a2 ehliyet alcak arkadaşlar için...

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hişş dalga geçme, yaklaşmayın çizerim :p
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
göbeğe girmiş olan araçlar dönüş yaptıkları için yavaş hareket ediyorlar, göbeğe henüz girmemiş olan araçlar kaptırıp geldiği için hatta bazen daha fazla gaza bastıkları için geçiş hakkının kendilerinde olduğunu ve göbekten yavaş yavaş dönen araçların durup onları beklemesi gerektiğini düşünüyorlar , insan psikolojisi :)

ben son TR ye geldigimde bir arkadasa sordum bu konuyu.. arabayi o kullaniyor. eski söförlerden bunuda belirteyim..göbege girdik.. baktim durdu ve göbege girecek olani bekliyor. dedim neden bekliyorsun yol hakki senin. bana dediki sagdan gelen haklidir. dedim bu kural burada gecmezki yani göbekte.. yok sagdan geler hakli dedi bana.. bende icimden tr de belki böyle terstir dedim sesimi kistim.. ozamanlar bunun teoride baska oldugunu bilmiyordum. cok kisi bilmiyor bu kurali yada korkuyor uygulamayi.. ben olsam göbege girenin sol kapisindan dalarim iceri.. cagirin polisi kim hakli kim haksiz karar verilsin.
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
evet geçiş hakkı göbeğe giren yani B aracınındır ama Türkiyede kesinlikle bu kural tam tersi şekilde işliyor . göbeğe giren araçlar bekliyorlar, diğer araçlar geçip gidiyor sonra onlar geçiyor .

Bu kurallar yeterince yayınlanmıyor ve bilinmiyor.

Örnek, Hollanda'ya giden bir arkadaş trafiğin ne kadar düzenli olduğundan söz etti, ve "mesela, dönüş yapacakları zaman dönüşe en yakın şeride geçiyorlar, kimsenin önünü kesmeden dönüyorlar, ne güzel fikir" dedi(!) -- Tabi her yerde olan bir kural bu aslında.
Yani böyle şeyler ANLATILMIYOR, ÖĞRETİLMİYOR, TEKRARLANMIYOR.

<CUVALDIZ>
Bizde daha çok hangi araç daha korkutucu davranırsa, geçiş önceliği onun oluyor (kamyon, otobüs, oto, motor sırasında gidiyor).. :(

Bir de kimse başkasını düşünmüyor , o "sıkıştırılan araç" sanat eserinde gördüğümüz gibi, hemen sıranın önüne geçeyim, sol şeritten herkes kaçsın bana yol versin diye uzunları yakayım, vs,vs.. saygı duymuyoruz başkasına..
</CUVALDIZ>



-t
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
4 temmuz ehliyet sınav soruları internete verildi link aşağıda

rapidshare.com/files/253335869/04072009mtsas.zip
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
16
2009 yılını en son a2 ehliyet sınavı nezaman olacak bileniniz varmı??
şimdiden teşekküller..
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
sevgili arkadaşlar sonunda A2 ehliyetli kadrosuna bende katıldım, sorular açıklanmış, cevapları işaretlediklerimle karşılarştırdım ve 90 aldığımın kanaatine vardım.(cevap anahtarı doğrultusunda) artık bende A2 liyim. benim gibi geçtiğine kanaat getiren arkadaşları tebrik ediyorum.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
bende baktım ama soruları tam hatırlayamadım yenden çözdüm
sağlıktan : 6 yanlıs
trafik : 4
motor : 1

geçerim gibime geliyor ( trafik ve motor garanti onları hatırladım az çok )
 
Katılım
1 Tem 2009
Mesajlar
31
Bu kurallar yeterince yayınlanmıyor ve bilinmiyor.

Örnek, Hollanda'ya giden bir arkadaş trafiğin ne kadar düzenli olduğundan söz etti, ve "mesela, dönüş yapacakları zaman dönüşe en yakın şeride geçiyorlar, kimsenin önünü kesmeden dönüyorlar, ne güzel fikir" dedi(!) -- Tabi her yerde olan bir kural bu aslında.
Yani böyle şeyler ANLATILMIYOR, ÖĞRETİLMİYOR, TEKRARLANMIYOR.

<CUVALDIZ>
Bizde daha çok hangi araç daha korkutucu davranırsa, geçiş önceliği onun oluyor (kamyon, otobüs, oto, motor sırasında gidiyor).. :(

Bir de kimse başkasını düşünmüyor , o "sıkıştırılan araç" sanat eserinde gördüğümüz gibi, hemen sıranın önüne geçeyim, sol şeritten herkes kaçsın bana yol versin diye uzunları yakayım, vs,vs.. saygı duymuyoruz başkasına..
</CUVALDIZ>



-t

ozaman kimseye kizmaya hakkimiz yok trafikte. ögrenmemiski adam uygulasin. görüyorum burada araba söförlerine kiziliyor. araba söförlerine sorsak onlarda motorculara kziyordur eminim. :)

Bende simdi ehliyet yapmaktayim motor icin. 5 kere teori dersine girdim. ve korkarak ögrendimki cooookkkk seyler unutmusum. :pale: ve ben senelerdir araba tepesindeyim.

Hem ben sizin imtahan sorularina baktim biraz. niyetleri sizi tarafige hazirlamakmi yoksa motor tamircisimi yapmak pek anliyamadim dogrusu. Sanzimanin yagini soruyor bobini soruyor adamlar. :silent:

Arkadaslar size bir teklifim var. Bunu kac gündür düsünüyorum ama buraya aktarmaya korktum hep. Nasil reaksion alirim diye düsündüm durdum. Neyse söyliyeyimde kurtulayim artik.

2 hafta önce sürücü okuluna kayit oldum. Elime birsürü dosya verdiler.
73 dosya genel trafik. her dosyada 10 soru..
motor icinde 30 küsür dosya. oradada her dosyada 10 soru..Ama sizin sorular gibi tamirci olmak icin sorular degil. trafik üzerine. Eger ilginizi cekerse bu sorulari sizinle paylasmak istiyorum. Saniyorumki cogumuz birseyler kapar bu sorulardan. Bende anamin karninda ögrenmedim sonucta bunlari. Elimden geldigi kadar tercüme etmeye calisicam sorulari.. Edemedigim yerde siz yardimci olursunuz artik.. Ama eger derseniz yok arkadasim biz burada geyik icin variz o baska. Beni mutlu kilar günün birinde bana icinizden birisi cikip derseki "bunlari okuduktan sonra bayagi sey ögrendim. Trafikte daha eminim suan". Mutlu olurum...

Simdi size soruyorum.. Bu planimdan vazmi geceyim yoksa istermisiniz birseyler ögrenmek?
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
hocam burada o dosyayı paylaşmanı çok isterimki kendi açımdan daha iyi olur. dediğin gibi sınavlar ve dersler bizlerde daha çok parçalara yönelik ama trafik fıss. eğer download dosyası olarak eklersen hemen indiriceğimi bilmeni isterim, eğer ki paylaşım yaparsan da(yapmasan da) bu teklifinden dolayı çok teşekkür ederim.:cat:
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
almanyadaki sistemi ve soruları görmeyi ben de arzu ediyorum. link koyarsanız indiririm. ama bunu böyle "ister misiniz" diye sormaya bence gerek yok. bu dolmuşta "durakta inecek var mı" sorusuna benzer. bu soruya herhangi birisi "yok" diye cevap verir mi? kimse cevap vermiyorsa veya itiraz etmiyorsa genel anlamda zaten kabul görmüş demektir.

siz koyun linki, indiren indirir, indirmeyen kendi bilir...
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
almanyadaki sistemi ve soruları görmeyi ben de arzu ediyorum. link koyarsanız indiririm. ama bunu böyle "ister misiniz" diye sormaya bence gerek yok. bu dolmuşta "durakta inecek var mı" sorusuna benzer. bu soruya herhangi birisi "yok" diye cevap verir mi? kimse cevap vermiyorsa veya itiraz etmiyorsa genel anlamda zaten kabul görmüş demektir.

siz koyun linki, indiren indirir, indirmeyen kendi bilir...

selam yine.. ben trakyali.. bir arkadasa almanca cevap yazdigim icin uzaklastirildim siteden... :) hata bende biliyorum.. özür dilememe gerek kabul edilmedim.. belki bunuda silecekler onuda iyi bilmiyorum... eger silerlerse canlari sagolsun op larin.. ayni hatayi birdaha yapmiyacagim :)

sorulara gelince arkadaslar.. bu sorular nette varmi yokmu bilmiyorum.. sanmiyorum olsun.. olsada almanca.. yani kimse anlamaz.. ben dosyalara 35 euro bayildim :) keske nette olsada bende bu parayi bayilmasaydim...

size sorulari tercüme edecegim elimden geldigi kadar... birsürü resimlileri var. ( en güzeli bunlar zaten) resimleri cekip sizlerle bunlari paylasicam..sorular cavaplar...

simdi cikmam gerek... aksama ilk dosya hazir ilgilenenler icin. yeni bir topic acicam... trafik kurallari 1 2 3 vs. ok?

not: resimler buraya nasil yükleniyor birisi bana aciklarmi? bende link adresi cikiyor hep... :pale:
 
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
76
merhaba arkadaslar ben bir sey soracam dün ayak bilegimi burktum ve iki hafta sonra motor direksiyon sınavı var ayagım ilesmezse ben bu sınavagiremezmiyim ayagım vites için yukarı asagı oynuyor ama uzerine zor basıyorum
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
almanyadaki sistemi ve soruları görmeyi ben de arzu ediyorum. link koyarsanız indiririm. ama bunu böyle "ister misiniz" diye sormaya bence gerek yok. bu dolmuşta "durakta inecek var mı" sorusuna benzer. bu soruya herhangi birisi "yok" diye cevap verir mi? kimse cevap vermiyorsa veya itiraz etmiyorsa genel anlamda zaten kabul görmüş demektir.

siz koyun linki, indiren indirir, indirmeyen kendi bilir...

sorular gelmeye basladi.. trafik kurallai baslik altinda.. iyi eglenceler..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst