Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
181
Arkadaşlar herkese selam.
Bu makinanın yeni heveslilerindenim. Daha çok bayırda orda burada binebilmek için bakıyorum bitane.
Merak ettiğim şu ki,
Daha önce satılık ilanlarında görmüştüm ön çamurluk iki parça halinde monte edilebilmiş.(Arka uzantısı lastiğe sıfır, bilirsiniz ya) Böyle bi çamurluk nasıl bulabilirim. Bir Ramzey çamurluğu kesilse arka taraf nasıl tutturulur.
Daha önce bunu yapan gören yada fikri olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
Bol güneşli günler...
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Arkadaşlar herkese selam.
Bu makinanın yeni heveslilerindenim. Daha çok bayırda orda burada binebilmek için bakıyorum bitane.
Merak ettiğim şu ki,
Daha önce satılık ilanlarında görmüştüm ön çamurluk iki parça halinde monte edilebilmiş.(Arka uzantısı lastiğe sıfır, bilirsiniz ya) Böyle bi çamurluk nasıl bulabilirim. Bir Ramzey çamurluğu kesilse arka taraf nasıl tutturulur.
Daha önce bunu yapan gören yada fikri olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
Bol güneşli günler...

A.s hepyek aynı şeyi bende düşünüyorum.Bu forumda Baycode kodlu bir arkadaşımız yapmıştı.İlgili bağlantı:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/11864-asya-as-200-gy-2-a-5.html

yani bu topiğin 5.sayfası...
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Ramzey çamurlugu düşünürsen orjnalleri 60-70 YTL civarında ancak İstanbul dudullu dan ümraniye ye giderken tepeüstü dudullu yolu üzerinde ki imam hatip lisesi nin yanında bi motosiklet parçacısı var. Orada yan sanayi ramzey ön çamurluk 15 YTL. Daha fırsatım olmadı ama en kısa sürede benimde gidip alıp İbrahim Abi'ye kargolamam lazım :D Aylardır benden ön çamurluk bekliyo :)
 
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
18
merhaba arkadaşlar;

2-3 aydır bir motosiklet almak istiyorum ve araştırma yapıyorum. ilk motosikletim olacağı için ybr 125 veya onun çin yapımı daha ucuz benzerlerini araştırıyordum ama bu motoru görünce aklım çelindi resmen :)

dün oturup tüm sayfaları okudum, daha motosikleti yakından görmedim ama anladığım kadarıyla kafaya hiçbişeyi takmadan alınabilecek bi motosiklet.

yanlız sorun şu ki, bütçem ancak 2. eli kaldırabilir ve ankarada internetten bulabildiğim kadar 3-5 tane var bu motordan. oda adece asya değil, zongshen de dahil.

doğrusunu söylemek gerekirse sadece renk açısından bile asya nınkini almayı daha çok isterim, ne kadar renk olsada önemli bence.( ben dış güzelliğe değil iç güzelliğe bakarım diyenlerede katılmamıştım zaten, ikisindende biraz lazım:) )

ankarada oturan arkadaşlardan ricam, 2. el motosikletlerin satıldığı belli yerler varmı ( araba pazarları gibi ) ? yoksa sadece internetten veya eş dost sayesindemi bulabilirim bu motosikleti? yardımcı olursanız çok teşekkür ederim :)
 
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
11
Sevgili gradal buradaki tüm arkadaşların fikirlerini almanı öncelikle tavsiye ederim, daha önce scooter kullanıcısıydım 2 yıldır bu siyah kaplanın üstündeyim
bu motorun avantajlarını anlatmaya çalışıyım
Ankaranın bozuk yollarında çukurlardan kaçmak için tehlikeye girmiyorsun,
ybr 125 e her zaman üstünlüğün var ve bu üstünlüğü hafife alma, sıfırı yok zaten ve internette ikinci ellerini bulabilirsin ve renk açısından görüntü açısından zongshenden iyi olduğu doğru ben zongshen kullanmadım ama şimdiye kadar kullandığım motosikletler arasında en iyisi bu, ilerde gs almazsan eğer kolay kolay vazgeçeceğimi sanmıyorum..

ve bu motosikletin görünümü ile bence oynanması hoş değil suzuki 400lük enduro çıkardı ve tipi aynı fiyatı sanırım 15bin flan, ama siyahına bakın ayırt edemezsiniz, orjinal görüntüsünde eklemelerle desteklense çok daha harika olur mesela değisik tarzda çanta bayrak direkleri vb gibi
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Şub 2008
Mesajlar
18
Sevgili gradal buradaki tüm arkadaşların fikirlerini almanı öncelikle tavsiye ederim, daha önce scooter kullanıcısıydım 2 yıldır bu siyah kaplanın üstündeyim
bu motorun avantajlarını anlatmaya çalışıyım
Ankaranın bozuk yollarında çukurlardan kaçmak için tehlikeye girmiyorsun,
ybr 125 e her zaman üstünlüğün var ve bu üstünlüğü hafife alma, sıfırı yok zaten ve internette ikinci ellerini bulabilirsin ve renk açısından görüntü açısından zongshenden iyi olduğu doğru ben zongshen kullanmadım ama şimdiye kadar kullandığım motosikletler arasında en iyisi bu, ilerde gs almazsan eğer kolay kolay vazgeçeceğimi sanmıyorum..

ve bu motosikletin görünümü ile bence oynanması hoş değil suzuki 400lük enduro çıkardı ve tipi aynı fiyatı sanırım 15bin flan, ama siyahına bakın ayırt edemezsiniz, orjinal görüntüsünde eklemelerle desteklense çok daha harika olur mesela değisik tarzda çanta bayrak direkleri vb gibi


teşekkür ederim cevabın için. dediğim gibi bu topicdeki tüm sayfaları okudum ve daha önce öneri almak isteyen arkadaşlara verilen cevaplara bakarak motorun bu fiyata gayet iyi olduğunu anladım.

ama tekrardan fikirlerinizide beklerim, sonuçta gayet acemiyim bu işte, daha önce hiç motosiklet kullanmadım. bu açıdan bu motosikleti kullanırken çok zorlanırmıyım? motosiklette ayrıca devir saati ve vites göstergeside yok, bunlarda çok problem yaratırmı acemi bir sürücü için?

son olarakta doğayı seven bir insanım açıkçası, eğer cross tarzı motosiklet alırsam araziyede çıkabilirim diye düşünüyorum. bunun içinde commuter den crossa yöneldim..

Şu an için tek problem, ankarada 2. elinin yaygın olmaması. örneğin sahibinden.com da istanbulda bu motordan birçok varken ankarada 3-5 tane var, bunların içinde de sadece 1 tanesi asya motor. doğal olarak çok fazla seçenek yok önümde fiyat olarakda motosikletin durumu açısındanda..


ankarada bu motorun 2. elinin satıldığı yerler yokmudur? ayrıca örneğin 2006 model 10000 km deki bu motosikletin 2. eli aşağı yukarı ne kadar olması normaldir?

tekrar teşekkürler:)
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
teşekkür ederim cevabın için. dediğim gibi bu topicdeki tüm sayfaları okudum ve daha önce öneri almak isteyen arkadaşlara verilen cevaplara bakarak motorun bu fiyata gayet iyi olduğunu anladım.

ama tekrardan fikirlerinizide beklerim, sonuçta gayet acemiyim bu işte, daha önce hiç motosiklet kullanmadım. bu açıdan bu motosikleti kullanırken çok zorlanırmıyım? motosiklette ayrıca devir saati ve vites göstergeside yok, bunlarda çok problem yaratırmı acemi bir sürücü için?

son olarakta doğayı seven bir insanım açıkçası, eğer cross tarzı motosiklet alırsam araziyede çıkabilirim diye düşünüyorum. bunun içinde commuter den crossa yöneldim..

Şu an için tek problem, ankarada 2. elinin yaygın olmaması. örneğin sahibinden.com da istanbulda bu motordan birçok varken ankarada 3-5 tane var, bunların içinde de sadece 1 tanesi asya motor. doğal olarak çok fazla seçenek yok önümde fiyat olarakda motosikletin durumu açısındanda..


ankarada bu motorun 2. elinin satıldığı yerler yokmudur? ayrıca örneğin 2006 model 10000 km deki bu motosikletin 2. eli aşağı yukarı ne kadar olması normaldir?

tekrar teşekkürler:)


Ankarada 2. el motosiklet pazarı var.Araba pazarının köşesinde kurulur.Ancak bu pazara pek motor gelmez.Asyayı orada hiç bulacağını sanmam.İnternetten İstanbuldan falan uygun bir fiyata bul al derim.
Ben daha önce zongshen kross kullanıcısıydım.Çok sağlam motordur,kırmak için uğraş kıramazsın o kadar yani.Ama Asya 200 deki konforu onda bulamazsın.Birde ben hep söylüyorum,bu motorun parçalarında made In Japan yazıyor ama asya ürettiği için çinli anılıyor.Lafın kısası almaktan pişman olmayacağın bir motordur...
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bu motorun bir eksi yönü daha var debriyajı sıktıgınızda selektör düğmesine deyiyor.
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
181
tatarx inspire,
teşekkürler önerileriniz için.
bugün sahibinden de bulduğum bi motora baktım bu fiyata iyi bence. daha ne isterim.
yalnız motora bakarken bişeyler aklıma takıldı. sizlerde bu durumlar nasıl merak ettim.
1. motor yattığına rağmen ilk startta çalıştı ama ısınana kadar gaz yemedi biraz. normaldir. kapalı garajdaydık ama sanki biraz çok ısındı gibi geldi. kafama takılan hararet sorun edermi diye. özellikle biraz uzun yolculuklarda.
2. gaz kestiğimde devir yavaş düşüyor. (mz gibi :) ) arkadaş diyaframdan dedi bence doğruda. şimdi ben bu motora yeni ve biraz daha büyük iğneli karbürator almak istesem tavsiyeniz ne olur.

grüşmek üzere arkadaşlar....
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
tatarx inspire,
teşekkürler önerileriniz için.
bugün sahibinden de bulduğum bi motora baktım bu fiyata iyi bence. daha ne isterim.
yalnız motora bakarken bişeyler aklıma takıldı. sizlerde bu durumlar nasıl merak ettim.
1. motor yattığına rağmen ilk startta çalıştı ama ısınana kadar gaz yemedi biraz. normaldir. kapalı garajdaydık ama sanki biraz çok ısındı gibi geldi. kafama takılan hararet sorun edermi diye. özellikle biraz uzun yolculuklarda.
2. gaz kestiğimde devir yavaş düşüyor. (mz gibi :) ) arkadaş diyaframdan dedi bence doğruda. şimdi ben bu motora yeni ve biraz daha büyük iğneli karbürator almak istesem tavsiyeniz ne olur.

grüşmek üzere arkadaşlar....

Motor uzun süre yattıktan sonra ilk başlarda gaz yememesi çok normal.Uzun yolda sana sıkıntı çıkarağını sanmıyorum.Karbüratör konusuna gelince bunların karbüratörleri değişik biraz ama güzel.Büyük iğneliden ne kastettiğini tam anlayamadığım için yorum yapamayacağım.Kolay gelsin...
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
4
Merhaba arkadaşlar formunuzu uzun zamandır misafir olarak takip ediyordum.Artık aranıza katılma vaktinin geldiğini düşündüm tabi sizde aranıza kabul ederseniz. Bikaç gün içinde bende Asya As200 almayı düşünüyorum kısmetse. 2000ytlye buldum bitane bu akşam görüşeceğiz arkadaşla bakalım anlaşırsak bu hafta içinde alıcam inşallah. Motor 8000km'deymiş. Ben yinede bi motorcuya göstereceğim ama sizden de nelere dikkat etmem konusunda yardım istiyorum. İlgilenirseniz sevinirim...
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
arkadaşlar meraba,bakalım bende as 200 gy bakıyorum bu aralar.inşallah elimdekini satarsam bi tane alacağım.sizce mondial kt 125 den sonra güç bakımından değişiklik olur mu?bide parça sıkıntısı hiç çekiyor musunuz?
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
181
Motor uzun süre yattıktan sonra ilk başlarda gaz yememesi çok normal.Uzun yolda sana sıkıntı çıkarağını sanmıyorum.Karbüratör konusuna gelince bunların karbüratörleri değişik biraz ama güzel.Büyük iğneliden ne kastettiğini tam anlayamadığım için yorum yapamayacağım.Kolay gelsin...

Karbürator konusu sorun değil de zaten ben biraz daha seri olması açısından çabk gaz yemesini ve kesmesini istemiştim. Gaz kelebeğinin altındamı oluyor tam bilmiyorum bu diyafram, söküp bakmak lazım :).
İğne ise benzinin hava filtresinden gelen hava akımıyla silindire uçuştuğu yer. boğazın hemen yanından girer. biraz büyük iğne olsa daha iyi performans olabilir garanti değil ama. yakıtta artar tabi.
Özetle bi incelemek araştırmak lazım.
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Topik bayağı bir canlanmış. Hemen karbüratörle ilgili konuya el atayım. Bu motorların karbüratörü vakumlu diyaframa sahip. Siz gazı ne kadar açarsanız açın tepkimesini kendisi ayarlar. Gazı yavaş açar, yavaş kısar. Zongshen kroslardaki hızlı tepkime yoktur. Avantajı yakıt tasarrufu ve düzenli yakıt akış rejimidir. Bir nevi kontrollü devir artışını sağlar. Eğer bağlantı flanşlarınızda gevşeklik yoksa ve karbüratör dışardan hava almıyorsa çok güzel bir şekilde kararlı hız grafiğiniz olur. Tabii söküp takmaya pek uygun olmayan bir yapısı var. Ben tavsiye etmiyorum. Karbüratörünüzün içini sökmek yerine yakıt katkıları kullanarak temizlemenizi tavsiye ederim. İçindeki vakum diyaframını takarken yırtmak çok olası bir durum.

Bu motorda yüksek viteslerde hızlanmak için gaza birden yüklenmek yerine kademeli olarak gaz açmanız lazım. Verdiğiniz gazı yedirdikten sonra bir üst kademeye geçin. O zaman gerçek değerlere ulaşırsınız. Eğer illaki motorum daha tepkili gaz yesin derseniz gidin vakumlu olmayan herhangi bir çinli kros karbüratörünü takın. Araya uyacak flanşı sanayiden bulmanız çok kolay. Ama tavsiye etmem.

Bu motorda görsel olarak herşeyi yapabilirsiniz ama mekaniğine asla dokunmayın. Ben sadece hava filtresi uyduracağım deneme amaçlı. Beğenmezsen eski sisteme devam. Çünkü orjinali çok güzel hesap edilip ayarlanmış. Daha bu haftasonu 2 kişi ile İstanbul yolunda ibre 140'ın altına indi. Şimdi ibre fazla gösteriyor diyeceksiniz. Doğrudur ama o saatlerde İstanbul yolunda sol şeritin hızı ortalama 100-110 km/h'dir. Hatta ara ara 130 km/h hızı bulduğu olur. Yol boyunca sadece 2 kere kısa süreliğine orta şeride geçtim. Yol boyunca hep sol şeriti kullandım. Karakızım övgüyü hakedecek bir performans gösterdi. Ama yağ değişimi geldi çünkü titreşimi ve vites geçişleri bunu hissettiriyor.:)
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Benim motorun çekişinin düşüklüğü kesinleşti iyice.2 kişi ile mümkün değil sol şerit kapatamam.İyi bir usta bulup motorun ayarlarına baktırmam lazım.140 ı sadece kepekliye aşağı bir kaç kere gördüm.
 
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
228
Dün denedim yazmayı karbrator konusunda ama internetim el vermedi teknik sorun var galiba.
Karbürator ü açarken vakum diyaframını yırtma şansın var. Yeni bi diyafram da biraz sıkıntılı 'telyakar'- Aydın Abi de bile yok bildigim kadarıyla. Yani istemeye istemeye yeni bi karbrator takmak zorunda kalabilirsin. Forumda uygulayan biri vardı yakıt sarfiyatının ciddi derecede arttıgını bir miktar performans artısının oldugu belirtmişti. Benim felsefemde 'made in japan' yazan parçaları hele bide bilmiyorsak açmıyoruz :bounce::queen:

Ya ibrahim abi ön balata lar sıkıyo benim napcam yaw ona :S Yeni balata set te bulamadım ZS servisi de bulamadm etrafta ... Motoru kaldırıp çevirip bakmadım ön teker e ama arka teker de denediğimde hiç kasma yoktu. E yokuş aşşagı yavaşlıyo benim motor ve ön disk hep ötuyo =)

Geçen gece ruyamda yag toptancısındaydım valla. Mobil 15/50 baktım yoktu. Adam bana magnatec verem dedi sonra böle koca bi varille castrol racing aldım 15/50W. Onu sürüklemeye çalışıyordum ki rüya bitti :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
19
herkese merhaba bende ehliyet kursuna ve sürüş eğitimi kursuna kayıt oldum ankarada. cross motor düşünüyorum uygun oldukları ve tarzıma uyduğunu düşündüğüm için. Genelde bahsedilen motosikletlerin 0 ını bulamıyoruz galiba bu anlamda ben biraz tereddüt ediyorum.Üretimleri bitti diye parça sıkıntısı yaşar mıyım? Bu yüzden kanuni nin 2008 model Cross 250 diye bir modeli var bunu almayı düşünüyorum. Bu makine hakkında bilgisi veya deneyimleri olanlardan yardım istiyorum.Tavsiye eder misiniz? Başlangıç için uygun olur mu? Parça sıkıntısı çeker miyim? vs vs...
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
219
Sevgili Tatarx,

Eğer bir çarşamba toplantısına gelirsen motorunu etraflıca inceleme şansına sahip oluruz.

Onur'cuğum,

Motorda kasma derken acaba debriyaj sıkılı iken mi kasma yapıyor? Yani motor tamamen boştayken? Eğer debriyaj sıkılıyken de kasma yapıyorsa muhtemelen debriyajın tam ayırmıyor olabilir. Eğer ön balata sıkıyor diyorsan bence öncelikle gidip bir disk ve balata temizleme spreyi al. fren balatanı temizledikten sonra dene birde. Bu arada ön frenin baskı aynasının hemen arkasında bir vida var. Bildiğim kadarıyla o vida balatayı çok az da olsa sıkıp gevşetmeye yarıyor. Ben denedim pek bir sonuç alamadım ama yanlış yöne çevirip yalamada yaptırmış olabilirim son tahlilde.:mrgreen: Arka frenin gergi yayını kontrol et. Frene bastıktan sonra eski konumuna gelip gelmediğini kontrol et. Belki kasmayı arka freni kullandıktan sonra yapıyordur. Ayrıca zincirin gerginliğide çok önemli. Gergin zincir motoru kasar. Yağlamayı sakın ihmal etme. Ön frenini temizlediğin zaman ses kaybolacaktır. Ama sakın fren balatalarına WD-40'ı yaklaştırma. O rüyanda aldığın yağdan banada yolla. İhtiyacım var yahu.:p


Sevgili OnurM,

Parça sıkıntısını mekanik konuda yaşamazsın ama benim yaşadığım gibi grenaj yedek parça sorununu sonuna kadar yaşayabilirsin. Heryerde de Abidinpaşa Telyakar servisinin sahibi Aydın Abi gibi kaliteli bir insan bulamayabilirsin. Eğer tereddütün varsa 2 kere düşün. Bu motorun keyfinide Kanunide bulamama ihtimalin oldukça yüksek. Antiparantez ekleyim dedim.
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
19
Sevgili OnurM,

Parça sıkıntısını mekanik konuda yaşamazsın ama benim yaşadığım gibi grenaj yedek parça sorununu sonuna kadar yaşayabilirsin. Heryerde de Abidinpaşa Telyakar servisinin sahibi Aydın Abi gibi kaliteli bir insan bulamayabilirsin. Eğer tereddütün varsa 2 kere düşün. Bu motorun keyfinide Kanunide bulamama ihtimalin oldukça yüksek. Antiparantez ekleyim dedim.

ilginiz için öncelikle teşekkür ediyorum :) Abidinpaşada ki Telyakar ankara abidinpaşa dimi? başka istanbul falan diil :) mazur görün bilmiyorum pek :) Asya motorun Sıfırı üretilmiyor eğer ki üretiliyorsa ondan alayım veya aynı muadil sıfır üretilen bu tarz fiyatta ve kalitede bir motor önerisi istiyorum madem kanuniyi önermediniz pek :) Ama ikinci elide piyasada pek yok galiba ankara içinde varsa bildiğiniz tavsiye eder misiniz? Almayı gerçekten düşünüyorum çünkü!
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst