Bajaj Discover 125 ST 1200 km test sürüşü

Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
"aSuBaYaH bu konu ile geçen bir açıklama yapmıştım!
şu an motorum 3 bin kmye yaklaştı ve böyle bir sorun söz konusu değil. İnşallah istanbula yolun düşerse veya otarafa yolum düşerse sana benim kendi motorumu test ettirmek isterim.
Ve discover 125'i cup tarzı motorla kıyaslamak yanlış olur bence kilo sürüş dengesi yapısı bir birlerinden farklı motor yapıları aynı değil. Mesala honda innova 125İ enjeksiyonlu modeli kullan Crypton gözünde ciddi değer kaybedecektir."



hocam sanırım ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyosunuz. ben cryptonla discover ı karşılaştırmadım, bu yakıttı yakalayan başka motorlarda var dedim ve en yakın örnek kendi motosikletim olduğu için ondan örnek verdim.

ikincisi, yukarıdaki bir mesajda aynı gaz yememe yığılma olayını motoru test eden başka bir arkadaş daha yaşamış. siz şimdi öyle birşey yok benim motoru kullanın diyorsunuz. şimdi ben 2 farklı motor kullanıp tecrübe ettiğim olayamı inanayım sizemi? ki başka bir arkadaş daha aynı sorundan bahsetmiş. yani bu körü körüne savunma mekanizması nedir??? ben motor kötü demiyorum hatta bende almayı düşünüyorum fakat bu sorunu dile getirince tukaka oluyorum.

ben lafa değil kendi tecrübe ettiğim motora bakar ve inanırım. sizin 3000 km yapmış olmanız benim tecrübemi ve fikrimi değiştirmez. bu gaz yememe ve yığılma olayı ile ilgili teknik bir açıklama yapılmadan da ikna olacağımı sanmıyorum ki siz bu konuda bilir kişimisiniz yada bajaj yetkilimisiniz, vasfınız nedir onuda yazarsanız sevinirim!
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Hondacı ve yamahacılar şokta aynen, bir türlü kabullenemiyorlar , tecavüz kaçınılmaz oldu:) esas darbe pulsa ile gelecek , düşünsenize ktm duke kalitesindeki motoru 7000 liraya alacağız inşallah.
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
"aSuBaYaH bu konu ile geçen bir açıklama yapmıştım!
şu an motorum 3 bin kmye yaklaştı ve böyle bir sorun söz konusu değil. İnşallah istanbula yolun düşerse veya otarafa yolum düşerse sana benim kendi motorumu test ettirmek isterim.
Ve discover 125'i cup tarzı motorla kıyaslamak yanlış olur bence kilo sürüş dengesi yapısı bir birlerinden farklı motor yapıları aynı değil. Mesala honda innova 125İ enjeksiyonlu modeli kullan Crypton gözünde ciddi değer kaybedecektir."



hocam sanırım ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyosunuz. ben cryptonla discover ı karşılaştırmadım, bu yakıttı yakalayan başka motorlarda var dedim ve en yakın örnek kendi motosikletim olduğu için ondan örnek verdim.

ikincisi, yukarıdaki bir mesajda aynı gaz yememe yığılma olayını motoru test eden başka bir arkadaş daha yaşamış. siz şimdi öyle birşey yok benim motoru kullanın diyorsunuz. şimdi ben 2 farklı motor kullanıp tecrübe ettiğim olayamı inanayım sizemi? ki başka bir arkadaş daha aynı sorundan bahsetmiş. yani bu körü körüne savunma mekanizması nedir??? ben motor kötü demiyorum hatta bende almayı düşünüyorum fakat bu sorunu dile getirince tukaka oluyorum.

ben lafa değil kendi tecrübe ettiğim motora bakar ve inanırım. sizin 3000 km yapmış olmanız benim tecrübemi ve fikrimi değiştirmez. bu gaz yememe ve yığılma olayı ile ilgili teknik bir açıklama yapılmadan da ikna olacağımı sanmıyorum ki siz bu konuda bilir kişimisiniz yada bajaj yetkilimisiniz, vasfınız nedir onuda yazarsanız sevinirim!

Kendini kötü olduğuna inandırmışsın Ağzımla kuş tutsam yaranamam
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Taraf tutuyorsunuz veya reklam yapıyorsunuz diyen olmadı ancak neden artık herkesin tanıdığı ve güvenebileceği Barkın'a motosikletler test amaçlı verilmiyor. Barkın Bey böyle bir talepte bulunmayabilir, Bajaj atak yapmalı - biz tüketicilerin isteği bu yönde.

Bu arada Şanlıurfa Sedat Motor'a ilk partide gelecek olan 3 pulsar'ın sonuncusuna kapora vermiş bulunmaktayım. :p Haydi hayırlısı.

Hayırlı olsun, bu arada sende baya macera yaşadın hocam drift falan yaptın seni açmadı :) bende senin gibi aceleciyim bekleye bekleye bir hal oldum her an motor alasım var kawasaki er-5 motorlara bakıyorum şu an bu pulsar mayısın 2 sinde elime geçse iyi olacak .
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
528
Hondacı ve yamahacılar şokta aynen, bir türlü kabullenemiyorlar , tecavüz kaçınılmaz oldu:) esas darbe pulsa ile gelecek , düşünsenize ktm duke kalitesindeki motoru 7000 liraya alacağız inşallah.

ktm duke kalitesi :) kızmaca yok ama honda ve yamaha ktm'den kaliteli :) kalite çok farklı bir konu. japon motosikletleri daha kalitelidir. Bunu ben söylemiyorum.
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
67
Kimin aklına gelirdi cub fiyatına 5.000 tl'lik motosikletin satılacağı. Haliye şaşkınlık olacak tabiki. discover şimdiden bu kadar ses getirdiyse pulsarı düşünemiyorum. Muhtemelen 1 ay içinde st 125 ile başlayıp 2 sene içinde pulsara geçiş yapmayı düşünüyorum hadi hayırlısı
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Scooter ile takas teklifine açığım arkadaşlar,vitesli motor pek hoşlanmıyorum.

Kafama yatan scooter olmazsa da kullanacağım hiç sorun değil. :)

Test yazım yakında gelecek zaten bu motorla ilgili. Ama tarafsız iyi ve kötü yönleriyle beraber ki, herkes ona göre bilsin alsın. Şimdiden 2-3 olumsuz yönünü not aldım. Güzel bir rapor hazırlamak için kısa kısa kendince notlar alıyorum. Şu an 300 km deyim. Ilk bakıma gireyim sonra bi uzun yol yapayım o zaman netleşir raporum. Şimdiden ne desem boş, motoru hiç ama hiç zorlamıyorum. Kısa kısa tuttuğum izlenim notlarımı da birleştirir iyi kötü bir inceleme konusu açarım...

Önemli not: sağ ayakkabım motor çok ısındınız için ısıdan dolayı yandı. Ayak marşının bağlantı noktasına(suan tabletten yazıyorum resim ekleyemiyorum) ayakkabımın değmesi sebebi ile, ısıdan dolayı sağ ayakkabımın sol tarafı erimiş. Dikkat edelim arkadaşlar özellikle spor ayakkabı kullananlar...
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
1,315
Hayırlı olsun, bu arada sende baya macera yaşadın hocam drift falan yaptın seni açmadı :) bende senin gibi aceleciyim bekleye bekleye bir hal oldum her an motor alasım var kawasaki er-5 motorlara bakıyorum şu an bu pulsar mayısın 2 sinde elime geçse iyi olacak .

Sorma hocam. Bajaj yetkilileri başta fiyatta oynama yapmasa ve fiyatı sabit tutabilselerdi drift macerasına dalmazdım. Ama driftle birlikte çin mallarına karşı ön yargımda yıkılmış oldu. Drifti aldıktan 4 gün sonra fiyatı sabitlyebiliriz dediler yeniden kanıma girdiler :mrgreen:
 
Katılım
9 Nis 2014
Mesajlar
67
"aSuBaYaH bu konu ile geçen bir açıklama yapmıştım!
şu an motorum 3 bin kmye yaklaştı ve böyle bir sorun söz konusu değil. İnşallah istanbula yolun düşerse veya otarafa yolum düşerse sana benim kendi motorumu test ettirmek isterim.
Ve discover 125'i cup tarzı motorla kıyaslamak yanlış olur bence kilo sürüş dengesi yapısı bir birlerinden farklı motor yapıları aynı değil. Mesala honda innova 125İ enjeksiyonlu modeli kullan Crypton gözünde ciddi değer kaybedecektir."



hocam sanırım ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyosunuz. ben cryptonla discover ı karşılaştırmadım, bu yakıttı yakalayan başka motorlarda var dedim ve en yakın örnek kendi motosikletim olduğu için ondan örnek verdim.

ikincisi, yukarıdaki bir mesajda aynı gaz yememe yığılma olayını motoru test eden başka bir arkadaş daha yaşamış. siz şimdi öyle birşey yok benim motoru kullanın diyorsunuz. şimdi ben 2 farklı motor kullanıp tecrübe ettiğim olayamı inanayım sizemi? ki başka bir arkadaş daha aynı sorundan bahsetmiş. yani bu körü körüne savunma mekanizması nedir??? ben motor kötü demiyorum hatta bende almayı düşünüyorum fakat bu sorunu dile getirince tukaka oluyorum.

ben lafa değil kendi tecrübe ettiğim motora bakar ve inanırım. sizin 3000 km yapmış olmanız benim tecrübemi ve fikrimi değiştirmez. bu gaz yememe ve yığılma olayı ile ilgili teknik bir açıklama yapılmadan da ikna olacağımı sanmıyorum ki siz bu konuda bilir kişimisiniz yada bajaj yetkilimisiniz, vasfınız nedir onuda yazarsanız sevinirim!

Bu arkadaşın avukatı değilim ama yazdıklarını genelde okuyorum mantıksız veya saçma yazı yazısını okumadım hele ki motoru beğenmiş ve almayı düşünüyorsa kafasındaki sorunlar giderilse bajaj için daha iyi olurdu kuş tutsak mevzusu yerine.
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
Bu arkadaşın avukatı değilim ama yazdıklarını genelde okuyorum mantıksız veya saçma yazı yazısını okumadım hele ki motoru beğenmiş ve almayı düşünüyorsa kafasındaki sorunlar giderilse bajaj için daha iyi olurdu kuş tutsak mevzusu yerine.

Motor sıfırken yani ilk 1000 km içinde ne bekliyoruz? Gaz verdiğimizde motor full performans mı göstermeli. Motorda kendini koruma sistemine sahip yeni iken ani gaz tepkimesine yığılma ile karşılık veriyor. Karburatör üstünde gaz kelebeğinde ve farklı yerlerinde sensörler var. incelerseniz göreceksiniz. Zaman içinde kmre yaptıkça motor ciddi anlamda evrim geçiriyor.
İşin özü şu Bir motor veya araç kısa bir test etme ile yorumlanmaz.Bir çok dergi vs. her araç yorumcular tarafından uzun süre, kmre kullanılır bütün veriler alındıktan sonra yorumlanır. Uzun süreli kullanmak gerekiyor.Benim motorum şuan 3 bin kmde ve satın aldığım zamanla şu anki motorum arasında çok fark var. Kurye arkadaşımın 8 bin km civarındaki motorunu kullandım inanılmaz fark olduğunu gördüm. Aracı km yaptıkça tanıyamıyorsunuz.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
Scooter ile takas teklifine açığım arkadaşlar,vitesli motor pek hoşlanmıyorum.

Kafama yatan scooter olmazsa da kullanacağım hiç sorun değil. :)

Test yazım yakında gelecek zaten bu motorla ilgili. Ama tarafsız iyi ve kötü yönleriyle beraber ki, herkes ona göre bilsin alsın. Şimdiden 2-3 olumsuz yönünü not aldım. Güzel bir rapor hazırlamak için kısa kısa kendince notlar alıyorum. Şu an 300 km deyim. Ilk bakıma gireyim sonra bi uzun yol yapayım o zaman netleşir raporum. Şimdiden ne desem boş, motoru hiç ama hiç zorlamıyorum. Kısa kısa tuttuğum izlenim notlarımı da birleştirir iyi kötü bir inceleme konusu açarım...

Önemli not: sağ ayakkabım motor çok ısındınız için ısıdan dolayı yandı. Ayak marşının bağlantı noktasına(suan tabletten yazıyorum resim ekleyemiyorum) ayakkabımın değmesi sebebi ile, ısıdan dolayı sağ ayakkabımın sol tarafı erimiş. Dikkat edelim arkadaşlar özellikle spor ayakkabı kullananlar...
Eksoza değmiş olmayasın , motor sıcaklığı ayakkabıyı eritecek düzeye geldiyse kendinide eritir:)
 
Katılım
9 Nis 2014
Mesajlar
67
Motor sıfırken yani ilk 1000 km içinde ne bekliyoruz? Gaz verdiğimizde motor full performans mı göstermeli. Motorda kendini koruma sistemine sahip yeni iken ani gaz tepkimesine yığılma ile karşılık veriyor. Karburatör üstünde gaz kelebeğinde ve farklı yerlerinde sensörler var. incelerseniz göreceksiniz. Zaman içinde kmre yaptıkça motor ciddi anlamda evrim geçiriyor.
İşin özü şu Bir motor veya araç kısa bir test etme ile yorumlanmaz.Bir çok dergi vs. her araç yorumcular tarafından uzun süre, kmre kullanılır bütün veriler alındıktan sonra yorumlanır. Uzun süreli kullanmak gerekiyor.Benim motorum şuan 3 bin kmde ve satın aldığım zamanla şu anki motorum arasında çok fark var. Kurye arkadaşımın 8 bin km civarındaki motorunu kullandım inanılmaz fark olduğunu gördüm. Aracı km yaptıkça tanıyamıyorsunuz.

O zaman arkadaş bir kaç kullanılmış motor kullanıp yada en kötü başka kullanıcı yorumları alacak belki de sizin dediğiniz gibi motorun alışma kullanım tarzına göre motorun kurum toplaması gerekiyor da olabilir.
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
hayır eksoz değil bundan eminim. ilk başta bende şaşırdım ama durum gerçek.

O zaman iki seçenek var,
-Senin ayakkabı çok dandik naylon gibi bir şey
-Ya da motor soba gibi ısınıyor, fakat böyle bir sıcaklık sadece ayakkabıyı değil motorun üzerindeki herşeyi eritir ve sana alttan acayip bir sıcaklık gelmesi lazım.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
O zaman iki seçenek var,
-Senin ayakkabı çok dandik naylon gibi bir şey
-Ya da motor soba gibi ısınıyor, fakat böyle bir sıcaklık sadece ayakkabıyı değil motorun üzerindeki herşeyi eritir ve sana alttan acayip bir sıcaklık gelmesi lazım.

ayakkabi adidas grotex. o bölgesi dandik gibi durmuyor açıkcası.

Şunu belirtmek istiyorum, 60-70 gibi hızlarla giderken motorun sıcaklığı ayak bileklerime vuruyor.. özellikle rüzgarı arkama aldığımda bunu çok iyi hissediyorum. çok ısındığı kanaatindeyim.. bu durum normalmiş gibi geldi bana . ama bir sorun olmalı..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst