Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Ara 2009
Mesajlar
4
daha önce de belirttiğim gibi herşey normalse ve sallama devam ediyorsa bu imalat kaynaklı bir durumdur. ana sebep olarak kaster açısının dik oluşudur. bu durum süper sport diye bilinen motorlarda sık görülür çünkü bu motorlar dik kaster açısına sahiptir. kaster açısı dik olunca sallama yapar ama bu durumun bir de kazançlı yönü vardır o da yüksek manevra kabiliyetine sahip oluşu. yatık açılı kasterler sallama yapmaz ama daha geniş açıda dönüş alır.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
492
bence böyle ufak şeyler boxer sınıfındaki her motor için normal kaldı ki her alan yakıtından gidişine kadar son derece memnun .(bunu kısa zaman içinde boxer kullanıcısı olacağım için rahatlıkla söylüyorum)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
100
@twona kardeşim tekrar geçmiş olsun diyorum.. Benim bu soruna bakışım şöyle arkadaşlar, ilk bakım zamanı gelmiş son derece memnun bir boxer kullanıcısı olarak diyorum ki ; bende bu sorun yok gidondaki yüksüğü sıkınca arka taraftaki gezme hissi yok denecek kadar azaldı .. bir ihtimal böyle bir seri gelmiş olabilir diye düşünüyorum çünkü tartışmasız herkeste bu sorun var diyemeyiz..bazı arkadaşlarda var demek ki yoğun sevkiyatlar arasında böyle bir seri geldi .. Hintli arkadaşların konunun üzerine gideceklerini pek sanmıyorum ki yorumlarından gitmeyecekleri de anlaşıldı ancak Kuralkanın bu noktada devreye girmesi gerekiyor.. Sonuçta tespit edilemeyecek / çözülemeyecek bir sorun değil.. (gerekirse şasesi değişir o derece ama illaki çözülür)

@twona arkadaşım yorumları ile yüklediği fotograflar ile ben dahil birçok kişinin boxer almasına vesile oldu..

Kaldı ki olmamış olsa bile "Kuralkan" gibi geçmişten mimli bir firma bu durumu fırsata çevirip gerekirse motorunu değiştirmeli gerekirse kendi servislerine alıp günlerce incelemeli ki hem arkadaşımızın sorunu çözülsün hemde geçmişten gelen insanların kafasındaki "kuralkan" algısını biraz değiştirsin..

Hintliler çözüm üretmiyor diye Kuralkan arkasına mı yaslanacak ?? Görelim bakalım Kuralkan hakikaten Bajaj ın arkasında mı ...

herkese keyifli sürüşler..
 
Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
19
Tamamen haklısın gurblood, zaten ben hintliyi bilmem ki... Ben kuralkanı bilirim. Dediğin gibi acilen twona arkadaşımızın sorunu çözülmeli, motoru sevip almam da büyük katkısı olan birinin mağduriyeti beni de üzer çünkü...
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Yarın kesin olarak almaya gidecektim ama yorumlara baktıkça kafamda bir "acaba" oluştu. Yarın öyle bakınmaya giderim herhalde. Halbuki nasılda heves etmiştim :(

Sizlere de şöyle sorayım; honda gs1 eğitimindeki cbf haricinde bir tek honda spacy kullandım (şu anda kullanmaktayım; kurye). Acaba şu yaşanan sorunların farkına varır mıyım veya benim gibi yeni biri için tehlikeli olur mu? Yorumunuza göre yarın koşarak almaya gidebilir veya komple vazgeçebilirim.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Merhaba,

Motosikletim 800 km de.
Bugün yaklaşık bir on dakika kadar 60/70/80 km hızda kullandım.
Zararı olur mu?

Selamlar.
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Değerli arkadaşlarım, seyahatte olduğum için bir açıklama yapamadım. Yazılanları hızlı bir şekilde sadece okuyabildim. Detaylı bir bilgi arz edeceğim.

Kısa olarak şunu arz etmek isterim. Bu üründe hiç bir kronik sorun yoktur. Hatta lokal şikayet dahi şaşırtıcı derecede tüm ürünlerden daha düşüktür.

Yalpalama olarak adlandırılan şikayetin ne olduğunu da en kısa sürede ınşallah açıklayacağım.

Selam ve saygılarımı sunuyorum...
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
100
Yarın kesin olarak almaya gidecektim ama yorumlara baktıkça kafamda bir "acaba" oluştu. Yarın öyle bakınmaya giderim herhalde. Halbuki nasılda heves etmiştim :(

Sizlere de şöyle sorayım; honda gs1 eğitimindeki cbf haricinde bir tek honda spacy kullandım (şu anda kullanmaktayım; kurye). Acaba şu yaşanan sorunların farkına varır mıyım veya benim gibi yeni biri için tehlikeli olur mu? Yorumunuza göre yarın koşarak almaya gidebilir veya komple vazgeçebilirim.

Kesinlikle olumsuz bir algi olusmasin kafanda kardesim gonul rahatligiyla alabilirsin bu forumda bu motoru kullanan arkadaslarimin hepsi ne istedigini bilen bilincli kullanicilardir ve herkesin de ihtiyaclarina cevap veren bir urun eger isteklerini karsiliyorsa (guc, saglamlik, surus keyfi vs..) zaman kaybetme alanlar memnun dikkatli bir rodaj sonrasinda bu motoru eskitemeyiz.. Ben alicam 150km/s ile gitmeye calisicam millete hava atacam diyorsan hic bulasma..
 
Katılım
28 May 2012
Mesajlar
169
Bugün tekrar denedim yokuş aşağı ellerimi bırakarak yalpalama var mı diye, ben de yine olmadı, şu anda 900 km.ye geldim. Km. arttıkça bende aynı sorunla karşılaşıyor muyum bilemiyorum.

Twona arkadaşımızın sorunu çözülmeli, buna söylenecek laf yok. Sorununu çözemiyorlarsa da gerekirse ürün iadesine kadar da gitmeli. Sonuçta alınan bir ürün var ve sorun giderilememiş. Bu yalpalama olayına sorun yok, gidon iki elle tutulmalı denemez.

Bu olayın tek sevindirici yanı servisin çözüm bulmak için elinden geleni yapması, insanlardaki ön yargının bir nebze olsun kırılması için bir vesile belkide. Benim de bu motoru alırken tek endişem buydu, muhatap bulamamak, paramızla rezil olmak. Boxer alana kadar da aldığım tüm motorlarda servis, parça olaylarına öncelik vererek marka tercihi yaptım. Motorun fiyatı ne olursa olsun bir sorun yaşadığınızda bunu çözmek için uğraşacak birilerinin olduğunu bilmek güzel. Sonuçta piyasada satılan tüm ürünler kul yapımı ve hatalı olması muhtemel, önemli olan hatayı giderecek muhatap bulabilmek. Maalesef ülkemizde tüketici hakları kağıt üzerinde iyileştirilmiş gibi gözükse de pratikte çok zayıf. İnsanlar haklarını almak için ekstradan zaman ve para harcamak zorundalar. Takip ettiğim kadarıyla şimdilik servislerden çok büyük bir şikayet gelmedi, umarım ilerde de aynı şekilde hatta daha iyiye gider ve insanların servis şüphesi nedeniyle tercihlerini bu markadan yana kullanmamaları hususu değişir.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Kesinlikle olumsuz bir algi olusmasin kafanda kardesim gonul rahatligiyla alabilirsin bu forumda bu motoru kullanan arkadaslarimin hepsi ne istedigini bilen bilincli kullanicilardir ve herkesin de ihtiyaclarina cevap veren bir urun eger isteklerini karsiliyorsa (guc, saglamlik, surus keyfi vs..) zaman kaybetme alanlar memnun dikkatli bir rodaj sonrasinda bu motoru eskitemeyiz.. Ben alicam 150km/s ile gitmeye calisicam millete hava atacam diyorsan hic bulasma..

Kullanım amacım hem ulaşım, hem arada bir kardeşimle falan bir yerlere gitmek gezmek. Bunu yaparkende ağır ağır keyifli bir şekilde gitmek. Yeterki beni üzüp yolda bırakmasın. Şu anda kuryelikte kullandığım spacy gibi sağlam ve sorunsuz olsun (her derde boyun eğiyor o nasıl bir motordur arkadaş. Katır gibi maşallah).

Alır almaz ilk planım armode ar-501 sisi barlı deri arka çanta takmak olacak. Bir dahaki ay ise yine aynı markanın dragstar için tasarladık dediği kilitli çok hoş yan çantalar var ama biraz büyük; içime sinerse onları da alabilirim. Başka bir şeyde ellemem; çok kurcalamak istemiyorum motoru aldığım gün ki gibi dursun. Ha belki rahatsız ederse seleye el atarım, kış için ise uzun cam takarım kafi.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Arkadaşlar, ben bu olaydan ötürü motorumdan soğumuş falan deyilim bunu israrla belirtmek isterim hala aynı keyifle kullanıyorum ve motorumdan çokta memnunum. Ayrıca bende olan sorun herkesde olacak diye bir durumda yok belki birkaç motorda olabilir ama görünen o ki birçok arkadaşta bu sorun yokmuş bu sevindirici bir olay. Benim burada anlatmak istediğim sorunumun çözülememiş olmasıydı, yoksa Kuralkana yada yetkili kişilere bir serzenişim yok ve en önemlisi bir karalama kampanyasıda yapıyor değilim. Boxer düşünenler gönül rahatlığı ile alabilir ve gayette memnun kalırlar.

Neyse, bırakalım artık bu gidon yalpalama sorununu. Bugün Boxer için düşündüğüm Scarmbler projesine başlamış bulunuyorum. Motoru neredeyse tamamen söktük. Sanırım bir haftaya proje motorum hazır olur...

IMG_0992.jpg
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Twona sen bu kadar motor değişmişssin görmüş geçirmişssin madem. Bende sana güveniyorum. Bu motoru alacam inşallah. Gidon sallamasını ben spacy de yaşıyorum. Arka çanta sökülünce fazla yok. Demekki senin motorun denge sorunu var. Acaba şase de mi sorun var?
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Merhaba,

Benim motorumda da yalpalama sorunu var.
60 km hıza gelip gidonu bıraktığım zaman
hız düşmeye başladığından itibaren yalpalamaya başlıyor ve 50 km hıza düştüğünde en yüksek seviyesine ulaşıyor. 40 km hıza düştüğünde ise hızın da az olmasının etkisiyle yalpamala azalıyor.

Testler eller bırakılmadan yapılıyor olabilir fakat yalpalamayı fark ettikten sonra dikkat ettim motosikletle hızlanırken 40 ve 60 km hız arasında yalpalamayı ellerimde de hissedebiliyorum.

Umarım bir çözüm bulunur.
En kısa zamanda servise başvuracağım.

Selamlar.
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
100
Arkadaşlar bu arada ilk bakıma girmek üzereyim yağ konusunda birkaç servise sordum shell 15/50 kullanıyoruz dediler ama emin olamadım içimden castrol geçiyordu öneriniz var mı ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------

Kullanım amacım hem ulaşım, hem arada bir kardeşimle falan bir yerlere gitmek gezmek. Bunu yaparkende ağır ağır keyifli bir şekilde gitmek. Yeterki beni üzüp yolda bırakmasın. Şu anda kuryelikte kullandığım spacy gibi sağlam ve sorunsuz olsun (her derde boyun eğiyor o nasıl bir motordur arkadaş. Katır gibi maşallah).

Alır almaz ilk planım armode ar-501 sisi barlı deri arka çanta takmak olacak. Bir dahaki ay ise yine aynı markanın dragstar için tasarladık dediği kilitli çok hoş yan çantalar var ama biraz büyük; içime sinerse onları da alabilirim. Başka bir şeyde ellemem; çok kurcalamak istemiyorum motoru aldığım gün ki gibi dursun. Ha belki rahatsız ederse seleye el atarım, kış için ise uzun cam takarım kafi.


Hemen hemen aynı şekilde bende orjinalliğe pek müdahale etmek istemiyorum kappa k30 topcase taktım motorum kırmızı olduğu için.. Ama siyah almış olsaydım kesin bende armode yi alırdım.. Seleyi elden geçirmeyi de düşünüyorum.. O zaman boxer senin işini çok rahat görecektir. Bende buradaki birçok arkadaşım gibi bir sürü motor değiştirdim scooter dahil lakin boxer i sürerken aldığım keyif bambaşka .. Özenli bir rodaj ve sonrasında uzun yıllar işini görebilecek bir ürün çünkü üzerinde dökülecek patlayacak çatlayacak bir malzeme yok saçma sapan plastikler yok en fazla vidası gevşer üzerinde gelen rüzgarlık zırlamaya başlar bunlarda kendi çözebileceğin şeyler .. Sonuçta kul yapısı al sıfır sorun biner gidersin diye hiç kimse diyemez.. Ufak tefek şeyler olacaktır.. @twona arkadaşımızın motorunun çıplak olduğu resimdeki ilk cümlesine bakarsan yeterli olacaktır ..
" Arkadaşlar, ben bu olaydan ötürü motorumdan soğumuş falan deyilim bunu israrla belirtmek isterim hala aynı keyifle kullanıyorum ve motorumdan çokta memnunum. "

saygılar..
 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
71
Arkadaşımızın ve bu sorunu yaşayanların durumu can sıkıcı ama herkezde olmamasıda ayrı teselli yanlız kuralkanın kötü imajını düzeltme çabalarını takdir ediyorum. Bu durumu çözmek kendileri adına değişimin bir göstergesi olacaktır. Hep beraber merakla takip ediyoruz. Benim motorumda o sorun yok ve şuana kadar rolanti ve stop etme sıkıntım dışında birşey yaşamadım onlarda serviste halloldu zaten. Sağlamlığına bağlı olarak sorun çıkarmazsa uzun yıllar benimle kalacaktır hatta başka motorlarım olsa bile.
Saygılar.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Boxer kullanıcılarını biraz heycanlandırayım. Çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor :p


IMG_1006.jpg



IMG_1012.jpg
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Az önce kayalar motordan çıktım. 2000 karta taksit 1000 de nakit olmak üzere siyah boxer'ı kaptım :) Nakliye konusuna da yardımcı olacaklar sağolsunlar (levent sanayiden küçükçekmeceye getirecez c.tesi günü). Oranın karmakarış trafiğinde güvenemedim kendime çünkü bayadır vitesli kullanmıyordum, iyi oldu.

Bugün sigorta falan halledeyim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst