Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
85
Herkes'e selam, ilk mesajım'da bu konuya olsun:wiinkk: unicross hayırlı uğurlu olsun Allah güle güle kullanmayı nasip etsin,bu konuyu 1 haftadır okuyorum anlaşılan "kullanıcıların çoğunun" beğendiği bir model, kendime sıfır çinli enduro model bi motor araştırıyorum, kuba'nın modeli ile bunun arasındayım, lakin kuba'nın kullanıcısı henüz yok(bekliyeceğim)zira kuba str250 konusunda son fotoğraflar,güvenimi zedeledi ve geri bildirim postu, kullanıcı yorumu şuan için yok Uzatmadan unicross bi kaç sorum olacak cevaplarsan sevinirim ,Nakit olarak aldığınızı var sayarak kaça mal oldu?,Motorun kendisi demontaj tahta sandıkta, dolayısı ile fabrikası dışında ilk el değen sizmi oldunuz?Eski motorunuzun cc gücüne oranla dahamı güçlü?Plakanızı dilediğiniz ebatlarda bastırmak mümkünmü? zira arkada stoper yelken gibi büyük plakalar görüyorum bazen komik oluyor.Hayırlı uğurlu olsun

Merhaba Carbondioxid, umarım gönlüne uyan motoru alırsın. Sorduğun sorulara dilim döndüğünce cevap vereyim:

Ben bu motoru peşin 3400 TL'ye aldım plaka ve ÖTV ile 3800 TL'ye mal oldu.

Fabrikadan demontaj halinde mi yoksa bütün mü geldiği hakkında bilgim yok ama servisi saymazsak ilk benim elim değdi. Çünkü motoru almaya gitmeden önce servisi arayarak ben gelene kadar benzin filtresi takmalarını söylemiştim. Onlar da "Tamam takalım depona da benzin alalım mı?" dediler. Yani depo boştu.

Eski motorum da 200CC idi ama ikinci eldi. Sıfır motora bininice daha seri ve atak geldi. Bu biraz da yeni olmasından herhalde.

Plakaların bastırılma ebatları hakkında da bilgim yok zira plaka ve ruhsat işlerini aracıya yaptırdım. Plakanın motor üzerinde kötü görünmesi bence göreceli. Çünkü motosikletiniz büyük ise plakanız normal görünürken; motosikletiniz küçüldükçe aynı boyuta sahip plakanız göze batabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:52 ----------

güle güle kullan allah tekerıne taş değdirmesin.

Teşekkür ederim Yamyamaha. Eski motorumda da çok yardımcı olmuştun. Sağolasın.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Toprağıma hayırlı olsun dileklerimi iletirken Carbondioxid'in plaka mevzusuna da ben açıklık getireyim madem normalde sadece şöförler odasının plaka basım yerindeki plakalar geçerli sayılıyor yani kafanıza göre app plaka bastırsanız yarın birgün polis çevirmede cezayı kösebilir sırf bu yüzden hiçbir kusurunuz olmasa bile plakadan kıllık yapabilirler bilgin olsun.
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
85
Toprağıma hayırlı olsun dileklerimi iletirken Carbondioxid'in plaka mevzusuna da ben açıklık getireyim madem normalde sadece şöförler odasının plaka basım yerindeki plakalar geçerli sayılıyor yani kafanıza göre app plaka bastırsanız yarın birgün polis çevirmede cezayı kösebilir sırf bu yüzden hiçbir kusurunuz olmasa bile plakadan kıllık yapabilirler bilgin olsun.

Sağolasın GaCCaLL :D
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Toprağıma hayırlı olsun dileklerimi iletirken Carbondioxid'in plaka mevzusuna da ben açıklık getireyim madem normalde sadece şöförler odasının plaka basım yerindeki plakalar geçerli sayılıyor yani kafanıza göre app plaka bastırsanız yarın birgün polis çevirmede cezayı kösebilir sırf bu yüzden hiçbir kusurunuz olmasa bile plakadan kıllık yapabilirler bilgin olsun.

GaCCaLL yanıt için teşekkürler, asla dolambaçlı bi iş imasında bulunmadım, kast ettiğim plaka basım sırasında, örneğin basım yapan kişiye, sayın yetkili :plakalık kısmının ölçüleri budur, buna göre şu ölçüde (atıyorum 25x20cm) ebadında bir plaka ideal ve sağlıklı olacak dense, bu isteğimiz olabilmektemi?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
yok bende zaten dolambaçlı bi yolda bulundun gibisinden algılamadım aklımın ucundan bile geçmedi.ha o isteğine gelince de ordaki plaka tabakaları standart , ya uzun yada kare alıyorsun işte illa o boyuta getireceğim diyorsan kenarlarından kesebilirsin ama çok dikkat çekmeyecek şekilde olması lazım zira plakarın mavi kısmında hologram gibi birşey var.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
aekadaşlar bugün biraz araştırma yaptım. Bizim Adanadaki En büyük Motor Parçacısına gittim Dedim arkadaş ben bu motoru kross yapacam ön ve arka lastik ebatları tutmuyor dedim. Sağ olsun Sahiplei çok ilgili gerekeni yaptılar

Arka jantı 18" yapa bilmem için Jant mili, jant çemberi, iç ve dış lastik.
Ön jant 21" yapa bilmem için jant mili, jant çemberi, iç ve dış lastik.

Mazemeler 200 tl tutuyor. Bunu yapacak ustada 40 tl istedi. Yani toplamda 240 tl bu iş olacak gibi.

Şimdiki düşüncem şu. Arazi lastiği mi takim? yoksa orjinalmi binim? yoksa bu motoru satıp başka bir offroad motorumu alim?
:mrgreen::queen:
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
aekadaşlar bugün biraz araştırma yaptım. Bizim Adanadaki En büyük Motor Parçacısına gittim Dedim arkadaş ben bu motoru kross yapacam ön ve arka lastik ebatları tutmuyor dedim. Sağ olsun Sahiplei çok ilgili gerekeni yaptılar

Arka jantı 18" yapa bilmem için Jant mili, jant çemberi, iç ve dış lastik.
Ön jant 21" yapa bilmem için jant mili, jant çemberi, iç ve dış lastik.

Mazemeler 200 tl tutuyor. Bunu yapacak ustada 40 tl istedi. Yani toplamda 240 tl bu iş olacak gibi.

Şimdiki düşüncem şu. Arazi lastiği mi takim? yoksa orjinalmi binim? yoksa bu motoru satıp başka bir offroad motorumu alim?
:mrgreen::queen:

Selam jönysf, çok iyi bilgiler bunlar imkanın el veriyorsa yaptığında foto bekleriz, bende muallakta'yım str250 bekleyişi sürüyor, sebeblerim daha yüksek bir motor(yerden) ve dişli arazi tip lastikleri(balık,gezi,arazi) Fakat lastikler büyüyünce motor çekiş gücünden taviz verirmi acep? Şayet bu uygulama olumlu sonuç verir ise extra masrafa katlanıp(lastiklerin değişimi) bende bu aileye sıfır gy200 ile katılırım.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
Selam jönysf, çok iyi bilgiler bunlar imkanın el veriyorsa yaptığında foto bekleriz, bende muallakta'yım str250 bekleyişi sürüyor, sebeblerim daha yüksek bir motor(yerden) ve dişli arazi tip lastikleri(balık,gezi,arazi) Fakat lastikler büyüyünce motor çekiş gücünden taviz verirmi acep? Şayet bu uygulama olumlu sonuç verir ise extra masrafa katlanıp(lastiklerin değişimi) bende bu aileye sıfır gy200 ile katılırım.

lastikleri büyütünce mevcut dişlilerle elbette çekiş problemi yaşarsın. dişlilerle e oynaman gerekecek. benim motorum orijinal arka tekeri 18" asfaltta daha rahat gitmek için arka dişliyi 44 e düşürdüm. arazide performas sürüşü içinde orijinal 46 dişlisini takıp ön dişlisini 15 e düşürüyorum.
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
Selam jönysf, çok iyi bilgiler bunlar imkanın el veriyorsa yaptığında foto bekleriz, bende muallakta'yım str250 bekleyişi sürüyor, sebeblerim daha yüksek bir motor(yerden) ve dişli arazi tip lastikleri(balık,gezi,arazi) Fakat lastikler büyüyünce motor çekiş gücünden taviz verirmi acep? Şayet bu uygulama olumlu sonuç verir ise extra masrafa katlanıp(lastiklerin değişimi) bende bu aileye sıfır gy200 ile katılırım.
Bende str 250 bekliyoumdum ama beklemeye gerek olmadığını düşündüm çünki daha str 250 piyasada yok az önce kuba bayii sine sordum motorun ne zaman geleceği hala belli deyil.

Lastik ve jant deyişimini hafta içi yapacam inşallah sen ondan sonra gör asya tayımı :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:16 ----------

Bugün birazda yurt dışı sitelerde araştırma yaptım 90/90 15" arka lastik buldum ama fiyatı fazla 60$ + 50$ kargo :pr: En iyisi jantı deyiştirmek olacak :cat:

45720468356442571132.bmp

05200294027457705983.bmp

74547082745142972943.bmp

29436141479652194674.bmp
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
85
Merhaba arkadaşlar tam forum bugunlerde sessiz diyodum tekrar konular açılmış bile :)

Arkadaşlar ben de haftasonunu fırsat bilip karakızımı hem şöyle bir bakımdan geçireyim hem de motorumu doyasıya inceleyeyim dedim. Zira iş yoğunluğum (malum üniversitemiz final döneminde)ve yağmurlu havalardan (Allah bereket versin Konya'ya bu sene mükemmel yağdı) yüzünden motoruma binemedim bile.

İlk önce kendime güzel bir (Black&Decker) lokma takımı ve alyan takımı aldım. Çünkü daha önceki motorumda yaptığım gibi somunları sıyırmak istemiyorum.:pr:

dscn0508uz.jpg
[/URL][/IMG]

Eğer bu şekilde takım almak isteyen arkadaşlar olursa nacizane bir tavsiyem (bu forumda bu konuda benden daha tecrübeliler var) olacak. Alırken lütfen anahtarın ya da kutunun üzerinde krom vanadyum alaşımından üretildiğine dalalet olan "CV" olmasına dikkat edininiz. Zira bualaşım gerçekten de çok sağlam.

dscn0509i.th.jpg
[/URL][/IMG]

Ardından arkadaşlar başladım gözüme kestirdiğim tüm vidaları ve somunları sıkmaya. Tabi ki işlevinden tam emin olamadıklarımı ellemedim. Sonuç ne mi? Motor bloğu, motoru şaseye tutan vidalar ve tekerler hariç geriye kalan tüm kısımların neredeyse %90'ı gevşekti. :cyclopsan Gerçi el kitabında da ayda bir somunları kontrol edin diyor ama bu motoru alalı daha 3 gün oldu çok az bindim. Demek ki montajda fazla dikkat etmiyorlar. İyi ki kontrol etmişim. :cherry:

Ardından arkadaşlar güzelce temizledim, aklımdaki birkaç görsel modifikasyonu yaptım. Sizleri Karakız'ımla tanıştırayım :cherry:

dscn0506u.jpg
[/URL][/IMG]
dscn0505so.jpg
[/URL][/IMG]
dscn0499s.jpg
[/URL][/IMG]
dscn0498s.jpg
[/URL][/IMG]
dscn0494r.jpg
[/URL][/IMG]
dscn0490l.jpg
[/URL][/IMG]

Herkese kazasız sürüşler diliyorum. :wiinkk:
 
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
evet arkadaşlar şuanda motorumun lastik ebatlarını deyiştiriyorum ön 21" arka 18" oluyor. resimler yarın eklicem inşallah...
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
güzel paylaşımlar :) Jantlarada kırmızı şerit çekersen güzel olabilir şahsen ben yaptım kırmızı güzel durdu.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
motor koruma demiri tavsiye ederim, vitesteyken alarma basmışım, motor yerde bir attı ama koruma demiri sayesinde sadece elcik koruması kırıldı ...koruma demiri üzerine yassı ince led sis farlarıda taktırdım, güzel oldu ...
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
lastikleri büyütünce mevcut dişlilerle elbette çekiş problemi yaşarsın. dişlilerle e oynaman gerekecek. benim motorum orijinal arka tekeri 18" asfaltta daha rahat gitmek için arka dişliyi 44 e düşürdüm. arazide performas sürüşü içinde orijinal 46 dişlisini takıp ön dişlisini 15 e düşürüyorum.

Bilgiler için saol yamyamaha, tak çıkart, tak çıkart benlik iş değil açıkçası,:farao:Az daha bekliyeyim diyorum, belki farklı bir markadan sondakika golu gelirde yerden yüksek 200cc veya üstü çinlime kavuşurum, yahut jönysf performans rapor ederse yinede tay200 bakalım.
 
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
85

Çok güzel olmuş :) Ben de yaptırırım inşallah.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:36 ----------

Merhaba arkdaşlar sizlere bir konuda danışmak istiyorum ben kararsız kaldım da:silent:

Kendime bir mont almak istiyorum araştırmamı yaptım ve hem daha önce kullanan kişilerin yorumlarını hem de görünüşünü çok beğendiğim "Prohel 6060 Air Mesh" montunu beğendim.

Gel gelelim renk konusunda bir türlü karar veremiyorum. İki çeşit rengi var. Bunlardan ilki siyah-kırmızı-beyaz
44841al.jpg
[/URL][/IMG]

Diğeri ise tamamen siyah
pr02107max.jpg
[/URL][/IMG]

İkisi de çok güzel ama kırmızı-beyazlı olan daha şık duruyo gibi. ama bizim motorlar tamamen siyah olunca kırmızı gider ama beyazlar sırıtır mı diye bir türlü işin içinden çıkamıyorum. Ne dersiniz? Kırmızı beyazlı olan bizim motorun üstüne sırıtır mı? Sizlerin kararına göre hareket edeceğim.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Kırmızı beyaz daha mantıklı çünkü bizim motosikletler komple siyah sürücüler göremiyebilir o yüzden ben kırmızı beyaz öneriyorum.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
jönysf dostum yurt içinde de aynı lastığı bulursun benım kanaatim jant konusunda acele etmeyın, lastıgı bulma yoluna gidin. sanırım siparişle gelir.
diye yazmıştım ki geç kaldıgımı fark ettim. :) sonucu merakla beklıyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:03 ----------

Bilgiler için saol yamyamaha, tak çıkart, tak çıkart benlik iş değil açıkçası,:farao:Az daha bekliyeyim diyorum, belki farklı bir markadan sondakika golu gelirde yerden yüksek 200cc veya üstü çinlime kavuşurum, yahut jönysf performans rapor ederse yinede tay200 bakalım.

mondiallın yeni cros larına baktın mı.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst