Araba almanın motosiklet almaktan daha zor olması

Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
Anadolu yakasında hepsi alınabilir gibi.
Ama avrupa yakası harbiden çare scooter
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Hocam tesekkürler ama arabayı çok kurcalamışlar acıklamayı okudunuz mu 😀
Kuru çekiçin daha rahat yapılması için sök tak olması normaldir . İnsanlar artık boya olmasın sök tak olsun dedikleri için böyle oluyor , ve çamurluk veya başka kapıya yakın yerlerde kuru çekicin rahat yapılması için lastik , far vs. söküldüğü için sök tak olarak yazılıyor . Benim görüşüm bodykitli yazılımlı VW Polo/Golf araçları almamanız benim yaşıtımda ki insanlar alıp bodykit yok APP plaka cart curt derken kasap gibi ustalarda tesisata ona buna elletiriyorlar. Arabadan beklentin nedir ona göre öneride bulunabilir herkes, Jetta ve 07-08' Honda City'ler benim gözümde f/p olarak en iyi aile arabalarıdır. Yaşım 17 olduğundan ve arabalarla çok ilgilenmediğimden yok 1.4tdi 1.4tsi vs. diye örnek veremem. Arada babamın 1.4 City'sini kaçırıp benzinliğe yıkamaya gidiyorum motor hala çok canlı Aydın-İzmir otobanında 5 kişi bagaj full 140-150hızlarla sabit gidebiliyor.
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
FİYATI ARADAN ÖNCELİKLE ÇIKARTALIM.
nerdeyse 1.5 aydır araba bakıyoruz ailede her kafadan bir ses çıkıyor. her aksam ev beyaz futbol programına döndü ne illet bir şey mis bu
Bütçe 1 milyon işe alın bir Fiorino güzel güzel binin ama sıfır alın hocam dertsiz tasasız mis gibi araba tam aile işi doldur bagajı git pikniğe, doldur bagajı git tatile. Babam 120 kilo 180, ben 95 kilo 190 ön tarafa mis gibi sığıyoruz. Arkası desen salon salomanje mis gibi araba Allah eksikliğini göstermesin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ağalar, paşalar 3 silindir araba olmaz. İsterse 1.0 motordan 200 bg üretsinler, gitmiyor yaw gidemiyor
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,648
Motosikleti
Ns200 15"
Bahsettiğiniz bütçe dahilinde F20 116D mevcut, yakıtları şaşırtıcı derecede azdır ve motor olarak nispeten problemsizdir. N47 motora sahip araçlarda dikkat edilmesi gereken nokta 160.000 kilometre geldiğinde yataklar, yağ pompası ve zinciri değiştirmenizdir. Bahsettiğim aracın 80-90.000 kilometre bandında bulabiliyorsunuz. Ben hiç risk almak istemiyorum dersenizde daha düşük kilometreli Avrupa modelleri öncelikli araba bakmanızı tavsiye ederim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ağalar, paşalar 3 silindir araba olmaz. İsterse 1.0 motordan 200 bg üretsinler, gitmiyor yaw gidemiyor
Only milk and juice comes in 1 litres. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Bütçe 1 milyon işe alın bir Fiorino güzel güzel binin ama sıfır alın hocam dertsiz tasasız mis gibi araba tam aile işi doldur bagajı git pikniğe, doldur bagajı git tatile. Babam 120 kilo 180, ben 95 kilo 190 ön tarafa mis gibi sığıyoruz. Arkası desen salon salomanje mis gibi araba Allah eksikliğini göstermesin.
Adaş, fiorino bize gelmez egea cross baktık hasarlı çıkıyor şu an egea sedana bakıyoruz hayırlısı bakalım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kuru çekiçin daha rahat yapılması için sök tak olması normaldir . İnsanlar artık boya olmasın sök tak olsun dedikleri için böyle oluyor , ve çamurluk veya başka kapıya yakın yerlerde kuru çekicin rahat yapılması için lastik , far vs. söküldüğü için sök tak olarak yazılıyor . Benim görüşüm bodykitli yazılımlı VW Polo/Golf araçları almamanız benim yaşıtımda ki insanlar alıp bodykit yok APP plaka cart curt derken kasap gibi ustalarda tesisata ona buna elletiriyorlar. Arabadan beklentin nedir ona göre öneride bulunabilir herkes, Jetta ve 07-08' Honda City'ler benim gözümde f/p olarak en iyi aile arabalarıdır. Yaşım 17 olduğundan ve arabalarla çok ilgilenmediğimden yok 1.4tdi 1.4tsi vs. diye örnek veremem. Arada babamın 1.4 City'sini kaçırıp benzinliğe yıkamaya gidiyorum motor hala çok canlı Aydın-İzmir otobanında 5 kişi bagaj full 140-150hızlarla sabit gidebiliyor.
Yüksek model düşük km otomatik vites hb olmayacak panpa
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Egea sedan sahibi olup da düzgün kullanan bir adam görmedim. Alayı sol şeritte tampona yanaşan denyolar.

Beyaz Egea ve beyaz Megane aynı bokun laciverdi.

Sol şeritte hızlı giderken bile tamponuma yanaşan ne kadar ticari kullanan it varsa, beyaz Egea ve Megane kullanan it varsa, eğer arabada teksem yavaşlıyorum, iyice yavaşlıyorum, selektör ve kornalar gırla gidiyor, daha da yavaşlıyorum, ta ki sağıma geçip önüme kırmak istiyorlar, o zaman da hızlanıp geçmelerine izin vermiyorum. Lakin arabada benden başka birileri varsa hiç uğraşmadan sağa çekip yol veriyorum ve gelmişine geçmişine selam yolluyorum içimden.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Egea sedan sahibi olup da düzgün kullanan bir adam görmedim. Alayı sol şeritte tampona yanaşan denyolar.

Beyaz Egea ve beyaz Megane aynı bokun laciverdi.

Sol şeritte hızlı giderken bile tamponuma yanaşan ne kadar ticari kullanan it varsa, beyaz Egea ve Megane kullanan it varsa, eğer arabada teksem yavaşlıyorum, iyice yavaşlıyorum, selektör ve kornalar gırla gidiyor, daha da yavaşlıyorum, ta ki sağıma geçip önüme kırmak istiyorlar, o zaman da hızlanıp geçmelerine izin vermiyorum. Lakin arabada benden başka birileri varsa hiç uğraşmadan sağa çekip yol veriyorum ve gelmişine geçmişine selam yolluyorum içimden.
Abi herkes herkese sallıyor iş yerinde de motorcu muhabbeti açılınca sanki analarına atlamısım gibi sövmeye başlıyorlar.
İstanbulda beyaz egea ve beyaz megandan başka araba yok nerdeyse
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Abi herkes herkese sallıyor iş yerinde de motorcu muhabbeti açılınca sanki analarına atlamısım gibi sövmeye başlıyorlar.
İstanbulda beyaz egea ve beyaz megandan başka araba yok nerdeyse

Beyaz Egea ve Megane besin zincirinin en altındalar, bir de onların üzerinde olan beyaz Bmw.ciler var, onlar daha felaket, 2 km öteden selektöre başlıyorlar.
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Beyaz Egea ve Megane besin zincirinin en altındalar, bir de onların üzerinde olan beyaz Bmw.ciler var, onlar daha felaket, 2 km öteden selektöre başlıyorlar.
Abi egea 1.6 130 beygir selektoru o atmıcakta kim atcak.
Zeytinburnu-levent istikameti işim sabahları çoğu insan tarlada araba sürer gibi sürüyor.
Ayrıca bütçeye temiz hasarsız bu var yani
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,648
Motosikleti
Ns200 15"
800.000 TL civarına sıfır ayarına yakın 1.4 Egea bulabiliyorsunuz. 1.4 Egea sanıldığı kadar kötü bir motora sahip değil, lpg takarsanızda 7-8 litre lpg ile şehir içi gezersiniz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Egea sedan sahibi olup da düzgün kullanan bir adam görmedim. Alayı sol şeritte tampona yanaşan denyolar.

Beyaz Egea ve beyaz Megane aynı bokun laciverdi.

Sol şeritte hızlı giderken bile tamponuma yanaşan ne kadar ticari kullanan it varsa, beyaz Egea ve Megane kullanan it varsa, eğer arabada teksem yavaşlıyorum, iyice yavaşlıyorum, selektör ve kornalar gırla gidiyor, daha da yavaşlıyorum, ta ki sağıma geçip önüme kırmak istiyorlar, o zaman da hızlanıp geçmelerine izin vermiyorum. Lakin arabada benden başka birileri varsa hiç uğraşmadan sağa çekip yol veriyorum ve gelmişine geçmişine selam yolluyorum içimden.
Beyaz Clio'lar da öyle, çoğu şirket arabası ve kasap gibi kullanıyorlar. Geçen sene Trakya'dan Didim'e arabayla gittik, her çevirmede durdurdular bizi, ben öyle hız falan da yapmadım aman bilmediğim yollar nerede radar var bilemem deyip hız sınırını aşmam zaten, ama nedense hep durdurdular sonra da beyaz clio diye anons vardı ama plaks sizinki dğeilmiş iyi günler deyip gönderdiler. Arabayı değiştirirsem beyaz araba almayacağım. :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ağalar, paşalar 3 silindir araba olmaz. İsterse 1.0 motordan 200 bg üretsinler, gitmiyor yaw gidemiyor
Gidiyor kavramın nedir bilemiyorum ama benim Puretech 1,2 130hp gaza basınca gayet güzel gidiyor. İzmir otobanda denedim aşırı rahat 180'e çıktı, daha fazlasını denemedim çünkü nacizane otobanda cruise control ile en fazla 130 ile gitmeyi seviyorum. (Bir de bu aracın hem altı hem de kendisi yüksek, öyle hızlı gitmek için tasarlanmış bir araba da değil hiç...) Daha hızlısı verimsiz olduğu için bana keyif vermiyor; alt tarafı 8-9 saatlik yolu 1-1,5 saat civarı daha hızlı gideceğim diye neredeyse %50 fazla yakıt yakmanın hiç meraklısı değilim açıkçası... Bir asperger odaklanışına sahip olduğum için örneğin İstanbul - Ankara arasını molasız hiç durmadan, 110-120 hızlarda, müzik bile açmadan gitmişliğim vardır - öyle yavaş(!) gidiyorum diye hafakanlar basan bir karakterim yok yani. (Benim ortak var, uzun yolda 120 gideceksin desem kendini jiletler - insanlar türlü türlü nitekim...)

Tek şikâyetim şehir içi trafikte çok yakıyor hayvan; ne kadar dikkat etsem de Levent Maslak trafikli ortamında 9 litre altına hiç inmiyor, hatta sürekli 3km kısa mesafeye kullanırsan 11-12 litre yakıyor. (Bu şekil kullanımda hele ki kış şartlarında çok normal...) Yukarıda yazdığım şekilde yapılan uzun yolda ise İstanbul - Bodrum - İstanbul arasını ort. 5,8 litre ile tamamladım - gayet makul.

@espresso seni de kaçırmadım: "PSA'nın 1,2 motorlarından uzak durun" yazmışsın. Evet, biraz sıkıntılı motorlar bunlar, ancak doğru yağ ile doğru / düzgün bakım yapıldığında pek de sorun çıkarmıyorlar. Bu motorlar çok mimli, çünkü ülkemizde bu motora her türlü yağı koyan angut servis / usta / sürücü tayfası var (sadece tek bir markanın tek bir ürünü bu motorla uyumlu, başka yağ kullanamıyorsunuz!) + 130hp diye Allah ne verdiyse basan da gırla. 3 silindirli 1,2 litrenin 130hp vermesi için aşırı besleme var. Bu güç esasen lazım geldiğinde gaza abandığında hızlı bir şekilde ivmelebilmen için var, sürekli 180-200'le / 5500 devirlerde gitmek için değil. O şekil kullanınca istismara giriyor. Yağ aşırı ısınıyor kayışa zarar veriyor + motor yağ yakmaya başlıyor. Sonrası mokoko. Özetle: İnsan gibi kullanılır ve bakımları da zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa bir sıkıntı çıkarmaz. (Yine de trigger kayışı değişiminin de başka - zincirli - araçlara göre daha erken yapılması gerekiyor - çok kilometre yapacak sürücülere göre bir motor kesinlikle değil...)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
@espresso seni de kaçırmadım: "PSA'nın 1,2 motorlarından uzak durun" yazmışsın. Evet, biraz sıkıntılı motorlar bunlar, ancak doğru yağ ile doğru / düzgün bakım yapıldığında pek de sorun çıkarmıyorlar. Bu motorlar çok mimli, çünkü ülkemizde bu motora her türlü yağı koyan angut servis / usta / sürücü tayfası var (sadece tek bir markanın tek bir ürünü bu motorla uyumlu, başka yağ kullanamıyorsunuz!) + 130hp diye Allah ne verdiyse basan da gırla. 3 silindirli 1,2 litrenin 130hp vermesi için aşırı besleme var. Bu güç esasen lazım geldiğinde gaza abandığında hızlı bir şekilde ivmelebilmen için var, sürekli 180-200'le / 5500 devirlerde gitmek için değil. O şekil kullanınca istismara giriyor. Yağ aşırı ısınıyor kayışa zarar veriyor + motor yağ yakmaya başlıyor. Sonrası mokoko. Özetle: İnsan gibi kullanılır ve bakımları da zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa bir sıkıntı çıkarmaz. (Yine de trigger kayışı değişiminin de başka - zincirli - araçlara göre daha erken yapılması gerekiyor - çok kilometre yapacak sürücülere göre bir motor kesinlikle değil...)
Ülkemizdeki ustaların ve sürücülerin %99.99'u senin gibi değil bu yüzden uzak durun yazmıştım. :)

Bu ülkede niye japon araçları tutuluyor, çünkü avrupalılar gibi bizim pazarımız disiplinli şekilde bakımları aksatmaz biz de mühendisliğini ona göre yaptık demiyorlar, bizim pazarımız bakımları aksatır, hart hurt kullanır, aman bir sorun çıkıp başımıza iş almayalım deyip bozulabilecek parçaları kullanmayacak ve olan parçaları gereğinden daha dayanıklı yapacak şekilde mühendislik yapıyorlar. Bu yüzden japon motorlarımızı seviyoruz zaten.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,648
Motosikleti
Ns200 15"
Ülkemizdeki ustaların ve sürücülerin %99.99'u senin gibi değil bu yüzden uzak durun yazmıştım. :)

Bu ülkede niye japon araçları tutuluyor, çünkü avrupalılar gibi bizim pazarımız disiplinli şekilde bakımları aksatmaz biz de mühendisliğini ona göre yaptık demiyorlar, bizim pazarımız bakımları aksatır, hart hurt kullanır, aman bir sorun çıkıp başımıza iş almayalım deyip bozulabilecek parçaları kullanmayacak ve olan parçaları gereğinden daha dayanıklı yapacak şekilde mühendislik yapıyorlar. Bu yüzden japon motorlarımızı seviyoruz zaten.
Abi ben artık satılan her araca “bunda kesin bir halt var” diyerek yaklaşıyorum. Çünkü insanımız çakal olduğu için idarelik yaptırır alanın elinde patlar. Çok arıza açan bir şey görünce sat kurtul diyen zihniyetin sonucu bu olay.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
.
Ülkemizdeki ustaların ve sürücülerin %99.99'u senin gibi değil bu yüzden uzak durun yazmıştım. :)

Bu ülkede niye japon araçları tutuluyor, çünkü avrupalılar gibi bizim pazarımız disiplinli şekilde bakımları aksatmaz biz de mühendisliğini ona göre yaptık demiyorlar, bizim pazarımız bakımları aksatır, hart hurt kullanır, aman bir sorun çıkıp başımıza iş almayalım deyip bozulabilecek parçaları kullanmayacak ve olan parçaları gereğinden daha dayanıklı yapacak şekilde mühendislik yapıyorlar. Bu yüzden japon motorlarımızı seviyoruz zaten.
Bu tamamen doğru değil. Genelde baktığımız zaman servis ve yedek parçaya erişimi kolay olan markaları seviyoruz. En çok satan modellere baktığın zaman ister araba olsun istersen de motosiklet olsun, hemen hemen her ilde servisi olan araçlar olduğunu görebiliyoruz. Mesela bir Mazda tutmuyor yada bir Subaru ya da bir Mistubishi ya da bir Suzuki. Ne tutuyor? Honda ve Toyota. Baktığın zaman ikisinin de servis ağı çok yaygın. Her ilde mutlaka en az 1 yetkili servisi vardır muhtemelen. Japon dışına çıkarsak en çok tutan markaların yine hemen hemen her ilde yetkili servisleri var. Fiat, Renault, Volkswagen.

Motosiklette de durum aynı. En sağlam japonun Kawasaki olduğu su götürmez bir gerçek ama Honda ve Yamaha kadar tutmuyor. Çünkü servisleri berbat, yedek parçaları pahalı ve temini çok uzun sürüyor. Suzuki de aynı şekilde yetkili servis azlığından kaybediyor.

Japon dışına baktığımız zaman ne çok tutuyor? Bajaj? Cf Moto? Bmw? Her ilde servisi olsa, satış sonrası hizmeti çok kaliteli olsa Triumph satmaz mı mesela? Bence peynir ekmek gibi satar. Herhangi bir marka ve herhangi bir motosiklet için de bu geçerli bence.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şimdinin 1.0 turboları, eskinin 1.6 atmosferikleriyle benzer güç üretiyor ve benzer şekilde yürüyor. 0.9 turbo da 1.4 atmosferik gibi yürüyor. Yani 1.0 atmosferik olsa ben de hak veririm ama adının 1.0 olmasının dışında gidişinde bir sorun yok. Ben 1.5 atmosferik bir araç kullanıyorum ama bazı 1.0 turbolar benim arabadan daha canlı gidiyor. Benim araba sadece son hızda daha iyidir muhtemelen 1.0 turbolara göre.

Uzattım ama sözün özü, 1.0 motorlara karşı ön yargı var.
Biraderde 1.0 üç silindir 125 bg 2014 model Focus vardı güzel uzuyordu , Şile'ye çok gittim o arabayla , gidenler Ömerli rampasını bilirler 120-130 6.vites yağ gibi çıkıyordu , 1,6 atmosferik arabalar o rampayı son vitesde çıkamaz torku yetmez , o Focus'un viraj kabiliyetide efsaneydi , bende o zamanlar 320iA vardı virajda Focus daha çok keyif veriyordu yalan yok 😃
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Biraderde 1.0 üç silindir 125 bg 2014 model Focus vardı güzel uzuyordu , Şile'ye çok gittim o arabayla , gidenler Ömerli rampasını bilirler 120-130 6.vites yağ gibi çıkıyordu , 1,6 atmosferik arabalar o rampayı son vitesde çıkamaz torku yetmez , o Focus'un viraj kabiliyetide efsaneydi , bende o zamanlar 320iA vardı virajda Focus daha çok keyif veriyordu yalan yok 😃
Ford'lar gerçekten acayip arabalar. Kullanması çok keyifliler. 2008 Fiestam vardı, 14 sene kullandım. Hiç satma düşüncem yoktu. Hep 2. araba olarak kalsın istiyordum. Üzerine bir sürü araba alıp sattım ama o hep durdu. Eşim ve annem bir oldu 2 arabayı ne yapıcaz, millet tek arabayla geçinebiliyor diye baskı kura kura sattırdılar arabamı. Hala özlerim kendisini. Gücü hiç yoktu, konforu da çok yoktu ama virajları inanılmaz keyifliydi. Yere çok iyi basıyordu. Kullandığım hiç bir küçük sınıf arabadan onun kadar keyif almamıştım.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,648
Motosikleti
Ns200 15"
Ford'lar gerçekten acayip arabalar. Kullanması çok keyifliler. 2008 Fiestam vardı, 14 sene kullandım. Hiç satma düşüncem yoktu. Hep 2. araba olarak kalsın istiyordum. Üzerine bir sürü araba alıp sattım ama o hep durdu. Eşim ve annem bir oldu 2 arabayı ne yapıcaz, millet tek arabayla geçinebiliyor diye baskı kura kura sattırdılar arabamı. Hala özlerim kendisini. Gücü hiç yoktu, konforu da çok yoktu ama virajları inanılmaz keyifliydi. Yere çok iyi basıyordu. Kullandığım hiç bir küçük sınıf arabadan onun kadar keyif almamıştım.
Ford alt yapısı ile üretilmişti Anadollar ve o senelerde bile üretilmiş olan arabanın yol tutuşu beni şaşırtmıştı. Şimdilik en çok virajlarda zevk aldığım araba E90 olur, araba o kadar güzel giriyorki viraja sanki yerde mıknatıs var ve içerdeki herkesi sarsmadan keskin virajları hızlıca dönebiliyordu. Kendi arabam ise saçma sapan bir şey, araba viraja yatıyor yine içerde pek bir şey hissetmeden viraja giriyor ve yinede keskin virajlara hızlı girdiğinizde çizgisini bozmuyor.
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
428
800.000 TL civarına sıfır ayarına yakın 1.4 Egea bulabiliyorsunuz. 1.4 Egea sanıldığı kadar kötü bir motora sahip değil, lpg takarsanızda 7-8 litre lpg ile şehir içi gezersiniz.
1.4 Egea bir insanın başına gelebilecek en kötü şeydir. Rampada gitmez, düz yolda gitmez, klima açarsın gitmez, kapatırsın yine gitmez, 4 kişi binersin bu sefer hiç gitmez... Adamı arabadan soğutur, kesinlikle uzak durulması gerekir.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,648
Motosikleti
Ns200 15"
1.4 Egea bir insanın başına gelebilecek en kötü şeydir. Rampada gitmez, düz yolda gitmez, klima açarsın gitmez, kapatırsın yine gitmez, 4 kişi binersin bu sefer hiç gitmez... Adamı arabadan soğutur, kesinlikle uzak durulması gerekir.
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı ile üretilmiş bir araç o, çok düşük kilometrelerdeki arabalar bahsettiğim fiyatlara satılıyor. 4. Viteste devrini aldırırsanız kolay kolay bayılmaz rahatlıkla bayırı çıkar. Bu arabanın tek amacı arabanın sadece a noktasından b noktasına gideyim, ucuz, günümüz şartlarına uysun ve sıfır olsun mantığı ile alınır yoksa arabada ne direksiyon hissiyatı var ne konfor ne de kalite.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst