Arazide ABS açık gidilirse ne olur?

Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geldik yine ABS düğmesine,her araçta yoktur bu düğme ve her zaman devrededir.
Şimdi fren mesafesi genel yol durumunda ABS ile kısa oluyorsa bu uyduruk düğmeyi neden koymasınlar torpidoya bu mühendisler.
Kafaları basmıyor galiba,maliyeti düşünüyorlar.:p
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Gölcük girişinde, yaz sıcağı, asfalt nerdeyse erimiş, Kırmızı ışıkta Tır'ın arkasındayım. Honda Eurocivic Sedan otomatik vites araba. Yeşil yanıyor. Kalkıyoruz. Tır 30 metre sonra aniden duruyor. Hemen frene basıyorum. ABS devreye giriyor. tok-tok-tok-tok sesleri eşliğinde tır'a çarpıp duruyorum. Kısa mesafe, düşük sürat, eğik bir kaput.

Takip mesafeni yeteri kadar ayarlayamamışsın birincil olarak sürücü hatası var.

Gelelim yakındığın hasara, evet kazıklama fren yaptın, düm düz gidip arkadan vurdun ve az bir hasarla kurtuldun.

Eğer ABS olmasa hakimiyet kaybedip muhtemelen karşı yöne geçecek ve belkide bir kamyonun altında parçalanıp ölecektin.

Buyur burdan izle aynı panik freni ABS'siz araçta yaparsan başına ne gelir;

http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/02/04/takla.atip.karsi.seride.gecti/562273.2/

Gerçi bunada bir bahane bulursunuz.:p Nede olsa hepimiz bilim adamıyız demi.:queen:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
abs güvenli durmayı saglar ister kuru ister yaş ister kar buz olsun ben terimlerle konuşamaycagım sadece kulanan biri olarak ben her zaman abs li motorları tercih ederim ve bu güne kadar devre dışı bırakma sadece bmw vardı onunda sebebi büyük ihtimalle arazi kulanımlarında virajlarda frenle karışık dönebilmek için diyecegim seyir halinde abs devre dısı bırakamıyorsunuz durmanız lazım bana abs li moped versinler abs siz 1000rr ben moped derim aciza alışmışl kudurmuştan beterdir:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:53 ----------

Takip mesafeni yeteri kadar ayarlayamamışsın birincil olarak sürücü hatası var.

Gelelim yakındığın hasara, evet kazıklama fren yaptın, düm düz gidip arkadan vurdun ve az bir hasarla kurtuldun.

Eğer ABS olmasa hakimiyet kaybedip muhtemelen karşı yöne geçecek ve belkide bir kamyonun altında parçalanıp ölecektin.

Buyur burdan izle aynı panik freni ABS'siz araçta yaparsan başına ne gelir;

http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/02/04/takla.atip.karsi.seride.gecti/562273.2/

Gerçi bunada bir bahane bulursunuz.:p Nede olsa hepimiz bilim adamıyız demi.:queen:

abs li araclarda kullanım kılavuzunda takip mesafesi diye birşey var siz birkere kaza yapmışsınız ama o abs bin kere sizi kurtarır diye düşünüyorum frene basınca hakimiyet sizde oluyor tekerler kitlemiyor araba saga sola gitmiyor bilmem anlatabildimi :queen:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buyur burdan izle aynı panik freni ABS'siz araçta yaparsan başına ne gelir;

http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/02/04/takla.atip.karsi.seride.gecti/562273.2/

Gerçi bunada bir bahane bulursunuz.:p Nede olsa hepimiz bilim adamıyız demi.:queen:

Burada Transit sürücüsü çok hızlı(130km/h civarı), sol şeriditte seyir halinde iken diğer Transit birden sollamaya kalkıyor kamyonu ,frene biraz dokunuyor ama tam olarak frenaj hatası diyemeyiz. Fren ayarları bozuk, ön-arka-sağ-sol frenleme kuvvet dağılımı tutarsız. Ama temel hata sürücünün o hızdaki ani direksiyon hareketleri aracın kontrolden çıkmasına yegane sebep. :queen:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
abs güvenli durmayı saglar ister kuru ister yaş ister kar buz olsun ben terimlerle konuşamaycagım sadece kulanan biri olarak ben her zaman abs li motorları tercih ederim ve bu güne kadar devre dışı bırakma sadece bmw vardı onunda sebebi büyük ihtimalle arazi kulanımlarında virajlarda frenle karışık dönebilmek için diyecegim seyir halinde abs devre dısı bırakamıyorsunuz durmanız lazım bana abs li moped versinler abs siz 1000rr ben moped derim aciza alışmışl kudurmuştan beterdir:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:53 ----------



abs li araclarda kullanım kılavuzunda takip mesafesi diye birşey var siz birkere kaza yapmışsınız ama o abs bin kere sizi kurtarır diye düşünüyorum frene basınca hakimiyet sizde oluyor tekerler kitlemiyor araba saga sola gitmiyor bilmem anlatabildimi :queen:

Aynı taraftayız, dediklerine harfiyen katılıyorum, ayrıca bu kaçıncı ABS'li motorun bilmem ama hiç ABS'li motosiklet kullanmamış kişilerin, tecrübelerini dikkate almasını öneririm.

Ben ABS'li motor 1 kere kullandım, o da Halis abinin F800GS, 190'la giderken ön arka allah ne verdiyse bastım, tak tak tak yapacak diye tepki bekliyordum ve motor film karesi gibi durdu, üzerinden fırlayıp düşmekten ar zor kurtuldum.

Benim diyen o şekilde ABS'siz motosikletle fren atabilecek düyada belki 1-2 sürücü vardır, kimse daha iyisini elle yaparım diye iddaa etmesin.

Burada Transit sürücüsü çok hızlı(130km/h civarı), sol şeriditte seyir halinde iken diğer Transit birden sollamaya kalkıyor kamyonu ,frene biraz dokunuyor ama tam olarak frenaj hatası diyemeyiz. Fren ayarları bozuk, ön-arka-sağ-sol frenleme kuvvet dağılımı tutarsız. Ama temel hata sürücünün o hızdaki ani direksiyon hareketleri aracın kontrolden çıkmasına yegane sebep. :queen:

Bide hoca olacan.:p ABS böyle durumlar için zaten, andavalın biri bir anda önüne çıkarsa hakimiyet kaybetmeden maksimum yavaşlamayı sağlamak için.

Zaten yavaşlamak için normal fren atarken ne ABS'li ne ABS'siz araçta en ufak bir fark olmaz.

O videodaki takla atan minibüste eğer ABS olsaydı, hızı düşer öndeki hatayı yapan araca tıklardı ve öndeki araç ABS olsun olmasın fırlayıp taklayı atardı, hatasının bedelini kendisi öderdi.

Ordaki ani direksiyon haraketleride kontrolden çıkan aracı takla atmaktan kurtarmak için, kontrolden çıkma sebebi araçta ABS olmayışı, ki senin dediğin gibi gitti günlük frenlerini ayarlatı her gün yola öyle çıktı öyle bir manyak var farzedelim, bu manyak her gün yeni 4 lastik ve gittiği yollara yeni asfalt mı döktürecek?

Eğer daha önce ciddi bir otomobil tecrüben olsaydı(benim 1 milyon km'den fazla) o frenlemede ABS'siz her aracın istisnasız kontrol kaybedeceğini bilirdin.

Varsayımlarınla gerçeğe kafa tutmaya çalışıyorsun, buna eyvallah ama insanlarıda yanlış bilinçlendirdiğinin farkında mısın?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bide hoca olacan.:p ABS böyle durumlar için zaten, andavalın biri bir anda önüne çıkarsa hakimiyet kaybetmeden maksimum yavaşlamayı sağlamak için.

Zaten yavaşlamak için normal fren atarken ne ABS'li ne ABS'siz araçta en ufak bir fark olmaz.

O videodaki takla atan minibüste eğer ABS olsaydı, hızı düşer öndeki hatayı yapan araca tıklardı ve öndeki araç ABS olsun olmasın fırlayıp taklayı atardı, hatasının bedelini kendisi öderdi.

Ordaki ani direksiyon haraketleride kontrolden çıkan aracı takla atmaktan kurtarmak için, kontrolden çıkma sebebi araçta ABS olmayışı, ki senin dediğin gibi gitti günlük frenlerini ayarlatı her gün yola öyle çıktı öyle bir manyak var farzedelim, bu manyak her gün yeni 4 lastik ve gittiği yollara yeni asfalt mı döktürecek?

Eğer daha önce ciddi bir otomobil tecrüben olsaydı(benim 1 milyon km'den fazla) o frenlemede ABS'siz her aracın istisnasız kontrol kaybedeceğini bilirdin.

Varsayımlarınla gerçeğe kafa tutmaya çalışıyorsun, buna eyvallah ama insanlarıda yanlış bilinçlendirdiğinin farkında mısın?

Ne hocası:p o verdiğin video hakkında yorum yapılacak yorumu yaptık.
Ağırlık dağılımı denilen hususu belirttim burada.Araç yüklü Abs kendi başına bir .oka yaramaz.
Böyle bir durumda Abs haricinde Ebd ve Vsc sistemlerine(Elektronik fren gücü dağıtımı ve viraj denge sistemi) hatta Elektronik stabilite kontrolüne ihtiyaç var. Bunun için Vw Volt Crafter var,Yeni Carevelle, Transporter var.:wiinkk:

Frenleme kuvvetini nereden biliyorsun ki sırf Abs ile olaydan sıyrılabilirsin diyorsun.

Bence bilinçlenecek kişi burada sensin.:bounce:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Ne hocası:p o verdiğin video hakkında yorum yapılacak yorumu yaptık.
Ağırlık dağılımı denilen hususu belirttim burada.Araç yüklü Abs kendi başına bir .oka yaramaz.
Böyle bir durumda Abs haricinde Ebd ve Vsc sistemlerine(Elektronik fren gücü dağıtımı ve viraj denge sistemi) hatta Elektronik stabilite kontrolüne ihtiyaç var. Bunun için Vw Volt Crafter var,Yeni Carevelle, Transporter var.:wiinkk:

Frenleme kuvvetini nereden biliyorsun ki sırf Abs ile olaydan sıyrılabilirsin diyorsun.

Bence bilinçlenecek kişi burada sensin.:bounce:

hocam birşey sorcam kactane kac km abs li arac kulandın kactane kac km motor kulandın merak ettim bazı şeyler kitaplarda yazdıgı gibi degildir tecrübe çok farklıdır kusura bakmayın ben okumadım ama 1000 km araba ile abs yol yapmısımdır motorlada 100 000 km fazla yol yapmışımdır abs virajda düzde arazide karda camurda dengeli kontrollü durmayı saglar tekerleri kitlemedigi için ayagınız frendeyken manevra kabiliyeti saglar ben araclarımın hiç birinde abs iptal dügmesi veya anahtari olmadı karıştırmayın erbek iptal eds iptal dügmesiyle arabalarda genellikle erbek iptal vardır torpitoda :queen::queen:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam birşey sorcam kactane kac km abs li arac kulandın kactane kac km motor kulandın merak ettim bazı şeyler kitaplarda yazdıgı gibi degildir tecrübe çok farklıdır kusura bakmayın ben okumadım ama 1000 km araba ile abs yol yapmısımdır motorlada 100 000 km fazla yol yapmışımdır abs virajda düzde arazide karda camurda dengeli kontrollü durmayı saglar tekerleri kitlemedigi için ayagınız frendeyken manevra kabiliyeti saglar ben araclarımın hiç birinde abs iptal dügmesi veya anahtari olmadı karıştırmayın erbek iptal eds iptal dügmesiyle arabalarda genellikle erbek iptal vardır torpitoda :queen::queen:

Sen de işkembeciymişsin aga kusura bakma cevabı burada.:bounce:
İlk google 'da baktım bu çıktı bak.:wiinkk:

http://www.turkeyforum.com/satforum/archive/index.php/t-55383.html

Üretilen otomobillerin çoğunda ABS iptal düğmesi bulunmamakta ne yazık ki.Bilemiyorum bunu okuyanlardan kaç kişi karda ve buzda ABS li araçla fren yapmak zorunda kalmıştır ama inanın ki ABS li araçla karda veya buzda duramazsınız.Bunun mantığıda şudur;karda veya buzda fren yaptığımızda tekerler kilitlenir ve lastiklerin önünde minik tepecikler oluşur,çok düşük (max.20 km) hızlarda gitmiyorsak durmamızın tek şekli budur.ABS li araçta ise tekerler kilitlenmediği için bundan faydalanamayız.Aksini iddia edenler mutlaka olacaktır ama ABS iptal sistemi olan araçların kullanım klavuzlarını okumalarını tavsiye ederim (örnek;Saab,Volvo,Audi gibi otomobillerin eski modelleri)bunlara ek olarak Opel'de 4 derece sıcaklığın altındayken ABS yi iptal eden bir sistem kullanıyordu.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Sen de işkembeciymişsin aga kusura bakma cevabı burada.:bounce:
İlk google 'da baktım bu çıktı bak.:wiinkk:

http://www.turkeyforum.com/satforum/archive/index.php/t-55383.html

Üretilen otomobillerin çoğunda ABS iptal düğmesi bulunmamakta ne yazık ki.Bilemiyorum bunu okuyanlardan kaç kişi karda ve buzda ABS li araçla fren yapmak zorunda kalmıştır ama inanın ki ABS li araçla karda veya buzda duramazsınız.Bunun mantığıda şudur;karda veya buzda fren yaptığımızda tekerler kilitlenir ve lastiklerin önünde minik tepecikler oluşur,çok düşük (max.20 km) hızlarda gitmiyorsak durmamızın tek şekli budur.ABS li araçta ise tekerler kilitlenmediği için bundan faydalanamayız.Aksini iddia edenler mutlaka olacaktır ama ABS iptal sistemi olan araçların kullanım klavuzlarını okumalarını tavsiye ederim (örnek;Saab,Volvo,Audi gibi otomobillerin eski modelleri)bunlara ek olarak Opel'de 4 derece sıcaklığın altındayken ABS yi iptal eden bir sistem kullanıyordu.

bana marka versene abs iptal dügmesi olan bir araba ben merak ettim burda sanayi var gidip bakacagım hatta birkactanede araba bayi onlara gidip bakacagım
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bana marka versene abs iptal dügmesi olan bir araba ben merak ettim burda sanayi var gidip bakacagım hatta birkactanede araba bayi onlara gidip bakacagım

Audi 80-100 (92-95 model)serilerinde bulunur Abs düğmesi.:cat:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Hoca yapma gözünü seveyim, karda bile en az 50bin km araç sürmüşümdür...

Tahmini 18-19 yaşımda bir mazda RX-7'im vardı, ABS bozulunca devre dışı bırakıp normal sisteme çevirttirmiştim.

Bir gün karda çıkıp dolaşayım dedim, çıktım evin önünden ahh bir durdura bilsem eve dönecem öyle pişmanımda durmuyorki, o gün eve dönene kadar hatim indirdim arabanın içinde...

Şimdi beni dövseler ABS olmayan aracı karda sürmem, ben dersimi zamanında aldım, sanada bir ders tavsiye ederim.:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 ----------

Audi 80-100 (92-95 model)serilerinde bulunur Abs düğmesi.:cat:

O modellerde Gyro sensörü olmadığı için koymuşlardır.

Şu zamanın ABS'si ile o zamanı mukayese etmen anadolla ferrariyi mukayese etmek gibi bir şey.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hoca yapma gözünü seveyim, karda bile en az 50bin km araç sürmüşümdür...

Tahmini 18-19 yaşımda bir mazda RX-7'im vardı, ABS bozulunca devre dışı bırakıp normal sisteme çevirttirmiştim.

Bir gün karda çıkıp dolaşayım dedim, çıktım evin önünden ahh bir durdura bilsem eve dönecem öyle pişmanımda durmuyorki, o gün eve dönene kadar hatim indirdim arabanın içinde...

Şimdi beni dövseler ABS olmayan aracı karda sürmem, ben dersimi zamanında aldım, sanada bir ders tavsiye ederim.:p

Ders mi veriyorsun bana,teşekkür ederim almayım, 6 sene aldım dersimi bana otomobil doktoru diyebilirsin,ihtiyacın olursa yardıma hazırım:bounce::queen:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Audi 80-100 (92-95 model)serilerinde bulunur Abs düğmesi.:cat:

hoca tarihi eserlerden bahsetme yeni modellerden bahset o tarihte abs denen nesne yeni bulunmuştu o yüzden konmuş olabilir yeni bir modelde söyle gelcem elini opcem ve verdigin link abs ile ilgili degil frenleme tekni anlatıyorlar bence sen git arabalara bir daha bak :cat:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hoca tarihi eserlerden bahsetme yeni modellerden bahset o tarihte abs denen nesne yeni bulunmuştu o yüzden konmuş olabilir yeni bir modelde söyle gelcem elini opcem ve verdigin link abs ile ilgili degil frenleme tekni anlatıyorlar bence sen git arabalara bir daha bak :cat:

İşim yok sana Abs düğmeli araba mı arayacağım git kendin bul elimi de öptürmem yaşlanmadım daha.::cekic::
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Ders mi veriyorsun bana,teşekkür ederim almayım, 6 sene aldım dersimi bana otomobil doktoru diyebilirsin,ihtiyacın olursa yardıma hazırım:bounce::queen:

Canım arkadaşım motor sürmekten anlamam, ama bu araba denen poku en az 19 yıldır sürüyorum, 2 tekere kaldırır makasa sokarım, yanmda altına işemeden 5dk oturamazsın.

Kaç araba parçaladım kaç kaza yaptım inan sayısını hatırlamıyorum, bildiğim tek şey son 10 yıldır arabayla hiç kaza yapmadığım.

Hangi kitaptan okuyorsun bunları bilmiyorum ama al şu ABS'siz arabanı, bende ABS li arabamı alayım, kartepeye bir tırmanıp inelim bakalım hangimiz daha iyi süre yapıyor, hatta tamamlayabiliyor diyeyim.

Hoş ABS'li veya ABS'siz arabamda yok ama ödünç alırım birinden.:queen:
 
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
867
Yeni model araçlarda ABS iptal eden bir düğme yok!! Bırakın böyle bir düğmenin olup olmadığını artık bir çok firma ürettikleri araçlarda müşterisine abs'yi standart olarak sunuyor.. (Araçlarda özellikler, müşterilere standart veya opsiyonel olarak sunulur)
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Canım arkadaşım motor sürmekten anlamam, ama bu araba denen poku en az 19 yıldır sürüyorum, 2 tekere kaldırır makasa sokarım, yanmda altına işemeden 5dk oturamazsın.

Kaç araba parçaladım kaç kaza yaptım inan sayısını hatırlamıyorum, bildiğim tek şey son 10 yıldır arabayla hiç kaza yapmadığım.

Hangi kitaptan okuyorsun bunları bilmiyorum ama al şu ABS'siz arabanı, bende ABS li arabamı alayım, kartepeye bir tırmanıp inelim bakalım hangimiz daha iyi süre yapıyor, hatta tamamlayabiliyor diyeyim.

Hoş ABS'li veya ABS'siz arabamda yok ama ödünç alırım birinden.:queen:

Şimdi 11 yaşımdan başlayım,kendim öğrendim Kartal 1983 model,ancak 13 yaşımda beni uzun yolda göreblidiniz,yaş 32 =21:wiinkk: tek kazam oldu şehir içinde ters yola bilerek girdim Kadın da bodoslama Golf I'in sağ arka dodiğinden bindirdi. Tek kazam buydu. Alırım anahtarını:bounce::queen:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
İşim yok sana Abs düğmeli araba mı arayacağım git kendin bul elimi de öptürmem yaşlanmadım daha.::cekic::

buna ancak şunu derim cevir kazı yanmasın başka birşey demem nerdeyse her marka arabaya bindim kendimin olmasada cevremde oldu bindim kulandım belki yaşım senden büyük küçük bilemem ama birşey yanlış sa kabul ederim dogru ise ispat isterim ama sen yanlış biliyorsun şimdi auidi ile görüşüp verdigin yıllardaki arabalarda O DÜGME VARMI YOKMU SORCAM sakın oda erbek iptal dügmesi olmasın :queen::queen::queen:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
buna ancak şunu derim cevir kazı yanmasın başka birşey demem nerdeyse her marka arabaya bindim kendimin olmasada cevremde oldu bindim kulandım belki yaşım senden büyük küçük bilemem ama birşey yanlış sa kabul ederim dogru ise ispat isterim ama sen yanlış biliyorsun şimdi auidi ile görüşüp verdigin yıllardaki arabalarda O DÜGME VARMI YOKMU SORCAM sakın oda erbek iptal dügmesi olmasın :queen::queen::queen:

İddiasına girelim mi,senin F800 e karşılık 2 araba 1 motor 2 bisiklet ok.:wiinkk:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Şimdi 11 yaşımdan başlayım,kendim öğrendim Kartal 1983 model,ancak 13 yaşımda beni uzun yolda göreblidiniz,yaş 32 =21:wiinkk: tek kazam oldu şehir içinde ters yola bilerek girdim Kadın da bodoslama Golf I'in sağ arka dodiğinden bindirdi. Tek kazam buydu. Alırım anahtarını:bounce::queen:

İyi iyi yaşımız aynı, ilk tecrübe 9 yaşımda opel rekord tek kapı, ilk kendi arabam 13 yaşımda 76 model 316, al bakalım anahtarımı.:wiinkk:

Ne zaman çıkıyoruz ABS testine?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst