Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Motoru ilk aldığımda foruma girip okumuştum baştan 32. sayfaya dek. Baycode ve Motobey ismlerini kafama kazımıştım. Zamanla baycode un forumdan ayrıldıgının farkına vardım. Çok saglam bilgiler paylaşmıştı oysaki. Heralde satmıştır motoru dedim. Verdigi bilgileri kullandım uyguladım. Çok işe yaramıştı. Teşekkür etme şansım olmamıştı o zamanlar ama gördüğüm kadarıyla geri döndü :) Sevindim =)

Onur benbu arada :mrgreen: Tanıştığımıza çok memnun oldum

Baştaki o güzel paylaşımlar için teşekkür ederim :cat:


___
Evet benzin boruları gerçekten çabuk yıpranıyor. Ankara'da İbrahim Abi de söylemişti değiştirmek gerektiğini.

Buji piposunun nem kapma sorunuda bu yöntemle çözülüyor galiba.. Denemeye değer:)

Lastikler gerçekten hoş olmuş güle güle kullanmanı diliyorum. Peki yol tutuşu nasıl ve ne kadara mal oldu ?
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
baycode resimler cok guzel:rendeer:
gulegule bin simdiye kadar buyuk problem cikmamis bundan sonrada cikmaz insallah

20binkm gelmisin zaten gercekten iyi bakmissin:cat:
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
efsane geri döndü heee
hoşgeldin baycode
makinayada iyi bakmışsın
ellerine sağlık
paylaşımların içinde saol
far çerçevesi bayağı bi değiştirmiş motoru
 
Katılım
20 Tem 2006
Mesajlar
134
Benim ikiz bebeler oldu, arada bir yurt dışı yaptım, hiç vakit olmadı buralara takılmaya. Ama hep bir şeyler paylaşmak istiyordum.

Sevgili İnspire (Onur), Kentacdis ve Ferdagulbenli, teşekkür ediyorum ilginize, memnun oldum :)

Motorun ön ve arka fren balatalarını değiştirdiğimi daha evvel anlatmıştım. Şu ana kadar her ikisi de sorunsuz çalışıyorlar. Fren mesafesini kısaltmada bunlar önemli. Ama, asıl yol tutuş ve frenajda mesafe kısaltımına latik değişimi çok ciddi derecede olumlu etkide bulundu.

Cantlarım aynı. Yıllar süren araştırmalardan sonra bu lastikleri buldum nihayet :) Yol tutuş ve frenajım artık çok güvenli. Arazide kullanırken de eskisine kıyasla çok iyi sonuç veriyorlar.

Sonuçta bu motor şase ve oturum şekli ile kros değil ve olamaz da, ama enduro tarzına çok yakın bir motor. En büyük sorun da uygun lastik bulmaktı. Almayı düşünenlere şiddetle öneririm. Ön lastik 30 YTL'ye, arka lastik 70 YTL'ye mal oldu bana. 100 YTL gibi komik bir rakama yol tutuş, arazi performansı ve en önemlisi fren mesafesinin kısalmasını satın almış oldum.

Lastik değişiminden sonra ön ve arka lastiklere, iç lastiklerle uyumlu patlama önleyici sıvı alıp sıkın. Bunu bulamıyorsanız şayet, İstanbul ve Ankara gibi yerlerde büyük bisikletcilerde bulabilirsiniz. İnternette bir tarama yapın. Mutlaka iç lastiklerle uyumlu sıvı satan bir bisiklet veya motor sitesi çıkacaktır.

Ben tüm bunlara ilaveten çantada 1 tane portatif ve güçlü pompa, tamir kiti ve kendineden patlak onarıcılı sprey köpük taşıyorum. İşimi sağlama alıyorum yani...

Arazide başınıza neler geleceği hiç belli olmaz. Bir seferinde dağın başında arka lastiğim patlayınca, çantadaki sprey köpüğümün de başlığı şişirme esnasında parçalanınca çaresiz kalmış ve motru, ön lastik üzerine ağırlık vererek 5 km dağ yollarında sürmek zorunda kalmıştım... Tek bir önlem bile bazen yeterli gelmiyor. Aksaklıklar peşinizi bırakmayabilir...

Daha önce de yazmıştım, NGK buji başlığını da şiddetle öneriyorum (orijinalini bulmalısınız). Motorun üzerinde gelen başlıklar su ve nem alıyor. Ayrıca bu değişimi yaparken buji kablosunu da değiştirmeyi unutmayın.

İyi sürüşler...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Allah ikizlerini analı babalı büyütsün baycode, ne iyi ettinde geldin tekrar. arka lastiği nerden bulabilirim? biliyosun 15" enduro lastiği büyük sıkıntı. abi çok acil! yazarsan sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
61
baycode evet bu ısım benımde asya tercıhımın sahıplerimden forumda okudugum yazıları sayesınde inspire ve motobey ide unutmamak lazım su an onlar sayesınde gy 200 kulanıcısıyım ... su an gene antalyadayım 5300 km oldu ve allaha sukur hala bı sorunum yok burdakı arkadaslarım sayesınde daha sorun olmadan bırcok seyı hallettim ...

nese yola cıkan ve cıkacak olan arkadaslara dıkkat etmelşerını kazasız belasız tatıllerını gecırmelerını vee tum musluman alemının ramazan bayramını gonulden kutlar ve hayırlara vesıle olmasını dılerım .....

allah analı babalı buyutsun bu arada baycode... herkeze ıyı tatıller ..... :)
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
sevgili baycode
allah ikizlerine hayırlı bir hayat nasip etsin
pionerkingin dediği gibi bu motoru almadan önce bol bol yazılarını okudum tercih sebeplerim arasındasın
geri dönmen sevindirici
herkesin mübarek ramazan bayramını en içten dileklerimle kutlarım
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Kafanızda kask, deponuzda benzin olsun.
Bayramınız kutlu olsun :):rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
6,477
merhabalar,
Ben zat 150 kullanıcısıyım ve hep bir endurom olsun istemişimdir. gönlümde bmw yatıyor ama imkan meselesi... asya gy 200 almayı düşünüyorum ve büyük ihtimalle benim zatı verip üste fark vererek 2.el takası yapıcam. bu konuyla ve motorla ilgili önerilerinizi bekliyorum. çünkü motor konusunda çok okuyan değil çok kullanan bilir derler. şimdiden hepinize teşekkürler...
bu arada baycode abicim, ikizler analı babalı büyüsün...
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Hoşgeldin hell24.

Daha önce Zat150 sahibi olan çok yakın bir arkadaşım var. Uzun yolda Zat biraz daha konforlu(oturuş şekli,selesi,vs.) demişti benim motor hakkında konuşurken. Ki kendisi Zat ile tek çıkışta 1800 km yol yapmış biri. Ben hiç Zat a binmedeigimden bişey diyemiyeceğim bu konuda.
Zat alt sınıf maxi scooter asya 200 alt sınıf enduro-supermoto. Aralarında bayağı bi fark var, en göze batanıda vitesli oluşu olsa gerek :)
 
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
6,477
Hoşgeldin hell24.

Daha önce Zat150 sahibi olan çok yakın bir arkadaşım var. Uzun yolda Zat biraz daha konforlu(oturuş şekli,selesi,vs.) demişti benim motor hakkında konuşurken. Ki kendisi Zat ile tek çıkışta 1800 km yol yapmış biri. Ben hiç Zat a binmedeigimden bişey diyemiyeceğim bu konuda.
Zat alt sınıf maxi scooter asya 200 alt sınıf enduro-supermoto. Aralarında bayağı bi fark var, en göze batanıda vitesli oluşu olsa gerek :)

hoşbulduk, öncelikle bilgi için teşekkür ederim. benim zattan büyük bir sıkıntım yok. beni değişikliğe iten noktaların başında 2. kişi maksimum 80 km/h yapıyor olması ve virajlarda lastik boyutundan dolayı fazla yatmıyor. uzun yola çıkmadım doğruyu söylemek gerekirse çıkmaya cesaretim olmadı. gezilerede katılamıyorum çünkü diğer makinalara göre fazla yavaş...
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Zat'a göre biraz daha güçlü bi motor. Titreşimi biraz daha fazla hissettiriyordur tahminen(zat ın titreşiminin cok az oldugunu düşünüyorum) ama rahatsız edici düzeyde değil. 2. el asya alırsan orjinal lastikleriyle yatmak biraz sakıncalı olabilir. Ama genede Zat'tan iyidir o konuda :)
Diğer makinalara göre gene arkada olabilirsin motor gezilerinde ama Zat ve arkasındakilerin önünde olacagın büyük bi ihtimal :)

Eh hayırlı olsun madem şimdiden :p
 
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
6,477
Zat'a göre biraz daha güçlü bi motor. Titreşimi biraz daha fazla hissettiriyordur tahminen(zat ın titreşiminin cok az oldugunu düşünüyorum) ama rahatsız edici düzeyde değil. 2. el asya alırsan orjinal lastikleriyle yatmak biraz sakıncalı olabilir. Ama genede Zat'tan iyidir o konuda :)
Diğer makinalara göre gene arkada olabilirsin motor gezilerinde ama Zat ve arkasındakilerin önünde olacagın büyük bi ihtimal :)

Eh hayırlı olsun madem şimdiden :p

teşekkürler. maksimum kaç gördün senin makinada ve marşa basıp en uzun kaç km gittin....
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Marşa basıp en uzun stop etmeden 210 km gittim durmaksızın, Ankara' ya giderken satte 1 5-10 dk lık molalar verdim (hava çok sıcaktı , hem biraz motor sogsun diye hem de balaklavayı ıslatmaya duruyodum) 350km gittim o şekilde.

Kendi kadranımda 140 ibresini geçtim ama tahminen 120 falan dı. Uzun yollar için düşünüyosan ön dişliyi değiştirirsen daha iyi olur senin için. Biraz kırsal bimotor olsun diye diş aralıklarını küçük ve 1. vites oranını düşük bırakmışlar. BEn uzun yolda kullancam hep dersen ön dişliyi değiştirmen sana ek konfor kazandıracaktır. Misal; 90km/s hızda gitmek için biz 7000dev/dak da kullanırken motoru sen 6000dev/dak da kulalnıcaksın. Yakıt ve titreşimden kaanırsın biraz ve son hızın artabilir.
 
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
6,477
Marşa basıp en uzun stop etmeden 210 km gittim durmaksızın, Ankara' ya giderken satte 1 5-10 dk lık molalar verdim (hava çok sıcaktı , hem biraz motor sogsun diye hem de balaklavayı ıslatmaya duruyodum) 350km gittim o şekilde.

Kendi kadranımda 140 ibresini geçtim ama tahminen 120 falan dı. Uzun yollar için düşünüyosan ön dişliyi değiştirirsen daha iyi olur senin için. Biraz kırsal bimotor olsun diye diş aralıklarını küçük ve 1. vites oranını düşük bırakmışlar. BEn uzun yolda kullancam hep dersen ön dişliyi değiştirmen sana ek konfor kazandıracaktır. Misal; 90km/s hızda gitmek için biz 7000dev/dak da kullanırken motoru sen 6000dev/dak da kulalnıcaksın. Yakıt ve titreşimden kaanırsın biraz ve son hızın artabilir.

walla hocam öle güzel anlatıyorsun ki kanımı kaynatıyor. eğer istanbuldaysan ve müsaitsen bir ara görüşelim mi sana bir kahve ısmarlıyım hemde makinayı daha yakından görmüş olurum...

arkadaşlar. benim zatın üstüne 150ytl fark vererek birtane asya gy 200 buldum 10.000 km de kırığı döküğü yok. sizce bu takası yapmalımıyım. alım satım masrafları dahil bana bu takas 450 ytl ye patlar... sizce değer mi???
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Ben sahibinden.(c)om da 1250 yede 2900 e de asya 200 gördüm. Bunu sen değerlendir. Senin motorunu sen tanıyosun, karsıdaki motoru iyi değerlendir ona göre al veya alma. Burdan motorları görmeden etmeden piyasayı cok iyi bilsek bile bişey demek yalan olur :pale:
[email protected] [MSN]
asya 200 ile ilgili - seve seve yardımcı olurum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2008
Mesajlar
6,477
her keze teşekkürler...

nerdeyse bu topiği baştan sona okudum ve kafamdaki bir çok soru işaretini ortadan kaldırdınız bunun için hepinize teşekkür ederim. özellikle onur kardeşime. ben kafama ve bütçeme göre bir enduro arıyordum şehir içinde atak ve agresif uzun yola gelebilecek. ve en az benim kadar yakışıklı bir makina araştırıyordum. sonunda da buldum galiba şuda var gidip bir karakız almasam bile bu topiği takip etmeye devam edicem. hepinize tekrar teşekkür ederim...

saygı ve sevgiyle...
cem.
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Noldu yahu kış geldi karakızları garaja mı kaldırdınız ? ?Kimsenin sesi soluğu çıkmıyo :cyclopsan
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
110
sen karakızdan indin diye bizde artık binmiyoruz onur
yastayız sen yenisini alana kadarda binmeyeceğiz ya senle devam yada sensiz asla
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst