Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Herkese günaydın hayirli haftalar dilerim. Dün bir 200ns abs ve bir dominar 400 ile 100kmlik doğa turu yaptık. Yolun yaklaşık %60ı full stabilize ve dağ yolu. İki motorda artcili bi şekilde sag sağlim turumuzu tamamladık. Bu tura cikmamdaki en büyük gaye Dominari Artcili sekilde rampa ve dağ yollarinda test etmekti. 30 km kadar kullandim. Dominarda çanta, tur cami, 42 dişli var. Bu arada km si 8-9bin arası. Bu motoru 200ns ile karşılaştırmak ayıp olur bariz arada dağlar kadar fark var. D400ü mt25, ktm390 ile karşılaştırmak en mantiklisi güçleri hemen hemen birbirlerine yakın. Şunu cok samimi söylüyorum konfor harika. Mt25 ve ktm390130 gibi gittiği hızlarda hiç güven vermemişti bana. Dominar ağırlığı sayedinde 150 160 a kadar cok stabil bi şekilde gidiyor gerek virajı yola oturması her şeyi cok güzel. Mt25in frenleri kabaca TİRT. 42 dişli sayesinde 120 gibi hizlarda sessiz sedasız 5.5 bin devir çeviriyor. Elinizin altinda her daim gaz var 120 ile gidilen uzun rampada sabit gazla 115 ile çıkışı görüyorsunuz. Mt25 ise rampada gaz açmanız yada 8 bin devir altına dusmemeniz gerekiyor. Duke390 nin o konuda sıkıntısı yok. Ben en çok virajina ve stabil gidişine hayran kaldım artcim pulsara göre konforunun kat ve kat üzerinde olduğunu söyledi. Bu bile dominar almaya yeterli. Ktmnde artci selesini unutmuşlar. Mt25 eh işte yeterli. Şimdi gelelim en buyuk mevzuya TİTREŞİM. titreşim bazi devirlerde yok gibi. Bazi devirlerde 200ns nin titreşiminden biraz fazlaydi. Mt25 bu konu da başarılı ktm390 da gaz açınca gidon haricinde her yerden titreşim geliyor. Dominar ise ilk 3.5 e kadar biraz hissediliyor 3.5 ile 6bin devir arasinda cok konforlu geldi (sabit gazda) gazı açınca torkun verdiği titreşim pulsarla ayni gibiydi.zaten 6 bin devirde 130 felan gidiyor motor (42 disli ile) bozuk yollarda ise 200ns de biz seke seke giderken dominar stabil bi şekilde arka maşanin amortisör ile uyumu gözlerden kaçmadı arka maşa surekli hareker ederken yukari aşağı motorun üst saseinde oynama yoktu yani sekmiyordu. Kisaca toplarsak bu 3 motor arasinda kalite bakiminda
1ktm
2mt25
3dominar400
Guvenirlik yönünden
1dominar
2ktm390
3mt25
Konfor
1 dominar
2mt25
3ktm390
Viraj kabiliyeti (mrf lastik ile)
Dominar açık ara onde
Artci konforu
1 dominar
2mt25
3ktm390


Bu karsilastirmanin sonucu tamamen kişisel görüşüm. Dominar almak isteyenler tereddüt etmesinler. Dominari amacina uygun kullandigin takdirde bizleri memnun edecektir.

Bu arada aynalarda 120 e kadar sorun yok :)

Güzel ve detaylı bir değerlendirme olmuş. Teşekkür ederiz.
 
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
70
Selam arkadaş. Ödemiş-izmir-istanbul-edirne-istanbul-ödemiş rotam sona erdi. 11 günde 2173 km yol yaptım. Çıkarken depoyu fulledim uzun yol boyunca 140 - 150 km/h süratte kullandım. Ortalama yakıt tüketimim 5.4 lt 100 kmde.
Benzin 6.29 tl iken kmde kuruş bazında 34 kuruş yaktım. İstanbulda şehiriçi trafiğinde de kullandım. Onun dışında sadece otoban kullanımında 5.6 lt ortalamayı da gördüm. Kendi memleketimde 4 ile 4.5 lt arası yakıt değişirken devirli kullanım cep yaktı ;) toplamda 2173 km yolda 117.51 lt. Benzinin ortalama fiyatı 6.29 tl.
Motosikleti yorumlayacak olursam "amasız, acabasız"

İyi forumlar iyi yolculuklar dilerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Deme yahu. Fiyatına hiç bakmadıydım ben :queen:

Edit: 1905tl olmuş

http://www.bajajyedekparcalari.com/bajaj-dominar-400-far-komple.html
Parça alacaksanız ilk önce resmi sitesi olan satis.kuralkan.com.tr sitesini tercih edin derim. Bu verdiğiniz site resmi site deği, (herhangi bir firmanın sitesi, sayfanın en altında yazıyor.
geçen hafta 1700 dü vay arkadaş 200 lira zam gelmiş peki bunun far kendiliğinden filan patlarsa noluyor acaba komple değiştirmeye kalkmıyorlar inş şom ağzımı açtım :cherry:
Tüm yedek parçalara 2 hafta kadar önce %10 zam geldi.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Parça alacaksanız ilk önce resmi sitesi olan satis.kuralkan.com.tr sitesini tercih edin derim. Bu verdiğiniz site resmi site deği, (herhangi bir firmanın sitesi, sayfanın en altında yazıyor.

Tüm yedek parçalara 2 hafta kadar önce %10 zam geldi.

Merak ettim. Orijinal site adresi nedir? Yardımcı olursan sevinirim.

Bu arada yaklaşık 100km si tapa gaz 40t dişli ile 255,2km gidip 10,87lt benzin aldım. 4,262lt/100km tüketim değerim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

Orjinal dişli ile 520 120 bakladır. 15 42 520 118 bakla, 15 43 520 118 bakla yine kurtarıyor, 15 20 520 116 bakla olabilir tam emin değilim. Dişli küçültecek iseniz zincirden bakla çıkarmanız sorunu çözüyor yeni zincir almanıza gerek yok tabi zincir sağlam ise.

https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr-520v-120-bakla-oringli-zincir-P236557765

Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.

Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş :)

...

Estağfurullah, kusurluk bişey yok yahu:D
Ben fiyat bakımından kastetmemiştim. Bajajyedekparçaları sitesini birçok kişi bajajın resmi sitesi zannediyor(şikayetvar .cok'da böyle zannedip bajaj'a sitem eden de var), öyle bir algı varsa düzelteyim istedim sadece.
Resmi site varken güvenilirlik
ve ürüne hızlı ulaşım bakımından resmi siteyi tercih ediyorum.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------



https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr-520v-120-bakla-oringli-zincir-P236557765

Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?

[/COLOR]

Orjinal dişli ile 520 120 bakladır. 15 42 520 118 bakla, 15 43 520 118 bakla yine kurtarıyor, 15 20 520 116 bakla olabilir tam emin değilim. Dişli küçültecek iseniz zincirden bakla çıkarmanız sorunu çözüyor yeni zincir almanıza gerek yok tabi zincir sağlam ise.[/QUOTE]

Kemalin 130.sayfadaki mesajı.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Tamam lakin o zincir oringli falan diyor. Normaline 600tl istiyorlar. Pulsar zinciri die geçiyor. Bu sebepten dolayı sordum.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Dikkat çekmek istediğim yer Pulsar 18nm torklu ve 24hp, Dominar ise 35nm torklu ve 35hp. Aktarılan güç daha fazla.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
En son 5-6 sene önce çıkan modellerde oringsiz zincir vardı oda saçmalıktı. Oringsiz kullanılmıyor artık. Link verdiğiniz sfr marka zinciri mt7 de kullandım. Sorun çıkarmadı halen üzerinde.

Dominara'da linkteki zincir uyar.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
En son 5-6 sene önce çıkan modellerde oringsiz zincir vardı oda saçmalıktı. Oringsiz kullanılmıyor artık. Link verdiğiniz sfr marka zinciri mt7 de kullandım. Sorun çıkarmadı halen üzerinde.

Dominara'da linkteki zincir uyar.

Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:43 ----------

beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik

Tüm motorlarda var neredeyse :) Gidonu sola doğru çevir, anahtarı bastırarak sola çevir.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
beyler gidon nasıl kilitleniyor ben hiç denemedim bizim motorda vardı sanırım o özellik
Pulsarda gidonu tam sola çevirip anahtarı kilit pozisyonuna getirmeniz yetiyordu, dominarda ise tam sol yaptığınızda kilitlenmiyor, sağa doğru çok hafif bir boşluk bırakmanız gerekiyor. Anahtarı çevirirken sola çevrilmiş gidonu hafif oynatırsanız anlayacaksınız.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Kusura bakma telefondan baktım. Sadece kuralkan.com.tr'yi gördüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

Ben 1905tl fiyat söylemiştim. Sitesinde 1900,86TL fiyat yazılmış. Pek de ucuz yada farklı değilmiş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------



https://urun.n11.com/yedek-parca/sfr-520v-120-bakla-oringli-zincir-P236557765

Bunu taksak olur mu motora..? Orjinal dişli takmak istersem die?

olur 520 120 bakla diyor orjinal zincirle aynı kalitesi hakkında bilgim yok ben karaköy başak zincirden rambo marka zinciri 110tl ye almıştım orjinal dişliye olmuyor 118 bakla olduğu için ekleme yaptırmanız lazım, 42 dişlide yine sıkıntı olmadan takılıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Tamam lakin o zincir oringli falan diyor. Normaline 600tl istiyorlar. Pulsar zinciri die geçiyor. Bu sebepten dolayı sordum.

doğrudur 600tl civarı sanırsam tam emin değilim ama o takım olarak zincir ve ön arka dişli ile beraber fiyatı ama yine de yüksek.
15 45 dişli zincir oranı: 520 120 bakla orjinal hali,
15 43 dişli zincir oranı: 520 119 bakla olması gerek 118 bakla kasma yapıyor,
15 42 dişli zincir oranı: 520 118 bakla almanız sorun yaşamadan görüyor,
15 40 dişli zincir oranı: 520 114 veya 520 116 olması lazım tam emin değilim,
dişli küçülttüğünüzde orjinal zincirden bakla çıkartarak yeni zincir almadan işi halledebiliyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------

Dikkat çekmek istediğim yer Pulsar 18nm torklu ve 24hp, Dominar ise 35nm torklu ve 35hp. Aktarılan güç daha fazla.

Pulsarın zincir oranı 520 108 bakladır ve oringlidir keza dominarda oringli zincir, her ikisi de orıngli.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Az önce motül 7100 motordan çıkardım.Yerine liquimolly 10-40 koydum.Viteslerim şuan pamuk gibi.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yağ daha tazecik aslında. Lakin bilemedim ben motul 5100 kullanıyorum. Öyle at tepmiyorum. Herhalde alışkanlık meselesi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst