- Katılım
- 27 Kas 2014
- Mesajlar
- 161
Şu konuda ki herkes haklı.Vergisini ödeyen kurallara uyan kendine sorguluyor ben neden diyerek.Zar Zor çalışıp alın teri ile arabasını veya motorunu alan arakdaşın değer verdiği malı çalındığında kızıyor kinleniyor.Bir diğer taraftan hırsız yaptığı hırsızlık yanına kar kalıyor.Bunların temel sorunu bence TÜRKİYE de ceza sisteminin basiretsizliği.Hukuk sisteminin adalet üretememesinden kaynaklanıyor.Mağdur olan kişinin mağduriyetinin devlet güvencesi ile sağlanamaması ve kişilerin ceza sistemini kendi yaratması.Ne yazık tır ki bunlar muz cumhuriyetlerinde oluyor.
Diğer husus ise bir bireyi Ailesi eğitememiş,Din eğitememiş,toplum eğitememiş,eğitim sistemi öğretmen eğitememiş biz yargıç ve hakimlerin ceza vermesini umuyoruz.Ceza eğitim aracı değildir.Nasıl bir toplum olduk sorguladığımız da ahlak hırsızlığı ayıplar,İSLAMİYET yasaklar,kanun engeller fakat buna rağmen vatandaşlar buna eğilir ve yönelirler ise sorun ülkenin sosyal yapısı,kültürel yapısı ve yönetim yapısı ile alakalıdır.
Bir arkadaşım demiş ki;hırsızlığa devlet bile ölüm cezası vermiyorken sen kim oluyorsun.Sonuna kadar katılıyorum.Çünkü hiç bir canlının yaşam hakkı hırsızlıktan dolayı alınamaz.Fakat gecenin bir yarısı evladının eşinin uyuduğu bir eve girerse onun alnının ortasına bir şarjörü boşaltmak hakkınıda kimse benim elimden alamaz bu da bir gerçektir.Fakat eğitim sistemi güzel olsa,ülkede ki gelir hakça dağıtılsa,kişi kendiniz ezilmiş itilmiş hissetmez ve kolay para kazanma yoluna gitmez ise ve gittiğinde ceza sisteminin caydırıcılığı olursa bence kimse hırsız olmak istemez.
Saygılarımla
Diğer husus ise bir bireyi Ailesi eğitememiş,Din eğitememiş,toplum eğitememiş,eğitim sistemi öğretmen eğitememiş biz yargıç ve hakimlerin ceza vermesini umuyoruz.Ceza eğitim aracı değildir.Nasıl bir toplum olduk sorguladığımız da ahlak hırsızlığı ayıplar,İSLAMİYET yasaklar,kanun engeller fakat buna rağmen vatandaşlar buna eğilir ve yönelirler ise sorun ülkenin sosyal yapısı,kültürel yapısı ve yönetim yapısı ile alakalıdır.
Bir arkadaşım demiş ki;hırsızlığa devlet bile ölüm cezası vermiyorken sen kim oluyorsun.Sonuna kadar katılıyorum.Çünkü hiç bir canlının yaşam hakkı hırsızlıktan dolayı alınamaz.Fakat gecenin bir yarısı evladının eşinin uyuduğu bir eve girerse onun alnının ortasına bir şarjörü boşaltmak hakkınıda kimse benim elimden alamaz bu da bir gerçektir.Fakat eğitim sistemi güzel olsa,ülkede ki gelir hakça dağıtılsa,kişi kendiniz ezilmiş itilmiş hissetmez ve kolay para kazanma yoluna gitmez ise ve gittiğinde ceza sisteminin caydırıcılığı olursa bence kimse hırsız olmak istemez.
Saygılarımla