- Katılım
- 2 Kas 2008
- Mesajlar
- 867
http://www.uzmantv.com/abs-fren-sisteminin-calisma-prensibi-nasildir
Abs fren sistemi mesafeyi kısaltmaz demiştim
Abs fren sistemi mesafeyi kısaltmaz demiştim
Buraya alalım sizi, mikroişlemciye gerek yok.:bounce::queen:
http://www.obitet.gazi.edu.tr/
@Aye, o kadar link attım daha önce ilk attıklarımda kardaki durum için gerekli açıklamalar mevcut. Anlayan anlar sağlama mı istiyorsun bir de.![]()
2001 Clio Rxt 1,4 16v ile karda, buzda,yağmurda sınırlarını zorladım ama motosiklet için konuş dersen tecrübem olmadı.Gerek de yok teknik açıdan.
Aracında kar lastiği varmıydı? Yani bu testi yaparken aracın kar sürüşüne uygun muydu? Viraj içersinde fren yaparak test yaptın mı?
Zorlamaktan kastın nedir, boş bir top sahasında zorlamaktan bahsediyorsan eğer, hiç bir üretici 200kmh yapan motora aman sürücüler top sahasında testlerde başarılı olsunlar diye ABS koymuyor, viraj dönerken bir anda yolun ortasında inek görürsen frenlere asıldığında birde yerdeki su birikintisine denk gelirsen seni olabilecek minumum hasarla veya hiç hasarsız bu durumdan kurtarasın diye bu özelliği ekliyorlar.
Sen yağmur lastiği takıp 4x4 jeeple dahi 30cm karda zorlama testi yaparsan, kar lastiği takmış doğan görünümlü şahin arkanda sellektör yaparak seni zorlar.
Bazı şeyler bütündür ayrık düşünemez ve mantık dışı şartlar oluşturup amacının ötesinde beklentilere giremezsin.
Şimdi taner kardeş sen abs ister devreye sokulur ister devre dışı bırakılabilir değildir diye idda ediyosan BMW lerde bu oluyo.. (motosikletlerde)
özellile ıslak zeminde ABS fren mesafesini kısalttığı gibi güvenli frrenlemeyide sağlar ..
abs gerçekten çok önemli ve bugune kadar geliştirilmiş EN GÜVENİLİR VE YARARLI TEKNOLOJİDİR...
Son 2 senede 2 araba değiştirdim 3 ağır kaza geçirdim..direkt tecübelerimi yazıyorum;
1- çok yüksek süratle araya girmeye çalıştım girdim ve çıktımda afedersiniz önünüze bir öküz çıkarsa yapacağınız ilk iş frendir.. frene bastım ve çarpmamak için direksiyonu sağ kırıp atlatmaya çalışsamda kendimi 2 direği devirip ters şekilde yolun ortasında buluverdim... abs olsaydı rahatlıkla sağından sıyrılıp geçecektim kayıp kontrol kaybı yaşanmayacaktı..!
2- normal bir hızla dar sokaktan sağa dönecektim kenara hatalı parketmiş aracı görünce frene basmak zorunda kaldım ve direksiyonla kurtarma ihtimalim olmasına rağmen kurtaramadım patladım.. frene basmasam gene kurtarırdım.. ( yerler ıslak ve yağmurlu hava) abs olsa tehlikenin farkına bile varılmazdı..!
3- on gün önce yaptığım en son kaza.. hava yağmurlu yerler kaygan gece 1 civarı yol bomboş..! ışık yanıp sönerken çok uzaktan hatrı sayılır bir hızlanma yaptım sadece bir araba vardı en sola geçti ve ışık yeşilken durdu.. göbeğe yaklaştığım için frene basmak zorunda kaldım ve gene aynı senaryo araba kaydı direksiyon iptal..! abs olsaydı yanından (3şerit yol) rahatlıkla yavaşlayarak geçecektim..!
demem oki abs yi kötülemek gerçekten bu kadar firmayı kötülemeye benzer.. belki uzun duruyordur ama olsun.. yeri geldimi virajlarda hayat kurtarır.. bırakın 3 km/h daha yüksek vursun gerçekten önemli değil..!
motosikletlerde veya arabalarda isteğe bağlı olarak ABS'yi devreye sokan veya devre dışı bırakan bir düğme veya buna benzeyen bir sistem yok..
Videoda da ABS eklendikten sonra diye yazıyor..
Son olarak ABS fren sistemi duruş mesafesini kısaltmaz.. Bunun aksini iddaa eden yanlış bilgilendirme yapmış olur..
abs gerçekten çok önemli ve bugune kadar geliştirilmiş EN GÜVENİLİR VE YARARLI TEKNOLOJİDİR...
Son 2 senede 2 araba değiştirdim 3 ağır kaza geçirdim..direkt tecübelerimi yazıyorum;
1- çok yüksek süratle araya girmeye çalıştım girdim ve çıktımda afedersiniz önünüze bir öküz çıkarsa yapacağınız ilk iş frendir.. frene bastım ve çarpmamak için direksiyonu sağ kırıp atlatmaya çalışsamda kendimi 2 direği devirip ters şekilde yolun ortasında buluverdim... abs olsaydı rahatlıkla sağından sıyrılıp geçecektim kayıp kontrol kaybı yaşanmayacaktı..!
2- normal bir hızla dar sokaktan sağa dönecektim kenara hatalı parketmiş aracı görünce frene basmak zorunda kaldım ve direksiyonla kurtarma ihtimalim olmasına rağmen kurtaramadım patladım.. frene basmasam gene kurtarırdım.. ( yerler ıslak ve yağmurlu hava) abs olsa tehlikenin farkına bile varılmazdı..!
3- on gün önce yaptığım en son kaza.. hava yağmurlu yerler kaygan gece 1 civarı yol bomboş..! ışık yanıp sönerken çok uzaktan hatrı sayılır bir hızlanma yaptım sadece bir araba vardı en sola geçti ve ışık yeşilken durdu.. göbeğe yaklaştığım için frene basmak zorunda kaldım ve gene aynı senaryo araba kaydı direksiyon iptal..! abs olsaydı yanından (3şerit yol) rahatlıkla yavaşlayarak geçecektim..!
demem oki abs yi kötülemek gerçekten bu kadar firmayı kötülemeye benzer.. belki uzun duruyordur ama olsun.. yeri geldimi virajlarda hayat kurtarır.. bırakın 3 km/h daha yüksek vursun gerçekten önemli değil..!
Motosikletimde ve 1200GS'te ABS'yi devreden çıkaran düğme var. Durma esnasında bu düğmeye 5sn kadar basarsan ABS devreden çıkar. Kontağı kapatıp tekrar açarsan ABS devreye girer. Kocaman bir kırmızı ışık ABS devre dışı diye işaret verir. Offroad kullanımında kapat yoksa düşersin der.
Fren mesafesine gelince;
1-Bosch sayfasından
Why do I need ABS?
ABS ensures that you can brake safely: it keeps your vehicle steerable and stable in situations where you have to brake hard, shortens your braking distance and avoids tire damage.
Does ABS shorten the braking distance?
In most cases the braking distance is shorter with ABS than without ABS. One exception is in the case of roads with a loose surface such as sand or gravel. Here, without ABS, wheels which lock create a wedge of material under them. This wedge can lead to a reduction in the braking distance. But beware: in this situation, the vehicle without ABS can no longer be steered!
http://www.bosch-safebraking.com/com/language2/important_questions_and_answers.html
2-Wikicars sayfasından
A Finnish car magazine, Tekniikan Maailma, tested a VW Golf V fitted with non-studded Continental ContiVikingContact 3 tires.
Braking distance from 80-0 km/h:
dry pavement - 45 m - 32 m
snow - 53 m - 64 m
ice - 255 m - 404 m
ilk değer ABS yokken ve ikinci değer ABS ile durma mesafesi
http://wikicars.org/en/Anti-Lock_Brakes_(ABS)
Wikicars internet sitesi, wikipedia internet sitesinin, motorlu taşıtlar versiyonu olduğundan pek güvenilir bulmuyorum ve verilerini dikkate almıyorum..
Şimdi diyeceksinki Bosch gibi bir markanındamı verilerini dikkate almayacaksın?
Bildiğiniz gibi Bosch bir çok araba üreticisi firmanın caliper, disk, gibi frenleme elemanlarını üretip tedarikçiliğini yapan bir firma.. ABS fren sisteminin üreticisi derseki "abs fren sistemi mesafeyi kısaltmaz" o zaman yoğurdum ekşi demiş olur.. Hangi üretici firma yoğurdum ekşi derki.. Ben abs kötü demiyorum, manevra yeteneği sağladığı için iyi olduğunu düşünüyorum ama bir çok yerde abs fren mesafesini kısaltmaz diye yazılıp çizilirkende abs'nin üreticisi ve satıcısı bir firmanın kendi malı için allayıp pulladığı bi yazıyada itibar etmem..