Araç plakalarında yeni dönem! 17 milyon plaka değişiyor!

Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Uygulama güzelde, maliyet nedir acep?

Birde bu uygulama, hatuna çalışıyorum deyipte, aleme gittiğimi açık etmez dimi :p

Yok be aga Türkler onunda çaresini bulur merak etme:queen:Esas millet kullandığı akıllı telefonlardan korksun buna gelene kadar.Gerçi onları Akparti vermedi ama:queen:Olsun bi şekilde döner dolaşır akıllı telefonları da Tayyip vermişti deriz:queen:
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
341
HGS düzgün çalışmıyor, çünkü düzgün çalışmayınca daha çok para alıyor.

Ama bu sistem görünüşe göre mükemmel çalışacak.

Benim isim önerim çok orijinal değil ama: "BBSİ"

Çok net biçimde ifade edilmiş:
“çiplerde sadece güvenlik seri numarası ile plaka bilgisi yer alacaktır.“
...“sistemde kullanılacak çipler kişisel bilgi içermeyecektir.“

Herhalde belediye otobüslerinin plakası yer alacak.

Kesinlikle her lambada, her köşe başında son derece yüksek güçlü RFID okuyucular bulunacak.

Biz de plakalarımızı saydam metal içerikli filmlerle sarıp öyle dolaşacağız ;)
Şimdiden yolunu söyleyelim...
Plakanızı mikrodalga fırına atın, işlem tamam.
Diğer yöntemi yazamıyorum buraya :p

"Herkesi" izlemenin en ucuz yolu RFID...

Bir süre sonra da plakası okunmadan geçenlere lav silahıyla alev püskürten gişeler yapılır artık :p

Ya da otoparktan çıkarken 10 kuruş.
Sokaktan caddeyi köşeyi döndün mü, 35 kr.
Ana caddeye çıkınca indirim var: 25kr.
Eve dönüş İstanbul'da bedava, İzmir'de ücretli :p

Daha durun, yıllar önce ABD'de askerlerin ellerine deri altına koydular bu pasif etiketleri. Kimi firmalar çalışanlarına zorunlu kıldı, güvenlik kartı yerine rfid deri altı...

Bizde de yakındır... İşte o zaman kim Cuma'ya gitti, kim zikr partisine pardon neysiydi, ne zamandır gitmeyince unuttum işte...
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
49
çip takacaklar işte mübarek, nerde napıyon hep bakacaklar.
cuma saati cumaya mı gidiyon, geziyon mu filan hep kaydolacak.
muazzam buluş.

Gel benimkinin parasını sen ver akp isterse gelsin 55768 defa değiştirsin ben razıyım.
Peki ya sen benimkinin parasını ödemeye razımısın?
Senin verdiğin oyun cezasını ben niye çekiyorum?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Gel benimkinin parasını sen ver akp isterse gelsin 55768 defa değiştirsin ben razıyım.
Peki ya sen benimkinin parasını ödemeye razımısın?
Senin verdiğin oyun cezasını ben niye çekiyorum?

ne yapmalıyım onu söyle?
kime oy verirsem gönlün hoş olacak?
ciddiyim!
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
49
AKP'nin satacak birşey bırakmadığı için kazığın ucunu vatandaşa yöneltmiş durumda.

Piyasada bir sürü işsiz ziraat mühendisi vardı bi kanun çıkardı gıda üreten her işyerini mühendis çalıştırmaya mecbur etti. Sanki esnaf çok para kazanıyormuş gibi. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Bir sürü işsiz inşaat mühendisi vardı gitti bir kanun çıkardı her inşaat yapan adam yapı denetim şirketlerinden biri ile çalışmak zorunda şimdi. Bu işi zaten yerel yönetimlerin işiydi. Şimdi hem yerel yönetimlere dünyanın parasını veriyorsunuz hem de yapı denetim şirketlerine. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Bir kanun çıkardılar seyyar satış yapan bütün esnaflar değeri 2000TL olan yazarkasa pos cihazlarında almak zorunda şimdi. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Piyasada bir sürü işsiz iktisat, maliye mezunu var bir kanun çıkarıyorlar piyasadaki her şirket bağımsız denetmen çalıştırmak zorunda kalacak. Bu adamın maaşınıda işyeri sahibi kendi cebinden ödeyecek... MODERNLEŞİYORUZ!!!

Peki bu bizden alınan Allahsız kitapsız insafsız vergiler ne zaman modernleşecek?
Aldığımız maaşlar ne zaman modernleşecek?

Vatandaşı yolmanın AKP sözlüğündeki karşılığı Modernleşmek sanırım.

Tayyip Erdoğan her konuştuğunda Waterworld (Su Dünyası) filmindeki şu sahne aklıma geliyor

Filmde adamın biri bir gemi dolusu insana toprak ülkeye götürme vaadinde bulunur. Bizim RTE'nin millete 2023 demesi AB demesi gibi.
Güzel bir konuşma yapar verir gazı gemidekilere, sonra millet başlar kürekleri çekmeye

Yanındaki adamı Nord sorar: Pekala nereye kürek çekiyoruz?
Liderleri Deacon: En ufak fikrim bile yok. Endişelenme, ne olduğunun farkına varıncaya kadar bir ay kürek çekerler.

İşte içinde bulunduğumuz durum bu. Tayyip veriyor gazı veriyor gazı, akp seçmeni de birşeyler oluyor sanıyor kürek çekmeye devam ediyor.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
AKP'nin satacak birşey bırakmadığı için kazığın ucunu vatandaşa yöneltmiş durumda.

Piyasada bir sürü işsiz ziraat mühendisi vardı bi kanun çıkardı gıda üreten her işyerini mühendis çalıştırmaya mecbur etti. Sanki esnaf çok para kazanıyormuş gibi. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Bir sürü işsiz inşaat mühendisi vardı gitti bir kanun çıkardı her inşaat yapan adam yapı denetim şirketlerinden biri ile çalışmak zorunda şimdi. Bu işi zaten yerel yönetimlerin işiydi. Şimdi hem yerel yönetimlere dünyanın parasını veriyorsunuz hem de yapı denetim şirketlerine. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Bir kanun çıkardılar seyyar satış yapan bütün esnaflar değeri 2000TL olan yazarkasa pos cihazlarında almak zorunda şimdi. MODERNLEŞİYORUZ!!!

Piyasada bir sürü işsiz iktisat, maliye mezunu var bir kanun çıkarıyorlar piyasadaki her şirket bağımsız denetmen çalıştırmak zorunda kalacak. Bu adamın maaşınıda işyeri sahibi kendi cebinden ödeyecek... MODERNLEŞİYORUZ!!!

Peki bu bizden alınan Allahsız kitapsız insafsız vergiler ne zaman modernleşecek?
Aldığımız maaşlar ne zaman modernleşecek?

Vatandaşı yolmanın AKP sözlüğündeki karşılığı Modernleşmek sanırım.

Tayyip Erdoğan her konuştuğunda Waterworld (Su Dünyası) filmindeki şu sahne aklıma geliyor

Filmde adamın biri bir gemi dolusu insana toprak ülkeye götürme vaadinde bulunur. Bizim RTE'nin millete 2023 demesi AB demesi gibi.
Güzel bir konuşma yapar verir gazı gemidekilere, sonra millet başlar kürekleri çekmeye

Yanındaki adamı Nord sorar: Pekala nereye kürek çekiyoruz?
Liderleri Deacon: En ufak fikrim bile yok. Endişelenme, ne olduğunun farkına varıncaya kadar bir ay kürek çekerler.

İşte içinde bulunduğumuz durum bu. Tayyip veriyor gazı veriyor gazı, akp seçmeni de birşeyler oluyor sanıyor kürek çekmeye devam ediyor.

O filmin sonunuda hatirlatirim yalniz. :)
Bi adam çıkar gelir herşeyi bi anda yerle yeksan eder :p
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
çip varsa tamam ya...çok moderen bi gelişme...pasaportları da öyle çipli yaptılar devlet görevi için gittiğim her yurt dışı gezisine 50 kağıt defter parası veriyom....yani devletin görevi için gittiğim pasaport için cebimden...

eski usulde bi defter vardı her çıkışta temdit edilir para verilmezdi...şimdi çipli oldu süre uzatmada yok..her çıkışa bi defter...maşallah...modernizmde son nokta...
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
49
O filmin sonunuda hatirlatirim yalniz. :)
Bi adam çıkar gelir herşeyi bi anda yerle yeksan eder :p

Ceremesini sorumluları, yani oy verenler çektiği sürece benim için sorun yok. Ancak oy vermediğim halde ben neden cezalandırılıyorum?

Bizi Suriye'ye sokmaya çalışıyorlar. Amerika'da Obama ne derse 24 saat sonra aynısını burada Tayyip söylüyor.

Eğer bir savaş çıkaracaklarsa alsınlar götürsünler akp seçmenlerini savaştırsınlar, bana dokunmasınlar. Ben lejyoner değilim ki Amerika'nın İsrail'in çıkarları için gidip savaşayım.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
ya arkadaş madem hgs ile aynı sistemse neden plaka değişiyor.direk hgs çipinden hallet işini.yeni plaka'dan vurgun yapacaklar işte besbelli...
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
ya arkadaş madem hgs ile aynı sistemse neden plaka değişiyor.direk hgs çipinden hallet işini.yeni plaka'dan vurgun yapacaklar işte besbelli...

hayır madem hgs ile aynı niye hgs diye bişey çıkardın...plakadaki çip vasıtası ile yine çipe para yüklenip otoban köprüden geçince plakadaki çip vasıtasıyla hesaptan düşerdi...bu dediğimin rahatlıkla olabilecek bişey olduğunu düşünüyorum ki eğer öyleyse tamamen büyük bir vizyonsuzluk ve öngörüsüzlüktür...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
beyler sıkı durun muhasır medeniyetler seviyesine ulaştık:p
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
uygulama faydalı olabilir fakat bu işi bize çok pahalıya çıkartacakları aşikar...
 
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
125
Ehliyetleri de plakaları da ücret talep etmeden değiştirecekse eyvallah. Ama hepimiz biliyoruz ki bu vatandaşı yolmak için yapılan bir şey kimse aksini söylemesin. Ehliyet denen plastik parçası için bankaya ayrı emniyete ayrı yüzlerce lira veriyoruz. Plastik parçası öküz herif, plastik!

Aaaaa lütfen değerli kart parası o :queen::queen:
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
adamlar nereden ne bulayımda cebimi doldurayım diyor ya
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Ayrıca plakaya çip takmaya falan gerek yok, trafikteki 10 küsür milyon aracın her birinin plakasını tahminen 100TL harcatıp (toplam 1 milyar TL eder) değiştirmektense otoyol kameralarını vb. şu tür bir sisteme geçirmek çooook daha ucuza mal olur:

http://plakatanimasistemleri.com/

Kameranın tanesi 1000TL olsa bile 1 milyon kamera takılmadığı sürece daha ucuza gelir.

Tabii amaç hizmet etmekse! Yoksa "çaktırmadan vergi toplayalım", "emniyete biber gazı lazım, para bitti", "destan yazan polisin primine kaynak lazım" düşüncesi varsa 10 milyon plaka değiştirtmek daha mantıklı.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
lan medeniyet size kalsa taş devrinden çıkartmazdınız insanlığı.
bizim modernlerin böyle handikapları var işte :mrgreen:
ak parti yaptıysa istemezük!
Kimilerini "ak parti ne yaptızsa istemezük" demekle itham ediyorsunuz ama sanki bana da "ak parti ne yaparsa sorgulamadan isterük" gibi gelmeye başladı ilk defa :)
Madem hgs ile aynı sistemdi neden beraber yapılmadı da iki maliyet oldu? daha kolay bir yol çizilemez miydi? vs vs vs
Kafadaki soru işaretlerini sorgulayınca taş devri kafalılık mı oluyor pek anlayamadım :)
Zaten çok yüksek vergi mükellefliğimiz var, sorguluyor işte insan...
Her değişen uygulama malesef dolaylı olarak cebimize yansıyor...
Ha bu vergileri ilk ak parti almaya başlamadı elbet, onlar ayrı mevzu...
Hangi partiye oy verirsek verelim icraatlarını eleştirebilmeliyiz (kendimize göre eleştirilecek yönü varsa)
Farklı görüşler her zaman iyidir :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst