- Konu Yazar
- #1
Değerli Arkadaşlar;
Geçtiğimiz hafta sonu (18-19-20 nisan 2014) iki arkadaşımız discover modelimizi test ettiler. Takriben her birisi 1200 km kadar yol kat etti. sizleri kendi ifadeleri ve çekmiş oldukları çok özel fotoğraflarla baş başa bırakıyorum...
DİSCOVER 125 ST TEST SÜRÜŞ RAPORU;
Discover 125 ST modelini Bağcılar bayimiz Oktay motor Satış müdürü Selçuk bey ile birlikte 2 günlük zaman diliminde her birimiz 1.160 km test ederek yakından tanıma fırsatı bulduk. Zamanın kısa olmasına rağmen merak ettiğimiz tüm soruların cevaplarını bulduk. Günde ortalama 600 km. yol kat ettik.
Tespitlerimi aktarmadan önce kısaca yolculuk hakkında bilgi vermek istiyorum; 18 Nisan cuma gününü 19 Nisan cumartesiye bağlayan gece saat 02:00 de Gebze'den yolculuğumuza başladık. Mahmutbey gişelerden Selçuk Bey ile buluşarak ilk durağımız olan İpsala'ya hareket ettik. Yunanistan sınırına kadar girip çekilen fotoğrafların ardından Çanakkale tarihi yarımadayı karış karış gezdik. Akşam üzeri konaklayacağımız yer olan Assos'ta çadırımızı kurduk. Pazar günü Assos'u gezip dönüş yolunu kat etmeye başladık. Altınoluk-Balıkesir-Bursa-Yalova üzerinden evimize ulaştık.
Güzergah krokimizi aşağıda görebilirsiniz
Yolculuğumuzda tespit ettiğimiz noktaları maddeler halinde açıklamak gerekirse;
1. YAKIT TÜKETİMİ;
Sürücü Yorumu: Motosikletimiz 45-60 km arasında rakiplerine göre ciddi avantaj sağlayan bir yakıt tüketimine sahip. Ortalama 60 km ile sakin seyredildiği zaman 1 depo ile 600 km yi çok rahat geçen bir tespit söz konusu.
2. VİBRASYON;
Motosikletimizde yüksek devirde (ortalama 8000 d/d ve üstü ) titreşim hissedilmeye başlıyor. Daha öncesinde pek anlayamıyorsunuz. Ancak rahatsız edecek bir boyutta kesinlikle değil.
3.HIZ;
Fabrika verilerinde belirtildiği üzere maksimum hız 105 km/h. Bu rakama zorlanmadan ulaşabiliyorsunuz. Dip gaz yakıt tüketimi bu hız aralığında gerçekleştirildi.
4.SÜRÜŞ KONFORU;
Motosikleti kullanım pozisyonu ve Koltuk yapısı oldukça rahat. Bu rahatlık uzun kilometreleri yorulmadan yapabilmeyi sağlıyor. Sürüş konforuna negatif etki eden önemli bir husus tespit ettik. Şambrelli lastik virajlarda dubleks lastiklere göre sürüş kalitesini düşürmekte. Bu motosiklette kesinlikle dubleks lastik kullanılmalı. Süspansiyonları ise oldukça başarılı. Stabilize yollarda çukurları çok başarılı bir şekilde emiyor, bu da sürüş kalitesini arttırıyor. (Dubleks lastiklere geçilecek. Bajaj Auto ile gerekli görüşmeler yapıldı. Ekrem ATA)
5. BENZİN DEPOSU;
Benzin deposunun dolum yapılan kısmında uzun bir boru mevcut. Dolum esnasında havayı uzun borusu nedeniyle alamayan depo yavaş dolmakta. Ortalama 9 litreye kadar herhangi bir sorun olmuyor, ancak deponun tavan seviyesi olan son 3 litrelik kısım yaklaşık 2 dk da pompayı yavaş yavaş basarak ve hava aldıkça çökmesini bekleyerek tam anlamıyla doldurulabiliyor.
6.YAN DEMİR;
Hindistan'da artçının oturuşuna göre dizayn edilen yan demir ilk başta gereksiz gibi görünmüştü. Ancak bağlama açısından mükemmel bir alternatif ve artı diyebiliriz. Modelde arka çanta bağlama aparatı mutlaka olmalı. Mümkün ise opsiyonel olarak üretilip satılabilir. Böylelikle hedef kitlenin ihtiyaçları 1. muhatap tarafından kolaylıkla Türkiye genelinde karşılanabilir.
7.YÜK TAŞIMA;
Arka çantayı çanta bağlama demiri olmadığı için rulo çantamı motora sabitledim. Bağlama konusunda selenin altında herhangi bir tutamaç olmadığını fark ettim. Bende halat tutacaklarının bir kısmını çadırımı koyduğum yan demire bir kısmını da arka oynar çamurluğa ( dekoratif çamurluk) tutturdum. Kasislerdeki hareketlerde halatlarımın yarısı esneme ve hareket ettiği için koptu. Sele altında halatları tutturabilmek adına en fazla 1 cm uzunluğunda 2 veya 4 demirle kullanım kolaylığı kolaylıkla sağlanabilir.
8.AYDINLATMA;
Yolun yaklaşık 400 km sini gece giderek farları test etme fırsatı yakaladık. Orijinal kısa farın ayarının açısının biraz düşük olduğunu fark ettim. Aydınlatmayı yetersiz gibi algıladım. Ancak uzun farlar yakıldığı zaman güvenli bir şekilde yol alınabiliyor. Selçuk bey motorunun far ayarını bir miktar yukarıya kaldırmış. Bu sayede yol boyunca kısa far ile güvenli bir şekilde yol aldığını söyledi. Algımın yanlış olduğunu görmüş oldum.
Özet geçmek gerekirse;
Discover özellikle düşük kilometrelerde inanılmaz yakıt tasarrufu sağlayan bir motosiklet. Sürüş keyfi üst düzeyde. Sele oturumu çok rahat. Adeta hiç yorulmadım diyebilirim. Tüketici parasının karşılığını sonuna kadar alacağını düşünüyorum. Hiç durmadan 200 km. aralıksız yol aldığım halde (limitlerini zorlayarak) bile motorun sesinde ve gidişinde bir anormallik gözlemlemedim. Silindir bloklarının hava kanalına uygun tasarımının bunda etkisi olduğunu düşünüyorum. Motorcu tabiri ile motorun şişmesi gibi bir hadise yaşamadım. Açıkçası hiç bir arıza yaşar mıyım diye düşünmedim.
Geçtiğimiz hafta sonu (18-19-20 nisan 2014) iki arkadaşımız discover modelimizi test ettiler. Takriben her birisi 1200 km kadar yol kat etti. sizleri kendi ifadeleri ve çekmiş oldukları çok özel fotoğraflarla baş başa bırakıyorum...
DİSCOVER 125 ST TEST SÜRÜŞ RAPORU;
Discover 125 ST modelini Bağcılar bayimiz Oktay motor Satış müdürü Selçuk bey ile birlikte 2 günlük zaman diliminde her birimiz 1.160 km test ederek yakından tanıma fırsatı bulduk. Zamanın kısa olmasına rağmen merak ettiğimiz tüm soruların cevaplarını bulduk. Günde ortalama 600 km. yol kat ettik.
Tespitlerimi aktarmadan önce kısaca yolculuk hakkında bilgi vermek istiyorum; 18 Nisan cuma gününü 19 Nisan cumartesiye bağlayan gece saat 02:00 de Gebze'den yolculuğumuza başladık. Mahmutbey gişelerden Selçuk Bey ile buluşarak ilk durağımız olan İpsala'ya hareket ettik. Yunanistan sınırına kadar girip çekilen fotoğrafların ardından Çanakkale tarihi yarımadayı karış karış gezdik. Akşam üzeri konaklayacağımız yer olan Assos'ta çadırımızı kurduk. Pazar günü Assos'u gezip dönüş yolunu kat etmeye başladık. Altınoluk-Balıkesir-Bursa-Yalova üzerinden evimize ulaştık.
Güzergah krokimizi aşağıda görebilirsiniz
Yolculuğumuzda tespit ettiğimiz noktaları maddeler halinde açıklamak gerekirse;
1. YAKIT TÜKETİMİ;
Sürücü Yorumu: Motosikletimiz 45-60 km arasında rakiplerine göre ciddi avantaj sağlayan bir yakıt tüketimine sahip. Ortalama 60 km ile sakin seyredildiği zaman 1 depo ile 600 km yi çok rahat geçen bir tespit söz konusu.
2. VİBRASYON;
Motosikletimizde yüksek devirde (ortalama 8000 d/d ve üstü ) titreşim hissedilmeye başlıyor. Daha öncesinde pek anlayamıyorsunuz. Ancak rahatsız edecek bir boyutta kesinlikle değil.
3.HIZ;
Fabrika verilerinde belirtildiği üzere maksimum hız 105 km/h. Bu rakama zorlanmadan ulaşabiliyorsunuz. Dip gaz yakıt tüketimi bu hız aralığında gerçekleştirildi.
4.SÜRÜŞ KONFORU;
Motosikleti kullanım pozisyonu ve Koltuk yapısı oldukça rahat. Bu rahatlık uzun kilometreleri yorulmadan yapabilmeyi sağlıyor. Sürüş konforuna negatif etki eden önemli bir husus tespit ettik. Şambrelli lastik virajlarda dubleks lastiklere göre sürüş kalitesini düşürmekte. Bu motosiklette kesinlikle dubleks lastik kullanılmalı. Süspansiyonları ise oldukça başarılı. Stabilize yollarda çukurları çok başarılı bir şekilde emiyor, bu da sürüş kalitesini arttırıyor. (Dubleks lastiklere geçilecek. Bajaj Auto ile gerekli görüşmeler yapıldı. Ekrem ATA)
5. BENZİN DEPOSU;
Benzin deposunun dolum yapılan kısmında uzun bir boru mevcut. Dolum esnasında havayı uzun borusu nedeniyle alamayan depo yavaş dolmakta. Ortalama 9 litreye kadar herhangi bir sorun olmuyor, ancak deponun tavan seviyesi olan son 3 litrelik kısım yaklaşık 2 dk da pompayı yavaş yavaş basarak ve hava aldıkça çökmesini bekleyerek tam anlamıyla doldurulabiliyor.
6.YAN DEMİR;
Hindistan'da artçının oturuşuna göre dizayn edilen yan demir ilk başta gereksiz gibi görünmüştü. Ancak bağlama açısından mükemmel bir alternatif ve artı diyebiliriz. Modelde arka çanta bağlama aparatı mutlaka olmalı. Mümkün ise opsiyonel olarak üretilip satılabilir. Böylelikle hedef kitlenin ihtiyaçları 1. muhatap tarafından kolaylıkla Türkiye genelinde karşılanabilir.
7.YÜK TAŞIMA;
Arka çantayı çanta bağlama demiri olmadığı için rulo çantamı motora sabitledim. Bağlama konusunda selenin altında herhangi bir tutamaç olmadığını fark ettim. Bende halat tutacaklarının bir kısmını çadırımı koyduğum yan demire bir kısmını da arka oynar çamurluğa ( dekoratif çamurluk) tutturdum. Kasislerdeki hareketlerde halatlarımın yarısı esneme ve hareket ettiği için koptu. Sele altında halatları tutturabilmek adına en fazla 1 cm uzunluğunda 2 veya 4 demirle kullanım kolaylığı kolaylıkla sağlanabilir.
8.AYDINLATMA;
Yolun yaklaşık 400 km sini gece giderek farları test etme fırsatı yakaladık. Orijinal kısa farın ayarının açısının biraz düşük olduğunu fark ettim. Aydınlatmayı yetersiz gibi algıladım. Ancak uzun farlar yakıldığı zaman güvenli bir şekilde yol alınabiliyor. Selçuk bey motorunun far ayarını bir miktar yukarıya kaldırmış. Bu sayede yol boyunca kısa far ile güvenli bir şekilde yol aldığını söyledi. Algımın yanlış olduğunu görmüş oldum.
Özet geçmek gerekirse;
Discover özellikle düşük kilometrelerde inanılmaz yakıt tasarrufu sağlayan bir motosiklet. Sürüş keyfi üst düzeyde. Sele oturumu çok rahat. Adeta hiç yorulmadım diyebilirim. Tüketici parasının karşılığını sonuna kadar alacağını düşünüyorum. Hiç durmadan 200 km. aralıksız yol aldığım halde (limitlerini zorlayarak) bile motorun sesinde ve gidişinde bir anormallik gözlemlemedim. Silindir bloklarının hava kanalına uygun tasarımının bunda etkisi olduğunu düşünüyorum. Motorcu tabiri ile motorun şişmesi gibi bir hadise yaşamadım. Açıkçası hiç bir arıza yaşar mıyım diye düşünmedim.