evet geçiş hakkı göbeğe giren yani B aracınındır ama Türkiyede kesinlikle bu kural tam tersi şekilde işliyor . göbeğe giren araçlar bekliyorlar, diğer araçlar geçip gidiyor sonra onlar geçiyor .
Bu kurallar yeterince yayınlanmıyor ve bilinmiyor.
Örnek, Hollanda'ya giden bir arkadaş trafiğin ne kadar düzenli olduğundan söz etti, ve "mesela, dönüş yapacakları zaman dönüşe en yakın şeride geçiyorlar, kimsenin önünü kesmeden dönüyorlar, ne güzel fikir" dedi(!) -- Tabi her yerde olan bir kural bu aslında.
Yani böyle şeyler ANLATILMIYOR, ÖĞRETİLMİYOR, TEKRARLANMIYOR.
<CUVALDIZ>
Bizde daha çok hangi araç daha korkutucu davranırsa, geçiş önceliği onun oluyor (kamyon, otobüs, oto, motor sırasında gidiyor)..
Bir de kimse başkasını düşünmüyor , o "sıkıştırılan araç" sanat eserinde gördüğümüz gibi, hemen sıranın önüne geçeyim, sol şeritten herkes kaçsın bana yol versin diye uzunları yakayım, vs,vs.. saygı duymuyoruz başkasına..
</CUVALDIZ>
-t
Kendimi çok rezil hissediyorum motordan 2 yanlışım çıktır:
sağlıktan kaç yanlış var
6 :salut:
en çok sağlıktan korkuyodumr:
almanyadaki sistemi ve soruları görmeyi ben de arzu ediyorum. link koyarsanız indiririm. ama bunu böyle "ister misiniz" diye sormaya bence gerek yok. bu dolmuşta "durakta inecek var mı" sorusuna benzer. bu soruya herhangi birisi "yok" diye cevap verir mi? kimse cevap vermiyorsa veya itiraz etmiyorsa genel anlamda zaten kabul görmüş demektir.
siz koyun linki, indiren indirir, indirmeyen kendi bilir...
almanyadaki sistemi ve soruları görmeyi ben de arzu ediyorum. link koyarsanız indiririm. ama bunu böyle "ister misiniz" diye sormaya bence gerek yok. bu dolmuşta "durakta inecek var mı" sorusuna benzer. bu soruya herhangi birisi "yok" diye cevap verir mi? kimse cevap vermiyorsa veya itiraz etmiyorsa genel anlamda zaten kabul görmüş demektir.
siz koyun linki, indiren indirir, indirmeyen kendi bilir...