- Katılım
- 5 Eki 2006
- Mesajlar
- 15,037
şafak zifiri karanlık...ilgilenmiyorum şafak falan saymakla.....:cherry:
Ellerine sağlık İrfan..
Bundan sonra peşine birde şaryo yaptın mı ...oh mis...
Paraları kırışakmı irfan kardeş...
televizyon işine girince uzman oldun yiğidim. sen bi garip şofer parçasısın, bırak kobra hesaplar statiğini dinamiğini
çok yavaşsın ortonzi![]()
Muhalif insan...
İrfan abi telefonda yuuutup kasiyo, ama eminim guzel bisey cikmistir ortaya..
Eyvallah kardeşim ellerine emeğine sağlık....
Ressam,fırıncı ustası,piyanist,elektrik+mekanik ustası,biraz da mucit.....Her parmağı bir başka marifet.
İrfan kardeşim yolun ve bahtın açık olsun.
İrfan kardeşim eline emeğine sağlık :rendeer:
şafak zifiri karanlık...ilgilenmiyorum şafak falan saymakla.....:cherry:
yahu arkadaş "yapamıyacağı şey yok" derler ya hani , o sensin galiba
işte ben buyum diyen adamların yapamadığı şeyleri yapan adam sen hiç uyumaz mısın ?
eline sağlık abi güzel bir çalışma olmuş
cem abi sen nerlerdesin be mübarek vallaha yüzünü gören cennetlik bi sen kaldın yüz yüze görüşmediğim değerli arkadaşlardan valla olmuyo böle abi lütfen yani
soğutma arayı bu kadar![]()
teşekkür ederim ellerinden öperim......
teşekkür ediyorum sevgili serdar abi nasılsın abi ? görüşemiyoruz özlettin kendinibi yerlere gidecektin gidip geldinmi ?
İrfan kardeşim malum okullar açıldı ,2 defa Konya yapıp geldim benim oğlan bu sene üniversiteye başladı. Evdi,yurttu derken yerleştirdik geldik.
Bu sıralar havalar kış moduna girdi bir yere kıpırdayamıyoruz.
Kardeşim epey zamandır net'im yoktu buralara pek uğrayamaz oldum :cherry: aklımdasın bu arada yolum o taraflara düşerse muhakkak rahatsız ederim paşam :mrgreen: tabi senin yolun bu tarafa düşerse sende beni bi zahmet rahatsız ediverbu arada çalışman cidden çok başarılı , sırada ne var merakla bekliyorum ...
teşekkür ediyorum sevgili serdar abi nasılsın abi ? görüşemiyoruz özlettin kendinibi yerlere gidecektin gidip geldinmi ?
İrfan kardeşim malum okullar açıldı ,2 defa Konya yapıp geldim benim oğlan bu sene üniversiteye başladı. Evdi,yurttu derken yerleştirdik geldik.
Bu sıralar havalar kış moduna girdi bir yere kıpırdayamıyoruz.
allah yardımcın olsun serdar abi çocuk okutmak zor zenaat be abi yaaa benim elif bu sene 4 başladı , valla sınıf atladıkça ağırlaşıyor masrafları belimi büktü kerata
saygılar abi ellerinden öperim ,allah geçim kaygısı versin başka bir dert vermesin inşallah
---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:36 ----------
abi en sonunda bitirmişsin en son 20 temmuz da çalışmalar süryordu eline sağlık:cat:
o kadar oldumu fatih yauuu oooo bayağı ense yapmışız paşam yauuu araya ramazan ayının girmesi ve evin tamiratı bayağı oyaladı beni yoksa sevmem başladığım işi yarım bırakmayı
yalnız bi gün sürpriz yapacaz sana bilgin olsun fatihim gizli fırtınalar kopuyor bi yerlerdebirileri felaket kurtlanmış bende dahih bilgin ola .....
şu şaryo anlamını banada söylersen aga aslında jimi bip olayını çözdüm fakat teknik isimlerini bilmiyorumpanını tiltimi neyim hepsini anladıkta acayip acayip isimleri var öle ya jimi bip yapıyoruz aga teknik isimlerinide bilmek lazım
![]()
özelden şu telefonunu bi yollayıver zamet olmazsa bulunsun paşam görüşürüz ..
Aslında Jimmy Jib yapabiliyorsan şaryo yapımı senin için çekirdek olacaktır..
raylı bir sistem üzerinde yürüyen düzenek olarak düşün..nette yeterince fotograf mevcut zaten..
Telefon numaramda 0535 350 0708
sen ne zaman alacak bu taraflara malum kış. geldi şaka bi yana. ellerinden operim
estağfurullah.oraya geldiğim zaman senin led far işini de çözmek istiyorum
senin kafa koruma demiri varmı.varsa şimdi 9 ledli ,990 lümen yuvarlak
bir far yapabilirim.kasayı siyah pleksiden yuvarlak olarak.ama su geçirmez
anahtar türkiyede yok gidona takma aparatlı.sonra dedimki bunu far tasının içine koyamazmıyım
böylece kendi anahtarını kullanırım.bu seferde dinamodan elektrik geldiği için
düzensiz elektrik gelecek ledleri bozacak.aküden direk elektrik almak lazım
forumu araştırdım birşey bulamadım.bu konuda fikrin varmı.
armut ampülün içine bir alüminyum kutu profil yerleştirip üstünede 12 power led
yerleştireceğim.3 tanesi üstte uzunlara bağlı geri kalanlar profilin diğer yüzlerinde
lens konmayacak reflektörlerden yansıyacak ışık.yapabileceğimi aklım kesiyor
ama direk aküden gelen düzenli akım lazım selamlar
ray sistemine şaryo dendiğini bilmiyordum ünalcım sölemesi ayıptelini kaydettim paşam 0532 683 2087 de benimki
yalnız şöle bi durum var aga kameraman bir arkadaşım olarak jimi bipin altına zaten arabasını yaptım tabiki şaryo ile aynı işlevselliği göstermez farkındayım ancak jiminin yer değişimi gayet kolay olacak ama gel gelelim zeminin pürüzlüğüne bağlı olarak kayıt esnasında yer değştirme nin görüntü kayıtlarına etkisi olurmu onuda test ederek ilerleyen günlerde deneyeceğim ,
ama şaryo (ray sistemi ) diyolarsa illa vardır bi kerameti onunda ... bu arada jimmy jib de sağa dönüş sola dönüş, aşağı ve yukarı hareketinden ziyade kameranın ayrıca kendi ekseni etrafında da dönebilmesini sağlayan sistemi düşünüyorum
zor ama imkansız değil sen ne dersin bu işe yani temelde hareket organları kısmına bir motor daha eklenip biraz daha fazla uğraştıracak şu an kullanabileceğim uygun malzemeyi düşünüyorum inceden inceye![]()
Jimmy'de ki tekerlekler sadece seninde dediğin gibi taşıma için kullanılabilir..Zaten böyle bir harekete de gerek yoktur..İyi bir jimmy jib operatorü zaten senin yürüterek alacağın görüntüyü jimmy ile de alabilir..
Ki şaryo ihtiyacı burda başlar aslında..
Senin test etmek istediğin şey olmaz neden ?
şaryo ray üstünde hareket edeceğinden çok pürüzsüz ve çok sarsıntısız hareket alır...Bu görüntünün akıcılığı için çok önemlidir..
Jimmy'i kayıt esnasında hareket ettirmeyi düşündüğünde bırak sarsıntıyı zemine baglı olarak jimmy'i devirme olasılığın bile var...
senin imal ettiğin jimmy kaç metre bilmiyorum ama en kötü 5 metre bir düzeneğin ucundaki kameranın en ufak bir taşla nasıl sallanacağını sen düşün..
kendi ekseni etrafında dönebilen bir kameranında kullanım alanları çok kısıtlı olacaktır...
Yaptığın çalışmaya değmez bence..Yani kimse başaşağı yada diagonal bir görüntüyü izlemek istemeyebilir..tercih meselesi tabii..![]()
Estagfrullah...Usta falan degilim...Hele senin yanında...Yaratan ellere usta denir..Ben işimi yapıyorum...
Kolay gelsin...
irfanım elinde fazla parça neyin varsa bi motorda bana yap be hacı....:mrgreen:
sana resimlerde zayıf gelmiştir kanka ,ağırlık merkezi tek noktada rahat olkimsenin kafasina dusmez yani
![]()
taam dostum sen işini bilirsin...ama bu emeğinin karşılığını üç kuruşa harcama...neyse hakkın onu al...eşe dosta iyilik yapcam diye enerjinden emeğinden gitmesin...bu en az 5 bin lira olmalı...de ki yanlışsın...