- Katılım
- 13 Eki 2006
- Mesajlar
- 219
Gördüğüm kadarı ile topik epeyce hareket kazanmış. Yeni arkadaşlar ve yeni yüzler görmek çok güzel. Onur kardeşim topiğin duayenliğini eline almış çok şükür.:cat: Zaten çok hevesli başlamıştı. İnşallah böyle devam eder. Hele ki mühendislik diplomasını alsın o zaman teknik konularda danışabileceğimiz tam teşekküllü bir uzmanımız olacaktır.
Şu ana kadar yazılı olanlarda bir hata yok. Debriyaj teli sıkıntısı servisin eksik bakımından kaynaklanmakta. Debriyajda kaçırma var mı en basit test yolu otorun üzerindeyken motoru vitese atıp ön freni sıkıp gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş bırakmaktır. Eğer motor gidecem dercesine bağırıyorsa debriyaj ayarsızdır ya da balata bitmiştir. Eğer debriyaj ayarın ya da balatan sağlamsa motor gitmek için kasıldıktan sonra hiç bağırmaya gerek duymadan stop eder.
En güzel debriyaj ayarı debriyaj hareket mesafesinin beşte ikilik kısmını sıktığında motorun debriyajı ayırıp vites atılabilir durumda olduğu ayardır.Daha kısa ayar seri vites atmak için iyidir ama motor yarım debriyaj gibi çalışır zorlu arazi koşullarında. Bu da debriyajın erken bitmesi demektir.
Yakıt tüketimi görecelidir. Normal ayarda ki motor minimum 2,8 litreye kadar düşer uzun yolda sakin kullanımda. Bunun altında ki değerler gerçeği yansıtmaz çünkü yapılan ölçüm kendi göstergeleri ile yapılmıştır ve %10'dan daha az hatalı ölçüm yapan Çinli görmedim henüz. Maksimumda ise 4,5 litreyi çok rahat aşabilirsiniz. Ben 5 litre bariyerini çoğu kez aştım. Çünkü çok limit kullanmak zorunda kalıyorum Ankara trafiğinde. Ama karma sakin kullanımda benim ortalamam 3,5 litre. Yani yaklaşık 12 kuruş. Bunun altında ki değerler ya gösterge hatasıdır ya da mucize.
Rodaj konusu ise başlı başına bir topik gerektirir. Ama esas olan şudur. Sıfır motor bebek gibidir. Önce yürümeyi sonra koşmayı öğretiriz. Bu bir günde olacak olay değildir. Bebeğimize gösterdiğimiz özeni göstermemiz gerekir. En önemli nokta motoru asla zorlamamak ve kaliteli yağ ile yağını minimum her 300 km'de bir değiştirmektir. İlk 1000 km'den sonra kademeli olarak motoru zorlayabilirsiniz. Motor açıldıktan sonra ise asla uzun süre sabit gazda gitmeyin. Ha biraz hızlanın arada bir ya da yavaşlayın.
Şu ana kadar yazılı olanlarda bir hata yok. Debriyaj teli sıkıntısı servisin eksik bakımından kaynaklanmakta. Debriyajda kaçırma var mı en basit test yolu otorun üzerindeyken motoru vitese atıp ön freni sıkıp gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş bırakmaktır. Eğer motor gidecem dercesine bağırıyorsa debriyaj ayarsızdır ya da balata bitmiştir. Eğer debriyaj ayarın ya da balatan sağlamsa motor gitmek için kasıldıktan sonra hiç bağırmaya gerek duymadan stop eder.
En güzel debriyaj ayarı debriyaj hareket mesafesinin beşte ikilik kısmını sıktığında motorun debriyajı ayırıp vites atılabilir durumda olduğu ayardır.Daha kısa ayar seri vites atmak için iyidir ama motor yarım debriyaj gibi çalışır zorlu arazi koşullarında. Bu da debriyajın erken bitmesi demektir.
Yakıt tüketimi görecelidir. Normal ayarda ki motor minimum 2,8 litreye kadar düşer uzun yolda sakin kullanımda. Bunun altında ki değerler gerçeği yansıtmaz çünkü yapılan ölçüm kendi göstergeleri ile yapılmıştır ve %10'dan daha az hatalı ölçüm yapan Çinli görmedim henüz. Maksimumda ise 4,5 litreyi çok rahat aşabilirsiniz. Ben 5 litre bariyerini çoğu kez aştım. Çünkü çok limit kullanmak zorunda kalıyorum Ankara trafiğinde. Ama karma sakin kullanımda benim ortalamam 3,5 litre. Yani yaklaşık 12 kuruş. Bunun altında ki değerler ya gösterge hatasıdır ya da mucize.
Rodaj konusu ise başlı başına bir topik gerektirir. Ama esas olan şudur. Sıfır motor bebek gibidir. Önce yürümeyi sonra koşmayı öğretiriz. Bu bir günde olacak olay değildir. Bebeğimize gösterdiğimiz özeni göstermemiz gerekir. En önemli nokta motoru asla zorlamamak ve kaliteli yağ ile yağını minimum her 300 km'de bir değiştirmektir. İlk 1000 km'den sonra kademeli olarak motoru zorlayabilirsiniz. Motor açıldıktan sonra ise asla uzun süre sabit gazda gitmeyin. Ha biraz hızlanın arada bir ya da yavaşlayın.








[/
