a2 ehliyet alcak arkadaşlar için...

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
birde ben soru sorayım size :)

iki araç var , birisi göbeğe girmiş ve dönüyor , diğeri de bu dönen aracın sağında kalan taraftan göbeğe yaklaşıyor , yol hakkı kimindir ? şekil çizmedim şimdi siz hayalinizde canlandırın.

parmak kaldırın ama , hep bir ağızdan olmasın :p
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
birde ben soru sorayım size :)

iki araç var , birisi göbeğe girmiş ve dönüyor , diğeri de bu dönen aracın sağında kalan taraftan göbeğe yaklaşıyor , yol hakkı kimindir ? şekil çizmedim şimdi siz hayalinizde canlandırın.

parmak kaldırın ama , hep bir ağızdan olmasın :p
hangi tali yoldan gelirse gelsin araç herzaman kavşaktaki araca yol vermek zorunda diye biliyorum. yani yol hakkın önce kavşaktaki aracındır.:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tali yol yokkk, bulvarda bi göbek düşün , bir araç göbeğe girmiş dönüyor diğeri göbeğe yaklaşıyor , göbekten dönen diğer aracın geçmesini mi beklemeli yoksa diğer araç durup göbekten dönene yol mu vermeli ?illa çizdireceksiniz yani :p dur bak





şekil bu , simdi çözün soruyu :)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
tali yol yokkk, bulvarda bi göbek düşün , bir araç göbeğe girmiş dönüyor diğeri göbeğe yaklaşıyor , göbekten dönen diğer aracın geçmesini mi beklemeli yoksa diğer araç durup göbekten dönene yol mu vermeli ?illa çizdireceksiniz yani :p dur bak





şekil bu , simdi çözün soruyu :)

tamam, yine yol üstünlüğü B aracındadır. A aracı B aracına yol vermek zorundadır. zaten A aracı kavşağa girmeden yol sonunda yol ver tabelası vardır veya olması gerekir.
 

gik

Katılım
29 Haz 2008
Mesajlar
27
tali yol yokkk, bulvarda bi göbek düşün , bir araç göbeğe girmiş dönüyor diğeri göbeğe yaklaşıyor , göbekten dönen diğer aracın geçmesini mi beklemeli yoksa diğer araç durup göbekten dönene yol mu vermeli ?illa çizdireceksiniz yani :p dur bak





şekil bu , simdi çözün soruyu :)

ışık yoksa trafik polisi çağırılmalı polis ilk önce kimi geçirirse o geçer...:):):)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:50 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:42 AM ----------

Sınav soru cevapları ne zaman açıklanır? Yani internete düşer.:)

en geç çarşamba gününe kadar internette yayınlarlar arkadaşım.

17 temmuz'da da sonuçlar açıklanacakmış
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
göbege giren vasita önceliklidir... yani A nin beklemesi gerek..
göbege girdimi sabaaaaaaaahaaaa kadar dön...
sözlükten baktim simdi:) dairesel tek yönlü trafik akışı deniyormus türkce..(kreisverkehr)
yani yol hakki dairede olanindir...

Ama bunun TR de uygulanmadigini gördüm...:silent:
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kontrolsüz kavşaklarda yol kavşağa önce girenindir.

yani bir başka deyişle, baktınız kavşağa girmek üzeresiniz ve sizinle aynı anda kavşağa girmeye hazırlanan bir başka araç var, gazı kökleyin, önce siz girin kavşağa... :mrgreen:
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
kontrolsüz kavşaklarda yol kavşağa önce girenindir.

yani bir başka deyişle, baktınız kavşağa girmek üzeresiniz ve sizinle aynı anda kavşağa girmeye hazırlanan bir başka araç var, gazı kökleyin, önce siz girin kavşağa... :mrgreen:

:queen::queen::queen::queen::queen::queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet geçiş hakkı göbeğe giren yani B aracınındır ama Türkiyede kesinlikle bu kural tam tersi şekilde işliyor . göbeğe giren araçlar bekliyorlar, diğer araçlar geçip gidiyor sonra onlar geçiyor .
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
evet geçiş hakkı göbeğe giren yani B aracınındır ama Türkiyede kesinlikle bu kural tam tersi şekilde işliyor . göbeğe giren araçlar bekliyorlar, diğer araçlar geçip gidiyor sonra onlar geçiyor .

teoride böylede neden trafikte bambaska??? :silent:
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
393
o değil de beş dakkalık sınav için insanları 45 dakika alıkoyan yetkilileri burdan kın kın kınıyorum...artı iki dakkalık direksiyon sınavı için bizi 22 gün bekleten yetkililere de te'essüf ediyorum ve de son olarak sertifika için de bi 10 15 günümüzü yiyecek olan ilgililere de ne desem bilemiyorum yani nası bi saçmalık nası bi sistem...
fakat bütün bunlara rağmen ortalık apaçi dolu trafik canavarı dolu tabi o gibi insanların da annelerini selamlıyorum burdan...
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o değil de beş dakkalık sınav için insanları 45 dakika alıkoyan yetkilileri burdan kın kın kınıyorum...artı iki dakkalık direksiyon sınavı için bizi 22 gün bekleten yetkililere de te'essüf ediyorum ve de son olarak sertifika için de bi 10 15 günümüzü yiyecek olan ilgililere de ne desem bilemiyorum yani nası bi saçmalık nası bi sistem...
fakat bütün bunlara rağmen ortalık apaçi dolu trafik canavarı dolu tabi o gibi insanların da annelerini selamlıyorum burdan...

hazır başlamışken erzurum'da vatani görevini yapmakta olan dayımızın oğluna bi şey yok mu? :queen::queen:
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
o değil de beş dakkalık sınav için insanları 45 dakika alıkoyan yetkilileri burdan kın kın kınıyorum...artı iki dakkalık direksiyon sınavı için bizi 22 gün bekleten yetkililere de te'essüf ediyorum ve de son olarak sertifika için de bi 10 15 günümüzü yiyecek olan ilgililere de ne desem bilemiyorum yani nası bi saçmalık nası bi sistem...
fakat bütün bunlara rağmen ortalık apaçi dolu trafik canavarı dolu tabi o gibi insanların da annelerini selamlıyorum burdan...

bu konuda sana katılıyorum hocam, sınavı 11.05 de bitirmeme rağmen 40 dk bekledik öle oturan boğalar gibi, sadece bende değil, benim gibi olan 6-7 arkadaşda buna dahil.
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
393
şimdi biladerler...şu anda bulunduğum odanın tam olarak 6 kat altında 2009 model henüz 120km'de aslanlar paşalar koçlar gibi siyah gri bir S&T GV250 duruyor (maşallah diyelim), tam karşımdaki masanın üzerinde shoei multitech flip up kask ve çeşitli türde koruma ıvır zıvır eşyalar yatıyor...bu sıcakta sokak aralarında dolanmaktan imanım gevredi, yağ soğutmalı motorum bu tarz sürüşlerde randıman vermiyor, yoruluyor...bana yazık değil mi?motoruma yazık değil mi?
çıksam diyorum anasını satayım, çevirmede yakalansak, ehliyetli arkadaş çağıracağım, ehliyeti var ama motorun değil kullanmak motorun üzerinde durmayı bilmiyor....polis motoru herife teslim etse 50 metre sonra ben alacam, neden?çünkü adam bilmio kullanmayı, ama ehliyeti var...
malum yollar tuzak, herifin birinin tamponu sıyırsam, ehliyetsizim diye ben suçlu olacam, üstelik düştüğümle kalacam...
ya böyle bi hayat böyle bi eziyet yok bilader...eyüp peygamber gibi oldum ya sabır ya sabır yatıyorum allahın günü...hay ben böyle sistemin, böyle mentalitenin...
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
15 gün erken doğmadığımız için 18 nisana giremedik bunun için kızgınım sanki 15 günde birşey değişicek sınav günü yaşım tutuyor hadi onuda boşverelim sınava girdikten sonra 1 ay beklemenin anlamı nedir ?
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
393
ehliyeti alan er ya da geç alıyor...bu yaptıkları saçmalık ehliyet almayı zorlaştırmak değil, sadece geciktirmeye yarıyor. ben ehliyet almanın bu kadar kolay olmasına karşıyım ama 3 ayda bir sınav yapıp, o sınavdan sonra da insanları 5-6 hafta bekletmenin hiç bir manası yok, ehliyeti alan yine alıyor...sınavı zorlaştırsalar, parkuru zorlaştırsalar ama bu işi makismum bir haftada halletseler, mümkün bu...sorun kısaca bu bence, ehliyet almanın GEÇ OLMASI FAKAT GÜÇ OLMAMASI...
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
ehliyeti alan er ya da geç alıyor...bu yaptıkları saçmalık ehliyet almayı zorlaştırmak değil, sadece geciktirmeye yarıyor. ben ehliyet almanın bu kadar kolay olmasına karşıyım ama 3 ayda bir sınav yapıp, o sınavdan sonra da insanları 5-6 hafta bekletmenin hiç bir manası yok, ehliyeti alan yine alıyor...sınavı zorlaştırsalar, parkuru zorlaştırsalar ama bu işi makismum bir haftada halletseler, mümkün bu...sorun kısaca bu bence, ehliyet almanın GEÇ OLMASI FAKAT GÜÇ OLMAMASI...


çok doğru söylemişşin şaçma sapan bir sınav için bu kadar beklemeye gerek yok
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
teoride böylede neden trafikte bambaska??? :silent:

göbeğe girmiş olan araçlar dönüş yaptıkları için yavaş hareket ediyorlar, göbeğe henüz girmemiş olan araçlar kaptırıp geldiği için hatta bazen daha fazla gaza bastıkları için geçiş hakkının kendilerinde olduğunu ve göbekten yavaş yavaş dönen araçların durup onları beklemesi gerektiğini düşünüyorlar , insan psikolojisi :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:19 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:02 PM ----------

en çok yapılan hatalardan birisi de bu , araçlar göbeğe girerken özellikle yolun sağındaki araçlar şeritlerini takip etmiyor , en kısa yerden geçiyor ama diğer aracı sıkıştırdığının farkında değil :)

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst