Adsl kota kullanımı yardım!

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Arkadaşlar ; 4Gb sınırlı ttnet abonesiyim yalnız son 2 ayda kotayı

1,5gb aşmışım ama benim interneti kullanım şeklim değişmedi ,

şarkı,film,video vs. indirme gibi huylarım yoktur , genelde sahibinden.com,

bizim bura ve bi ürün alacaksam onunla ilgili araştırmalar yaparak internette

gezinirimlime wire bile kullanmışlığım yoktur;

Size biriki örnek vereceğim; az önce sahibinden.com'un ana sayfasında

hiç tıklama yapmadan 10 dk durdum ve başka hiçbisayfa açık olmadığı halde 10


dk içinde 0,90Mb indirildiğini tespit ettim CCleaner programı sayesinde ve az

öncede motosiklet.net anasayfasında 5 dk tık yapmadan durdum ve 1,95mb


indirildiğini tespit ettim , sorarım size sizce bu rakamlar normal midir ve

Telekom'un kota sorgulama sayfasında sadece Nisan ayı(1,5 gün) indirilen

veri 550mb civarında yani ortalama bu hızla dolarsa ay sonunda 15gb gibi

değeri bulacak ; bu arada modemim wireles değil kablolu sanırım dışarıdan

bağlanma söz konusu değil ve bilgisayarın otomatikgüncellemeside kapalı ;

tavsiyeleriniz ve yorumlarınız varsa bilgilendirirseniz sevinirim....


Dipnot:Az önce tekrar siteye girş çıkış yaptım ve kaldığım süre 1 dk bile olmadığı halde 2,45mb veri indirilmiş :S
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
benden tavsiye kota için kullanılan programlar var onu kullan ne kadar günlük kota kullandığını görebiliyorsun her an program sayesinde.1.5gb birşey değil millet 8.9 gb yapıyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eğer kablosuz bağlantın yoksa, şifreni başkaları bile dahi bağlanamaz. Bilgisayarında senden habersiz bağlantıyı kullanan bi program olabilir. Antivirüs ve firewall kullanmayı dene.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
birader internetinde yavaşlama varmı. eğer varsa format attır sanırım bilgisayarında virüs var ve sen anlamadan download yapıyor. başıma gelmişti daha önceden. avast ın 2 aylık pro sürümü var ücretsiz bir de combofix diye bir program var formattan sonra bunları kullanırsan bir daha bilgisayarına virüs girmez.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bi üçkağıt var gibi geliyo banada. hiç download yapmamama rağmen 8-9gb oluyodu nası oluyosa. kotasız yaptım bende mecbur
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
arkadasım hemen sınırsıza cevır ne kotayla ne downloadla ugras zaten boyle neredeyse aynı parayı odetıyorlar bırturlu.
 
Katılım
12 Tem 2009
Mesajlar
562
bilgisayarınızda yüklü olan programları yazarmısınız? bazı programlar sürekli update verilerini kontrol eder. Bazı sitelerin reklamları bannerli olduğu için daha fazla kotanızı yer. Flash lı banner artık reklamlarda daha fazla tercih ediliyor. Eğer probleminiz çözülmesse ttnet şifrenizi değiştirin. daha da olmadı her ay böyle uğrasıyorsanız 15 lira daha verin sınırsıza geçin hiç uğraşmayın.ben hiçbirşey indirme vs yapmadığım bilgisayarda günlük 1,5 gb kota yiyorum hesab edin. bir de mailinizi gönderin size kota toplamını gösteren program göndereyim.Bandınızı yemez.
 
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
528
özel internet firmalarının cazip kampanyaları var..ilk 6 ay sınırlı fiyatına sınırsız,sonra normal ücretten devam gibi kampanyalar...sınırsız internete geçmeni tavsiye ederim başın ağrımasın...filminide indir müziğinide:cat:
 
Katılım
12 Tem 2009
Mesajlar
562
özel internet firmalarının cazip kampanyaları var..ilk 6 ay sınırlı fiyatına sınırsız,sonra normal ücretten devam gibi kampanyalar...sınırsız internete geçmeni tavsiye ederim başın ağrımasın...filminide indir müziğinide:cat:

o kampanyalar 2 yıl tahaadüt ettiriyor çıkarsan hem modem hem de indirimleri peşin peşin ödüyorsun.
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Arkadaşlar öncelikle sağolun ; nete bağlandığım modem kablolu modem o yüzden şifre

değiştirmedim ; bilgisayarın otomatik güncelleştirme kısmına baktım ve zaten otomatik

güncelleme kapalı , Kaspersky'nin antivirüs 1 aylık deneme sürümü vardı süresi bitmek

üzereydi dün onuda tamamen sildim ; bi arkadaşım pc'de hangi programların yüklü

olduğunu sormuş söyliyim : Ad-Aware SE , Adobe Flash Player Activex, Adobe Reader

Turkish , ccleaner ,facebook plug-in , Flv Player, Garmin Trip manager , Google Toolbar

Java, Messenger Plus , Microsoft ofis, mirc , vlc player ve windows live programları var;

bana güncellem yapabilecek programları söyleyebilirseniz onları bertaraf etmenin yollarını

denerim , birde Kaspersky deneme sürümünü sildim zaten çok kasıyordu pc'yi , onun

yerine indirebileceğim bi antivirüs linki de verebilirseniz sevinirim...
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
Muhtemelen virüs var. Güvenli modda ağ desteği ile açın ve gezinmeye başlayın sitelerde. Kullanım normale dönüyorsa başlangıç öğelerini güzelce temizleyin. Hala sorun varsa virüs vardır. Muhtemelen zombi olmuşsunuz, pc'niz saldırı amaçlı kullanılıyor olabilir. Internete bağlı olan tüm programları (browser, msn, vs.) kapatın ve 5 -10 dk sonra başlat->çalıştır->cmd|netstat -n komutunu uygulayın. Listede çok fazla ip adresi var ise buraya kopyalayın bir kontrol edelim.
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Muhtemelen virüs var. Güvenli modda ağ desteği ile açın ve gezinmeye başlayın sitelerde. Kullanım normale dönüyorsa başlangıç öğelerini güzelce temizleyin. Hala sorun varsa virüs vardır. Muhtemelen zombi olmuşsunuz, pc'niz saldırı amaçlı kullanılıyor olabilir. Internete bağlı olan tüm programları (browser, msn, vs.) kapatın ve 5 -10 dk sonra başlat->çalıştır->cmd|netstat -n komutunu uygulayın. Listede çok fazla ip adresi var ise buraya kopyalayın bir kontrol edelim.

mrb abı...benımkınden bunlar var ne oluyor acaba...
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
264
Güncellemeler açık olabilir sende. 65.54.59.134 microsoft IP'si.

orjınal işletım sistemı kullanıyorum....guncellemeler de acık...
ötekı 192.168.1.99 lar ne oluyor acaba...
bıde hatırlatma bırası iş yerı...baska pc lerde var...bıde server var...:cherry:
 
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
115
Download upload super controller (DU Super Controller) diye bir program tavsiye edebilirim sana, bilgisayarında anlık olarak hangi programın ne kadar bandwidth kullandığını, hangi IP ile paket alışverişi yapmakta olduğunu görebilirsin, istersen download ve / veya upload'ına sınırlama koyabilirsin programdan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:23 ----------

orjınal işletım sistemı kullanıyorum....guncellemeler de acık...
ötekı 192.168.1.99 lar ne oluyor acaba...
bıde hatırlatma bırası iş yerı...baska pc lerde var...bıde server var...:cherry:

192.168.1.99 sanırım server, mail sunucusu olarakta kullanılıyor sanırım ?

127.0.0.1 ler senin kendi bilgisayarın zaten, onlar kafanı karıştırmasın.

diğeri de microsoft update zaten.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Uzak ihtimaller olan, zararlı yazılımlardan kuşkulanmadan önce yapılacak çok şey var bence...

Artık her türlü site/sayfa o kadar renkli, hareketli olmaya çalışıyor ki, banner'lar, reklamlar, her türlü flash içerik falan gayet büyük yerler kaplayabiliyor...
Madem bir kota söz konusu, her browser'ın reklam/banner bloklamaya yarayan eklentileri var; bunlardan birini kullanmak büyük ölçüde yardımcı olacaktır soruna.

Ayrıca görüyorum ki, her türlü aksiyondan sonra CCleaner'la veri temizleyerek ölçüm yapıyorsunuz. Bu daha da kötü:), zira cache'lenmiş veriler, bir site bir sonraki açılışında tekrar yüklenmeyip kullanılabilecekken, CCleaner bunları sildi diye, tekrar yüklenip, kotadan tekrar götürüyorlar...
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Uzak ihtimaller olan, zararlı yazılımlardan kuşkulanmadan önce yapılacak çok şey var bence...

Artık her türlü site/sayfa o kadar renkli, hareketli olmaya çalışıyor ki, banner'lar, reklamlar, her türlü flash içerik falan gayet büyük yerler kaplayabiliyor...
Madem bir kota söz konusu, her browser'ın reklam/banner bloklamaya yarayan eklentileri var; bunlardan birini kullanmak büyük ölçüde yardımcı olacaktır soruna.

Ayrıca görüyorum ki, her türlü aksiyondan sonra CCleaner'la veri temizleyerek ölçüm yapıyorsunuz. Bu daha da kötü:), zira cache'lenmiş veriler, bir site bir sonraki açılışında tekrar yüklenmeyip kullanılabilecekken, CCleaner bunları sildi diye, tekrar yüklenip, kotadan tekrar götürüyorlar...

Hakikaten bu verdiğiniz bilgi çok önemli, zira ccleaner ile yaptığım temizlikten sonra tekrar MT'ye girince dakikasında 2-3 mb harcıyor ama uzunsüre MT'de kalınca bile bazen yine 2-3 mb veri download oluyor , demek ki sıksık ccleaner ile temizlik yapmamakta fayda var zira son 2 gündür paranoya bi şekilde 10 dk da 2-3 sefer temizliğe başlamıştım , uyarı için teşekkürler...
 
Katılım
2 Nis 2010
Mesajlar
2
Türkiyede internet sağlayıcılar vatandaşı soyuyor.ama içlerinde en iyisi ginede ttnet.en azından telefon ucu müşteri temsilcileri yok.Yani ttnet üyeleri telekom müdürlüğüne giderek karşısında birini bulabiliyor.Senin sorununu bende yaşadım.Faturam limitsiz tarifelerin çok üzerine çıktı.Ben sana limitsiz tarifeyi öneririm.İstediğin kadar kullan faturan sabit kalsın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst