Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2014
Mesajlar
293
Herkese selam arkadaslar. Motosikleti degistirmeye karar verdim. Ilgilenen olursa msj atabilir yada arayabilir. 541 950 1252
Sifir almistim su an 250 km.de. dusuk cc takas dusunuyorum. Ikamet ankara.
Fiyat ne olmali yorum yaparsaniz sevinirim.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Evveli gün benim motora yeni yazılım atıldı. Şimdilik sanki daha rahat ve akıcı gibi geldi bana. Sübjektif bir tespit de olabilir ama sanki daha rahat ivmeleniyor gibi.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yazılımdan sonra fark ediyor motor. Bende 3000km civarında iken attırmıştım. Gaz kesme problemim vardı, onu ortadan kaldırmıştı.
 
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
Yazılımdan sonra fark ediyor motor. Bende 3000km civarında iken attırmıştım. Gaz kesme problemim vardı, onu ortadan kaldırmıştı.

Bende de benzer bir problem var. Bazen (600km de 2-3 defa yaptı) gazı açtığımda tepki vermiyor. Biraz daha açtığımda birden gazı alıyor. Ya da gazı kapatıp tekrar açtığımda gazı alıyor. Bu durum için servis yazılım önerdi. Önümüzdeki haftaiçi ben de yeni yazılım yüklettireceğim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bende de benzer bir problem var. Bazen (600km de 2-3 defa yaptı) gazı açtığımda tepki vermiyor. Biraz daha açtığımda birden gazı alıyor. Ya da gazı kapatıp tekrar açtığımda gazı alıyor. Bu durum için servis yazılım önerdi. Önümüzdeki haftaiçi ben de yeni yazılım yüklettireceğim.

Lakin servise önce şase numarasını veriyorsun, servis fabrikadan yazılım istiyor. İşin yoksa sabahtan ver, akşama hallet. Yoksa ertesi güne kalıyor.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Vay arkadaş ilk defa hız sınırını geçtiğim için ceza yedim 235tl nedir evlat acısı gibi geldi,900km dir yollardayım bu arada istanbuldan çıkıp tekirdağ,çanakkale,edremit,ayvalık derken cunda adasına ulaşıp balıkesir motofest e katıldım gayet keyifli geçti dönüş yolununda yarısını geldim şuanda motor köpek gibi gidiyor sorun yaşamadım çok şükür
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Vay arkadaş ilk defa hız sınırını geçtiğim için ceza yedim 235tl nedir evlat acısı gibi geldi,900km dir yollardayım bu arada istanbuldan çıkıp tekirdağ,çanakkale,edremit,ayvalık derken cunda adasına ulaşıp balıkesir motofest e katıldım gayet keyifli geçti dönüş yolununda yarısını geldim şuanda motor köpek gibi gidiyor sorun yaşamadım çok şükür

Cezayı nerede yedin?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla kaç bin km tecrübem var, şu motor ile uzun yola çıkmaya bir türlü cesaret edemedim. Fakat benimde planlarım var. Kararsızlıklarla beraber cuma günü yola çıkıp Çanakkale üstünden İzmir'e gidip sonra geri gelesim var gene aynı güzergahtan.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Cezayı nerede yedin?

Cezayı burhaniye,edremit arasında bi yerde yedim çevirmeyi görünce direk hız kestim dubalar filanda vardı zaten, işaret yaptı bana çektim sağa ehliyet ruhsat dedi verdim 500mt geride radara yakalandın işlem yapıyorum dedi ben göremedim abi nerde vardı dedim kenarda ekip bekliyodu dedi baya ceza yazdılar ben çıkana kadar 3 kişiye daha yüksek hızdan işlem yapıldı biri anons çekiyodu ha bire plakaları

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------

Walla kaç bin km tecrübem var, şu motor ile uzun yola çıkmaya bir türlü cesaret edemedim. Fakat benimde planlarım var. Kararsızlıklarla beraber cuma günü yola çıkıp Çanakkale üstünden İzmir'e gidip sonra geri gelesim var gene aynı güzergahtan.

Hacı çok yorulursun en azından 1 gün kal bi pansiyonda filan sen yavaşta gitmezsin rüzgar cidden yoruyo
 
Katılım
17 Ağu 2005
Mesajlar
118
Cezayı burhaniye,edremit arasında bi yerde yedim çevirmeyi görünce direk hız kestim dubalar filanda vardı zaten, işaret yaptı bana çektim sağa ehliyet ruhsat dedi verdim 500mt geride radara yakalandın işlem yapıyorum dedi ben göremedim abi nerde vardı dedim kenarda ekip bekliyodu dedi baya ceza yazdılar ben çıkana kadar 3 kişiye daha yüksek hızdan işlem yapıldı biri anons çekiyodu ha bire plakaları

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------



Hacı çok yorulursun en azından 1 gün kal bi pansiyonda filan sen yavaşta gitmezsin rüzgar cidden yoruyo

Öncelikle geçmiş olsun.
Kaç km/h hızla giderken 235 TL ceza kestiler?
Bir de olması gereken sürat neymiş?
Bir de motosiklet konforlu olunca, sürücü sürati anlamıyor!

Teşekkürler.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Öncelikle geçmiş olsun.
Kaç km/h hızla giderken 235 TL ceza kestiler?
Bir de olması gereken sürat neymiş?
Bir de motosiklet konforlu olunca, sürücü sürati anlamıyor!

Teşekkürler.

Olması gereken hız 98 miş,şehirlerarası otoyoldu burası şehir merkezi filan değil sonuçta istanbulda her fırsatta gazlıyorum hiç ceza yemedim adamlar iyi yere tezgah kurmuşlar ben 126 ile geçmişim bi fiş verdiler yazıyo onda
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Esasen yasal hız 100km/sa dır. %10 aşma hakkın var 110, 5km yüksek gösterir gösterge 115 etti. 126 die gösterdiği yerde sen göstergede 131 falan görmüşsündür. Bakma İstanbul'da hunharca gidiyoruz çünkü şuurumuzu yitireli çok oldu :)
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Esasen yasal hız 100km/sa dır. %10 aşma hakkın var 110, 5km yüksek gösterir gösterge 115 etti. 126 die gösterdiği yerde sen göstergede 131 falan görmüşsündür. Bakma İstanbul'da hunharca gidiyoruz çünkü şuurumuzu yitireli çok oldu :)

İstanbulda e5 te böyle ceza yazmaya kalksalar 2 araçtan biri ceza yer herhalde,arada bu eds kameraları gördüm hep hız kestim ama bunları farkedemedim çoğuda hızlı gidiyordu zaten adamın biri yalvardı abi havalimanına yetişçem diye,tamam çabuk imzala o zaman cezayı dedi :cherry:
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
arkadaşlar 100km sadece paralı otoyollarda dır.. şehirler arası çift yönlü yollarda 80 dir yasal hız limiti .. şehirler arası bölünmüş yollarda 90 dır..

arkadaşın yüksek ihtimal söylediği mevkide bölünmüş yol diye hatırlıyorum orası yani normalde gitmesi gereken maksimum hız 90 %10 aşma payıyla 98 falan oluyor işte maksimum yapması gereken hız.. aslında o %10 aşma payının adı kadran yanılma payıdır çünkü her vasıtada kadranında %3-%5 -%10 falan bir sapma yanılma payı olabilirki çin malı motorlarda çok var tabii onlarınki iyi yönde :) .. ondan dünyanın her yerinde vardır o pay..


Arkadaş birinci dilimden yemiş cezayı %10 ile %30 arası hızı aşma payı 235 tl erken öderse 176 tl ödiycek 15 puanda ceza puanı alıcak.. eğer hız sınırını %30 aşsaydı 488 tl ceza yerdi onuda erken öderse 366 tl ödeniyor onda ceza puanı 20 puan kesiliyor.. kesilen parasal cezadan ziyade ceza puanları daha önemli eğer bir yılda böyle 6-7 ceza yerseniz yani 100 ceza puanını doldurursanız 2 ay ehliyetiniz alınıyor 2 ay sonra ehliyeti almak için tekrar bir sürücü kursuna yazılıyorsunuz 40 saatlik bir eğitim alıyorsunuz sonra sürücü kursu uygunluk belgesi veriyor size falan filan bir ton uzun sıkıcı zorlu bir süreç..

özellikle şehir içinde çok süren arkadaşlar uzun yolu bilmezler fazla .. uzun yol çok yapan arkadaşlar alışıkdır bu tür şeylere.. şehir içinde yemediğiniz cezayı misli mislini uzun yolda yersiniz arkadaşlar.. şehir içinde 5 senede yiyiceğiniz cezayı bir uzun yol seyahatinde git gelde yiyebilirsiniz.

özellikle yazlık mekanlara giden yollarda çok dikaktli olun ayvalık,çeşme,bodrum,alanya v.b diğerli.. her cezada böyle arkadaşınki gibi olmaya biliyor tatilden bir gelirsiniz bir hafta sonra bir bakmışsınız evinize gelmiş 3 tane 4 tane ceza..

şehir içinde trafik vardır ,yoğunluk vardır, dur kalk vardır , ışıklar vardır birde insan faktörü vardır ... sen bir sokakdan yardıra yardıra bir geçersin iki geçersin üçüncüde birileri seni durdurur birader hayırdır çoluk çocuğumuz annemiz uyuyor falan filan sopa yemessen şanslısındır.. bu insan faktörünü esnaf olarakda düşünün .. yaya geçitleri çoluk çocuk kameralar eds ler radarlar v.b derken şehrin oto kontrolü vardır kimse sizin çıktığınız o anlık süratleri önemsemez.. yada 50-100 metrede yaptığınız gaz açmaları umursamaz..

uzun yol öyle değildir yol tekdir bir tanedir o yolun üstünde bir sürü hız denetlemesi vardır .. her şehrin girişinde ve çıkışında bazı köy kasaba girişlerinde çıkışlarında sadece polisde yapmaz jandarmada trafikde hız kontrolü denetlemesi yapabilir. artı sabit radarlarda cabası .. yani uzun yolda şehir içine oranla tam aksine çok çok dikkatli temkinli sürmeniz lazım.. uzun yol tam bir radar cenderesidir..
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Şu gaz kolunu manuel tutturup, cruise control varmış gibi Sürmene izin veren aletten almak lazım. Ayarlayacaksın 90’a, paşa paşa yoluna bakacaksın.
 
Katılım
1 May 2018
Mesajlar
27
Şu gaz kolunu manuel tutturup, cruise control varmış gibi Sürmene izin veren aletten almak lazım. Ayarlayacaksın 90’a, paşa paşa yoluna bakacaksın.

Uzun yolda konforlu olabiliir. Ama ani gaz kapaman - fren yapman gerektiğinde gidonu bırakman gerekebilir. Bu açıdan tehlikeli, dikkatli kullanmak lazım.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
İşin gerçeği uzun yolda nasıl olur bilmiyorum. Çıkmayı planlıyorum bu cuma lakin lastik fitili nereden bulabilirim? Bir bilgim yok. İnternetten sipariş versem, yetişmez bana.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
o cruiser control uzun süreli kullanım için değil .. uzun süreli kullanımda sıkıntı yaratır anib ir şey olur elin ayağın karışır sıkıntı olur..

o aparat kısa süreli elini kolunu dinlendirmen için..
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
İşin gerçeği uzun yolda nasıl olur bilmiyorum. Çıkmayı planlıyorum bu cuma lakin lastik fitili nereden bulabilirim? Bir bilgim yok. İnternetten sipariş versem, yetişmez bana.

lastik fitilini internetten alabilirsin veya servisten diyeceğim ama aparatını da alman lazım. ben aparatı arkadaştan fitili ise sağolsun servisimden almıştım hala duruyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst