- Katılım
- 31 Eki 2015
- Mesajlar
- 149
Beyler bu yağ kontrolünü nasıl yapıcaz ve normal ve anormal olanı söyler misiniz?
BENDE 150 AS MOODELINI ALDIM AMA O FORUMDA BILGI VEREN YOK BANA YA ABILER ARKADASLAR YOKMU BU MOTORU SAGGLAM SEKILDE TEST EDEN TITRESIM DURUMU NEDIR 150 AS MOTOOR ICIN SORUYORUM MOTORDA YAKIT DURUMU KMYE KAC KURUSTUR BILEN EDEN YOKM
Güzel kardeşim motorun hayırlı olsun. Eski sayfalarda tüketimle işgili değerlendirmelerimiz var. Sayfa 30-40 arasına bak. Titreşimden ben rahtsız olmuyorum çünkü yok.km ye kac kurus anlamadim ki
Teşekkürler @larnon. Önümüzdeki günlerde ben de ilk bakım için gideceğim. An itibari ile 470 Km yaptım. Dün benzin ışığı yandıktan sonra 5-6 km daha gidip riske atmadan benzin aldım. Toplam da 9.47 litre için 41.01 TL ödedim ve 416 km yol yapmışım.
100 km' de 2.27 litre yakmışım. Km'de 9,85 kuruş çıkıyor sanırım. Benim anlamadığım, özellikle 2 gün deviri sık sık geçmek zorunda kaldım. E-5'e çıktığım için deviri 7-8 bin civarlarına getirdiğim oldu. Buna rağmen çok az yakmış gibi geldi bana.
- Arka fren yanında boşta sallanan bir tane tel ve ucunda kanca gibi bir şey var. Arka frene bastığımda stop lambası yanmıyor. Bu tel ile ilgili olabilir diye düşünüyorum.
- Bir de vitesin, bir iki defa 4-5 arasında geçerken 5'e geçemediği oldu.
- 5 bini geçince aşırı titreşim oluyor. Bugün eldivenli sürdüm ve sağ elim gerçekten uyuştu. Umarım bakım sonrası düzelir biraz daha.
- Bir iki defa sabah 3-5 km gittikten sonra ışıklarda durunca stop etti. Motorun tam olarak ısınmaması yüzünden diye düşünüyorum.
- Arka fren tarafında yine boşta bir hortum var. Fazla benzin tahliye borusu olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersiniz?
Şu anda aklıma gelenler bu kadar.
Herkese kazasız sürüşler.
Teşekkürler @larnon. Önümüzdeki günlerde ben de ilk bakım için gideceğim. An itibari ile 470 Km yaptım. Dün benzin ışığı yandıktan sonra 5-6 km daha gidip riske atmadan benzin aldım. Toplam da 9.47 litre için 41.01 TL ödedim ve 416 km yol yapmışım.
100 km' de 2.27 litre yakmışım. Km'de 9,85 kuruş çıkıyor sanırım. Benim anlamadığım, özellikle 2 gün deviri sık sık geçmek zorunda kaldım. E-5'e çıktığım için deviri 7-8 bin civarlarına getirdiğim oldu. Buna rağmen çok az yakmış gibi geldi bana.
- Arka fren yanında boşta sallanan bir tane tel ve ucunda kanca gibi bir şey var. Arka frene bastığımda stop lambası yanmıyor. Bu tel ile ilgili olabilir diye düşünüyorum.
- Bir de vitesin, bir iki defa 4-5 arasında geçerken 5'e geçemediği oldu.
- 5 bini geçince aşırı titreşim oluyor. Bugün eldivenli sürdüm ve sağ elim gerçekten uyuştu. Umarım bakım sonrası düzelir biraz daha.
- Bir iki defa sabah 3-5 km gittikten sonra ışıklarda durunca stop etti. Motorun tam olarak ısınmaması yüzünden diye düşünüyorum.
- Arka fren tarafında yine boşta bir hortum var. Fazla benzin tahliye borusu olduğunu düşünüyorum. Siz ne dersiniz?
Şu anda aklıma gelenler bu kadar.
Herkese kazasız sürüşler.
Ekrandaki saati nasıl ayarlıyoruz??
BENDE 150 AS MOODELINI ALDIM AMA O FORUMDA BILGI VEREN YOK BANA YA ABILER ARKADASLAR YOKMU BU MOTORU SAGGLAM SEKILDE TEST EDEN TITRESIM DURUMU NEDIR 150 AS MOTOOR ICIN SORUYORUM MOTORDA YAKIT DURUMU KMYE KAC KURUSTUR BILEN EDEN YOKM
Merhaba arkadaşlar. Dün motoru rodaj bakımına götürdüm. Deneyimlerimi burada paylaşmak istedim, şayet buralarda bu motoru alıp servise getirmek isteyen olursa belki onlara yardımcı olmuş oluruz.
Motor tam olarak 601 KM deydi. Servis için yine Urla/Küçüksanayi'deki Serkan ustaya gittim. Önceden aramıştım bu yüzden hemen benim motorla ilgilenmeye başladı. İlk olarak motorla test sürüşüne çıktı bir 10-15 dk dolaştı. Geri dönünce ben de ek olarak arka frenin, stop lambasını yakmadığını, ön tekerden sürtünme sesi geldiğini ve bazen ön taraflardan bir zırıltı sesi çıktığını söyledim. Sonra da izlemeye başladım;
1- Motorun depo kısmındaki grenajları ve depoyu söktü. İlk olarak hava filtresini ve karbüratörü (ve belkide daha başka ne varsa oralarda) kontrolle işe başladı.
2- Genel olarak her yerdeki vidaları cart curt neyi varsa iyice kontrol edip sıktı.
3- Arka frendeki temassızlığı giderdi.
4- Yağ ve yağ filtresi değişti. Yağ süzgeci temizlendi. Yağ olarak Castrol'un 4-zamanlı, spor motorlar için olan, tam sentetik 15W-50 yağını kullandı.
5- Zırıltının ön cam ile konsol arasından geldiğini bulmuş olmalıki oraya bir parça lastik kesip yapıştırdı. Ayrıca camın vidalarını da sıktı. Gerçekten de zırıltı kesildi.
6- Ön tekeri söküp, içini temizleyip gres yağı sürdü.
7- Zinciri ve genel olarak motoru yıkadı, kuruladı ve zincire yağ sürdü.
Yaklaşık 2.5-3 saat benim motorla uğraştı. En son iş bitince yine bir test sürüşüne çıktı, kontrol etti. "Borcumuz ne kadar abi?" diye sorunca da bir kağıda bakıp "90 lira yeterli." demez mi? 100 lira verdim gittim. Açıkçası o kadar uğraşa,emeğe daha fazla veresim geldi ama benzin de bitmiş, yanımda da çok para yoktu. Burdan kendisine çok teşekkür ederim ilgisi ve emeği için. Servisinden çok memnun ayrıldım.
Ayrıca bir başka önemli konuya değinmek istiyorum; titreşim. Aslında bakıma girmeden önce bir parça azalmıştı titreşim fakat yinede 5000 devirden sonra rahatsız edici bir titreşim vardı. Fakat bakımdan sonra o rahatsız edici, el-ayak uyuşturucu, ayna buğulayıcı titreşim yok oldu. Sanki motor yenilendi. Gerçekten şaşırtıcı. Tabiki hala titreşim var, fakat şuanki titreşim kabul edilebilir bir tek silindirli motosiklet titreşimi. Rodaj sırasından hiç göstergeye bakmadan, sırf titreşimden, 5000 devire geldiğimi hissedip yavaşlıyor ve ya vites yükseltiyordum. Bu durum rodaja az da olsa fayda etti açıkçası. Lakin bu akşam dolanırken bir de bakmışım 7000-8000 devirlere gelmişim. Farkında bile değilim. Buna alışmak biraz zaman alcak
Bir de vites geçişleri iyice pürüzsüzleşti. İlk zamanlar biraz zor geçiyordu. Hatta bazen geçti mi geçmedi mi diye düşündürüyordu. Şuan sanki kendi geçiyormuş gibi rahat vitesler.
Özetle; şuan da hem motordan hem de servisten çok memnunum. Umarım daha bir sıkıntı çıkmaz. Eğer bu şekilde devam ederse de muhtemelen seneye Pulsar NS200'e ve ya gelirse AS200'e geçiş yapacağım.
Bu arada, 244 KM de depoyu doldurmuştum. 605 KM de tekrar doldurdum. 9,5 lt benzin aldı yaklaşık olarak. Yani 100 KM de 2.63 lt benzin yakmış. Bu değer çoğunlukla 4500 devir aralığında sürülerek elde edildi ve rodajdaki motorun tüketimi. Bence gayet iyi. İlerki dönemlerde de ölçüp burada paylaşırım.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.
Yarın akşam inşallah bende Pulsar 150 NS'mi alıyorum. Heyecanla yarını bekliyorumWhatsapp grubu falan varsa eklenmek isterim. Ayrıca servis olarak istanbul - avrupa da tavsiyeniz var mı? Acaba hangi rengi alsam canlı canlı da göremedim ki karar vereyim.
Birde ilk motorum olan Mondial Mh 125 Drift'imi satıyorum ardından NS 150 alıyorum. Drift 2012 modeldi ve her tarafından sesler geliyordu. Driftten sonra NS 150 daha iyi gelir değil mi arkadaşlar?
beyler motorda 4 lü yakılıyor mu diye sormuştum? birisi cevap verebilir mi ?