Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2005
Mesajlar
64
sıfır boxer almayı ve alır almaz lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum.
Marka ve model tavsiye edebilir misiniz?
Bi yandan aklımda salcano wolf var, acaba diyorum...
 
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
80
aman abi ne yaptın. salcano motoru çinli. 3 yıl sonra hurdaya verecen zaten. boxer sağlam motor. ben parayı denkleştirince siyah boxer alacam inşallah.


bu arada boxer için lastik ölçüsü vereyim. sava marka lastikler hem kalite, hem de fiyat olarak çok uygun. sava goodyear markası. ön arka için ölçüler şöyle. orjinal lastikleri ön 3.00-17 yani 90/90-R17.yani lastik çapı 90*0,9=81mm*2=162mm 17*2,54=43,18cm=431,8mm+162mm=593,8mm. Arka 100/90-17.Lastik çapı 100*0,9=90mm*2=180mm 17inç=431,8mm+180mm=611,8 mm. bu ölçülere uyan sava yok. dev lastik üreticileri bu ölçülerde üretiyor ama fiyatları çok tuzlu. onun yerine birebir uymasa da en yakın ve uygun fiyatlı lastik savada mevcut. sava mc50 lastiği uyuyor. şu ölçülerde alacaksın. ön için mc50'nin 100/80-17 (100*0,8=80*2=160mm+431,8=591,8mm 2 mm daha küçük, önemli değil. lastik genişliği 10 mm daha uzun.yakıt tük biraz artar.ama daha karizmatik gösterir motoru.)

arka için mc50'nin 110/80-17 uyar.(110*0,8=88mm*2=176mm+431,8mm=607,8mm lastik çapı. 611,8mm orjinal çap.sava 110/80-17 4 mm daha kısa çapta.bu da çok önemli değil.

ön için mc50'nin 110/70-17 de uyuyor. ama tavsiye etmem. çünkü orjinalinden 20 mm yani 2 cm daha geniş.yakıt tük az artar ve teker çatalına zar zor sığabilir. ayrıca 110*0,7=77 mm yanak yüksekliği var ki orjinali 81 mm.4 mm daha kısa yanağı olacağından girintili çıkıntılı yollarda sorun yaşarsın. bunun çapı ise 77*2= 154mm+431,8mm=585,8mm ki orjinali 593,8mm. 8 mm daha kısa çapta.

ben çap kısalmasını veya uzatılmasını tavsiye etmiyorum. çünkü çap kısalırsa yere yaklaşılır, kasis tehlikesi. ayrıca uzalırsa da kısalırsa da km saati yanlış ölçüm yapar. en önemlisi ise fren sistemleri teker çapına göre hesaplanarak tasarlanıp öyle üretilir. mesela siz çapı uzatsanız frene gelen kuvvet artacak ve freniniz o kuvveti daha uzun sürede durdurmaya çalışacağından fren mesafeniz uzayacaktır, ayrıca balatanızı ya da diskinizi daha erken değiştirmek zorunda kalacaksınız.

o yüzden boxer için orjinal ölçülerde bulabilirseniz onları takın. ben bulamadım. ırc var ön için 3.00-17 ama arkaya yok. ırcnin de kalitesi tartışılır.

bu yüzden lastikleri şöyle almanızı tavsiye ederim.
ön;sava mc50 100/80-17
arka; sava mc50 110/80-17

ikisi toplam 250-290 tl arası. distribütörden direk alırsanız 250ye kadar düşebiliyorlar. pazarlık yeteneğinize bağlı.

biraz ayrıntılı oldu ama dikkatli okunursa anlaşılacaktır sanırsam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:19 ----------

mc18 takanlar da var.
öne 90/80-17 takmış. ki çapı 575,8mm. 18 mm daha kısa ki olmaz.
ama arka uyuyor.mc18 110/80-17 4 mm daha kısa.o kadar önemli değil.
mc50nin 110/80-17 lastiği ile mc18in 110/80-17 lastiği arasında 40 tl fark var. isteyen arkaya mc18 110/80-17 öne mc50 100/80-17 taksın.40tl cepte kalsın. isteyende her ikisini de mc50 yapsın. isteyen de çok uuz ii bişey olsun derse öne ırc nr25 3.00-17 arkaya sava mc18 110/80-17 taksın.180-190 tlye halletsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:28 ----------

dün de konya tarım fuarındaydım. gürler motora bi daha uğradım. siyah boxer gelecek dendi yoktu. ama neyse

GvrGD7.jpg


dnVMvV.jpg


pRQ2GN.jpg


kjP0qv.jpg


oAMybq.jpg


LpqGBz.jpg







Fuarın en büyük traktörü case'de idi. ön tekeri bile benim boyumda. 300 küsür bg .artık gerisini siz düşünün.
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
293
Herkese selamlar. Bir suredir boxer almayi dusunuyordum. Dun kadikoydeki bayinin acilisina katildim. boxer test motoru yokmus. Orda kurye bir arkadas vardi sagolsun motorunu kullanmama musade etti. Gayet guzel bi motor fiyat kalite acisindan ama ben daha once cbf kullandigim icin bana cok farkli geldi ve bu motoru kullanamayacagima karar verdim. Aslinda bayada bi pazarlik yaptim. Hatta ekrem abiyle tanistim onun sayesinde indirim bile aldim :) ama icine sinmeyen bir motoruda almanin anlami yok diyerek para biriktirmeye devam karari aldim. Istanbulda degilde daha kucuk biyerde olsam boxeri alabilirdim ama istanbul icin pek uygun oldugunu dusunmuyorum.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Herkese selamlar. Bir suredir boxer almayi dusunuyordum. Dun kadikoydeki bayinin acilisina katildim. boxer test motoru yokmus. Orda kurye bir arkadas vardi sagolsun motorunu kullanmama musade etti. Gayet guzel bi motor fiyat kalite acisindan ama ben daha once cbf kullandigim icin bana cok farkli geldi ve bu motoru kullanamayacagima karar verdim. Aslinda bayada bi pazarlik yaptim. Hatta ekrem abiyle tanistim onun sayesinde indirim bile aldim :) ama icine sinmeyen bir motoruda almanin anlami yok diyerek para biriktirmeye devam karari aldim. Istanbulda degilde daha kucuk biyerde olsam boxeri alabilirdim ama istanbul icin pek uygun oldugunu dusunmuyorum.

Hayırlısı olsun kardeş Allah gönlüne gore versin.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Hayırlı cumalar. :)

Sağol sana da hayırlı geçmiş cumalar kardeş, ancak neden her cümlenin sonunda gülüyorsun merak ediyorum.

Beyler apandisit ameliyatından ne kadar süre sonra motor sürülür sizce? Böyle bir operasyon geçiren oldu mu? 20 günü aşkın süredir motor üstüne çıkmadım, geçen de akü bitmesin diye bir çalıştırayım dedim, biraz naz yaptı ama tek ateşlemede çalıştı maşallah.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Sağol sana da hayırlı geçmiş cumalar kardeş, ancak neden her cümlenin sonunda gülüyorsun merak ediyorum.

Beyler apandisit ameliyatından ne kadar süre sonra motor sürülür sizce? Böyle bir operasyon geçiren oldu mu? 20 günü aşkın süredir motor üstüne çıkmadım, geçen de akü bitmesin diye bir çalıştırayım dedim, biraz naz yaptı ama tek ateşlemede çalıştı maşallah.

"Her cümle" derken?
Neyi kastediyorsun?
Mesajlarıma bak bakalım her cümlenin ardına gülümseme ifadesi koyuyor muyum?

Hem son mesajımda tek cümle var zaten,
Seni rahatsız eden taraf mübarek cuma gününü kutluyor olmam mı yoksa tebessüm etmem mi anlamadım?
Gülümseyen ifade koymak herhalde modern insanı rahatsız eder oldu.
Komiksiniz hakikaten. :)
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
"Her cümle" derken?
Neyi kastediyorsun?
Mesajlarıma bak bakalım her cümlenin ardına gülümseme ifadesi koyuyor muyum?

Hem son mesajımda tek cümle var zaten,
Seni rahatsız eden taraf mübarek cuma gününü kutluyor olmam mı yoksa tebessüm etmem mi anlamadım?
Gülümseyen ifade koymak herhalde modern insanı rahatsız eder oldu.
Komiksiniz hakikaten. :)

Rahatsız olduğumdan değil, merakımdan sordum. Cümlelerin sonuna bundan önceki yazılarında da sık gülücük koyduğun için dikkatimi çekmişti. Cumamızın hayırlı olmasını dilemen neden beni rahatsız etsin; aksine günümüz gençleri arasında kaybolan bir değeri paylaşman ve forumu bu vesileyle güncel tutman beni rahatsız etmez sevindirir. Görüyorum son yazında da bu gülücüğü eksik etmemişsin. Sadece sen değil bazı kişiler bu ifadeyi sık kullanıyor, ve benim de dikkatimi çekiyor. Bu ifadelerin cümleye biraz hafiflik kattığını düşünüyorum. Bu benim şahsi fikrim tabii. İyi günler :) , Evdeyim :) Ofisteyim :) Tuvalete gidiyorum :) Hayırlı cumalar :) gibi gibi. Asıl sen neden bu sorumu saldırı olarak algıladın savunmaya geçtin onu anlamadım.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Sağol sana da hayırlı geçmiş cumalar kardeş, ancak neden her cümlenin sonunda gülüyorsun merak ediyorum.

Beyler apandisit ameliyatından ne kadar süre sonra motor sürülür sizce? Böyle bir operasyon geçiren oldu mu? 20 günü aşkın süredir motor üstüne çıkmadım, geçen de akü bitmesin diye bir çalıştırayım dedim, biraz naz yaptı ama tek ateşlemede çalıştı maşallah.

Rahatsız olduğumdan değil, merakımdan sordum. Cümlelerin sonuna bundan önceki yazılarında da sık gülücük koyduğun için dikkatimi çekmişti. Cumamızın hayırlı olmasını dilemen neden beni rahatsız etsin; aksine günümüz gençleri arasında kaybolan bir değeri paylaşman ve forumu bu vesileyle güncel tutman beni rahatsız etmez sevindirir. Görüyorum son yazında da bu gülücüğü eksik etmemişsin. Sadece sen değil bazı kişiler bu ifadeyi sık kullanıyor, ve benim de dikkatimi çekiyor. Bu ifadelerin cümleye biraz hafiflik kattığını düşünüyorum. Bu benim şahsi fikrim tabii. İyi günler :) , Evdeyim :) Ofisteyim :) Tuvalete gidiyorum :) Hayırlı cumalar :) gibi gibi. Asıl sen neden bu sorumu saldırı olarak algıladın savunmaya geçtin onu anlamadım.

Bira garipsedim yani bir trolluk falan gibi mi algılanıyor o gülücük anlamadım doğrusu.
Gulumsedigim zamanlar onu kullanıyorum, hayırlı cumalar gibi. Ya sa espri yaptigimda da gülücük koyarım.

Sevelim sevilelim.
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
yurdukoru kardeş hatırladıgım sava mc32 almıştın daha çok arazi için bende düşünüyorum ama asvaltta kullanıcam tavsiye edermisin memnunmusun bi bilgi veririmisin bu gün yarın alıcam yada başka tavsiyen varmı
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
yurdukoru kardeş hatırladıgım sava mc32 almıştın daha çok arazi için bende düşünüyorum ama asvaltta kullanıcam tavsiye edermisin memnunmusun bi bilgi veririmisin bu gün yarın alıcam yada başka tavsiyen varmı

Gayet memnunum. Ancak lastigi takarken zincir korumayı iptal etmen gerek.Ben daha ziyade arazi için almıştım ama hem asfaltta hem arazide on numara çıktı. Kısa sürede ısındığı için kışım mükemmel yol tutuyor.
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Gayet memnunum. Ancak lastigi takarken zincir korumayı iptal etmen gerek.Ben daha ziyade arazi için almıştım ama hem asfaltta hem arazide on numara çıktı. Kısa sürede ısındığı için kışım mükemmel yol tutuyor.

Hocam merhabalar virajda nasıl bildiğim kadarıyla orjinal janta takıyorsunuz kontra verirken veya virajda daha fazla yatabiliyormusunuz
 
Katılım
7 Ocak 2015
Mesajlar
80
Gayet memnunum. Ancak lastigi takarken zincir korumayı iptal etmen gerek.Ben daha ziyade arazi için almıştım ama hem asfaltta hem arazide on numara çıktı. Kısa sürede ısındığı için kışım mükemmel yol tutuyor.

Abi taktığım lastik ölçüleri ne. arkaya 130/70 17 mi taktın.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Mc32 takım olarak geliyor zaten

Ön 100/80/17
Arka 130/70/17

Orjinal jantlarına taktık virajda gayet güzel.
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
yani yazında ıslak zeminde de kışında kullanılır..dogrumu anlıyorum..bide dişli olması yakıtı arttırdımı kararsızım mc 25- mc 50 arasındaydım ama mc 32 görüntüsü de hoşuma gidiyor..
 
Katılım
8 Nis 2015
Mesajlar
3
Herkese merhaba! Ben de siyah Boxer ile aranıza katıldım, motoru almadan önce bütün konuyu baştan aşağıya okudum deneyimlerini paylaşan herkese teşekkür ederim.
 
Katılım
7 Kas 2014
Mesajlar
21
Benim Boxer .1500 km deyim sorunsuz şükür . Burda da paylaşmak istedim , boxer düşünen arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim ...

03naZv.jpg


N9naI6.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

oHGrBz.jpg


BYlqo7.jpg


Birde foruma video nasıl atılır cevaplarsanız boxer düşünen arkadaşlara fikir verebilcek bir video atmayı planlıyorum . fotoğrafları ımageshacktan attım videoyu bulamadım .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst