Acemilik zamanında yediğim ekipman kazığım

Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Eniste motorcu ancak o zamanlar tanismiyorduk bile kendisiyle. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------



Olay Türkiyeden almak değil dogru düzgün biseyleri bilmeden magazaya girince olanlar oluyor. Ha fiyat diyorsan haklisin. Onun disinda benim bahsettigim alakasiz sacma sapan seylerin bana itelenmesi. -.- Aynı fiyata daha farklı ekipman dizebilirdim.

oluröyle sıkıntı yapmamak lazım... Hayat bu; insanın başına herşey gelir.

Rahat bir insan değilim ben de, bişeyler aldığım zaman sürekli acaba kazık mı yedim diye kendime kuruntu yaparım. Bişeyin net ve kesin bir cevabını almadan aklıma her tip kötü şeyi getiriyorum. Şu an kendimi kurtarmaya çalışıyorum, böyle giderse sağlığım bozulacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------

ben motor kazığı yemiştim ilk ekipman değilde. ilk motor olunca haliyle orasına burasına pek bakmıyorsun :)

özellikle de ikinci eller
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Ben daha önce de yazdım. Hepimiz bu camianın içindeyiz, ancak en büyük kazıkları hep birbirimize atıyoruz. Motor alım satımında, ekipman, yedek parça, aksesuar dahil. Olması gerekenden çok pahalı fiyatlara satılıyor. Aslında ülkemizde bayağı bir pazar oluştu. Ciddi, kurumsal bir firma bu sektöre bir girse tüm esnafların tozunu arttırır. Örneğin Lois veya FC-MOTO gibi. Motomaks ilk kurulduğunda çok sevinmiştim. Her ilde bayilik açacaklar, kurumsal olacaklar, kazık yemeyiz diye. Ancak ne çeşit var, ne stok, ellerindekini itelemeye çalışırlar.
Sarf malzemelerinde de öyle, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji vb.alacaksanız farklı farklı mağazalardan acayip anormal fiyatlar çıkıyor. Kör tuttuğunu öper misali.
Klasik yurdum esnafları. Hepimiz bunların tezgahından en az bir kere geçtik. Bazılarımız hala geçiyor. Aslında internet denen muhteşem bir oluşum elimizin altında. Tüm dünya fiyatlarını görebiliyorsunuz. Fiyat karşılaştırması yapıp hangisi makul ise ondan alma imkanımız var. Ben kesinlikle öyle yapıyorum. Yurt içinden pek bir şey almadım bu güne kadar. Louis sağolsun.
Birde esnaflara en büyük eleştirim, gelen müşteriyi adam yerine koymamama, küçümseme, aşağılama vb.tarzı davranışlar sergiliyorlar. Kaç kere şahit oldum. Genç bir kardeşimiz gelip kask alacaktı, bir şeyler soruyor, öğrenmeye çalışıyor, hevesli. Çocuğa resmen it muamelesi yaptılar. Yanıma çağırıp bir saat bilgilerimi anlattım, öğüt verdim, yol gösterdim. Çocukcağız ne kadar sevinmişti. Ben 52 yaşındayım. Mağazada bana bile "NE VAR BİRADER" diyen (kendisi 20-25 yaşlarında) adam gördüm. O yüzden herkese tavsiyem, önce internette araştırsınlar, bilgi sahibi olsunlar, ondan sonra mağazalara gitsinler.
 
Katılım
5 Ara 2015
Mesajlar
215
Bende kafa ölçümü evde mezura ile ölçüp internetten m beden kask aldım. Takarken zorlanıyorum, hele çıkarmak daha fazla efor istiyor. Fakat içindeyken rahat ve güvende hissediyorum. Acaba ilk motosiklet ekipman alışverişim başarılı mı oldu yoksa bir yerde hata mı yaptım diye düşünmekteyim. Sanırım zaman bana bunu gösterecek
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Bende kafa ölçümü evde mezura ile ölçüp internetten m beden kask aldım. Takarken zorlanıyorum, hele çıkarmak daha fazla efor istiyor. Fakat içindeyken rahat ve güvende hissediyorum. Acaba ilk motosiklet ekipman alışverişim başarılı mı oldu yoksa bir yerde hata mı yaptım diye düşünmekteyim. Sanırım zaman bana bunu gösterecek

Esas şenlik traşlı yüz ile , sıcak yaz sonrası çıkarıp takarken, hele gün sonu sakal uzamaya başladımıydı^^ aboooov

Bingo seçim olmuş, zamanla tam oturacaktır:cat:
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Ben daha önce de yazdım. Hepimiz bu camianın içindeyiz, ancak en büyük kazıkları hep birbirimize atıyoruz. Motor alım satımında, ekipman, yedek parça, aksesuar dahil. Olması gerekenden çok pahalı fiyatlara satılıyor. Aslında ülkemizde bayağı bir pazar oluştu. Ciddi, kurumsal bir firma bu sektöre bir girse tüm esnafların tozunu arttırır. Örneğin Lois veya FC-MOTO gibi. Motomaks ilk kurulduğunda çok sevinmiştim. Her ilde bayilik açacaklar, kurumsal olacaklar, kazık yemeyiz diye. Ancak ne çeşit var, ne stok, ellerindekini itelemeye çalışırlar.
Sarf malzemelerinde de öyle, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji vb.alacaksanız farklı farklı mağazalardan acayip anormal fiyatlar çıkıyor. Kör tuttuğunu öper misali.
Klasik yurdum esnafları. Hepimiz bunların tezgahından en az bir kere geçtik. Bazılarımız hala geçiyor. Aslında internet denen muhteşem bir oluşum elimizin altında. Tüm dünya fiyatlarını görebiliyorsunuz. Fiyat karşılaştırması yapıp hangisi makul ise ondan alma imkanımız var. Ben kesinlikle öyle yapıyorum. Yurt içinden pek bir şey almadım bu güne kadar. Louis sağolsun.
Birde esnaflara en büyük eleştirim, gelen müşteriyi adam yerine koymamama, küçümseme, aşağılama vb.tarzı davranışlar sergiliyorlar. Kaç kere şahit oldum. Genç bir kardeşimiz gelip kask alacaktı, bir şeyler soruyor, öğrenmeye çalışıyor, hevesli. Çocuğa resmen it muamelesi yaptılar. Yanıma çağırıp bir saat bilgilerimi anlattım, öğüt verdim, yol gösterdim. Çocukcağız ne kadar sevinmişti. Ben 52 yaşındayım. Mağazada bana bile "NE VAR BİRADER" diyen (kendisi 20-25 yaşlarında) adam gördüm. O yüzden herkese tavsiyem, önce internette araştırsınlar, bilgi sahibi olsunlar, ondan sonra mağazalara gitsinler.

"louis sağolsun" cümlesinden sonrası maalesef günümüzde 25-30 yaş arası her esnaf tezgahtar herneyse hepsinde var. DOREmüzik'te yaşadım bunu gitarım için amfi arıyorum. içeri girdim "ne var" gibi bir karşılama... karşılamayı geçtim ben içeri girdim ilgilenen yok ben amfilere bakınıyorum bilgi alabileceğim bir adam yok herkes kasa başına oturmuş. birisi geldi "ne var"... neyse dedim tuttum kendimi. bir kabin dikkatimi çekti. "abi bunun içinde Celestion Speaker mi var?" diye sordum. aldığım cevap "Hoparlör var" oldu.
görüntü itibari ile küçük gösterebilirim ama bu kadar bilgisizmiş gibi davranmaları. bilgisizsem bile "öğren de gel" tarzından davranışlar beni soğutuyor, Bu sebeple pek dükkan felan gezmiyorum...
 
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
1,017
Ben daha önce de yazdım. Hepimiz bu camianın içindeyiz, ancak en büyük kazıkları hep birbirimize atıyoruz. Motor alım satımında, ekipman, yedek parça, aksesuar dahil. Olması gerekenden çok pahalı fiyatlara satılıyor. Aslında ülkemizde bayağı bir pazar oluştu. Ciddi, kurumsal bir firma bu sektöre bir girse tüm esnafların tozunu arttırır. Örneğin Lois veya FC-MOTO gibi. Motomaks ilk kurulduğunda çok sevinmiştim. Her ilde bayilik açacaklar, kurumsal olacaklar, kazık yemeyiz diye. Ancak ne çeşit var, ne stok, ellerindekini itelemeye çalışırlar.
Sarf malzemelerinde de öyle, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji vb.alacaksanız farklı farklı mağazalardan acayip anormal fiyatlar çıkıyor. Kör tuttuğunu öper misali.
Klasik yurdum esnafları. Hepimiz bunların tezgahından en az bir kere geçtik. Bazılarımız hala geçiyor. Aslında internet denen muhteşem bir oluşum elimizin altında. Tüm dünya fiyatlarını görebiliyorsunuz. Fiyat karşılaştırması yapıp hangisi makul ise ondan alma imkanımız var. Ben kesinlikle öyle yapıyorum. Yurt içinden pek bir şey almadım bu güne kadar. Louis sağolsun.
Birde esnaflara en büyük eleştirim, gelen müşteriyi adam yerine koymamama, küçümseme, aşağılama vb.tarzı davranışlar sergiliyorlar. Kaç kere şahit oldum. Genç bir kardeşimiz gelip kask alacaktı, bir şeyler soruyor, öğrenmeye çalışıyor, hevesli. Çocuğa resmen it muamelesi yaptılar. Yanıma çağırıp bir saat bilgilerimi anlattım, öğüt verdim, yol gösterdim. Çocukcağız ne kadar sevinmişti. Ben 52 yaşındayım. Mağazada bana bile "NE VAR BİRADER" diyen (kendisi 20-25 yaşlarında) adam gördüm. O yüzden herkese tavsiyem, önce internette araştırsınlar, bilgi sahibi olsunlar, ondan sonra mağazalara gitsinler.

Aynen öyle elinde ne varsa yagla balla sat guvenip lafini dinlememek lazim. Sadece hiç bir magazada aşağılama, kucumseme, artistlik durumu yaşamadım diyebilirim. Öyle sey olsa direk hızlıca çıkar giderim almam yani sert tepki gorur. Suan giyindigim ekipmanlarin hepsini onceden arastirmis ve neler alacagimi bilerek gidip almistim. Kimseye bisey sormadım. Ancak internetten denemeden almak hic istemiyorum cunku ölçuler tutmayabiliyor zaten ufak tefek biseyim. Denemeden almamaya calisiyorum. Birtek cizmemi denemeden aldim onada mecbur kaldim. Cunku girdiğim hicbir magazada bulamamistim.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,056
kazık yemedim daha :)

ekipman işini parasız hallettim sayılır kask dışında, kask da kararım öncelik marushin de

o değilde 2-3 sene oldu daha motoru alamadım :)
 
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
124
Ana problemimiz zaten fiyatlar. Ama fiyatları kabul edincede problem çözülmüyor ki.
kask beğenirsin, o kaskın o rengi kalmadı abi, desenli bulursun o boyut kalmadı, haftaya gelicek derler, 2 ay beklersin, gelmez. bu ülkede herşey kalmadı haftaya gelicek. Daha yazarım ama uzamasın.

Sonra bide fuarlar var dimi, fuarda herşey ucuz zaten. Paramla kepaze olmak istiyorum diyorsan fuardan alışveriş yap. Tabi ürün haftaya gelicek.

Vücut ölçülerimi biliyorum, iki tıklıyorum, 15-20 gün sonra istediğim şey, istediğim şekilde ve daha ucuza kapıya geliyor, kafam rahat, bide sorun çıktığında adam almanyadan beni arayıp özür diliyor. Büyük lüks.

Gümrük sınırı 100 euro diye biliyorum. satın aldıkların gümrüğe takılmıyor mu?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
577
Gümrük sınırı 100 euro diye biliyorum. satın aldıkların gümrüğe takılmıyor mu?
O sınır vergisiz olanlar için var. Diğerleri için gümrüğe takılma yok gelen PTT kuryesi avrupa ülkelerinden geliyorsa %18 asyadan geliyorsa %20 vergi ekliyor, ödemeyi yapıp, ürününü teslim alıyorsun.
Ama şu var yılda sadece 5 kez alışveriş yapma hakkın var, herhangi bir takip sistemi olmadığı için herşey takır takır geçiyor.

Bu bahsettiğim sadece şahıs adına alınmış motosiklet ekipmanlar için geçerli, elektronik cihazlarda problem oluşabilir. dikkat!
 
Katılım
14 Şub 2015
Mesajlar
75
istanbul da iyi esnaflarda var insana insan gibi muamele eden, -bak kardeşim bu mont sana büyük korumalar dönüyor -bu eldiven sana oldu biraz sıkması normal deri olduğu için bolalıcak vb.. şu memlekette asgari ücretlinin birbirine yaptığını patronlar yapmıyor. o yüzden hak edene it köpek çekmek gerekiyor.
 
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
16
O kazığı hepimiz yedik sanırım. Sadece 1 kez motosiklet ekipmanları alışveriş yaptım türkiyeden. soyup soğana çevirmişlerdi beni.
Çevremdeki hiç kimseye izin dahi vermiyorum. soran olursa araştırıp yurtdışından temin ediyoruz, mutluyuz. Yurtdışı hem çeşit bol hem, fiyatlar güzel.

Yurt dışından nereden alıyorsunuz acaba bir kaç güvenilir adres verebilirmisiniz
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
577
Yurt dışından nereden alıyorsunuz acaba bir kaç güvenilir adres verebilirmisiniz
Eğer seçeneğim varsa yurtdışına giden arkadaşların sırtlarına ekstra yük bindirmek ilk önceliğim.
Bunun dışında nerdeyse tüm alışverişlerim için yurtdışını kullanıyorum bilindik yerlerin tamamı, nerden almak yerine ne alacağına karar verip ardından araştırma yapıp bulursam alıyorum.

Bir kaç tane yazmak gerekirse

fcmoto.de,
motoin.de( burası bugün şuan türkiyeye göndermiyoruz diye mail göndermiş bana, neden olduğuna dair bi açıklama yok, yazışma ekte )
louis.de
ebay.com/de
aliexpress.com
amazon
banggood.com
motoday.lt

bide bu aralar bulgar sitelerini kurcalıyorum malum araçlar ucuz, belki ekipmanda ucuzdur diye ancak işe yarar birşey yok henüz.


not: fcmoto ve motoin in ebay ve diğer yerlerde hesapları var ancak kendi siteleri daha hesaplı geliyor.



Screenshot_from_2016_06_08_18_04_07.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst