Bajaj Bajaj Pulsar 150 NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
43
Merhaba arkadaşlar. Dün motoru rodaj bakımına götürdüm. Deneyimlerimi burada paylaşmak istedim, şayet buralarda bu motoru alıp servise getirmek isteyen olursa belki onlara yardımcı olmuş oluruz.

Motor tam olarak 601 KM deydi. Servis için yine Urla/Küçüksanayi'deki Serkan ustaya gittim. Önceden aramıştım bu yüzden hemen benim motorla ilgilenmeye başladı. İlk olarak motorla test sürüşüne çıktı bir 10-15 dk dolaştı. Geri dönünce ben de ek olarak arka frenin, stop lambasını yakmadığını, ön tekerden sürtünme sesi geldiğini ve bazen ön taraflardan bir zırıltı sesi çıktığını söyledim. Sonra da izlemeye başladım;

1- Motorun depo kısmındaki grenajları ve depoyu söktü. İlk olarak hava filtresini ve karbüratörü (ve belkide daha başka ne varsa oralarda) kontrolle işe başladı.
2- Genel olarak her yerdeki vidaları cart curt neyi varsa iyice kontrol edip sıktı.
3- Arka frendeki temassızlığı giderdi.
4- Yağ ve yağ filtresi değişti. Yağ süzgeci temizlendi. Yağ olarak Castrol'un 4-zamanlı, spor motorlar için olan, tam sentetik 15W-50 yağını kullandı.
5- Zırıltının ön cam ile konsol arasından geldiğini bulmuş olmalıki oraya bir parça lastik kesip yapıştırdı. Ayrıca camın vidalarını da sıktı. Gerçekten de zırıltı kesildi.
6- Ön tekeri söküp, içini temizleyip gres yağı sürdü.
7- Zinciri ve genel olarak motoru yıkadı, kuruladı ve zincire yağ sürdü.

Yaklaşık 2.5-3 saat benim motorla uğraştı. En son iş bitince yine bir test sürüşüne çıktı, kontrol etti. "Borcumuz ne kadar abi?" diye sorunca da bir kağıda bakıp "90 lira yeterli." demez mi? 100 lira verdim gittim. Açıkçası o kadar uğraşa,emeğe daha fazla veresim geldi ama benzin de bitmiş, yanımda da çok para yoktu. Burdan kendisine çok teşekkür ederim ilgisi ve emeği için. Servisinden çok memnun ayrıldım.

Ayrıca bir başka önemli konuya değinmek istiyorum; titreşim. Aslında bakıma girmeden önce bir parça azalmıştı titreşim fakat yinede 5000 devirden sonra rahatsız edici bir titreşim vardı. Fakat bakımdan sonra o rahatsız edici, el-ayak uyuşturucu, ayna buğulayıcı titreşim yok oldu. Sanki motor yenilendi. Gerçekten şaşırtıcı. Tabiki hala titreşim var, fakat şuanki titreşim kabul edilebilir bir tek silindirli motosiklet titreşimi. Rodaj sırasından hiç göstergeye bakmadan, sırf titreşimden, 5000 devire geldiğimi hissedip yavaşlıyor ve ya vites yükseltiyordum. Bu durum rodaja az da olsa fayda etti açıkçası. Lakin bu akşam dolanırken bir de bakmışım 7000-8000 devirlere gelmişim. Farkında bile değilim. Buna alışmak biraz zaman alcak :)

Bir de vites geçişleri iyice pürüzsüzleşti. İlk zamanlar biraz zor geçiyordu. Hatta bazen geçti mi geçmedi mi diye düşündürüyordu. Şuan sanki kendi geçiyormuş gibi rahat vitesler.

Özetle; şuan da hem motordan hem de servisten çok memnunum. Umarım daha bir sıkıntı çıkmaz. Eğer bu şekilde devam ederse de muhtemelen seneye Pulsar NS200'e ve ya gelirse AS200'e geçiş yapacağım.

Bu arada, 244 KM de depoyu doldurmuştum. 605 KM de tekrar doldurdum. 9,5 lt benzin aldı yaklaşık olarak. Yani 100 KM de 2.63 lt benzin yakmış. Bu değer çoğunlukla 4500 devir aralığında sürülerek elde edildi ve rodajdaki motorun tüketimi. Bence gayet iyi. İlerki dönemlerde de ölçüp burada paylaşırım.
Herkese güvenli sürüşler dilerim.

Bizim servis hiç bu kadar ilgilenmedi özeniyor insan manisadan oraya gidicem olmadı kafadan gelen zırıltı ön tekerden gelen ses bende de var bizim servis motorun vidalarını bile sıkmıyor :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Merhaba uzun zamandır takip ediyorum burayı herkese iyi günler.
Benim bir sorum olcak motorum yeni geliyor daha kask falan almadım yaşım 20 bilirsiniz böyle dikkat çekici siyah 150ns için tavsiye edebileceginiz bi kask var mıdır 500 tl ayırdım kask için

Benim motorumda siyah kaskım Caberg stunt mat siyah güzel uyum oluyor
 
Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
15
Bazi arkadaslar fazla para aliyor diye dert yaniyorlar Sıfır arabalarda bile bakım ücretini fazla fazla alıyorlar ve servisim tek tek kontrol etti ve hepsini anahtarla yokladı diğer servisler başka markalarin 50 60 tl veriyorsun yüzüne bakmıyor paranla rezil oluyorsun 90 tl verdim ama çok memnun kaldım.
Adamın benimle konuşması şu
Bizler sizler için varız ne zaman soru sormak istediğiniz de kafanıza takılan bir şey olduğunda gelin yada kartımi vereyim arayın sorun illaki sorun için gelmeyin buradan geçerken uğrayın bir cayimizi kahvemizi için her zaman bekleriz ve ne sordum ise güzel güzel is yaparken cevapladı bir insan daha ne ister ki ilgi alaka budur helal olsun verdiğim para tabi kendilerini bozmazsa servis Yamaha servisi var burada arkadaşımın motoru 1000 km de far patladı adam far parası aldı garantiye girmiyor kullanıcı hatası diyor 30 tl almışlar
TVs bayisi var arkadaşın 750 km de arka amasorde sorun çıktı onu degistirinceye kadar bin dereden su getirdiler
Küba rks var benim önceki motor motor tuhaf calismaya başladı dedim bindi baktı rekrefe istiyor dedi başka iki tamirci ye gittim kqrburator ve hava ayarlarına baktı düzeldi bunu gibi çeşitli örnekler var bende
Bajaj ise ilk bakıma gittim adama sordum arka çanta demiri aldım kendim taksam sorun olur mu dedim olur mu kardeşim getir biz takalim ücretsiz yardimci oluruz sen niye ugrasiyorsun biz ücret almıyoruz ona dedi ve içimden helal olsun dedim buyrun siz karar verir
İlk bakımdan sonra motoru biraz zorlayayim
Dedim düz yolda 120 rahat görüyor her denemem de 120 gördü mehil aşağı ise 132 129 arası gidip geldi redline ışığı yaniyordu tabi ki arti yönleri
Titreşim çok çok az
Yakıtı deniyorum rodaj iken 0.113 kuruş km de idi.
Son devirlerde bile vites degistirdikce
Bile seriligini kaybetmiyor yani iyi ki almisim bir gram pişman olmadım sorulariniz varsa alabilirim...

SU SERVIS NERDE USTA YA ISIM ADRES VEREBILIRMISIN YA BENDE BALIKESIRLIYIMDE
 
Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
15
Bi yer de okumuştum rodaj sırasında artçı sıkıntı olur diye her bilgi doğru olmuyor işte teşekkür ederim yorumun için

rica ederim hocam ama belkide okudugun yer seyi kastediyir olabilir artci aldiginda motor dahha agir yuk binmis olacakya zorlama acisindan ahsediyor olabilir sen 6 bin deviri gecme odaj suresi byunca
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
19
Herkese iyi akşamlar bende PULSARımla aranıza katıldım ADANAdan arkadaşlar. 1 ay oldu motorumu alalı.
500 bakımını yaptırdım ve motor kimliğini şimdi açığa çıkardı diyebilirim :)
Sorum şu olacak bu benzin açma kapama yerini bana doğru açıklayabilir misiniz arkadaşlar? Yedek depoyu nasıl kullanacağım?
Motoru alırken satıcı benzin 2 çizginin üzerindeyken dolu depo yönüne 2 çizgiden aşağı düşünce depo benzin göstegesinin az olduğu yöne çevir dedi,
hiçbir şey anlamadım bu olaydan eminim benim gibi arkadaşlar vardır :) Bakım için gittiğim serviste bana doğru bir bilgi vermedi malesef.
Herkesin tekeri düz bassın, yolunuz açık olsun arkadaşlar..
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Herkese iyi akşamlar bende PULSARımla aranıza katıldım ADANAdan arkadaşlar. 1 ay oldu motorumu alalı.
500 bakımını yaptırdım ve motor kimliğini şimdi açığa çıkardı diyebilirim :)
Sorum şu olacak bu benzin açma kapama yerini bana doğru açıklayabilir misiniz arkadaşlar? Yedek depoyu nasıl kullanacağım?
Motoru alırken satıcı benzin 2 çizginin üzerindeyken dolu depo yönüne 2 çizgiden aşağı düşünce depo benzin göstegesinin az olduğu yöne çevir dedi,
hiçbir şey anlamadım bu olaydan eminim benim gibi arkadaşlar vardır :) Bakım için gittiğim serviste bana doğru bir bilgi vermedi malesef.
Herkesin tekeri düz bassın, yolunuz açık olsun arkadaşlar..

yan kısımdaki bölümde zaten işaret var ful olan ana depo yarım olan yedek depodur, depoyu doldurduğunuz zaman ana depoda kullanın olurda göstergede 2 çizginin altına indiği zaman müsait bir yerde durup yarım depoya alın demiştir.
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
19
Anladım. Peki benzin bitince yedek depoya nasıl geçeceğim ve yedek depoya benzin nasıl dolduracağım? 12 litrelik deponun içinde mi oluyor yedek depo?
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Herkese iyi akşamlar bende PULSARımla aranıza katıldım ADANAdan arkadaşlar. 1 ay oldu motorumu alalı.
500 bakımını yaptırdım ve motor kimliğini şimdi açığa çıkardı diyebilirim :)
Sorum şu olacak bu benzin açma kapama yerini bana doğru açıklayabilir misiniz arkadaşlar? Yedek depoyu nasıl kullanacağım?
Motoru alırken satıcı benzin 2 çizginin üzerindeyken dolu depo yönüne 2 çizgiden aşağı düşünce depo benzin göstegesinin az olduğu yöne çevir dedi,
hiçbir şey anlamadım bu olaydan eminim benim gibi arkadaşlar vardır :) Bakım için gittiğim serviste bana doğru bir bilgi vermedi malesef.
Herkesin tekeri düz bassın, yolunuz açık olsun arkadaşlar..

Öncelikle motorun hayırlı olsun. Ben çok dikkat ettim. Göstergedeki son çizgi kaybolduktan 1-2 km arsında benzin bitiyor ve yedeğe geçiyosun. Burdan yola çıkarak hareket edebilirsin. Benzin musluğunda iki tane işaret vardır. Biri yarım bardak, diğeri ise tam dolu bardak şeklinde. Muslukta ise ok işareti var. Ok işareti bahsettiğim tam dolu bardak işaretine geldiği zaman ana depodur. Yarım bardağa çevirdiğin zaman ise yedek depodadır. Umarım açıklayıcı olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------

Herkese iyi akşamlar bende PULSARımla aranıza katıldım ADANAdan arkadaşlar. 1 ay oldu motorumu alalı.
500 bakımını yaptırdım ve motor kimliğini şimdi açığa çıkardı diyebilirim :)
Sorum şu olacak bu benzin açma kapama yerini bana doğru açıklayabilir misiniz arkadaşlar? Yedek depoyu nasıl kullanacağım?
Motoru alırken satıcı benzin 2 çizginin üzerindeyken dolu depo yönüne 2 çizgiden aşağı düşünce depo benzin göstegesinin az olduğu yöne çevir dedi,
hiçbir şey anlamadım bu olaydan eminim benim gibi arkadaşlar vardır :) Bakım için gittiğim serviste bana doğru bir bilgi vermedi malesef.
Herkesin tekeri düz bassın, yolunuz açık olsun arkadaşlar..

Anladım. Peki benzin bitince yedek depoya nasıl geçeceğim ve yedek depoya benzin nasıl dolduracağım? 12 litrelik deponun içinde mi oluyor yedek depo?

12 lt nin 9.5 olanı ana depo, geriye kalan 2.5 lt yedektir. Ayrı bi deposu yok. Sen benzin koyduğun zaman oda dolmuş oluyor.
 
Katılım
30 Tem 2016
Mesajlar
19
Öncelikle motorun hayırlı olsun. Ben çok dikkat ettim. Göstergedeki son çizgi kaybolduktan 1-2 km arsında benzin bitiyor ve yedeğe geçiyosun. Burdan yola çıkarak hareket edebilirsin. Benzin musluğunda iki tane işaret vardır. Biri yarım bardak, diğeri ise tam dolu bardak şeklinde. Muslukta ise ok işareti var. Ok işareti bahsettiğim tam dolu bardak işaretine geldiği zaman ana depodur. Yarım bardağa çevirdiğin zaman ise yedek depodadır. Umarım açıklayıcı olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------





12 lt nin 9.5 olanı ana depo, geriye kalan 2.5 lt yedektir. Ayrı bi deposu yok. Sen benzin koyduğun zaman oda dolmuş oluyor.

Anladım çok çok teşekkür ederim.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
40
Depo yedekteydi yandaki çevirmeli yer de öyle gösteriyor yedekte iken benzin aldığım için olamaz demi
 
Katılım
21 Tem 2016
Mesajlar
23
Arkadaşlar şimdi motoru ilk aldığımızda nereye götürüyoruz bilgisi olan var mı ilk defa sıfır motor alıyorum ne yapmam gerekio bazı arkadaşlar muameleciye para kaptırmayın demiş ondan sordum
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
150 alan herkes keşke 200 NS alsaydım diyor sizdede bu oldu mu ? Şuan 200 ns alırsam kendimi zorlamış olacağım ama hep 200 lüğü al diye diye kafamda çok karıştı, normal düz bir yolda motoru aşırı zorlamadan en fazla kaçı görebiliyorsunuz ?
 
Katılım
1 Ağu 2016
Mesajlar
1
bu 150 ns de vites göstergesi var mı şimdiden teşekkür ederim cevaplayan arkadaşlara
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst