- Katılım
- 17 Kas 2014
- Mesajlar
- 97
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar merhabalar,
Bu tutkuyu çocukluktan beri içimde yaşadım ve nihayet A2 ehliyetimi almış bulunuyorum.
Alacağım motor ilk vitesli motorum olacak ve eğer kabalık olmazsa da acil bir sonuca ulaşmam gerekiyor. Sizden görüşlerinizi istiyorum.
İlk vitesli motor olacağı için maks. 150cc düşünüyordum. Eğer sıfır alırsam alacağım motor Bajaj Boxer olacak. Hem fiyatı uygun, hem 150cc ve az yakıtlı. Kullanıcı yorumlarından alınabilecek en uygun orta kalite sıfır motosikletin bu olduğuna kanaat getirdim.
Ancak bir motor buldum son anda. İkinci el Yamaha RX 100. 1997 model ve fiyatı 1750,-TL. Motorcu 2 zamanlı olduğunu söyledi. İşin aslı motor konusunda pek bir bilgim yok. Araştırdığım kadarıyla 2 zamanlı çok yakar çok kaçar. Motor ayaktan çalışıyor, zaten bilirsinizdir 4 vites.
Motorcu ilk motorunsa bunu al dedi, kilometresi 2000' de, orjinal dedi adam. Sıfır alınmış ve kullanılmamış bir motor dedi. Sesini dinledim sesi hoş geldi ancak gözlemlediğim 2 husus oldu. Birincisi motoru çalıştırınca rolantide stop ediyor (canımı sıkan durum) ve ikincisi motor çok duman atıyor. Bu motorlara yağ da ekleniyormuş ancak yağı doğrudan depoya değil, yağ haznesine koyuyormuşuz. Stop etmesi de 2 zamanlı olduğu için motorun soğuk olmasındanmış. Dediğim gibi yeterince teknik bilgim olmadığı için ne yapacağımı bilemiyorum.
Ayrıca motor 100cc olduğu için vergiden muaf oluyor. Ama bu motoru google aracılığıyla ne kadar aratsamda Yamaha RX 115 modeline rastlıyorum, bu model hakkında Türkiye'de çok fazla detay bulamadım. Eğer 115 likse neden motorun üzerinde 100 yazıyor. Ya da bu motor eğer 100cc ise neden Türkiye'de pek bulunmuyor.
Arkadaşlar bu durumda bana ne tavsiye edersiniz, başlangıç için 97 model orjinal japon 2 zamanlı Yamaha mı, yoksa sıfır Boxer mi? Sıfırda bir de plaka vb. masrafları olacak. Şimdilik de çok bir bütçe ayırmak istemiyorum çünkü ilk motorum olacak. Ama pişman da olmak istemiyorum.
Saygılarımla,
Bu tutkuyu çocukluktan beri içimde yaşadım ve nihayet A2 ehliyetimi almış bulunuyorum.
Alacağım motor ilk vitesli motorum olacak ve eğer kabalık olmazsa da acil bir sonuca ulaşmam gerekiyor. Sizden görüşlerinizi istiyorum.
İlk vitesli motor olacağı için maks. 150cc düşünüyordum. Eğer sıfır alırsam alacağım motor Bajaj Boxer olacak. Hem fiyatı uygun, hem 150cc ve az yakıtlı. Kullanıcı yorumlarından alınabilecek en uygun orta kalite sıfır motosikletin bu olduğuna kanaat getirdim.
Ancak bir motor buldum son anda. İkinci el Yamaha RX 100. 1997 model ve fiyatı 1750,-TL. Motorcu 2 zamanlı olduğunu söyledi. İşin aslı motor konusunda pek bir bilgim yok. Araştırdığım kadarıyla 2 zamanlı çok yakar çok kaçar. Motor ayaktan çalışıyor, zaten bilirsinizdir 4 vites.
Motorcu ilk motorunsa bunu al dedi, kilometresi 2000' de, orjinal dedi adam. Sıfır alınmış ve kullanılmamış bir motor dedi. Sesini dinledim sesi hoş geldi ancak gözlemlediğim 2 husus oldu. Birincisi motoru çalıştırınca rolantide stop ediyor (canımı sıkan durum) ve ikincisi motor çok duman atıyor. Bu motorlara yağ da ekleniyormuş ancak yağı doğrudan depoya değil, yağ haznesine koyuyormuşuz. Stop etmesi de 2 zamanlı olduğu için motorun soğuk olmasındanmış. Dediğim gibi yeterince teknik bilgim olmadığı için ne yapacağımı bilemiyorum.
Ayrıca motor 100cc olduğu için vergiden muaf oluyor. Ama bu motoru google aracılığıyla ne kadar aratsamda Yamaha RX 115 modeline rastlıyorum, bu model hakkında Türkiye'de çok fazla detay bulamadım. Eğer 115 likse neden motorun üzerinde 100 yazıyor. Ya da bu motor eğer 100cc ise neden Türkiye'de pek bulunmuyor.
Arkadaşlar bu durumda bana ne tavsiye edersiniz, başlangıç için 97 model orjinal japon 2 zamanlı Yamaha mı, yoksa sıfır Boxer mi? Sıfırda bir de plaka vb. masrafları olacak. Şimdilik de çok bir bütçe ayırmak istemiyorum çünkü ilk motorum olacak. Ama pişman da olmak istemiyorum.
Saygılarımla,