Acil motorsiklet tavsiye - İlk motor Yamaha RX 100

Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Arkadaşlar merhabalar,

Bu tutkuyu çocukluktan beri içimde yaşadım ve nihayet A2 ehliyetimi almış bulunuyorum.

Alacağım motor ilk vitesli motorum olacak ve eğer kabalık olmazsa da acil bir sonuca ulaşmam gerekiyor. Sizden görüşlerinizi istiyorum.

İlk vitesli motor olacağı için maks. 150cc düşünüyordum. Eğer sıfır alırsam alacağım motor Bajaj Boxer olacak. Hem fiyatı uygun, hem 150cc ve az yakıtlı. Kullanıcı yorumlarından alınabilecek en uygun orta kalite sıfır motosikletin bu olduğuna kanaat getirdim.

Ancak bir motor buldum son anda. İkinci el Yamaha RX 100. 1997 model ve fiyatı 1750,-TL. Motorcu 2 zamanlı olduğunu söyledi. İşin aslı motor konusunda pek bir bilgim yok. Araştırdığım kadarıyla 2 zamanlı çok yakar çok kaçar. Motor ayaktan çalışıyor, zaten bilirsinizdir 4 vites.

Motorcu ilk motorunsa bunu al dedi, kilometresi 2000' de, orjinal dedi adam. Sıfır alınmış ve kullanılmamış bir motor dedi. Sesini dinledim sesi hoş geldi ancak gözlemlediğim 2 husus oldu. Birincisi motoru çalıştırınca rolantide stop ediyor (canımı sıkan durum) ve ikincisi motor çok duman atıyor. Bu motorlara yağ da ekleniyormuş ancak yağı doğrudan depoya değil, yağ haznesine koyuyormuşuz. Stop etmesi de 2 zamanlı olduğu için motorun soğuk olmasındanmış. Dediğim gibi yeterince teknik bilgim olmadığı için ne yapacağımı bilemiyorum.

Ayrıca motor 100cc olduğu için vergiden muaf oluyor. Ama bu motoru google aracılığıyla ne kadar aratsamda Yamaha RX 115 modeline rastlıyorum, bu model hakkında Türkiye'de çok fazla detay bulamadım. Eğer 115 likse neden motorun üzerinde 100 yazıyor. Ya da bu motor eğer 100cc ise neden Türkiye'de pek bulunmuyor.

Arkadaşlar bu durumda bana ne tavsiye edersiniz, başlangıç için 97 model orjinal japon 2 zamanlı Yamaha mı, yoksa sıfır Boxer mi? Sıfırda bir de plaka vb. masrafları olacak. Şimdilik de çok bir bütçe ayırmak istemiyorum çünkü ilk motorum olacak. Ama pişman da olmak istemiyorum.

Saygılarımla,
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
97 model 2 zamanlıyla uğraşacak git boxer kafana takma 97den beri 2000 km yapılması zaten ayrı bir muamma
 
Katılım
28 Eki 2009
Mesajlar
121
97 model 2t yaşlı bir motorla uğraşacağınıza sıfır Boxer daha mantıklı. 2t motor sıkıntılıdır 4t gibi gezemessiniz şişme yapar yakıtı fazla vs vs
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
İki zamanlı motor seni cezbediyorsa ilk tecrüben olacağı için yamahayı al, dersen ben hoşlanmıyorum, duman çıkıyor egzosttan vs. bajaj olanı al, iki zamanlı tutku ve hastalıktır, o 100 cc lik 2 zamanlı motorla 250 motorlarla çok rahat kalkarsın, ayarsız motor rolantide stop edebilir, dumanın çıkması yağ markası kalitesi ve motorun soğuk olmasıyla alakalıdır.

Castrol power 1 racing 2 t yağ kullanıyorum ilk 5 dakika az miktarda duman atıyor sonra duman vs. atmıyor.Aynı marka yağın normal olanını orta kalite ve sentetik olmayanı hep duman atıyor...

Rx 100 ün sonraki çıkanı RX 115 sonrakisi RX 135i, 100 cc olanı iyice eski seninde yazdığın gibi, rx 100 98cc dir yuvarlayıp 100 cc yazılır, 600 lük motor tam 600 cc değildir 590 küsurdur, 125 lik motorlar tam 125 cc değildir örnek 124.küsur gibi...Bu yüzden belirlibir sınına sokup yuvarlama yapılarak o şekilde marka model üretilir tanılıtır...

İki zamanlı motor aynı oranda 4 zamanlıya göre fazla yakıt harcar ama ona oranla daha kuvvetlidir ve seridir...Yeni başlayan için heyacanlı olabilir...Rx 100 iyice hafif bir motor bunuda göz önüne almak gerekir, ben hiç uğraşmayayım basıp gideyip yağla benzinle ilgilenemem dersen bajajı tavsiye ederim...Birde rx 100 ün yedek parçasınıda sor bulabilirmiyim varmıdır yokmudur diye...
 
Katılım
31 Mar 2014
Mesajlar
1,250
97 model ama orjinal 2000 kmde.. Hımmmm Oldu!!!!!
Git bir Boxer al kendine. Bulaşma böyle şeylere.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim. Tarafsız birilerinden tutarlı cevaplar almak bu işe yeni başlayan biri için inanın çok faydalı oluyor.
İlk mesajımda yazdığım gibi 2 zamanlı motor tutkunu değilim, farkını da hiç yaşamadım. Sadece başlangıç için uygun olur mu diye düşünüyordum ve yorumlarınızı değerlendirdikten sonra şimdi bu motosikleti almaktan vazgeçtim. Bana da pek mantıklı gelmedi aracın 2000 km de olması ama motor da sıfır gibi duruyordu.

Şimdi ilk motorumu sıfır almaya karar verdim ve satıcıyla görüşmeleri yaptım. Ancak malum 12. aya yaklaştık ve önümüzün de kış olduğunu göz önüne alırsak 1 ay daha bekleyip 2015 model bir motosiklet almanın daha mantıklı olacağını düşündüm. Satarken en azından 2014 olarak değil 2015 olarak satarım. Sizce de mantıklı değil mi?
Ya da motoru şimdi alsam ve trafik çıkışını 2015 Ocak ayına yaptırsam motor 2015 mi oluyor 2014 mü? Bir ay beklenmeyecek bir süre değil. Motoru aldıktan sonra işlemleri yaptırmak için 2 ay süre veriyorlarmış.
Bir de satıcı satış sonrası tüm masrafların 350 TL civarında olacağını bildirdi. Acaba bu tutar değişir mi? Aracı aldıktan sonra kesinlikle unutulmaması gereken tavsiye edeceğiniz notlar varsa lütfen bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Katılım
28 Eki 2009
Mesajlar
121
97 model 2 zamanlıyla uğraşacak git boxer kafana takma 97den beri 2000 km yapılması zaten ayrı bir muamma

2015 modeller Mart ayından önce gelmiyor diye biliyorum. Siz ocak ta 2014 model alırsanız trafiğe çıkış 2015 , model yılı 2014 olur. Yanılmıyorsam Şubat ayında fuar olucak 2015 modeller için. Bekliyebiliyorsanız fuarı bekleyin. Bütçenize uygun bir motor bulabilirsiniz
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Arkadaşlar merhabalar,

Bu tutkuyu çocukluktan beri içimde yaşadım ve nihayet A2 ehliyetimi almış bulunuyorum.

Alacağım motor ilk vitesli motorum olacak ve eğer kabalık olmazsa da acil bir sonuca ulaşmam gerekiyor. Sizden görüşlerinizi istiyorum.

İlk vitesli motor olacağı için maks. 150cc düşünüyordum. Eğer sıfır alırsam alacağım motor Bajaj Boxer olacak. Hem fiyatı uygun, hem 150cc ve az yakıtlı. Kullanıcı yorumlarından alınabilecek en uygun orta kalite sıfır motosikletin bu olduğuna kanaat getirdim.

Ancak bir motor buldum son anda. İkinci el Yamaha RX 100. 1997 model ve fiyatı 1750,-TL. Motorcu 2 zamanlı olduğunu söyledi. İşin aslı motor konusunda pek bir bilgim yok. Araştırdığım kadarıyla 2 zamanlı çok yakar çok kaçar. Motor ayaktan çalışıyor, zaten bilirsinizdir 4 vites.

Motorcu ilk motorunsa bunu al dedi, kilometresi 2000' de, orjinal dedi adam. Sıfır alınmış ve kullanılmamış bir motor dedi. Sesini dinledim sesi hoş geldi ancak gözlemlediğim 2 husus oldu. Birincisi motoru çalıştırınca rolantide stop ediyor (canımı sıkan durum) ve ikincisi motor çok duman atıyor. Bu motorlara yağ da ekleniyormuş ancak yağı doğrudan depoya değil, yağ haznesine koyuyormuşuz. Stop etmesi de 2 zamanlı olduğu için motorun soğuk olmasındanmış. Dediğim gibi yeterince teknik bilgim olmadığı için ne yapacağımı bilemiyorum.

Ayrıca motor 100cc olduğu için vergiden muaf oluyor. Ama bu motoru google aracılığıyla ne kadar aratsamda Yamaha RX 115 modeline rastlıyorum, bu model hakkında Türkiye'de çok fazla detay bulamadım. Eğer 115 likse neden motorun üzerinde 100 yazıyor. Ya da bu motor eğer 100cc ise neden Türkiye'de pek bulunmuyor.

Arkadaşlar bu durumda bana ne tavsiye edersiniz, başlangıç için 97 model orjinal japon 2 zamanlı Yamaha mı, yoksa sıfır Boxer mi? Sıfırda bir de plaka vb. masrafları olacak. Şimdilik de çok bir bütçe ayırmak istemiyorum çünkü ilk motorum olacak. Ama pişman da olmak istemiyorum.

Saygılarımla,



aman aman diyelim sen o motordan uzak dur :) belli usta sana o motoru satmaya çalışmış :) bütçen nedir bilmiyorum ama 97 motor falan alıcagına boxer al kafanda vucudunda rahat etsın. 97 ye bınersen yemın ederım motordan sogursun bıdaha bınmezsınde :D bu arada dedıgım gıbı butcen nedir bılmıyorum nerelerde kullanıcaksın onuda bılmıyorum istersen butcenı falanda yaz burda herkes sana daha cok yardımcı olur... bu arada ehlıyetınde hayırlı olsun lütfen kıyafetlerını gıyıp kazasız belasız kullanman dılegıyle...

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:28 ----------

Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim. Tarafsız birilerinden tutarlı cevaplar almak bu işe yeni başlayan biri için inanın çok faydalı oluyor.
İlk mesajımda yazdığım gibi 2 zamanlı motor tutkunu değilim, farkını da hiç yaşamadım. Sadece başlangıç için uygun olur mu diye düşünüyordum ve yorumlarınızı değerlendirdikten sonra şimdi bu motosikleti almaktan vazgeçtim. Bana da pek mantıklı gelmedi aracın 2000 km de olması ama motor da sıfır gibi duruyordu.

Şimdi ilk motorumu sıfır almaya karar verdim ve satıcıyla görüşmeleri yaptım. Ancak malum 12. aya yaklaştık ve önümüzün de kış olduğunu göz önüne alırsak 1 ay daha bekleyip 2015 model bir motosiklet almanın daha mantıklı olacağını düşündüm. Satarken en azından 2014 olarak değil 2015 olarak satarım. Sizce de mantıklı değil mi?
Ya da motoru şimdi alsam ve trafik çıkışını 2015 Ocak ayına yaptırsam motor 2015 mi oluyor 2014 mü? Bir ay beklenmeyecek bir süre değil. Motoru aldıktan sonra işlemleri yaptırmak için 2 ay süre veriyorlarmış.
Bir de satıcı satış sonrası tüm masrafların 350 TL civarında olacağını bildirdi. Acaba bu tutar değişir mi? Aracı aldıktan sonra kesinlikle unutulmaması gereken tavsiye edeceğiniz notlar varsa lütfen bilgilendirirseniz sevinirim.



öncelıkle hayırlı olsun yenı gordum ben bu yazdıgını. ruhsat masrafların 350 tl o inmez aşağı hatta tam tersı yukarı bıle cıkabılır. ayrıca aracı aldıktan sonra satıcı sana rodaj donemınden bahsedıcek burda dedıklerıne dıkkat et önemlidir bu motorun sağlığı açısından. ve gel gelelim en önemli unutulmaması gereken tavsıyeye KIYAFET !!!!!!!!!
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Berkcigdem ve jackal kardesim yorumlariniz icin teşekkür ederim. Bahsettigim motoru almaya karar verdim. Acaba simdi hazir fiyati düşmüşken alsam mi yoksa marti nisani beklesem mi? Butcem 3000 civarinda. Simdi alsam da 2015 de resmi evraklari hallederim diye düşünüyorum. Zaten marta kadar da yatar motor garajda. Malum kış ayları.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
madem motorun yatıcak garajda kullanmıcaksın istersen bıraz bekle 2. el cok temız motorların fıyatları bıraz dusucek. malum kış ayı dıye ucuza satılan motorlar olucak ( bu mantıgıda hıc bı zaman anlamadım sankı memlekette yaz hıc gelmıyor yada bu motor denen şey kışın kullanılamıyor ) tabı bu benım fıkrım ama dıyorsanki sıfır alıyım 2015 modeller dogal olarak daha pahalı olucaklar.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Hocam 2.elden forumu okuduktan sonra baya bir sogudum. Adamlar motoru alıp doğrudan dipgazda kac vurduguna bakıyorlar. Rodajina dikkat edilmeyen motorlar da ilerde sorun çıkarabilir. Bu nedenle herseyiyle bildigim bir motor olmalı. Fuar motorlarının ucuz oldugu soyleniyor. Ama işten güçten fuara mi gidebilecez orası da malum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst