lastik al ozaman yap abartmiyorsan eger kontralari gelistirnissindir umarim yaptigin yorumlardan bunu goruyorum
Tepeden aşağı 140'la geldim ilk viraja 130 ikincisi sert olana 110'la falan girdim sanırım. Sonraki sol sağlarda 70'e kadar düştüm ilçeye girdiğim için.
aya%3F.jpg
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Genede 80-90 ustunu gecmemen yonunde yorumum o lastiklerle ben bile batlax la 90 ustu cekiniyorum
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Tepeden aşağı 140'la geldim ilk viraja 130 ikincisi sert olana 110'la falan girdim sanırım. Sonraki sol sağlarda 70'e kadar düştüm ilçeye girdiğim için.
http://108.imagebam.com/download/mOkN23cx_ZxR6hSmFFvabg/41638/416376570/aya?.jpg

Pulsarı bu kadar zorlamaya gerek yok diyorum. Yapısı itibarı ile sert bir motosiklet ve duke gibi supermotoya daha yakın bir naked.
Ancak çok önemli bir detay varki üzerindeki amortisörlerin sönümlemesi bir supermoto marjında olamaz. Dolayısı ile virajlar için daha fazla açı ile yatmak gerekecek. Buda mevcut Pulsar lastik ölçüleri için çok sağlıklık olmaz.. Ön 120 Arka 150+ olsa idi durum daha güvenilir bir hal alırdı..

Güvenli sürüş en önemlisidir diyorum. KTM390 yada Pulsar 400 ün bu keyif için daha uygun olduğunu düşünüyorum..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motor güvenli hızını belli ediyo zaten oradan ben 150'lik commuter ile tapagaz geçerim 120 ile. Süspansiyona çok iş düştüğü motorun zıplayabileceği yollarda zaten hızımı düşürüyorum. 1-2 virajda zıplattım ama kaçış boşluğu bırakınca sorun olmadı.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Motor güvenli hızını belli ediyo zaten oradan ben 150'lik commuter ile tapagaz geçerim 120 ile. Süspansiyona çok iş düştüğü motorun zıplayabileceği yollarda zaten hızımı düşürüyorum. 1-2 virajda zıplattım ama kaçış boşluğu bırakınca sorun olmadı.

Olsun kardeşim..Sen yinede dikkat et :) Aman sağlık önemli..
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Lastik beyler önemli, diablo rosso2 der susarım ne bir kaydırma ne bir aha gittim duygusu, bgn virajda pabucum yere sürtmese daha da yatıcak motor, güven veren bi lastik edinin.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Olsun kardeşim..Sen yinede dikkat et :) Aman sağlık önemli..
8450 lira para verdim plaka dahil 9000'e geldi. 150'lik çinli gibi süreceksem parama yazık :cherry:
Bacakları iki yana açıp yayıla yayıla motor sürmenin keyfi yok bunda benzin deposuna yapışıyosun daha çok agresif sürme isteği uyandırıyo.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
8450 lira para verdim plaka dahil 9000'e geldi. 150'lik çinli gibi süreceksem parama yazık :cherry:
Bacakları iki yana açıp yayıla yayıla motor sürmenin keyfi yok bunda benzin deposuna yapışıyosun daha çok agresif sürme isteği uyandırıyo.

Ulan motora bisey demiyoruzku ivmelenmesi dengesi virajlarda yatip kalkmasi verdigin tepkikere aninde tepki vermesi guzel ama iyi bi lastik al yatir yatira bildigin kadar ben bridgestone la en ufak bir kayma yasamadim ama 90 uzeri guvenemiyorum bu baska lastik olsada ayni hissiyat olabilir belkide lastigin yamugunu gormedim ama tadbirli olmakta fayda var
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ulan motora bisey demiyoruzku ivmelenmesi dengesi virajlarda yatip kalkmasi verdigin tepkikere aninde tepki vermesi guzel ama iyi bi lastik al yatir yatira bildigin kadar ben bridgestone la en ufak bir kayma yasamadim ama 90 uzeri guvenemiyorum bu baska lastik olsada ayni hissiyat olabilir belkide lastigin yamugunu gormedim ama tadbirli olmakta fayda var
Şehiriçi sert frende arka frene de abanırsan kayıyo, onun dışında bir sıkıntısını görmedim. Önde MRF Zapper FQ arkada Revz S var orjinal. Sizin motordaki orjinal lastikler farklı olabilir. En az 10 bin km yapmadan değiştirmeyeceğim.
 
Katılım
2 Haz 2015
Mesajlar
173
Orjinal lastikleri yazın kullanalım kışın yeni lastik alalım. Motora sadece yazları binecek değiliz de mi :)
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
Beyler araniza yeni katildim az once siyah pulsar almis bulunmaktayim 2015 model 3000 de ilk iznelimler guzel fakat 130 ustumotoru tutamiyosun sallaniyo cok
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Beyler araniza yeni katildim az once siyah pulsar almis bulunmaktayim 2015 model 3000 de ilk iznelimler guzel fakat 130 ustumotoru tutamiyosun sallaniyo cok
Alışırsın ben 155 yaptım. Eskiden sende CBF mi vardı mesela ondan daha oynak olabilir gidonu. CBF 120 km ile giderken daha dengeli olabilir 120 ile giden Pulsar'dan. Bunu bence rake açısı etkiliyor, pulsarın ön çatallar yere daha dik açılı.
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
108
AYZEK arkadaşımıza geçmiş olsun, Allah acil şifa versin.

Bir konuya değinmek istiyorum öncelikle kendi pulsarımın km si 5900 km'de Allaha şükür maşallahı var bugüne kadar ne stop etme nede başka bir olumsuzlukla karşılaşmadım. Ben motorumu alırken pulsarı bayağı bir araştırmıştım hatta sym wolf ile arasında ikilemde kalmıştım sonra tecihimi pulsardan yana kullandım.
o zamanlar ben araştırırken denge sönsörü, selenin sertliği problemlerinden bahsediliyordu bunlarında cüzümü servise var dıye ayrıca Ekrem Ata Beyin müşterilerle ilgisi alakasından dolayı tercih sebebim oldu. Ben motoru alacağım zamanlar kimse stop etme probleminden bahsetmiyordu 2014 dün ekim ayında almıştım. Sonradan bazı arkadaşlar stop etme problemini paylaşmaya başladı bunun üzerine acaba bende de olurmu diye terettud etmeye başladım, teker kitlemese bile 130 km hızla girdiğim bir virajda ufakda olsa denge bozucu farlı bir hareket, oluşum ölümle sonuçlanabilecek bir kazaya sebebiyet verebilirdi. Bunun üzerine facebook üzerinde paylaşımda da bulundum bir ara pulsar sahipleri motor rengini seri nosunu ve alış tarihlerini yazsın diye belkim buradan arızalı pulsarların hangi döneme denk geldiğini bulabiliriz diye fakat pek bir etkili olmadı sonuçta paylaşım olursa arızalı motorlarda belli olacaktı ve böyle bir şeye de kimse yanaşmadı. Ben motorumu aldığım tarih 2014 ekim ortası mavi renk bu zamandan önceki pulsarlarda stop etme problemi var mıydı? Ben böyle bir paylaşıma denk gelmedim. Eğer ki yoksa sonradan ülkemize gelen pulsar serilerinde ne değişti veya değişen bir şey var mı motorda kullanılan aynı urunun daha düşük kalitede üretilmesi veya üretim aşamasındaki değişiklikler vb. Aynı fabrikadan çıkan motorların neden bazısı hiç problem vermazken bazılarında bu tür olumsuz şeyler yaşıyor kullanıcılar? Umarım kuralkan bajaj bu broblemin sebebini biran önce bulur ve çözüme kavuşturur inşanlah kimsede birdaha böyle olumsuz şeyler yaşamaz.
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
Ayzek kardeşim çok geçmiş olsun . Umarım tüm sıkıntıların kısa sürede geçer.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst