Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Dominar'cılar sağa sola vurdu kendini herhalde. Kimsecikler kalmadı piyasada...

Senin uçmakdereye gitmeni bekliyoruz, ne zaman gider dönersen sezon açılmış olacak, şuan Bursa'dayım hem iş hem ziyaret bundan sonra seson açılır daha orucun ağırlığını atamadık denge bozuk.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bugün gezi yaptın mı?

Yok yaw yapamadım :queen: Sabah bir açtım AccuWeather'i birde ne göreyim. Gök gürültülü sağanak. Gidişte yakalamazsa, dönüşte öpecek :pr: Yarında yerimden kıpırdamam. Bayram tadında bir tatil geçiriyorum. Yoksa Çanakkale'ye doğru gazım vardı. En kötü Silivri'de oturur çay içerim diyordum, hava durumu ona bile izin vermedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

Senin uçmakdereye gitmeni bekliyoruz, ne zaman gider dönersen sezon açılmış olacak, şuan Bursa'dayım hem iş hem ziyaret bundan sonra seson açılır daha orucun ağırlığını atamadık denge bozuk.

Gitmem, gidemem. Beylikdüzün'de an itibariyle göz gözü görmüyor ve çılgınlar gibi sağanak yağmur iniyor.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yok yaw yapamadım :queen: Sabah bir açtım AccuWeather'i birde ne göreyim. Gök gürültülü sağanak. Gidişte yakalamazsa, dönüşte öpecek :pr: Yarında yerimden kıpırdamam. Bayram tadında bir tatil geçiriyorum. Yoksa Çanakkale'ye doğru gazım vardı. En kötü Silivri'de oturur çay içerim diyordum, hava durumu ona bile izin vermedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------



Gitmem, gidemem. Beylikdüzün'de an itibariyle göz gözü görmüyor ve çılgınlar gibi sağanak yağmur iniyor.

Dağ yollarından Gebze'ye kadar gidip oradan otobana bağlanarak döndüm eve, 200 km.yi geçmişimdir ama çok yoruldum. Dün paylaştığım rotayı üşenmediğin bir gün dene çok keyif alacaksın.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Dağ yollarından Gebze'ye kadar gidip oradan otobana bağlanarak döndüm eve, 200 km.yi geçmişimdir ama çok yoruldum. Dün paylaştığım rotayı üşenmediğin bir gün dene çok keyif alacaksın.

Denerim denemesinede köprüyü geçince psikolojik olarak İstanbul'u terkedeceğim ve mutlu olacağım die hissediyorum. Sonra tekrar geri döndüğümde depresyona giriyorum :pr:
 
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
505
560 km yaptım dominarla. Geçen diyorum bu motorda bişey eksik :D hararet göstergesi yok mu acaba motorda. bide bayram dolayısıyla bakıma sokamadım 560km de şuan 500km de gel demişti bayi internette baktım kitapçıkta 750km bakımı yazıyor. sanırım bakım km sini geçmemişimdir.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
750km'ye kadar götürebilirsin. Maalesef hararet göstergesi yok motorda. Merak ettiğin başka bişey varsa da sorabilirsin.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,298
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Hararet ışığı sadece yüksek ısıya geldiğinizde yanar. Yandığı zaman ekranda çıkar.Bu durumda motoru sürmeksakıncalıdır.

Hararet ışığını anlık gösterenlerde hararet yaptığında aniden yükseliyor.Farketmek zor.

Dominarda motor yüksek hararete maruz kaldığında ekranda beliren işaret diğerlerine nazaran daha farkedilir.Nedeni sadece yüksek ısıda yanıyor.Diğerleri gibi devamlı sıcaklığı göstermiyor.Ben böyle olmasını seviyorum.Daha az dikkat dağıtıyor.

Bunun yerine ortalama tüketim görünse idi daha makbuldü.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Allah göstermesin. Yanar ve devam edersen motoru eline alırsın. Görmek isteyeceğin başka şeyler yok mu senin? Ne bilim kıvrımlı virajlar, güzel asfaltlar, daha güzel yarınlar? :bounce:
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Allah göstermesin. Yanar ve devam edersen motoru eline alırsın. Görmek isteyeceğin başka şeyler yok mu senin? Ne bilim kıvrımlı virajlar, güzel asfaltlar, daha güzel yarınlar? :bounce:

motorda görmek istemedim hacı işareti nasıl biliyimde olurda yanar farketmem filan ondan korktum gerçi farkederim herhalde daha önce görmediğim bi gösterge çıkınca :cherry:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Merhaba.(Benim Dominar 1700 küsur km'yi devirdi bile)
Herkese iyi bayramlar.
Baba olanların babalar gününü kutlarım, olmayanların babasını kutlarım. Benim gibi babasını yitirmiş olanların babalarına da rahmet dilerim.

Hararet göstergesi tabii ki var motorunuzda. Sembolünü aşağıya yükledim.
Benzin deposunun üstündeki göstergede ve Bajaj logosunun sol alt kısmında çıkar. 115 derece sıcaklıkta görünürmüş kendisi Dominarda.

Bu aşağıdaki sembol standart hararet sembolüdür otomobilde de budur, motosiklette de.
lZy4Np.jpg
[/url][/IMG]

Bu resimde 6 numara ile gösterilmiştir. Kullanma kılavuzundan aldım bu resmi.
Bz0GbD.png
[/url][/IMG]

Bu arada ikinci resimdeki sembollerin açıklamaları için de kılavuzdan alıntı yaptım aşağıdadır:
Bz0Ggj.png
[/url][/IMG]

9N5bl9.png
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Merhaba.(Benim Dominar 1700 küsur km'yi devirdi bile)
Herkese iyi bayramlar.
Baba olanların babalar gününü kutlarım, olmayanların babasını kutlarım. Benim gibi babasını yitirmiş olanların babalarına da rahmet dilerim.

Hararet göstergesi tabii ki var motorunuzda. Sembolünü aşağıya yükledim.
Benzin deposunun üstündeki göstergede ve Bajaj logosunun sol alt kısmında çıkar. 115 derece sıcaklıkta görünürmüş kendisi Dominarda.

Bu aşağıdaki sembol standart hararet sembolüdür otomobilde de budur, motosiklette de.
[url=https://hizliresim.com/lZy4Np][url]https://i.hizliresim.com/lZy4Np.jpg[/url][/url]

Bu resimde 6 numara ile gösterilmiştir. Kullanma kılavuzundan aldım bu resmi.
[url=https://hizliresim.com/Bz0GbD][url]https://i.hizliresim.com/Bz0GbD.png[/url][/url]

Bu arada ikinci resimdeki sembollerin açıklamaları için de kılavuzdan alıntı yaptım aşağıdadır:
[url=https://hizliresim.com/Bz0Ggj][url]https://i.hizliresim.com/Bz0Ggj.png[/url][/url]

[url=https://hizliresim.com/9N5bl9][url]https://i.hizliresim.com/9N5bl9.png[/url][/url]

hocam 6 çıkıyo bende hep deponun orada tam akünün altındaki hareretmi oluyor bu özellikle kontağı kapatıcağım zaman görüyorum ben onu
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
hocam 6 çıkıyo bende hep deponun orada tam akünün altındaki hareretmi oluyor bu özellikle kontağı kapatıcağım zaman görüyorum ben onu

Evet hararet, yolda giderken çıkıyor mu? Yolda giderken çıkıyorsa hararet yapmış demektir. Kenara çekip motorun soğumasını beklemek lazım, soğutma sıvısı azalmış mı onu da bir kontrol etmek gerekir, azalmamışsa ama bu sürüş esnasında tekrar olursa da servise gitmek gerekli. Şayet soğutma sıvısı azalmışsa o takdirde onu eklemeden tekrar sürmemek de fayda var. Sıvı soğutmalı motor çok kolay hararet yapmaz, soğutma sıvısı ciddi derecede azalmışsa yapabilir.
Ama ilk açılışta ya da bazen özellikle motor viteste iken stop edince çıkıyorsa sıkıntı olmaz. Ben de eve döndüğümde eğer 1.viteste iken yan ayağı açıp stop ettirirsem çıkıyor bazen ama sürüşte hiç çıkmadı şimdiye dek. Sanırım yan ayağı açıp stop ettirince(yani boşa almadan) o zaman çıkabiliyor ama oradakilerin alayı çıkıyor o zaman zaten, hani açılışta çıkıyor gibi.
Normalde ben yılların alışkanlığı olarak, akşam eve dönünce önce boşa alıp sonra acil durum düğmesi ile stop ettirip, ardından da kontak anahtarını çevirip sistemi kapatıyorum. Ama vites 1'de iken stop ettirirsem açılıştaki gibi o lambalar çıkabiliyor. Sürerken hiç çıkmadı.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Evet hararet, yolda giderken çıkıyor mu? Yolda giderken çıkıyorsa hararet yapmış demektir. Kenara çekip motorun soğumasını beklemek lazım, soğutma sıvısı azalmış mı onu da bir kontrol etmek gerekir, azalmamışsa ama bu sürüş esnasında tekrar olursa da servise gitmek gerekli. Şayet soğutma sıvısı azalmışsa o takdirde onu eklemeden tekrar sürmemek de fayda var. Sıvı soğutmalı motor çok kolay hararet yapmaz, soğutma sıvısı ciddi derecede azalmışsa yapabilir.
Ama ilk açılışta ya da bazen özellikle motor viteste iken stop edince çıkıyorsa sıkıntı olmaz. Ben de eve döndüğümde eğer 1.viteste iken yan ayağı açıp stop ettirirsem çıkıyor bazen ama sürüşte hiç çıkmadı şimdiye dek. Sanırım yan ayağı açıp stop ettirince(yani boşa almadan) o zaman çıkabiliyor ama oradakilerin alayı çıkıyor o zaman zaten, hani açılışta çıkıyor gibi.
Normalde ben yılların alışkanlığı olarak, akşam eve dönünce önce boşa alıp sonra acil durum düğmesi ile stop ettirip, ardından da kontak anahtarını çevirip sistemi kapatıyorum. Ama vites 1'de iken stop ettirirsem açılıştaki gibi o lambalar çıkabiliyor. Sürerken hiç çıkmadı.

yok hocam sürüş esnasında hiç denk gelmedim daha 1700km de zaten ben dikkat ederim yine sürüşte bakarım
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Ozan o motor bu km de zaten büyük bir darbe almadan yada hortumları kesilip yola suyu boşaltmadan, hararet yapmaz. Lakin 5000km bakımı gelince soğutma suyunu kontrol ettir, yada et. Zira erkenden buharlaşabiliyor. Daha 1700km'desin ne harareti :) Ben neredeyse 7000'e geldim.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Ozan o motor bu km de zaten büyük bir darbe almadan yada hortumları kesilip yola suyu boşaltmadan, hararet yapmaz. Lakin 5000km bakımı gelince soğutma suyunu kontrol ettir, yada et. Zira erkenden buharlaşabiliyor. Daha 1700km'desin ne harareti :) Ben neredeyse 7000'e geldim.

acaba kontağı ilk çevirdiğimde mi görüyordum hararet yapmadan da gözüküyorsa öyle olmuştur büyük ihtimal :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst