- Katılım
- 3 Şub 2007
- Mesajlar
- 2,665
Bu noktada unutulmaması gereken kendi bilgi,beceri,yetenek seviyemizin başkası için bir ölçü,bir başlangıç noktası olmayacağıdır.
Kişi birşeyin üstesinden herkesten daha kolay geliyorsa bile bu ona hastır;özneldir.
Burada nesnel olan bazı şeyler ise birilerinin belki de yıllar süren tecrübelerine göre şekillenmiştir.
Bir işin başında iken "ben yaptım oldu" demek sanki o işin gerçekleşmemiş tüm süreçlerini bilircesine konuşmaktır.
Hocam sen de tutmuş Türkiye'ye, bizim delikanlılara sesleniyorsun.
Sen yurt dışında kala kala bizim memleket insanın bisiklet ehliyeti ile kamyon sürecek yetenekte olduğunu unutmuşsun. (sanıyorum bisiklet ehliyeti yurt dışında var)
Birşeylerin başkaları için tehlikeli şeyler doğuracağını düşünmeden konuşuruz biz.
Ben x ilacı içince şu ağrıma iyi geldi deyince çevremizdeki herkes de o ilacı içer mesela.
İki nokta arası ilerlemeyi tamamlayabiliyorsak biz bunu kar sayarız!
O arada neler yaşadığımız önemli değil!
Ama sen bize konuşmaya devam et.
Belki birgün anlarız iş işten geçmeden.
Maşallah,
Allah kaza bela vermesin.
Kişi birşeyin üstesinden herkesten daha kolay geliyorsa bile bu ona hastır;özneldir.
Burada nesnel olan bazı şeyler ise birilerinin belki de yıllar süren tecrübelerine göre şekillenmiştir.
Bir işin başında iken "ben yaptım oldu" demek sanki o işin gerçekleşmemiş tüm süreçlerini bilircesine konuşmaktır.
Ben daha önce de yazmistim ama anlasilan arkadasimiz okumamis, bu nedenle bir kez daha yazayim.
Su cc de motorla baslanmaz, mevzusu oldukça yanlis anlasiliyor.
Biz ornegin bu meselede oldugu gibi R6 ile baslanmaz diye yazariz.
Bu arkadasimiz da derki ben basladim gayet de guzel kullaniyorum.
Onu gorenler de tasdik ederler.
ama bizim dedigimiz "baslanmaz" tabiri kullanamazsin demek degil ki!!!
yetenek isi falan da degildir.
Allah'in en yeteneksiz(Bülent Sertaç hariç) en aptal adamina ver herhangi bir motosikleti, bir kaç denemeden sonra kullanmaya baslar.
hacminin bir önemi yoktur.
Zaten yollarda çokça goruyorsunuz.
Uçak kullanmiyoruz, alti ustu bir motosiklet.
Dengenizi saglamayi ogrendiginiz andan itibaren hepsini kullanabilirsiniz.
Peki biz neden 600cc veya 1000cc veya baska bir cc olmaz diyoruz?
Mesele sudur.
Yanlis motosiklet seçimiyle bu mevzuya baslarsaniz, hiç bir zaman iyi bir surucu olamazsiniz.
Ne yolda, ne de pistte...
Egitimlerde gozlemledigimiz en onemli nokta budur.
Kademe kademe ilerleyen suruculer, hem pistte hem yolda çok daha ilerleme kaydederken, ise ortadan dalan suruculerin sadece kendi motosikletlerine hakimiyetlerinin arttigini ama bu durumun suruslerine pozitif bir katkisinin olmadigini yillardir tecrube etmis gormusuzdur.
sadece ben degil, diger tecrubeli suruculer de (ozellikle surus egitmenleri) bu gozlemlerini size sorarsaniz aktarirlar.
Buraya kadar fazla entel takildim sanirim, anlayacaginiz dilden yazayim.
Ben R6 aldim gayette guzel kullaniyorum, hakkini veriyorum diyen arkadaslari bu hakkini verme konusunda piste alalim.
125cc suruculerinin arasina salalim.
bakalim geçebilecekleri bir motosiklet olabilecek mi?
Tabi kendileri kadar acemi durumda olanlar hariç.
O zaman deriz ki hakkini veriyorsun.Yani herhangi bir 600cc motosikleti geçebilmeleri sart degil.
Kendilerinden daha kuçuk hacimli bir motosikleti geçebilsinler yeter.
Neden boyle absurt bir ornek verdim?
Bu motosikletlerin hakki pist çunku.
Caddede dusmeden,bir yere ya da birine çarpmadan surmenin adi hakkini vermek degil, dikkatli surustur.
Simdi isin bir de baska kismi var.
Tamam bu adam herhangi bir 125cc motoru geçemeyebilir ama ilerde kendini gelistirir ve geçer diyebilirsiniz.
Evet geçer.
Ama bu sefer de ilk basamaktan baslamais 600cc suruculerinin arasinda zavalli olur.
Herkes yarisçimi olacak?
Adam caddede kullaniyor bu motoru diyebilirsiniz.
Dogru.
dedigim gibi hiç kaza yapmadan,yillarca kullanabilir bu motoru.
Fakat her zaman yazdigim gibi,
"motosikletten korkarak, motosiklet kullaniyorsaniz, siz onu degil, o sizi kullaniyor demektir."
(belki de devam edecek!)
Hocam sen de tutmuş Türkiye'ye, bizim delikanlılara sesleniyorsun.
Sen yurt dışında kala kala bizim memleket insanın bisiklet ehliyeti ile kamyon sürecek yetenekte olduğunu unutmuşsun. (sanıyorum bisiklet ehliyeti yurt dışında var)
Birşeylerin başkaları için tehlikeli şeyler doğuracağını düşünmeden konuşuruz biz.
Ben x ilacı içince şu ağrıma iyi geldi deyince çevremizdeki herkes de o ilacı içer mesela.
İki nokta arası ilerlemeyi tamamlayabiliyorsak biz bunu kar sayarız!
O arada neler yaşadığımız önemli değil!
Ama sen bize konuşmaya devam et.
Belki birgün anlarız iş işten geçmeden.
Sevgili Volkan kardeşim ,
Sanırım yukarıdaki soruya cevap verebilecek en uygun koşullardaki sürücü benim. Yaşım 41 , 250 cc ile başladım sadece 14 Bg di , ardından 350 cc ve 22 bg oldu , 650 cc 50Bg , 750 cc 136 Bg , 1000 cc 144 Bg , 1100 cc 167 Bg , 1100 cc +200Bg sanırım buraya kadar olan deneyimim sorunu cevaplamam için yeterlidir.
Şimdi iki evladım ve benim yolumu gözleyen bir ailem var.Kullandığım motor 1200 cc ve 130 Bg evet bugüne kadar kullandığım en kuvvetli motor değil ama en keyiflisi bu çünki bunun üzerinde daha az korkuyor daha fazla keyif alıyorum , keyif alıyorum çünki hükmedebiliyorum , 20 yıl , 250.000 km ve 3 ayrı profesyonelden alınmış 5 adet eğitimden ve motosiklet yüzünden hiç kanım akmamış olması nedeni ile bunu söylemeye artık hakkım var.
Ve ben hala diyorumki 600 cc SANA FAZLA HEMDE ÇOK FAZLA... yetenekli ve hızlı olabilirsin ama motosiklet kullanırken yanına alman gereken en önemli özellikten yoksun bir tavır sergiliyorsunki o da SABIR dır. Sabredemeyen sürücü iyi bir sürücü değildir eninde sonunda sende bunu anlayacaksın ama umarım hatanı düzeltebilmek için ikinci bir şansın olur çünki 600 ile yapılacak hatanın telafisi genellikle olmaz.
Güzellikle anlattık anlamadın , evet buradaki bazı genç arkadaşlara (özellikle küçük cc kullananlara) birşeyler ispat etmek peşindesin amaaa...
Sana benzeyen , damarlarında kan yerine ateş topu dolaşan o kadar çok insanın üzerine toprak atmış abilerin (biri de benim) varki burada bu yazdıklarını görünce tüylerimiz diken diken oluyor , kendi seçimini yapmış olabilirsin ama bu sana başkalarını provoke etme hakkı vermez . Lütfen o çok yanlış düşüncelerini kendine sakla ve burada etkilenmeye açık bir başka genç motorcunun sebebi olma...
Maşallah,
Allah kaza bela vermesin.